Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helppoa, siistiä, turvallista sormiruokaa alle 1-vuotiaalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olen ihan ihmeissäni temperamenttisen 11 kk ikäisen tytön kanssa, jonka ruokailu on kerrasta ja viikosta toiseen mahdoton taistelu. Kun on ruokailun aika, raivostuu heti kun lusikka-annos lähestyy. Oma lusikka helpottaa ruokakiukkua vähän, mutta ruokailun jälkeen koko ympäristö on soosissa. Laatupaakarin maissinaksut on kivaa naposteltavaa, mutta ei se kyllä ruokaa korvaa, valitettavasti, eikä sillä masu täyty. Mitähän vastaavaa keksisi väsätä, jonka syöminen onnistusi turvallisesti ja siististi (hah!) vauvaltakin?

Kommentit (3)

Vierailija

niitä siis joita saa liberomerkeillä (=niitä löytyy uudenveroisia jo)

Eipä ole kaikki vaatteet ole sillä sotkussa.

ANNAN syödä itse kahdella kädellä ja ite työnnän lusikkaa väliin.Joskus jopa neiti itsekkin lusikallansa onnistuu jopa suuhun asti. Mutta tyhjenee se keittolautanenkin kahdella kädellä.

Okei onhan sitä sotkua mutta ei se kovin kauaa ollut isommillakaan se pahin sotkuvaihe. Kaikki kun meillä jo yksivuotiaana ovat itse syöneet ihan jo hyvinkin. Alottelu on tapahtunut noin 8-9 kk

Nuorimmaisemme nyt 9,5 kk elin pahin sotkuvaihe päällä;)

Ainut mikä on inottavaa on hiusten pesu ruoan jälkeen kun niissä tapaa olla aina kourallinen. Isommilla ei ollut paljoa hiuksia mutta nuorimmalla on ja sitten joutuu lavuaarissa naaman pesun venyttämään päälaelle asti.

Matot vaan alta ja viereltä pois.

Syötän edelleenkin reissussa olllessa purkkiruuat ite mutta silloin pitää olla kädessä jotain;)

Menestystä ja hermoja ruokailunaloitteluihin;)

Vierailija

Puuroakin jopa joskus, tai no lähinnä on napsinut puurosta mustikoita. Lihapullat, lihanpalat, pastat, kasvisten palat, perunanpalat, tänään jopa muusia. Tarjoan siis monesti ruuan ihan palasina ja syötän itse lusikalla samalla kun tyttö välillä syö lusikalla ja välillä sormin. Sotkua tulee lusikalla syönnistä todella paljon mutta sitähän se on, ei auta kuin antaa opetella.

-minskuliina & tyttö 1v2kk2vk

Vierailija

syö silleen, että annan aina jotain ' sormiruokaa' eteen ja sitä napostellessa saan sit niitä lusikallisiakin uppoamaan siinä sivussa. Raejuusto on tämän hetken suosikki, leipä on aina kestosuosikki - silloin ei vain meinaa upota mikään muu. Keitettyjä vihannespaloja, makaroonia - leikellet nuudelit suokkari, kananpaloja(muruja), jopa riisimuroja aamiaisella joskus - ihan kaikkea voi mielestäni kokeilla. Aika vähän siitä sormiruoasta tulee sotkua ja unohtuu vähäksi aikaa tuo lusikalla sotkeminen, vaikka hyvää harjoitusta sekin on syömisen suhteen. Ainakin meillä neiti pistää jo useamman lusikallisen suuhunsakin.

Uusimmat

Suosituimmat