Milloin lääkäriin????

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ollaan mieheni kanssa aloitettu " vauvanhankinta" toukokuussa 2005. Ei niin minkäänlaista toivettakaan ole ollut, että olis raskaana =(. Olen tehnyt ovistestejä ja olen ollut niitä tekemättä, mutta EI!!! Jokapuolelta kuulee, että joku on taas raskaana tai synnyttää kohta ja sitten tietenkin niitä kummittelevia tuntemattomia tyyppejä kävelee vatsat pystyssä koko ajan vastaan. Tai vaunuja työntelee onnesta soikeena. Kyllä ärsyttää ja harmittaa ja olen tosi kateellinen niille... Ja täältä kun lueskelen, niin kaikki yrittää kakkosta, kolmosta jne... Olenko ainoa joka yrittää ekaa??!? Olkaa onnellisia, että teillä on se yksi tai kaksi tai enemmän siellä omassa kainalossa halittavana! " kateellinen puhuu täällä!"

Mutta itseasiaan. Milloin kehtaa mennä lääkäriin kyselemään, valittamaan ja itkemään omaa kohtaloa?!? Voiko mennä ihan vaan terveyskeskukseen yleislääkärin pakeille? Tietääkö ne asioista hölkäsen pöläystä? Pitääkö siis odottaa se maaginen vuosi? Onko pakko?? En jaksa enää odottaa, haluan tulla äidiksi =) Kävin jopa tänään kirpputorilla ostamassa pikku vaatteita =) En ole hullu, haluan vaan äidiksi!!!!!!!

Kommentit (5)

Vierailija

minulla on kyllä jo ennestään yksi lapsi mutta ensimmäistä ehdin odottaa vain ns. 3kk. yllätys raskaus ilman oireita tai mahan kasvua. tyttö nyt 6v.

meillä on nykyisen mieheni kanssa yritetty lasta 8kk. minulla on siinä varmaan eri tilanne että sairastin syövän n.4 vuotta sitten. lääkärissä kävin viime viikolla normaalissa rutiini tarkastuksessa syöpä sairauden vuoksi. sain kuitenkin lähetteen lääkäriltä tarkempiin tutkimuksiin miksi raskaus ei ole vielä alkanut. eli minun tapauksessani ei ainakaan tarvinnut odottaa sitä vuotta. kehoitan sinua vain rohkeasti menemään kysymään että pääsetkö esim:ultraan missä nähdään onko sinulla kaikki hyvin.

voimia odotukseen.

Vierailija

ja kesäkuussa on aloitettu, eikä minkäänlaista tulosta. Jos mulla olisi ihan normaalit kierrot, ja bongaisin oviksen testillä tai ilman, niin odottelisin varmaan rauhassa sen vuoden. Mutta kun mulla on kierrot ihan mitä sattuu (30-53 päivää) niin aion tällä viikolla ottaa asian puheeksi, kun olen muutenkin menossa lääkäriin. Lisäksi mulla on ikääkin jo sen verran, että en haluaisi odotella yhtään turhan pitkään.

Vierailija

Tulepas kuule tuonne Ensikoiden puolelle kurkkimaan, siellä meitä esikoisesta haaveilevia on vino pino. Tervetuloa mukaan!

Ja jos yhtään lohduttaa, niin meidänkin perheessä on toivottu vauvaa jo vuoden alusta lähtien eikä ole onnannut. Menin viime kuussa lääkärille, kun kierrot oli niin sekaisin ja nyt sitten tutkitaan. Eli ei tarvitse välttämättä odottaa vuotta ennen kuin menee lääkärin juttusille, ainakaan jos tuntuu, että voi olla joku oikea syykin siihen miksi ei tärppää. Mä en pitkien kiertojen vuoksi välttämättä ovuloi ollenkaan ja saan nyt sitten jotain lääkettä/hormonia avuksi kiertoa tasaamaan.

Mutta jos sulla on kaikki ok, niin sinuna kyllä odottelisin vielä vaan mahdollisimman rauhassa. Tule välillä päästämään kuumehöyryjä Ensikoiden puolelle, niin me muutkin tehdään! :)

+++++onnea toivotteleepi

-Q-

Vierailija

Mutta yleisesti siis vuosi (vai mahtaako nykyään olla 1,5v.) olla se raja jonka jälkeen voidaan ottaa tutkimuksiin.Itse menin yksityiselle gynelle, joka teki lähetteen yliopistolliseen sairaalaan. Mutta siis lähetteen voi tehdä myös terveyskeskus. Älähän hätäile! 5kk on loppujen lopuksi vielä tosi lyhyt aika, mekin yritimme esikoista 1,5v. Mutta ymmärrän kyllä hyvin tunteesi ja malttamattomuutesi. Toinen meillä tulikin " puolivahingossa" ja nyt yritämme kolmatta, tosin ensimmäistä kiertoa vasta. Nyt taas mietityttää, kuinka kauan menee ennen kuin tärppää. Mutta yritä olla stressaamatta, se ei ainakaan edistä raskautumista. Onnea yritykseen!!

Vierailija

Vuosi yritystä on yleisohje, mut jos olet 35-vuotias tai yli niin puoli vuotta. Yksityisellä gynellä käynti ultrauksineen maksaa (ainakin Tampereella) vähän päälle 50 euroa. Just kävin tänään. Siellä katottiin että kaikki välineet :) ovat kunnossa ja että munarakkula siellä tosiaan on kypsymässä ja tsekattiin päivälleen milloin ovulaatio on. Meillä on nyt 7. yrityskierto ja mulla ikää 37 vuotta ja tiedän tunteen, odottavan aika ON pitkä, jo silloin kun odottaa vasta varsinaisen odotuksen alkamista. Paljon tsemppiä ja tärppionnea sulle!

Kyllä terveyskeskuksen kauttakin voi asiaa varmaan lähestyä, mut siellä harvoin on naistentautien erikoislääkäriä saati ultrausmahdollisuutta ihan tosta noin vaan. Ainakin alkuun varmaan pääsee sutjakammin yksityisellä puolella jos jaksaa maksaa. Meilläkin eletään yhden pienellä palkalla ja kotihoidontuella, mut niin kova halu on saada viel toinen lapsi, että revittiin vaan jostain noi rahat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat