Atooppinen iho, ruokavaliokokeilu +perhepäivähoito

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän 4-vuotiaalla atoopikkolapsella iho huonenee selvästi aina juhlien jälkeen, ja olen alkanut epäillä, että syynä on liika sokerin saanti. Varsinaisia ruoka-aineallergiaoita ei ole löydetty. Haluaisin kokeilla vähähiilihydraattista ruokaa, mutta kuinka sellainen onnistuu käytännössä, kun lapsi on kunnallisessa perhepäivähoidossa? Hoitaja tekee sellaista ruokaa, mitä hänen perheensä syö, eli juuri tosi hiilihydraattipitoista ruokaa: puuroa hillolla, pastaa, pullaa ja sokerisia välipaloja ja jälkiruokia. Voiko lääkäriltä saada todistuksen, jossa määrätään lapsen ruokavalio kokeiluajaksi? Eli voisinko vaatia tietynlaista ruokaa lapselle? Hoitaja ei mihinkään erityisjärjestelyihin helposti suostu. Onko kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Kyllä mä luulen, että lääkäriltä sais todistuksen. Pitää vaan olla aika valistunut lääkäri, toisin sanoen ravintoasioihin perehtynyt ja sellainen joka tunnustaa sen, että nopeet hiilarit on niin uus juttu meidän ruokavaliossa, että kaikkien elimistö ei niitä kestä.

Sellainen lääkäri löytyis ainakin Eiran sairaalasta, Antti Heikkilä. Heikkilän omat kotisivut on http://www.anttiheikkila.com , saisitkohan sitä kautta häneen yhteyden?

Yst. terv. Mrs.H.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat