Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla jokin arvokoru? Onko tyhmää ostaa 1200 euron hintainen kaulakoru?

Vierailija

Koruja ei ole paljon, ja nyt olen alkanut himoita erästä tietty upeaa arvokorua kaulaani. Olen sitä käynyt katsomassa jo vuoden, mutten ole raaskinut ostaa. Välillä ajattelen että tarpeettomaan ylellisyystuotteeseen tuo on ihan liikaa rahaa, mutta välillä tulee sellainen pikkutyttömäinen olo, että haluaisin jotain ihanaa, kaunista, ylellistä. Mieheni mielestä ajatus on tietenkin kerrassaan hullu, mutta eipä se ole muutenkaan minua koruilla hemmoitellut. Rahat meillä ovat yhteiset, joten en voi " omillani" tuota ostaa, osan tietysti jotenkin säästää tai hankkia.

Joten puolesta tai vastaan, mitä mieltä olette? Pari päivää sitten täällä oli joku ostamssa samalla rahalla hääpukua, ja vihkisormuskeskusteluissakin tuo summa ei ole ollut kuin keskivertoa.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

että olet harkinnut asiaa kauan ja yhä sitä haluat, niin miksipä ei. Itsehän jokainen päättää mihin ne rahansa laittaa. Eihän tuo nyt kuitenkaan loppujen lopuksi aivan ä-lyt-tö-män kallis koru ole. Kallis kyllä, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Kuitenkin niin kallis ja niin pitkään harkittu, että se säilyttänee käytettävyytensä ja arvonsa sinun elämäsi ajan.

Osta itsellesi aarre! =)

Vierailija

Ehdottomasti arvokkain koruni on mummoni peruja. Se ei kyllä rahallisesti ole arvokkain mutta muuten kyllä. Pidin sitä monta vuotta vain korurasiassa kun pelkäsin rikkovani tai hukkaavani sen. Nyt pidän sitä päivittäin.

Vierailija

Pidän todella paljon kultakoruista, mutta en todellakaan osta niitä Suomesta huonon hinta/laatusuhteen vuoksi. Useimmiten päätän ensin, minkätyyppisen korun haluan (rannerengas/-ketju/ korvakorut, sormus tai kaulakoru/-ketju). Sitten vain ulkomaanmatkoilla kiertelen kultasepänliikkeitä kunnes löydän mieluisan.

Suomessa myydään 14 karaatin kultakoruja samaan hintaan, mitä ulkomailta saa 18 karaatin koruja. Timantitkin ulkomailla ovat yleensä parempilaatuisia.

Vierailija

Vihkisormusta katsellessani sain samanlaisesta korusta niin eri hinta-arvioita, että kannattaa tosiaan kierrellä vielä liikkeissä ja vaikka jossain muussa kaupungissakin, jos mahdollista. Ja sitten tuossa hinnassa joku -20% on paljon, joten odota joulualea ;)

Vierailija

Kaikillahan on uudet autot ja isot omakotitalot. Lisäksi raha ei merkkaa mitään jos lasta haluaa hoitaa kotona 10-vuotiaaksi asti ja kaiken lisäksi sillä on vielä ne Reimatekit sisälläkin päällä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Esim zirkoniakivet on paljon halvempia ja näyttää ihan aidoilta.

Joo niin näyttää, aidoilta zirkonioilta nimittäin. Ap puhui arvokorusta, mistä toi hintakin kielii. En tarkoita että hinta olisi pääasia, mutta kyllä timantit on aina eri asia kun keinotekoiset kivet.

Vierailija

Itse olen mm. hukannut kultakellon 1000 euron medaljongin jne. Pidän hyvin askeettisesti koruja nykyään. Muutamaa antiikkikorua tulee joskus juhlissa pidettyä, ei muuten. Monesti kaliitt korut ovat kaiken lisäksi mauttomia jos kantaja on tyyliin " repinyt korun selkänahastaan" -ja se näkyy.

Vierailija

Jos tienaatte hyvin niin ei varmaan mitään hätää. Sen sijaan jos joudutte tiukille yhden korun takia niin onko oikeasti mitään järkeä...?

Vierailija

Me naiset olemme yleensä liian vaatimattomia omien toiveittemme suhteen. Meillä mies saattaa ostaa jonkun teknisen vempeleen, joka mielestäni on täysin tarpeeton, ilman mitään neuvotteluita. Minulla itselläni on koruja n. 5000 egen arvosta. Kyllä niissä arvo säilyy ja ne voi aikanaan jättää lapsille. Ja hei, eikös viime maailmansodassakin vaimon korut pelastaneet monen perheen elon? ( Voi vaihtaa ruokaan jne) . Perustele miehellesi kuinka tuiki tarpeellinen hätävaranto korut ovatkaan jos maailma vaipuu sekasortoon;-)).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat