Vein 1,5 vuotiaani hoitoon ja menin töihin. Nyt kadutta! En saa työstä mitään irti ja ahdistaa viedä tyttö hoitoon joka aamu

Vierailija

Vaikka teenkin lyhennettyä työpäivää, tuntuu että päivän paraa hetket laps i on päiväkodissa.

Mitäköhän työnantaja sanoisi, jos jäisin uudestaan hoitovapaalle?

Kommentit (11)

Vierailija

....teen vielä puolikasta työaikaa, vaikka lapseni on jo toisella ja kolmannella luokalla koulussa ja toiv. voin tehdä vielä pitkään...Lasten aika on nyt.

Vierailija

olen opiskellut suht paljon, ja ihmiset kai olettavat minun saavan kiksejä työstä ja olevan edes jonkin verran urasuuntautunut

lapsi vaan kasvaa niin nopeasti ja tunttu, että viikot lentävät ohi töissä olessa. en saa lapsesta " tarpeeksi" , vaikka välillä tietysti kotonaolokin väsyttää.

töissä pääsisi helpommalla, mutta haluaisin olla täysillä lapsen päivissä mukana.

Vierailija

tee niin kuin sydän sanoo. Itse tulin katumapäälle töihin menossa. Kaikki oli sovittu, mutta sitten en halunnutkaan mennä töihin. Ajatus ihan lamaannutti minut. Jäinkin kotiin, ja olen todella onnellinen päätöksestä. Työnantaja suhtautui ihan hyvin.

Vierailija

sen takia, että oikeasti haluaisit olla lapsen kanssa kotona ja valmis uhraamaan rahaa sen takia. Vai siksi, että tunnet ulkoista painostusta jäädä kotiin tyyliin " hyvä äiti hoitaa lapsen kotona 3-vuotiaaksi" .

Itse en vaan kerta kaikkiaan raaskinut jättääkään lasta hoitoon ja halusin sen kanssa puuhastella ja viettää arkielämää. Myös lapsen hoitoon laittaminen voi olla hyvä vaihtoehto, jos tunnet syyllisyyttä siitä, että olet töissä. Kukin tavallaan. 2

Vierailija

jää kotiin. Voit etsiä itsellesi jonkin harrastuksen tms. jossa saat toteuttaa itseäsi. Itse olen ollut kovin työorientoitunut ja yllättynyt itsekin että päädyin hoitovapaalle! Olen ä-lomalla ja hoitovapaalla jatkanut opiskeluja ja keksin jatkossa tarvittaessa varmasti muutakin. Tosin kaipaan joitakin työtehtäviä ja rahaa, mutta enköhän niihinkin jonkin ratkaisun keksi. En haluaisi viedä lastani hoitoon ennen kuin täyttää vähintään 2 v. tai että itse vahvasti töihin haluan.

Käyn paljon perhekerhoissa, ne antaa hyvän rytmin arkeen. Lapsi oppii olemaan toisten lasten kanssa ja minä saan jutella aikuisten kanssa. Jos joskus pitkästyttää tms. niin ajattelen, että tämä on nyt tämä vaihe. Meillä on toiveena tehdä lapsen peräjälkeen jos mahdollista, ja kun lapset ovat pieniä, niin se on ainutlaatuinen aika elämässä. Sitten ne ovat jo isompia kohta ja on uudet jutut.

Vierailija

itselle töihinpaluu äitiysloman jälkeen oli luontevaa ja kahdessa päivässä sujahdin takaisin rutiiniin. Eikä ahdista lastakaan jättää. Ekalla viikolla vähän surin, kun oli aamut itkuisia, mutta sittemmin ilon hymyn saan jättäessä ja hakiessa. Nyt 4 kuukauden jälkeen tuntuisi omituiselta olla kotona...

Vierailija

Lisäksi on kauhean iloinen heti aamulla, kun näkee hoitokaverit ja siihen jää tyhmä äiti vilkuttamaan eteiseen tyhjälle.:) Ts. meillä on mahtava hoitaja ja muut lapset vielä ilona kaupan päälle, joten tilanne on hyvä. Voisi olla ahdistavampaa, ellen luottaisi hoitajaan tai tuntisin lapsessa jotain epävarmuutta/ahdistusta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat