Te joiden lapsilla on erikoinen nimi

Vierailija

Onko lapsi jotenkin kärsinyt siitä? Meidän 4-vuotiaalla on nykyään melko harvinainen, vaikkakin ihan olemassaoleva nimi. Tänää eräs toinen lapsi kysyi hänen nimeään ja kun lapseni kertoi sen tämä toinen lapsi sanoi, että en usko! (Nimi ei tarkoita mitään) Lapseni sitten toisti nimeään, yritti artikuloida mahdollisimman hyvin nimen, sanoi toisen nimen ja sukunimensäkin ja toinen vain hoki että en usko. Lapseni oli ihan ihmeissään ja vähän pahoillaankin ja kysyi minulta, että miksi se ei uskonut ja sanoinko mä sen väärin. Sanoin, että sanoit sen ihan oikein, mutta ehkä se toinen ei vaan ollut kuullut sellaista nimeä aikaisemmin.

Onko teillä muilla vastaavia tilanteita käynyt?

Kommentit (7)

Vierailija

itselläni on erikoinen nimi ja samaten 2 siskollani. Kaupan päälle meillä oli vielä sukunimi aivan outo. Monet luuli että emme ole suomalaisia vaikka juuremme ovat pohjanmaalta. Lapsena kärsin jonkin verran nimestäni, mutta nyt aikauisena olen ylpeä siitä. Eipä tule montaa saman nimistä vastaan. Suomessa vain n.400 kaimojani.

Vierailija

ja olen ylpeä siitä. Suomessa samannimisiä muutama kymmenen. Monille sitä saa tankata, mutta siihen on tottunut. Kerran eräs Suomessa asuva ulkomaalainen sanoi minulle, että hänen suomalaisen ystävänsä mukaan sellaista nimeä ei ole! Ajattelin, että olipas typerästi sanottu, mutta se oli typerä ihminen!!! :D

Yleensä nimeäni on kehuttu ja jokunen puolituttu on antanut nimeni lapselleen :DDD

Vierailija

Ihan ihanaa, et meitä on niin monenlaisii - ja nimisii!

Mun poika on Jaakko, ei kovin erikoinen, mut kaunis nimi kuitenki!

Opetetaan lapsillemme suvaitsevaisuutta silleen, et ketään ei kiusattas, joohan!

Nimiruno:

Monta on erilaista meitä

Juhani ja päivi, tunnetko heitä?

Entäs Eeva, Mari ja Kaisa

Kuikas on sinun nimien laita?

T. Sanna

Vierailija

joita tietojeni mukaan on tällä hetkellä 4 suomessa.tytölläni on aivan tuttu nimi, joka vain on kirjoitettu toisin.Ainoa asia mistä tytölleni on huomautettu, on se että kirjoititko sen nyt aivan oikein.

Vierailija

ihan hyvä nimi on ollut, lapsena olisin ehkä joskus toivonut, että olisi ollut kaimoja, mutta ei mua siitä koskaan kiusattu. Yläasteella ei kaimattomuus enää haitannut yhtään.

Vierailija

Jos pojalle antaa nimeksi Voima-Kaaleppi (kummipojan koulussa on tämän niminen kaveri), voi olla varma että lapsi siitä kärsii. Suomen kieleen sointuvaan, oudompaan nimeen lapset tottuvat pian eivätkä ihmettele. Sen sijaan jos yrittää liian hienoa ja nimeä ei pysty lausumaan tai se kuulostaa suomeksi ihan ääliöltä (Jucci), niin sitten taas ks kohta 1.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat