Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kodinkonetta teillä ei ole eikä tuu?

Vierailija

Meillei tule vohvelirautaa!

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Leipäkone, jäätelökone, popcornkone, riisikeitin, rasvakeitin, pizzagrilli, sampanjavispilä, munankeitin, espressokeitin

Riisin saa keitettyä kattilassakin, enkä minä ainakaan vahdi riisiä, se valmistuu itsestään. Kattilankin voi nostaa suoraan pöytään.

Vedenkeitin ei vie yhtään vähempää sähköä kuin veden keittäminen liedelläkään. Nopeampaa ja kätevämpää on tietysti!

Jäätelöä saa valmistettua kotona ilman konettakin, rasvakeitintä ei vaan tarvitse kukaan, popcornkone ja pizzagrilli sitten taas.. Mitä niilläkin tekee!

Vierailija

Inhottaa pelkkä mikron kilahduskin. Kahvinkeitintä ei oltais myöskään hankittu, mutta lahjaksi saatiin pari vuotta sitten, ei olla vielä kokeiltu. Meillä on kyllä jäätelökone ahkerassa käytössä, saa tehtyä aivan mahtavan makuisia jätskejä ja täysin lisäaineettomia. Ennen tein tavallisessa pakastimessa, mutta en kyllä saanut oikein onnistumaan. Keskuspölynimurista tykkään tosi paljon ja vohvelirauta on jees. Sillä on kiva tehdä vieraillekin vohveleita, on olleet tosi tykättyjä. Teen usein myös suolaisia vohveleita. Leipäkone on harkinnassa. Leivon itse kaikki sämpylät ja melkein kaikki leivätkin ja joskus ajattelen, että pääsisköhän helpommalla kun välillä käyttäis konetta.

Vierailija

Jos yksi pitäisi valita, minkä ihan vihonviimeiseksi huolisin, niin se olisi rasvakeitin. En ikimaailmassa haluaisi sellaista. Joku riisikeitin on myös turha, mutta ennemmin sen ottaisin kuitenkin.

Vierailija

Vierailija:

[quote]

kuten minä. Se on muuten asennekysymys.. Meillä oli ennen mikro mutta kuultuani ja luettuani kuinka se säteilyttää ruoan, luovuin siitä. Enkä ole kaivannut ollenkaan.

Vierailija

Jonkun mielestä se on taas kätevä. Joku tykkää vohvelipannusta ja joku ei sitä tarvitse. Ja sellaisessperheessä, jossa syödään joka päivä ranskalaisia perunoita, voi olla käyttöä rasvakeittimelle (tiedän yhden sellaisen perheen).

Meillä on jokaisella omat mieltymyksemme eikä kukaan voi sanoa, mikä kapine on muilla turha.

Voitaisiin tehdä myös lista kodinkoneista, joista ei haluaisi luopua, vaikka viisi tärkeintä. Mitähän ne olisivat? Veikkaan, että tulisi aika paljon samoja kaikille.

Vierailija

Nykyisellään, kun meillä on vain aivan perusasiat (hella, uuni, pesukone, jääkaappi/pakastin), tulemme mainiosti toimeen. En tahdo pieneen keittiööni mitään vempaimia, ellen jotenkin koe sitä kaipaavani tai tarvitsevani. Ainoa, mitä oikeastaan lainkaan kaipaisin, on hyvä kahvinkeitin, muuta en tahdo.

Vierailija

kukaan Aasiassa oleillut ei voi olla ilman riisikeitintä, niin erilaiselta keitinriisi maistuu verrattuna kattilassa keitettyyn. Täytyy vaan odottaa, että Lidliin tulee niitä myyntiin taas. Siellä oli sopuhintaisia 19,90, kun muualla 60-90 euroa. Harmi vaan, että olin liian myöhään liikkeellä enkä ehtinyt viimeksi saamaan sieltä keitintä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat