Talon rakentamisesta kysymys!

Vierailija

Osaisko joku antaa karkean kustannusarvion, minkä verran tulee lisäkustannuksia n. 120 neliön kokoiselle talolle. Jos ei oteta huomioon tonttia, töitä eikä talopakettia, mihin kuuluu kaikki perusjutut siis ulko-ja väliseinät ja muut, mutta ei esim keittiön kaapistoja ja kodinkoneita.

Osaiskohan joku täällä antaa pikaseen vastauksen?

Kiitos!

Kommentit (6)

Vierailija

olin kyllä kuvitellut, että 100 000 eurolla selviäis kokonaisuudessaan, jos talopaketti maksaa n. 40 000. Ja siis tontti eikä työt kuulu hintaan. Ja jos tekee kaiken hyvin, mutta halvalla. No taitaa meiän haave sitten vielä hiukan siirtyä tuonnemmaksi.

ap

Vierailija

40 000? Sitten kustannusarvio ilman tonttia 120 000 - 160 000. Veikkaisin, että lähempänä jälkimmäistä, ellette ole itse kovia tekemään.

Vierailija

Tehtiin kaikki mahdollinen itse valvontatöistä (mies itse vastaava mestari) viimeistelyihin. Vain pakollisissa (esim. sähkötyöt) oli vierasta apuvoimaa. Ei mitään luksusta pinnoissa (koska remontoitava lähivuosina, kun lapset pieniä, mutta helposti muunneltavissa), normaali 120 neliöinen lapsiperheen koti. Arvioitettiin välittäjällä ja sanoi, että sellanen 170 tuhatta vois nyt pyytää jos myis. On just kaksi vuotta asuttu tässä.

Vierailija

Ja viidellä, jos haluat parasta ja luksusta. Kaverit teki melkein kaikki timpurityöt itse ja talosta tuli kohtalaisen tasokas, niin meni paketti x 3. Ja paketissa oli tosiaan kaikki väliseinät, ovet, ikkunat, katto jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat