Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiivasta taas!

Vierailija

Joo, jälleen kerran on hiivatulehdus. Oon käyttänyt puikkokuureja, mutta tuntuu että ne joskus vaan pahentaa asiaa. Nyt hain reseptillävan pelkän suun kautta otettavan lääkkeen. Sen otin jo, mutta vaikutusaika ei tietenkään ole tunneissa eikä edes välttämättä päivässä kovin suurta apua ole vielä odotettavissa.

Siispä kysynkin nyt taas vaihteeksi muita helpotuskonsteja/hyväksi havaittuja hiivan ehkäisyhoitoja.

Gefilukapseleita syön muutenkin aina silloin tällöin sekä hapanmaitotuotteita. Nukun välillä ilman alkkareita ja pidän puuvillaisia. En pidä kireitä vaatteitakaan.. Puolukoitakin olen nyt syönyt ja silti tää iski.. :(. Olen miettinyt olisiko jostain luontaistuotekaupan suoliston puhdistuskuurista apua ja sen jälkeen sitten maitohappobakteerikuuri sekä sisäisesti että paikallisesti emättimeen?

Ruokavaliomuutoksia en ole tehnyt muuta, mutta yritän välttää makeaa ja sokeria, pullaa ja vaaleaa leipää. Tämä on n. 6 hiivatulehdus 1,5 v sisällä. En tiedä onko tää nyt sitten usein, mutta vähemmälläkin olisi kiva päästä. Kutina on joskus sietämätöntä hiivan aikaan, pissaaminen sattuu ja limakalvot punottaa, kirvelee ja kutisee. Enkä pese kuin vedellä ja joskus jollakin happamalla apteekin intiimipesunesteellä.

Arghh!

Ps: En käytä edes pikkuhousunsuojia ja olen kokeillut välillä myös Starogynvoidetta hiivankin hoitoon... tuloksetta.

Kaikki hyvät vinkit jakoon. Luontaistuotteista olisin kiinnostunut!!

Kommentit (13)

Vierailija

Olettehan muistaneet hoitaa myös miehen, koska hiiva voi tarttua aina sieltä uudelleen, vaikka miehellä' ei siis oireita olisikaan. Vältä sokereita ja vehnäjauhoja, myös esim Valmarin valmiste voisi tehdä hyvää, googleta.

Tea tree tippoja pari veteen, ja sillä emätinhuuhtelu kerran päviässä myös ookoo.

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=79&pr...

http://ssl.terveysasema.com/index.php?main_page=product_info&cPath=79&pr...

Eli olisi aika hyvä, jos voisit aina välillä esim kahtena päivänä viikossa käyttää maitohappobakteeripuikkoja kuten Gynophilus apteekista tai tuo linkin valmiste tms.

http://www.luontaistuntijat.fi/lehti_6_02/hiivasyndrooma_6_02.htm

http://perheklubi.net/index.php?showtopic=16781

Vierailija

En myöskään käytä pillereitä. En syönyt edes antibioottikuuria nyt hiivaa edeltävästi. Muuta vaivaa minulla ei ole hiivasta kuin se, että se uusii mielestäni kohtuuttoman useasti(?).

Ainoa syy joka tulee mieleeni on seksin harrastus muutamia päiviä sitten ja limakalvot hankautuivat kai liiaksi (en kerinnyt kunnolla kostumaan), hoidettavissa tietysti myös liukkarilla, mutta tällä kertaa sekin myöhäistä :).

Niin ja toinen syy voisi olla kondylooma joka todettiin n. vuosi sitten. Nyt kondyloomanäpyjä ei ole näkyvissä, mutta voi kai jotenkin heikentää emättimen omaa puolustusjärjestelmää??

ap

Vierailija

Puikko emättimeen, voidetta ulkosynnyttimiin (GynoDactarin + Canesten). Kylmä piimä, usko tai älä, jeesaa myös. Tuntuukin ihanalta, kun sivelee arkaan ja kirvelevään alapäähän viileätä piimää.

Vierailija

En nyt usko että miehestä mulle tulee kun se tulee mulle jokatapauksessa, ollaan sitten oltu kumilla tai ilman jne.

Ehkä tähän ei tosiaan enää muuta apua osaa kukaan sanoa kuin entistä tarkempi syyni ruuan suhteen ja joku suoliston " siivous" kuuri.

Ketuttaa vaan tämmönen. Pitää varmaan sitten hakea sitä asidofiluspiimää. Gyne kyllä mulle sano viimeks hiivakuuria hakiessa (suun kautta), että se hiiva varmaankin elää mun suolistossa ja tulee sieltä sitten aina uusiks. Käski syödä ne Diflucanit ja sen jälkeen olikin n. 6 kk ennenkuin tää tuli taas. Ja sanoi kanssa, ettei emättimeen tartte ostaa erikseenkään välttämättä mitään maitohappobakteeripuikkoja, että se asidofiluspiimä käy ihan yhtä hyvin.

Pesuaineitakin silloin pohdittiin, että onko syynä, mutta muuta vastausta gynekään ei keksinyt kuin tuon suoliston.

ap

Vierailija

Tosin nämä konstit vain väliaikaisessa käytössä hiivan jälkeen tai aikana. Pitänee siis nytkin taas aloittaa. Sen lisäksi kiinnostaa tosiaan jokin sulistonpuhdistuskuuri nyt tämän hiivatabletin jälkeen. Onko jollakin suositella jotakin?

Ja kiitos linkeistä. Täytyy mennä käymään luontaistuotekaupassa kyselemässä, olen muutenkin pohtinut esim. kalaöljykapselien ostoa ja yhdessä linkissä sanottiin, että limakalvotkin öljyllä paranis..

Muita lisävinkkejä?

ap

Uusimmat

Suosituimmat