Miksi paasataan kriiseistä kun perheeseen on syntynyt lapsi?

Vierailija

Meillä lapsi on tuonut pelkkää onnea ja iloa, mitä ihmeen kriisejä joku voi saada??

Kommentit (6)

Vierailija

Minustakin asia on mitä ihanin... ajatella nyt, omien lasten syntymä! Mitään ihanampaa ei voi olla. Totta kai siihen kuuluu työtä ja valvomista ja oman ajan vähenemistä, mutta tilalle saa jotain monin verroin korvaamattomampaa ja arvokkaampaa.

Vierailija

Lapsi vie äidin huomion täysin ja niin kuuluukin. Isän tulisi olla äidin tukena. Jos samanaikaisesti on muita voimavaroja kuluttavia projekteja, kuten rakentaminen, on kriisin syntyminen varmaankin todennäköisempää, kuin sen syntymättä jääminen. Tämä riippumatta siitä mikä oli parisuhteen tila ennen lapsen syntymää. Tästä voidaan siis todeta se, että ei olisi varmaankaan kannattanut rakentaa ja hankkia lasta samaan aikaan. Näin kuitenkin meillä kävi ja varmaan muillakin on voinut käydä. En suosittele. Uskon myös, että lapset voivat olla TODELLA erilaisia. Toisen tilanteesta ja siitä, luoko lapsi kriisin, on ulkopuolisen vähän vaikea sanoa mitään.

t. 4

Vierailija

Vauva oli todella itkuinen, nukkui vähän ja kaikki tuntui hankalalta. Olin lukenut kaikki mahdolliset kirjat ja lehdet ja varusteita oli. Olin todella varautunut, enkä ole teiniäiti. Asuimme kyseisenä aikana melko ahtaasti. Miehelle vauva-asia tuntui vähän vieraammalta ja vaikealta. Rakensimme samaan aikaan ja mies oli poissa todella paljon. En saanut tarpeeksi huomiota ja olin todella kriisissä. Minulla ei ole koskaan ennen eikä jälkeen ollut yhtä hirveää kuin silloin kun lapsi oli 0-6 kk. En tiedä hankinko koskaan lisää lapsia, en kestä alkuaikaa psyykkisesti.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat