G:keskenmenon kokeneet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

a) millä viikoilla

b) mitkä oireet?

c) miten selviydyit

d) oliko sinulla lapsia aiemmin?

e) mitä keskenmenon jälkeen - onnistunut uusi raskaus?

f) valeoireita?

Olen nyt 11+5 ja vuodan verta. Pikkukakkosta aloitimme jo hiemna kaivata. 1. raskaudessa ei ongelmia. Pelottaa. huomenna vasta tutkimuksiin.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

a) millä viikoilla? tuulimuna 02/-01 rv 8+ sekä keskeytynyt km 02/-04

rv9+6

b) mitkä oireet?

tuulimunassa kovat vatsakivut,joiden vuoksi menin ultraan.silloinen lääkäri ei nähnyt kohdussa mitään,edes raskautta?ja kun kipu jatkui menin yksityiselle,jossa todettiin tm=ruskuaispussi+neste ei sikiötä rv 8+,narkoosissa kaavinta. keskeytynyt keskenmeno, tavalliset raskausoireet,joskin kovemmat,ekan neuvolan jälkeen tuli hirveä tunne ja jokin aisti siitä,että kaikki ei ole hyvin.menin yksityiselle ,jossa ultrassa todettiin sikiö sykkeettömäksi ja rv 6+ vkolle jääneeksi.kaavinta narkoosissa.

c) miten selviydyit?

tuulimunaa en edes oikein tajunnut, olin aika nuorikin silloin vielä.ja itse testin positiivisuuskin jo oli yllätys,ei siis vahinko;/päivä kerrallaan.keskenmeno oli kamalaa.aloitimme yrityksen 09/03 ja sitten 01/04 innoissaan plussattiin,kerrottiinkin aika monelle ja idiootti menin vielä ostamaan vauvalle jotakin vaatettakin.se kosketti todella paljon,syvältä.heti ultrassa näin lääkärin ilmeen ja kysyin,mikä vialla?ja ennen kuin edes kertoi aloin itkeä ja samalla näin miehellänikin kyyneleet.oli hirveä pelko ,että en ikinä voi tulla raskaaksi tai saada lasta.ei uskaltanut toivoa.itketti vain.

e) mitä keskenmenon jälkeen - onnistunut uusi raskaus? pelonsekavin tuntein kaavinnan jälkeen oli x2 kuukutiset ja kolmannesta nappas, kesäkuulla -04 plussasin ja onnellisesti koko raskauden läpi 02/05 syntyi terve 9-pisteen tyttö=)

f) valeoireita? ????

Vierailija

jarnila:

[quote]

a) millä viikoilla?

2 keskenmenoa: -04 viikolla 9+1 ja -05 jossa sikiö oli kuollut, vastasi viikkoja 8+3 kun niitä olisi pitänyt olla 12+1 tutkimushetkellä.

b) mitkä oireet?

Ensimmäisessä alkoi vähäinen verinen vuoto joka vähitellen voimistui, toisessa ei mitään oireita. Selvisi toisessa, yksityisellä tehdyssä ultrassa kun tk:n ultrassa ei löytynyt mitään. Kontrolliaika olisi ollut vasta 2 vko:n päähän uudelleen tk:n ultraan mutta eipä tuossa olisi sen viisaammiksi tultu sittenkään. Ensimmäinen keskenmeno meni omia aikojaan, vauhdittivat sitä hieman lääkkeillä. Tämän toisen tyhjennys tehtiin kaavinnassa viime perjantaina (7.10) ja olen nyt siitä kotona toipumassa, kun töissä joudun nostelemaan painavia tavaroita paljon pivän mittaan.

c) miten selviydyit?

Ensimmäisessä tuntui että maailma kaatuu suunnilleen niskaan, tosin samaan härdelliin tuli vielä vanhalt työpaikalta lomautus, palkanmaksuvaikeudet ja plkkojen haku palkkaturvasta, saatavina oli 2kk palkat. Tästä toisesta tuntuisin selviävän yllättävänkin hyvin - ainakin toistaiseksi.

Esikoinen on syntynyt 07/-03, raskaudessa ei mitään ongelmia eikä sitä ennen keskenmenojakaan.

Ensimmäisen keskenmenon jälkeen vaihdoin työpaikkaa ja tein hetken töitä, ja nyt tuli sitten tämä toinen perään; väliä kummallakin aikalailla vuosi.

f) valeoireita?

Ei valeoireita kummassakaan.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija

a) millä viikoilla

Kaksi keskenmenoa, molemmat jo 7. raskausviikolla

b) mitkä oireet?

Alkoivat verisellä vuodolla, ensin tippoja ja sitten 8h sisällä lisää ihan kunnolla. Ekassa keskenmenossa verta tuli pelottavan paljon, toisella kerralla vuoto muistutti enemmänkin runsaita kuukautisia.

Keskenmenoon päättyneet raskaudet eivät tuntuneet aluksi miltään, eli ei yhtään pahoinvointia. Mutta ei tuntunut eka onnistunut raskautenikaan, eli en ollut tajunnut olla huolissani. En osannut ennakoida kumpaakaan keskenmenoa muutenkaan mitenkään.

c) miten selviydyit

Fyysisesti mun km:t olivat kai suht helppoja. Mutta henkinen puoli oli kamalampi kuin olin ikinä kuvitellut. Eka kerta oli kauhea shokki - kauhea pettymys ja selittämätön häpeän tunne. Olin kamalan surullinen kuukauden sen jälkeen. Kolme kuukautta myöhemmin olin taas raskaana, mutta tämäkin meni kesken. Tuli psyykkinen puolustus päälle siten, että olin vaan todella kyyninen ja vihainen sillä kertaa. En vaan jaksanut enää itkeä.

Ennen keskenmenoja meillä oli yksi lapsi.

Kolme kuukautta toisen keskenmenon jälkeen olin taas raskaana ja tällä kertaa jysähti karmea pahoinvointi heti. Se herätti hieman toivoa, mutta yritin olla hyvin kyyninen koko ajan, että suojelisin itseäni. Ei me kerrottu kenellekään ennen kuin 18rv oli täynnä. Tästä raskaudesta syntyi lopulta toinen lapsemme.

Ei niitä keskenmenojaan kyllä koskaan unohda, sen verran surkeita juttuja ne ovat.

f) valeoireita?

Vierailija

a) millä viikoilla

* todettiin viikolla 21+5 mutta tyttömme oli menehtynyt jo joskus viikoilla 16+

b) mitkä oireet?

*Ei oireita, ei ainakaan mitään fyysisiä. Jotain aavisteluja et mitäs jos kaikki ei olekaan kunnossa

c) miten selviydyit?

* en tiedä vielä, kokemus niin tuore (10.10-11.10.05) Mutta uskon selviäväni Taivaan Isän, mieheni ja läheisten tuen avulla

*Ei, tämä oli kauan kaivattu esikoisemme

*En tiedä vielä, yrittämään lähdemme sitten kun joulukuussa olemme kuulleet erinäisten testien tuloksia

f) valeoireita

*Ei ollut, raskaus alussa suht normaali, joitain vuotoja ihan alussa. Pahoinvointia ei oikeastaan ollut, etomista vain. Liikkeitäkään en tuntenut..

Vierailija

...kyseessä oli tuulimunaraskaus ja valitsin lääkkeellisen keskeytyksen. Huomenna olen sitten menossa sairaalaan hieman epätietoisena, mitä tuleman pitää. Vähän kipeä olo on. Millaisellehan osastolle olen menossa? onko siellä raskaana olevia?

Vaisto siitä, että kaikki ei ollut kunnossa toimi minullakin. Jännä juttu sinällään. Mutta elämää täytyy ajatella nyt eteenpäin.

Vierailija

a) millä viikoilla

Havaittiin rv 10-11, että kehitys keskeytynyt rv 8+

b) mitkä oireet?

Ei mitään oireita. Ainoastaan raskausoireet loppuivat hyvin samoihin aikoihin.

c) miten selviydyit

Mielestäni hyvin, mutta nyt lasketun ajan lähestyessä palaa mieleen aika usein.

Ei ollut.

Ei ole vielä tärpännyt ja keskeytyksestä yli 4 kk.

f) valeoireita?

??

Toivotaan että sinulla kaikki olisi ok kuitenkin :)

Vierailija

a) millä viikoilla

b) mitkä oireet?

c) miten selviydyit

f) valeoireita?

a) rv 18+0

b) vedet meni, poika elossa kun pääsimme sairaalaan. Synnytin jo kuolleen poikani samana päivänä. Muita oireita oli supistelua.

c) Selviydyinkö ? En tiedä... kai päivä kerralla. Haudalla käydään aika usein

d) ei

e) lähdetään näinä päivinä piikittämään kolmatta IVF hoitoa, tehdään mahd. myös ICSI.

f) joo, maitoa nousi pitkään synnytyksen jälkeen.

Vierailija

Takana 3 keskenmenoa n. vuoden sisään. Viikoilla 16+1,5+0 ja 17+0, aikasessa km. alko niikuin kovat,kipeät menkat,muissa ei oireita kun oma aavistus,normaali tarkastuksissa todettu että vauvoilla ei sydämmen sykettä.

Ekassa maailma romahti,kun saman asian kuulee monta kertaa siihen tavallaan turtuu.

Ekasta synnytyksestä selvisin ruumiilisesti hyvin,toisesta en,kaavinta tehtiin kaks kertaa,tuli reikä kohun seinämään ja tulehus.

Nyt kävin jälkitarkastuksessa ja lupa yritykseen tuli joten ei kun menoksi.Vaikka pelotta kamalasti.

Lääkitys alotetaan vaikka ei lyöyts mitään vikaa.Siis tukostaipumusta joka tukkii istukan verisuonet.

Mulla kolme lasta,tervettä,täysaikasta,pieniä syntyessäänn.2700 ja istukat 400g. Lekuri epäili että ollut häikkää kaikissa raskauksissa,pääasia että he ovat hengissä.

Ei mulla ole ollut vale tuntemuksia,vain olen vaistonnu asioita esim.raskauden onnistumista ennen kuin olen testin tehnyt.

Vierailija

a) millä viikoilla

Kaavinta 9+5, tuulimuna todettiin 7+5

b) mitkä oireet?

Ei kipuja eikä mitään, paitsi siinä vaiheessa, kun yritettiin lääkkeellistä keskeytystä (ei onnistunut)

c) miten selviydyit

Selviän ajattelemalla aktiivisesti sitä faktaa, että hoitojen epäonnistuttua kierto on toiminut viime aikoina paremmin eli normaalisti, ja raskaus alkoi luomuna. Kauheasta petetyksi tulemisen tunteesta on aika vaikea päästä irti.

Ei, mutta tätä aiemmin toinenkin epäonnistunut (kohdunulkoinen) raskaus

Sitä toivon enemmän kuin mitään muuta -tämä episodi tapahtui vasta nyt syyskuussa, joten yhtäkään vuotoa sen jälkeen ei ole ehtinyt tulla.

f) valeoireita?

Raskausoireitako? No, tuulimunastahan voi olla ihan oikeitakin, mulla oli joitakin. Esimerkiksi kirjolohen rasvaista hajua en sietänyt ollenkaan ja mahaa jomotti.

Parempaa onnea sinulle jatkossa ja meille kaikille muille myös...

Vierailija

a) millä viikoilla: RV 18, RV 8 ja RV 5

b) mitkä oireet? Ensimmäisestä ei oireita, toisesta oireena vuoto, raskaus oli päättynyt jo 3 viikkoa aiemmin mutta vuoto käynnistyi viiveellä. Kolmannesta vuoto

c) miten selviydyit: Ensimmäinen (06/2004) ottaa lujille vieläkin poikamme olisi pian vuoden, toinen kerta taasko(12/2004) , kolmas kerta (03/05) mikä minussa on vikana. Nyt menossa rv 25

d) oliko sinulla lapsia aiemmin? Yksi tyttö

e) mitä keskenmenon jälkeen - onnistunut uusi raskaus? Itse olen tullut onneksi nopeasti raskaaksi

f) valeoireita? Ei

Vierailija

a) millä viikoilla? 11+ (tuulimuna)ja 21+5

b) mitkä oireet?Ensimmäisessä ihan vähän limaista tuhrua, toisessa

12 viikkoa verenvuotoa

c) miten selviydyit? Ensimmäisestä hyvin,toisesta huomattavasti

heikommin, mutta niin se vaan elämä jatkaa kulkuaan

d) oliko sinulla lapsia aiemmin? 2 ja raskaudet ovat olleet helpot

e) mitä keskenmenon jälkeen - onnistunut uusi raskaus?Tuulimunan

jälkeen ensimmäisestä kierrosta, joka siis päättyi myös ja nyt

toisesta kierrosta, joka toivottavasti ei pääty.

f) valeoireita? Ei ole ollut, ainakaan kauhean uskottavia.

AP:lle: Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin ja vauvasi jaksaa sinnitellä. Minullekin sanottiin viimeksi viikolla 14, että vaikka vuotaisin verta koko raskauden ajan, niin se ei haittaa, jos vaan sikiö kasvaa hyvin. Meillä tuli sitten myöhemmin muita juttuja, jonka tähden synnytys käynnistyi. Peukut pystyssä sulle!!!

Vierailija

a) millä viikoilla

Ultrassa viikolla 13+2 löydettiin kohdusta kokoa 8+5 vastaava pikkuinen. Luulimme siis ultraan mennessämme, että kaikki olisi kunnossa. (5.8.2005 oli ultra, eli ei kovin kauan aikaa sitten)

b) mitkä oireet?

Ei mitään fyysisiä oireita. Raskausaikana oli lievää pahoinvointia, muttei isommin.

c) miten selviydyit

Suru oli suuri, mutta toisaalta keskenmeno lähensi minua ja miestäni entisestään. Puhuminen on ollut tapani käsitellä aisaa, olen puhunut aina kun vain joku on jaksanut kuunnella. Uskon siihen, että näin oli kuitenkin parasta. Lapsemme ei todennäköisesti ollut terve eikä olisi pystynyt elämään.

Ei ole. Esikoisemme on nyt siis taivaassa, toista toivomme hartaasti.

Ei ainakaan vielä. Odotimme yhdet kuukautiset kohdun tyhjennyksen jälkeen ja nyt toista kuukautta olemme taas olleet ilman ehkäisyä. Uskon vahvasti siihen, että vauva meille suodaan, kun vain on meille oikea aika.

f) valeoireita?

Mitä tarkoittaa kysymys?

Vierailija

jarnila:

Lainaus:

a) millä viikoilla?

rv10+, rv8+, rv9+

b) mitkä oireet?

ensimmäinen ja jälkimmäinen olivat keskeytyneitä km, ekoissa ultrissa ei ollut sykettä, ja sikiöiden kehitykset olivat pysähtyneet jotain rv5-6 tienoille. keskimmäisessä km alkoi vuoto, ultrassa ei sykettä, tilanne sama kuin muissakin.

c) miten selviydyit?

keskeytyneet km kaavittiin, ja se spontaani km tuli omia aikojaan. henkisesti sitä rankempaa, mitä useampi sattui kohdalle.

d) oliko sinulla lapsia aiemmin? ei, ja nuokin raskaudet hormonihoidoilla alkunsa saaneet.

jep, neljäs raskauteni onnistui, tuloksena terve yli 4kg poika, nyt reilun vuoden! =)

f) valeoireita?

Vierailija

a) millä viikoilla: 1.km rv12+1 ja 2.km rv6

b) mitkä oireet? kummassakaan km kipuja ei ollut, verinen vuoto alkoi ja sen seurauksesta menimme tutkimuksiin

c) miten selviydyit: molemmat km ovat olleet rankimpia kokemuksia elämässämme! Alussa oli tod. vaikeaa, mutta ajan kanssa olo helpottui... suru ja tyhjyys olivat tod. voimakkaina tunteina

d) oliko sinulla lapsia aiemmin? minulla on poika 1. liitosta ja siis nykyisen mieheni kanssa yritimme yhteistä lasta

e) mitä keskenmenon jälkeen - onnistunut uusi raskaus? 2.km jälkeen meni 2kk, kun olin jälleen raskaana ja se raskaus kantoi loppuun saakka ja tällä hetkellä olemme ikionnellisia 9kk ikäisen pojan vanhempia! :) Esikoinenkin on ylpeä isoveikka! :)

f) valeoireita? -

Vierailija

a) 6+, 6+, 7+ ja rv 16

b) alussa keskenmenneissä närästystä ja pahoinvointia. RV 16 keskenmenneessä todella rankka pahoinvointi ja muut vaivat sekä verenvuotoa viikolta 5+ alkaen, joka loppui rv 12. Sikiö kuitenkin kuoli rv 16.

c) alussa keskenmenneet oli helpompi hyväksyä, mutta tuo viimeisin oli henkisesti rankka ja se rankkuus heijastui myös seuraavaan raskauteen.

d) ekan km:n kohdatessa oli 1 lapsi, sen jälkeen sain 3 lasta peräkkäin ja sitten 3 km peräkkäin.

e) ekan km:n jälkeen siis oli 3 onnistunutta raskautta. Ja kyllä raskaus oli näköjään mahdollinen (vaikkakin henkisesti yhtä helvettiä) kolmenkin km:n jälkeen.

T : Rapuäiti kera viidennen tytön tylleröisen rv 36+5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat