Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikkeamme tuttavapariskunnista sillä, että meillä ei TODELLAKAAN ole paikkaa

Vierailija

mihin viedä pienet lapset (1v ja 3v) yöhoitoon. Ts. ei koskaan " pitkiä" juhlia (who cares...) tai kahdenkeskisiä kylpylälomia... Tai ainakaan vähään aikaan. Niin kauan kun lapset pieniä ei sopivia hoitajia yksinkertaisesti ole. Mielestämme tämä EI ole ongelma, mutta alkanut vähitellen ärsyttää ja ottaa pannuun ystävien voivottelu ja kauhistelu " tilanteestamme" . Tietoisesti ollaan lapsemme hankittu ja meidänhän ne on eikä yökyläilyä varten... Omat juhlat olemme juhineet jo aikoja sitten. Teemme asioita yhdessä perheenä. Jäi nyt kuitenkin kalvamaan.

Onko parisuhteemme tuhoon tuomittu ilman yöhoitopaikkaa? Uskomaton kysymys, myönnän. Kaikkea sitä pienessä päässä voi sunnuntai-iltana liikkuakaan...

Kommentit (13)

Vierailija

Juju piilee siinä, että lapset pitää saada aikaisin nukkumaan. Jos lapset ovat jo kahdeksalta unten mailla, sitä ehtii kahden kesken pitämään vaikka mitä bailuja monen tunnin ajan.

Eli satsaan ruokaan ja kokkaamme viikottain todella ruhtinaallisesti. Ei se siitä ympäristöstä ole kiinni, miten parisuhteemme voi.

Vierailija

meillä on parisuhde ihan kunnossa. Harmittaahan se tietenkin, että ei voi koskaan mennä minnekään kylpylälomille tms., mutta kun ei ole vaihtoehtoja, niin on ollut pakko sopeutua.

Vierailija

Olemme tienneet tilanteen hankkiessamme lapsen ja sopeutuneet siihen. Saisimme toki hoitajan esim. Väestöliitosta, mutta se tuntuu kohtuuttoman kalliilta vaihtoehdolta. Olemme asennoituneet niin, että otamme lapsen mukaan, jos vaikkapa lähdemme ulos syömään. Menemme sen verran aikaisin, että lapsi jaksaa olla siellä aterian ajan. Lapsemme on aina ollut hyväuninen, joten meillä on yhteistä aikaa miehen kanssa periaatteessa joka ikinen ilta. Tämä on kuitenkin NIIN lyhyt aika elämässä, etten osaa pitää tilannetta isommin ongelmana.

Vierailija

teini-ikäinen valvoo jo melkein yhtä pitkään, ainakin viikonloppuisin, kuin aikuiset ja nuorimmainen taas herää aamulla kukonlaulun aikaan... yhteistä aikaa ei ole kuin keskellä yötä ja silloin ei enää mitään jaksa. 7

Vierailija

mutta kun meidän tutut päivittelee sitä että miks ei viedä, kun voitais. no, nuorempi nyt on vasta 1v1kk, joten mä en vaan yksinkertasesti halua viedä sitä vielä yöhoitoon. eka kerta kun olis tuttujen mukaan *pitäny* viedä molemmat yöks hoitoon oli kun mies täytti 30 ja piti juhlat täällä meillä kotona. ja jotenkin oli tuttujen vaan _niin_ vaikea ymmärtää että mä en halunnut viedä niin pientä yöks mihinkään, oli siis silloin vasta puolivuotias. en mä epäile etteikö tuo pienempikin pärjäis, mutta kun mä en halua viedä sitä yöks. vaikkakin se saattais taata sen että sais kerrankin nukkua kunnon yöunet.

Vierailija

tosin meillä vasta yksi reilun vuoden ikäinen lapsi. Mutta olen sitä mieltä, että 1-2 vuotiasta ei tarvitsekaan viedä hoitoon (ainakaan yöhoitoon) ellei ole joku pakottava tarve. Meidän ajattelun lähtökohtana on se, että me ollaan nyt perhe ja lapsi seuraa sinne minne mekin. Eli hän tottuu reissaamaan, käymään ravintolassa yms.

Toistaiseksi ei mitään ongelmia ole ollut, mutta ehkä jossain vaiheessa tekisi mieli käydä vaikka kaksin syömässä... ja kyllä meidänkin tutut ovat jo nyt voivotelleet tilannettamme...!! Huvittavaa!

Vierailija

emme siis ole olleet yhtään yötä ilman lapsia koskaan lasten syntymän jälkeen eli yli kymmeneen vuoteen. Ei parisuhteenne ole tuhoon tuomittu, kyllä meillä parisuhde elää ja voi hyvin. Mutta en voi kieltää, ettenkö olisi kateellinen ystävilleni ja etteikö minua harmittaisi, kyllä olisi kiva edes kerran kymmeneen vuoteen viettää viikonloppu kahdestaan. Ja joutuuhan sitä aina kaikista sellaisista menoistakin kieltäytymään, joita harvoin eteen tulee ja jotka elämää piristäisivät.

Vierailija

Mieleenkään ei ole ikinä tullut, että se olisi ongelma. Emme myöskään ole maininneet tästä tutuille (ei ole noussut esiin keskusteluissa) joten emme ole joutuneet voivottelun kohteeksi. Jos yöhoitajaa todella tarvitsee, käsittääkseni sellaisen voi saada Väestöliitolta. Maksaa tietysti ihan kunnolla.

Vierailija

Teemme asiat yhdessä perheenä (kylläkin vain 3-vuotias lapsi) ja nautimme tästä ajasta, sillä kohtahan lapsella jo omat leikkikaverit jne. Menomme olemme menneet ja nyt voidaan käydä jo paremmin iltaisin yhdessä esim. ravintolassa vkl:na syömässä ja lapsi tietty mukana. Omia menoja on ehkä sen verran, että mieheni käy elokuvissa ja oluella ystävänsä(viensä kanssa n. kerran kahdessa kk:ssa ja minä lenkillä. Olemme muutenkin koti-ihmisiä ja vierailemme ystäviemme luona ja he meillä.

Uusimmat

Suosituimmat