Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Jyväs-mammojen (TOKA - 10-16.10) lokakuinen viikko**

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Päätin jo tässä aloittaa taas uuden pinon uudelle viikolle! :)

Saa nähdä, koska tämä pienokainen päättää syntyä. Vai ehtiikö [b]Virve1979[/b] saada vauvan ennen mua :) Eikös sulla ollut 21.10 varattuna aika synnytykseen?

[b]Almeea:[/b] Kyllä siellä saattaa jo sukupuoli näkyä! Mutta mä en kuitenkaan luota siihen ihan 100%, vaikka meille se lääkäri sanoi että tappi näkyy (kun mies kysyi näkyykö sukupuolta) ja oli myös sellainen pieni virne naamalla, että poika olisi. Ja ei olla sitten haluttu edes lähteä ottamaan selvää siitä, kumpi siellä on! Näin on jännempää :)

Ja se riippuu hyvin paljon lääkäristä, kertooko vaiko ei. Jotkut ei suostu kertomaan, vaikka näkisivätkin.

Ja olen sitten myös kuullut tapauksiakin, joissa lääkäri meni sanomaan, et tyttö tulee ja 100% varmuudella. Mutta poika syntyikin. Ja vanhemmat oli jo ostanut kaikkea tytölle!!! Luottaen tulokseen.

Eipä tässä nyt kummempia...

Koitan saada unta, eli sänkyyn tästä lähden kävelemään!

Kaisa 38+1

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Onnea LauraKoolle työpaikkahommasta!

Oksaska, joko kävit siellä vyöhyketerapiassa? Mä kuulin kans, että siitä on joillekin ollu apua, ja oisin sinne varmaan hakeutunu seuraavaks, ellei noi selkäkivut ois helpottunu. Mutta hyvä näin. Nyt tuntuu tosiaan, että onko se selkä ollu niin kipee...Uskomatonta!

" Kiva" kuulla että toisetkin herkuttelee...Mä oon yrittäny tässä raskaudessa pitää sitä aisoissa, kun on kokemusta että ne kilot ei vain imettämällä lähe...Mutta yritykseks se on jääny....Töissä on harva se päivä herkkuja kahvipöydässä, ja kun oli sairaslomalla, piti lohduttaa itteään suklaalla ym...

Mulla on tosiaan nyt jotenkin tukala olo. Maha on koko ajan kireenä, ei laukea ollenkaan ja välillä vihlasee ilkeesti. Meinaa huimata vähän. Oon ollu tän viikon ihan tosi väsy, voisin vaan nukkua mutta eihän se onnistu kun töissä käy ja on tuo esikoinenkni olemassa...No, jospa tää tästä! Tiedän kyllä, ettei tää vielä mitään, pahemmat ajat edessä...Onneksi selkä on kunnossa vihdoin!

Töissä motivaatio vaan huononee....Mulla on siis kaks työpistettä, ja toisessa oli eilen kriisipalaveri, työsuojelu puuttuu tiettyihin asioihin siellä ym. Siellä ollu tietty tilanne päällä vuosia..Ja toisessa jäi lähin esimies pitkälle sairaslomalle, ja sijainen ei tajua mistään mitään. No, tää sairaslomalainenkin oli sijainen, joten alkusyksyn on menny häntä perehdyttäessä hommiin, ja nyt kun alkoi jotenkin sujua, tulee taas uus...Ja kun itekin olin kuukauden sairaslomalla, ja vasta elokuussa palasin vajaan 2v tauon jälkeen töihin mammikselta, joten tää yhdistelmä on nyt aikamoinen...Mä en jaksais nyt tämmösiä, mut minkäs teet. Ihan varmasti, jos muuten kaikki menee hyvin, jään marraskuun lopussa viimestään sairaslomalle, eli 2 viikkoa ennen ä-lomaa....Oon luvannu itelleni, että sinne asti täytyy vaan jaksaa...Ja tietysti jos jotain vaivaa ilmaantuu itelle tai vauvalle, niin aiemmin.

No, en jaksa valittaa enempää...

Kölli rv 26

Vierailija

Itse kävin aikanaan yläasteen Vaajakoskella ja sinäänsä seutu on tuttua... Ihan niitä rauhallisimpia/lapsiystävällisimpiä asuinalueita se ei kyllä valitettavasti ole :( Haapaniemessä taitaa jonkun verran vaikuttaa se, että missä päin talo siellä sijaitsee, ne kunnan vuokratalot kun on ainakin asutettu täyteen jos jonkinlaista ihmistä, niin että niiden läheisyydestä en itse ainakaan taloa hankkisi, mutta siellä " peremmällä" , lähempänä noukanniemeä on taas ainakin oman käsitykseni mukaan ihan rauhallista ja muutenkin mukavampaa asuinseutua...

Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua, vaikka aika sekava kirjoitus olikin...

Mami ja poju 9 pv, jolta irtosi yöllä napatynkä

Vierailija

Enpä olekaan moneen päivään päässyt lukemaan näitä viestejä. Minun on nyt pakko täälläkin vähän hehkuttaa, nimittäin kuuluu niin hyvää!

En ole aiemmin viitsinyt tänne kirjoitella tilanteestani, mutta käyn Kuopiossa saakka töissä ja joudun olemaan viikot poissa kotoa. Olen siis tällä hetkellä keikkatyöjyväskyläläinen. Nyt olen saanut siirron!!! Äitiyslomaan saakka joudun tänne kärvistelemään, mutta sieltä saan palata Jyvässeudulle töihin. Kuinka upeaa ja mahtavaa. Olin jo ehtinyt stressata jonkun verran, sillä eihän tämä tämmöinen reissaaminen enää lapsen kanssa olisi onnistunut. Tästä syystä en ole ikinä päässyt mihinkään tapaamisiinkaan ja jumppiin vaikka kovasti olisinkin halunnut. (No en pääse vieläkään, mutta tieto tulevasta on niin hyvä ettei nuo enää haittaa) Joulun jälkeen olen sitten kokopäiväkotihiiri ja voin ihan erilailla miettiä menoni. Älyttömän siistiä!

Joku muuten kyseli siitä Haapaniemestä asuinpaikkana. Itsekin ajattelimme tosi vakavissamme sitä seutua. Emme kuitenkaan sinne sitten päätyneet. Kuulin eräältä maalaiskunnan kuntatyöntekijältä, että alua on vähän levotonta, koska maalaiskunta sijoittaa sinne syrjään kaikki päihde- ym. kuntoutujat kunnan asuntoihin. Koulussakaan ei taida olla ihan kaikkia alakoulun luokkia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä ovat ihan kuulopuheita. Plussana alue on kyllä todella kaunis ja luonnonläheinen eikä mikään kaupunkimainen lähiö. Riippuu varmaan vähän missä päin niemeä asuu.

Vauvallekin kuuluu hyvää. Junnu potkii niin kovaa, että musta on vaikea uskoa sen olevan vain puolikiloinen. Viime viikon neuvolassa ei meinattu saada sydänääniä, kun toinen antoi aina siihen dopplerin anturiin monoa ja mua nauratti. Terkka sanoi, että varmasti voi hyvin, kun on noin reipas, mutta varoitti sitten, että voi myöhemmillä viikoilla tulla aika kipeitä osumia, jos sama tahti jatkuu. Jännityksellä odotan. Mites teillä muilla on noiden liikkeiden kanssa ollut? Onko loppuviikoilla ihan kamalaa?

Taidan alkaa lähteä töistä kotia kohti. Hyvää tätä viikkoa kaikille.

T: Laura+Hän 23+2

Vierailija

Suht' hyvin saan nukuttua öisin jo. Kunhan aina muistaa, ettei kauaan voi nukkua oikealla kyljellä, kun siihen rupeaa pakottamaan enemmän kuin vasempaan. Aamuisin olisi niin ihana venytellä, mut eipä voi, kun jalkoihin sattuu ja tulee supistuksia jo siitäkin! :( Tai no hyvähän se on jos niitä tulee, mut olis niin ihana venytellä ;)

Mies aamulla kysyi et koskahan se syntyy :) Ei malta enää odottaa...heh. Ja toivoo ettei vaan synny silloin, kun on esim. yövuorossa ja tulee kotiin silmät ristissä ihan väsyneenä ja ettei sit joudu siinä väsymyksessä sinne mukaan. Ymmärrettävää!!

Mä jo niin odotan joulua!!! Olen aina ollut joulutunnelman ihminen. Ei se et saa lahjoja ja hyvää ruokaa, vaan se tunnelma ja lumi maassa, jne. Jotenkin se on vaan niin ihanaa aikaa! Ja nyt siitä pääsee nauttimaan eritavalla, kun on kohta omakin lapsi siitä iloitsemassa, vaikka onkin vielä pieni ymmärtääkseen :)

Tuntuu, että mulla olisi taas lisää ja ylimääräistä energiaa. Joten taidankin nyt jaksaa siivoilla kotona! Silittää vaatteet (vauvalle) ja laittaa jo vähän enemmän tavaroita vauvalle kasaan. Esim. voiteet ja vaipat sinne minne kuuluukin (kaikki samaan paikkaan). Takapiha pitäisi myös mennä haravoimaan talvikuntoon ennen lumia!! Mut onneksi saan apua siihen mieheltä. Ja ei toi nyt niin iso takapihakaan edes ole.

Outoa kun se onkin niin en osaa kuvitella et tosiaan enää on pari viikkoa laskettuun aikaan jäljellä! Tähän odottamiseen on jo jotenkin niin tottunut :)

Kaisa ja RV 38+3

Vierailija

Minä hötky soitin äitipolille nyt aamusta...No oli ihan asiaakin, kun se painokontrollikäynti olis 3.11. ja samana päivänä töissä koulutus. No, siinähän selvis että se aika on kyllä 8.11. joten ei mitään aikoja tarvi vaihtaa...kätilö nauro, että 3 voi joskus näyttää 8....

Eilen tosiaan valittelin oloa, koko päivän kiristeli mahaa ja välillä vihloi. Illalla alkoi sattuakin vähän. Iltapäivällä tajusin ettei vauva ole juuri tavalliseen tapaan liikkunut ja nyt sitten yötä myöten oon tarkkaillut että liikkuuko se normaalisti vai ei...Välillä liikahtaa, mutta kun mun mielestä se on ollut vielä pari päivää sitten paljon vilkkaampi, vai alanko mä kuvitella nyt ja vauhkoontua suotta?! No, kätilö sanoi että liikelaskuja on turha vielä näillä viikoilla tehdä, sitten 30+ ne on luotettavempia. Että jos huolettaa niin voisi mennä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, kuuntelis vähän pisempään kun normaalisti ja sitten kattois onko tarvetta mennä käymään siellä vai ei. Nyt musta sitten tuntuu, että kuvittelen vaan ja viittiikö sinne neuvolaankaan soittaa jne....Mutta taidan kuitenkin soittaa soittoaikana ja koittaa sopia vaikka iltapäiväks jotain piipahdusta tai sitten aamullahan siellä on se hoitotunti...

Ärsyttävää kun toisena hetkenä tuntuu, että onhan se kuitenkin välillä liikahdellut, mitä mä hötkyilen, sitten taas tuntuu että eihän se myllerrä yhtään niin kuin tavallisesti jne....

No joo....

Kölli

Vierailija

mut pakko tulloa hehkuttaa neuvolakäyntiäni. eli ensimmäinen käynti kuokkalan neuvolassa oli tänä aamuna ja oli aivan ihana. se paula oli mahtava ja tuli tosi hyvä ja luottavainen mieli. se sanoi ettei mun tarvii olla yhtään huolissaan(kun siis vähän pelkään et minkä kokoinen vauva tulee, ja ettei taas murtuis häntäluu jne), että hän huolehtii että sitä tarkkaillaan jne. mullahan on äpolille painoarvio viikolle 38 ja keskustan neuvolassa puhuttiin et olis hyvä aikaistaa sitä vähän, niin tää sit sanoi et sit viikolla 37 se soittaa sinne ja sanoo että nyt tää tuntuu niin isolta että tarkistakaa te tilanne:) jee. kirjoitti sen oikein koneellekin että viikolla 37 painoarvioon. ja siitäkin tuli hyvä mieli kun tutki et miten päin vauva on(oli muuten raivotarjonnassa) niin sanoi et sua onkin helppo tutkia kun ei ole kertynyt vatsanpeitettä, mä kyl vähän hörähin siinä, et no onhan sitä vähän kertynyt:)

painoa oli tullut vajaa 500g/vk, taas. pissa oli puhdas, paineet ok. sydänäänet kuului hyvin ja syke oli 140. sf mitta menee siellä keskikäyrän ja yläkäyrän välillä, siitä sanoikin että siinäkin meille hyvä syy pistää sinne painoarvioon aiemmin. se mitta oli siis nyt 29.

jännä kun mua tosiaan jännitti mennä sinne neuvolaan, oli aamulla oikein maha sekaisin jännityksestä(haha), mutta sieltä kun pääsin niin melkein leijuin, kun tuli niin hyvä mieli. kahden viikon päästä on sitten seuraava aika.

LauraKoolle onnea tuosta työpaikka asiasta, kyllä niillä asioilla on vain tapana järjestyä:)

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia. Mä kun en oikein muualla pinoudu, niin tänne sitten vähän välilä kirjoittelen:) hehe

Oksaska rv 31+1

Vierailija

Tänne ei ihmeempiä. Pari yötä on nyt mennyt vähän huonoilla unilla, kun tuntuu et ratkeen kirjaimellisesti liitoksistani. Miten voikaan kyljen kääntäminen tuntua niin ikävältä, samoin sängystä ylös nouseminen vessaan menoa varten. Auts. Mutta ehkä tää tästä. Eipä ole enää pitkä aika kärvistellä. :)

Täällä on supistellut joka ilta nyt vajaan viikon ajan. Saa nähdä koska ne tulee kipeemmiksi. Nytkin kyllä on jo tuntuneet, ei siis ole ihan pelkkää mahan koventumista ollut. Aika jännää aikaa tää loppu. :)

Musta on kyllä hauska nyt seurailla kuka meistä lokakuisista seuraavaksi jakaantuu. Meillähän on kaikilla kolmella viikon sisään lasketut ajat. Huisia. Jospa oltais sit samaan aikaan synnärillä. ;)

Tulehan Kaisa pian kertomaan kuulumisia sieltä ultrasta. Mä oon täällä käynyt iltapäivästä asti niitä etsiskelemässä. Toivottavasti kaikki oli hyvin.

Pips rv 37+1

Vierailija

Kaisa1977: Olipa tosi kiva kuulla ,että kaikki oli hyvin siellä ultrassa! Nyt varmaan loppu odotuskin sujuu aivan toisella tavalla :)!

Oksaska: Se on kiva kuulla,ettei ihan kaikki muutkaan pysty aina sanoo ei makeille herkuille, itsekun olen aloittanut näköjään oikein karkinsyönti marathonin tässä n. viikko sitte.., mietn se onkin niin, että karkki ja suklaa kyllä aina vaan maistuis..:(, sitten saa kantaa huonoa omaatuntoa loppupäivän,kun tuota painoakin on jo tullut melkein 20kg lisää raskaudenaikana.. No, kohta se on ohi (raskaus nimittäin,painosta en sitten tiedä..).Niin, ja piti vielä sanomani, että onnittelut kivasta neuvola käynnistä, sekun aina kummasti huojentaa ja saa olon tuntumaan paremmalta!

Mamma21: Tosi kiva kun viitsit käydä vielä kertoilemassa kuulumisiasi, on aivan ihana seurata miten poikasi kasvaa ja kehittyy.Hänhän on aloittanut jo varsinaisen " miehen mittojen" metsästyksen!Toivottavasti kohta pian olen itsekkin seuraamassa oman pienen kehitystä..

Omista kuulumisista ei kummempaa, kohta olen lähdössa toiseksi viimeiselle neuvola käynnille. Saa nähdä onko tälläkertaa tullut painoa, viimeiset 2-3 viikkoa sitä ei ole tullut lähes ollenkaan, vaikka sitä ennen kyllä vähän senkin edstä. Ihmetyttää vähän. Neuvolan täti tosin ystävällisesti vaan totesi, että eiköhän toi sun painon nousu rupeekin jo riittämään.. Niin kai sitten. Muuten kaikki varmaan pitäiskin olla aika ok, olokin on ruvennut suorastaan näin loppua kohti vaan kohentumaan:)!

Kivat keskiviikon jatkot kaikille!

Virve + 1 viikko ja 2 päivää jäljellä!

Vierailija

Nyt voit sitten hyvillä mielin odottaa vain sitä että synnytys käynnistyisi, hih.

Mä olen kauhea...just olen täs valittanu et kun painoa on tullu ja pelottaa mitä neuvolatäti sanoo jne...sit äsken kävin tytön kanssa kaupassa, ostin karkkia...kamala minä. En vain pysty hillitsee itteeni. Suklaata kun oli " pakko" saada. Ja kun kipusin tuon pienen mäen ylös sieltä kaupasta niin kyllä hengästytti...sit alkoi vielä enemmän ahistaa että kun kuntokin on menny niin huonoksi. Silti syön nyt tuota daimia, rousk rousk... Jooh, mä vaan jotenkin koko ajan annan itelleni luvan tälläsiin, koska olen raskaana. Selittelen itelleni että kyllä tää on ihan tarpeeks rankkaa muutenkin, ilman että vielä herkut pitäisi jättää:) Mutta huhhuh, pelkää sitä että miten näistä kiloista sitten päästään eroon.

No mutta mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Ainiin, kun noista treffeistä puhuin aiemmin, niin ei mulle käykään se torstai... Eikä pakosti kyllä perjantaikaan. En ole vielä varma, mut jos täältä porukasta löytyy perjantai aamupäivälle innokkaita treffailijoita, esim puiston-sitten konditorian merkeissä täällä Kuokkalassa, niin pistetään mietintään.

Oksaska rv 31+0

Vierailija

Vauveli79: juu, kyllä mä oon hokassut, että se olet sinä, joka tähän pinoon kirjottelee =). Täsmäsi niin tuo LA:si ja muutenkin jutut, niin siitä mä päättelin, et sinä olet kyseessä.

Vierailija

Joo, tänne tulee vielä eksyttyä, vaikken enää odottaja olekkaan... Olis muuten kiva tavata teitä vielä näin vauvankin kanssa! Puistotreffit kuulostais myös hyvältä!

Ja sitten niitä neuvolaterveisiä, joihin tuo otsikkokin viittaa... Siis toi poika kasvaa ihan mieletöntä vauhtia! Eilen käytiin neuvolassa ekaa kertaa, ikää siis 10 pv ja mitat oli (suluissa siis syntymämitat):

Pituus 51,4 cm (50cm)

Paino 4240g (3800g, kotiutumispaino 2 vrk:n iässä 3618g)

Pipo 37,8 cm (36cm)

Neuvolakorttiin Eeva kirjoitti: " Tyytyväinen, jäntevä. Napa hieman

tihkuu. Upeasti kasvaa rintamaidolla"

Onnea kaikille odotukseen, käyn täällä aina välillä kurkkimassa teidän kuulumisia!

Mami ja poju 11 pv

Vierailija

Piti eilen ostaa Prismasta sitä ihanaa joulusuklaata (Fazerin) ja vois sit tänä iltana ottaa muutaman palan, jos ei nyt vaan huono olo jatku...!

Sekä laittaa kynttilät palamaan ja tuomaan tunnelmaa ;)

Vierailija

Eipä tänne kummempia... aikaani vietän vaan.

Aamusta sain vähän siivottua, kun tuli työkaveri kylään käymään pienen poikansa kanssa (3kk). Oli kiva saada kahvi seuraa ja jutella mitä hänelle kuuluu. Kyllä on suloinen poika hänellä!!

Pitäisi kai syödä ruokaakin, vaikka ei nälkä kyllä ole, mut on vähän liian pitkä aika siitä, kun aamupalan söin viimeksi joskus klo 10 ja kahvit juotiin tossa 13.

Neuvolaan piti soittaa ja kertoa verenpaineet ja pissi " arvot" , kun niitä oon nyt joutunut täällä kotona tutkiin. Ja hyvät oli. Tosin oli antanut mulle vaan kolme niitä tikkua ja sanoi et voisin tulla hakeen niitä lisää tänään, jos vaan pääsen. Mut ajattelin et jos en nyt kuitenkaan hae, kun ne on ollut ihan hyviä arvoja aina tähän asti mulla kuitenkin! Kunhan mittaan vaan tuon verenpaineen, aamuin illoin.

Hmmm... mitään ei pitänyt tulla kirjoittamaan, muuta kuin vaan moikata teitä ja nyt tässä onkin jo näinkin pitkä juttu :)

Ajattelin, et jos vaan jaksan niin vois mennä viikonloppuna käymään messuilla! Kun itse olen Keskimaan työntekijäkin :)

Ja nyt syömään!!!

Kaisa 38+4

Vierailija

Meinasin sut lisätä tohon kun puhuin et kaisalla ja virvellä h-hetki lähenee, sit kuitenkaan en ollu varma et oliko sullakin nyt:)

On se tosi jännää toi loppuaika...Voi että odotan sitä kyllä jo...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat