+++SYYSMAMMAT -04 MAANANTAITA+++

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Ynis mun ajatukset taas herätti.

Mä NAUTIN aina kun saan olla yksin kotona illalla kun lapset on (ajoissa!) nukkumassa. Tänäänki ipanat oli ennen ysiä unessa, sain nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta sekä oma-valtaisesta tv:n katselusta (Täydelliset naiset) reilun vartin.

Sit mies pyyhkäs kotiin pelaamasta ja ilmoitti et sieltä alkaa Bondi, hän alkaa kattoo. Aletaan yhdessä, vielä sanoi. Kun mä sanoin et ei paljoo kiinnosta ni sithän se olikin taas niin " ettei mitään yhteistä voi tehdä" No huh huh! Ja että se vinkuu tästä mun netin käytöstä iltasin. Kun en hänen kanssa ole... Joo, jos hän osaiski tehdä iltasin muuta ku kattoa urheilua tai jotain musta tosi tyhmää ohjelmaa...

Ai että ottaa päähän. Meillä on kuitenki toinen telkkariki, hankin sen ku halusin kattoa ees ne ohjelmat mitkä MUA kiinnostaa... Mut se on meidän makkarissa ja meidän kullannuputhan ne siellä nukkuu... Eli se siitä kattomisesta. Otin kyllä loput nauhalle. Mut periaatteesta...

Just tänään taas ystävän kanssa keskusteltiin aiheesta miehet. Että miten voi olla alunperin tarkoitettu mies ja nainen asumaan saman katon alle... Kun se perusajattelutapa on NIIN erilainen. Huh. Tai kait meillä molemmilla on vaan sit sellaset miehet joille ei rautalankakaan riitä auttaan ymmärtämisessä...

Älyttömän hyvä esimerkki eiliseltä. Olin siis reissussa ipanoiden kanssa pe-aamusta la-iltapäivään. Eli siis mies sai nukkua pe-la-välisen yön putkeen&heräämättä, nukkua aamulla niin pitkään ku ITE halus ja nauttia täysin lapsi-vapaasta vuorokaudesta. No, mites kävi eilen aamulla??? No, mun piti tietty TAAS nousta. Hän voi sit kuulemma maanantai-aamuna ottaa Sassan " ylös" ku nousee töihin. Joo, maanantaina pojan kerho alkaa jo ennen ysiä joten mulla on joka ma kello soimassa klo 7... Et miten ei tajuu, vaikka rautalangasta vääntää??? Et mun päivätyö on lastenhoito ja sen oma työnsä. Mutta että ei se tarkoita sitä että mun pitää ne hoitaa 24/7... ARGH!!!!!!!!!

Mukavaa kun on kivaa... :(

Kerppu, taas äkänen!

Nyt nyppii taas urakalla. Ei helpota ei.

Vierailija

Minä en meinaa pysyä innoltani aisoissa, kun on niin tuhat asiaa ja suunnitelmaa päässä tässä taloasiassa. Upean pelottavaa, että enää ei haaveilla vaan nyt pitää oikeasti tehdä päätöksiä. Tällä viikolla paperihommat kaupantekoineen edessä. Keittiön vesipisteen päättäminen on myös pian ajankohtainen laatan valamista varten. Löysimme siis puolivalmiin talon, jonka rakentamista jatkamme. Ulkoseinät on valmiina ja vesikatto. Voisi sanoa, että talon kehykset siis löytyy. ;)

Ankkikselle onnea nopeasti tehtyjen asuntokauppojen johdosta! Harmillista vain, että välittäjä tienasi nopeasti paljon. ;)

Vielä linkitän vipat vuodentakaiset. Tässä tämän päivän: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2348143&t=2347941&appid=&p...

Ja tässä viimeisen syysmamin lähtö synnärille http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2358988&t=2358988&appid=&p...

Usko: Upeaa keskustelua olette käyneet ja kauniita omakohtaisia kokemuksia olette jakaneet. Yritän lyhyesti minäkin omia ajatuksiani jakaa, vaikka pappien ammattitauti on oman äänen rakastaminen. ;-) Kun uskovainen-sanaan liittyy paljon negaatioita ja ennakkoluuloja, niin kyllä vaan löytyy ammattinimike papistakin. Siihen törmää usein. Nuorena naisena ammatinvalintani herättää vielä helpommin reaktioita. Mies saa valitettavasti osansa näistä reaktioista. T@hden tavoin olen kasvanut uskoon eikä erityistä uskoon tulemista ole tapahtunut. Kuitenkin löytyy aikoja, kun on tullut oltua epävarma, horjahdeltua, kapinoitua ja etsittyä. Tosin jälkeenpäin ajatellen nämäkin ovat eräällä tavalla tapahtuneet Isän sylissä. Jumalan armahtavasta rakkaudesta kiitän ja yritän pappina olla sekä Jumalaläheinen että ihmisläheinen eli palvella Jumalaa ja ihmisiä elämän iloissa ja suruissa. Minun tehtäväni ei ole tuomita vaan olla tukena ja ystävänä toiselle ihmiselle.

Lila: Ymmärrän mitä tarkoitit. :) Todellakin meitä ihmisiä on monenlaisia ja aina ei sanat ja teot seurauksineen ole kauneinta katseltavaa. Mukavaa, että kuitenkin olet saanut parempiakin kokemuksia.

Politiikasta olen melko pihalla. Yritän kuitenkin käydä äänestämässä.

Ihanaa Tiivii, kun teillä oli onnistunut häämatka!

Nöösä heräsi, joten iloa kaikille! =)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija

on sellaista tummanruskeaa jämäkkyyttä, jota tämä maa kaipaa. Minä liityn, tässä jäsenanomukseni, olkaa hyvät.

En määkään taida jaksaa uskomisesta puhua, ei synny oikeenlaista paloa kirjoittamiselle. Minä kuulun uskisjengiin, jos tehtäisiin tilastollista analyysiä. rukoilen, käyn kirkossa, lapset on kastettu, maksan veroni riemusta kiljuen. Vastaan siis C - uskis.

Pitää mennä kuumaan suihkuun sulattelemaan tuota kivikovaa oikeaa rintaa, joka ei suostu uskomaan, että imetys on loppunut viikko sitten.

Sonmoro

Kukkuu

missä Aavis?

Vierailija

politiikka ei kiinnosta. piste.

uskosta. Yritin nuorena käydä ystäväni matkassa sellaisessa nuortenryhmässä, ei ollu seurakunan vaan sellaisen pienemmän uskonnollisen yhteisön. en kokenut sellaista voisiko sanoa uskoon tuloa, ennemminkin ristiriitaa, kun koin että vanhempani olivat jotenki huolissani siellä käymisestäni. pikkuhiljaa se jäi muiden harrastusten tullessa kuvioihin. muistan että ihailin kuitenki muiden nuoreten vahvaa uskoa, joka on jotenkin lohdullista ja antaa elämälle tarkoitusta jota itsekkin nuorena hain. sittemmin koen että uskon, käyn äitini kanssa kirkossa pohjnmaalla käydessäni, tykkään käydä myös hengellisissä musiikki/konserteissa. myös ulkomailla käyn aina kirkoissa ja luostareissa. jotenkin näen uskon ja jumaluuden yli eri uskontorajojen, yhtä hyvin koen jumalan läsnäolon myös budhalaisessa temppelissä kuin kotikirkossa tai sitten ihan luonnossa. mibullle on tärkeää kuulua kirkkoon, vaikken ole aktiivinen kirkossakäviä. ehkä kävisin usemminkin,mutta olen laiska lähtmää yksin. noloa myöntää.

vähän jäi nyt kesken ois vielä sanottavaa, mut pomo riehuu sylissä.....

mennään

Vierailija

Eilen paheni tämä selkäkipu (joka on ollut vaivanani pian 10-vuotta..) siihen pisteeseen, etteivät jalat kantaneet. Ja kipu oli niin kova, etten voinut edes huutaa vaan nyyhkytin vaan. Päivystykseen siis. Siellä istua pojotin yli tunnin odottamassa ja sitten kun tuli mun vuoro, ei kävely ottanut onnistuakseen. Lääkäri oli jo laittamassa suoraan kirurgin pöydälle, kun selitin tätä kipuhistoriaa. Pääsin sitten erikoistuvan lääkärin hoteisiin (en tiedä erikoistumisalaa...) joka määräsi sitten vaan lääkettä.

Nyt oon sitten sairaslomalla. No, töitä ei olis ollutkaan mutta jospa tuo lappu kelpaa miehenkin töissä. Pakkohan sen oli jäädä kotiin hoitamaan meitä, mua ja Onnia. Tänään on vähän ollut parempi kunto, tosin viittaa kyllä siihen tää päivän edistyminen, että iltaa kohti olotila pahenee. Mutta pääsipä Onni uimaan miehen kanssa. Itse olin altaan reunalla kurkkimassa. Ja kyllä Onni hienon tempun näyttikin. Istui altaan reunalla ja itse tiputti itsensä veteen ja sukelsi, monta kertaa:)

Usko: Sanon kuuluvani joulukirkkoon. Eli kuulun kirkkoon mutta käyn kirkossa joulun alla laulamassa kauneimmat joululaulut. Tuosta perinteestä en luovu. Muuten en käy kirkossa mutta jotenkin kaikki vihkimiset, ristiäiset ja muut jutut on kuitenkin tärkeitä mulle. Sanoisin kuitenkin ehkä olevani enemmän tapakristitty. Mies ei kuulu kirkkoon (ja on yrittänyt toitottaa, että minäkin eroaisin, koska maksan " turhaan" " jäsenmaksua" =kirkollisveroa...). Mutta enpä eroa.

Stringit. Juu löytyy. Nykyään harvemmin käytössä mutta jos menojalka vipattaa, silloin saapi naru olla haarukan välissä:)

Kiitos Enkeli, kun jaoit kertomuksesti omasta uskoon tulosta!

Meillä yöt nukutaan siis tätä nykyä. Eilen oli Onska nukahtanut 20.30 kun olin itte sairaalassa. Kerran itki illalla mutta sitten minä heräsin jo aamulla katsomaan kelloa, että on se varmaan jo yhdeksän. Onni heräs 7.45! Eli taas nukkui vartin pidempään kuin ennen. Eipä ole usein tapahtunut tuota, että itse herään aiemmin ja odotan, että nousis jo poikakin:) Päiväunet tosin siirtyy sitten aina myöhemmäksi, nytkin on vasta puoli tuntia nukkunut. Mutta ihanaa, että saapi aamulla nukkua!

Mimmulille piti sanomani tsemppistä taloprojektiin!

Ankkikselle onnittelut talon myynnistä!

Olikos muuta? Eipä kai. Nyt selkää lepuuttamaan!

T-P

Vierailija

Suomalaisenhan ei kuulu suostua puhumaan rahasta, uskonnosta ja poliittisesta suuntautumisesta. Kun syysmammat ovat käsitelleet ansiokkaasti rahatilanteitaan ja erityisesti uskontoa, seuraava keskustelunaihe onkin ilmiselvä.

G: poliittinen suuntautumisesi perusteluineen?

Enkeli, kirjoituksesi oli todella koskettava. Hienoa, että jaoit sen kanssamme. T@hti, kerroit, että nuorena " ahdisti" kun ei ollut isoa henkistä heräämistä. Itsekin nuorena olin seurakunnan toiminnassa aktiivisesti ja muistan samaa surreeni. Hurjia paineita! Sittemmin - riparin jälkeen (ei tainnut täyttää tarkoitustaan kohdallani:)) - pikkuhiljaa lakkasin käymästä seurakuntanuorissa ja opiskeluaikana erosin kirkosta. Olen Ankkiksen " linjoilla" - jonkinlaiseen jumaluuteen turvaan,mutta kohdalleni istuvaa muotoa en ole löytänyt. Instituutioihin suhtaudun varauksella, vaikka ortodoksisuudessa mielestäni on paljon " lohdullista" (mystiikan keskeisyys, mikäli olen oikein ymmärtänyt).

Sanna-Leena: edelliseen viitaten, olikin mielenkiintoista lukea uskonnostasi ja etenkin kreikkalaisista luostareista! Ei lie sattumaa, että monet luostarit ja pienet kirkotkin sijaitsevat hankalien matkojen päässä:))

Vanhemmat: olen äidiltäni oppinut empatiaa, läsnäolemista lasten elämässä, kirjojen ja kielen ihmeellisen maailman. Isäni on aina vaikeissa paikoissa läsnä ja auttaa omien kykyjensä mukaan. Molemmat suhtautuvat lapsiinsa järjellisinä, itsellisinä ihmisinä!

Pikkarikeskustelu on ollut hulvatonta:D Nyt kun imetys on historiaa,voin taas harkita uusien alusvaatteiden ostoa, ehkäpä se olisi keino....

Toivottavasti Jatu sait nukuttua, kuten myös moni muu risaisista öistä kärsinyt.

Onnea, Ankkis, uudesta asunnosta ja vanhan nopeasta myynnistä. Hyvin tehty, ei menny puunaamiset hukkaan.

Mentävä, puurohommiin.

s.

Vierailija

Lapset unessa ja kämppä raivattu kuntoon,miten sitä yksiksee saa nuo lapset niin aikasin nukkumaa?! ;-)) Typy oli jo ysiltä unessa ja poikaki heti perää..usein poika viel puol10 iltapalal..

Nyt sais illasta nautiskella ni mies varmaa kohta tulee...no ei kai ole paha asia,mut ois joskus kiva et sais hetken olla rauhas sittekii ku lapset nukkuu ja lelut ja astiat on paikallaa!

Saa nähä mitä yö tuo tullessaa...

jatu

Vierailija

Muutaman päivän paussin jälkeen.

Mielenkiintoisia keskusteluja uskosta. Itse olen ateisti, ipanat on kuitenkin kastettu kirkossa, mun mielestä se on tilaisuutena kaunis ja juhlava. Päättäkööt itse isompana haluavatko pysyä kirkossa, en ohjaile ainakaan tietoisesti suuntaan tai toiseen.

Tunnustan että mua ärsyttää kaikenmaailman " käännyttäjät" jotka tulevat pysäyttämään kadulla tai soittelemaan ovikelloa.

Tiivii kiva että teillä oli onnistunut reissu josta aasinsilta stringeihin, taitaa kaapissa yhdet olla, en ole käyttäny tuntuvat epämukavilta ja ei taida persuskaan olla missään esittelykunnossa :))

Lemmikkinä on lintuhämähäkki, ei olla kokeiltu tulisiko se toimeen lasten kanssa :))

Hilu

Vierailija

Vautsi vau, onhan aiheet! Just aamusella ystävälleni selitin kun täällä samassa viestissä puhutaan sujuvasti Jumalasta ja stringeistä :)

Koitan nyt YRITTÄÄ vastaa...

Stringit: No en omista... Ei tähän kroppaan, ei tosiaan... Ja kroppa on ollu epäkunnossa jo 5v joten sitä ennen ei taittu ees stringejä tuntea??? Muuta ku alan kaupoissa? Vai olinko mä vaan pihalla niistä?

Vanhemmista: Tää on mulle tosi vaikee. Oon käyttäny tän pohtimiseen aikaa enkä oikeestaan ole tullu viisaammaksi... Miksi mieleen tulee vaan ne " niin en ite toimi" -asiat? Mutta mitä Positiivista olen saanut/oppinut ... Itseluottamus, luonnon kunnioitus/arvostus, positiivinen asenne.

Uskosta: Olen kait enempi ns. tapakristitty. Jouduin pohtimaan näitä kysymyksiä pojan kirkon kerhon vanhempien varttia varten ja vaikeaa oli. Kuulun kyllä kirkkoon ja lapset on kastettu ja meidät kirkollisesti vihitty. Mutta se muu... Ehkä mä sit kuulun T-P:n kanssa joulukirkkoon :) Eli kauneimmat joululaulut kuuluu joulun odotukseen myös täällä. Yritin kyllä lukea pojalle/pojan kanssa aikoinaan joka ilta iltarukouksen mutta ei se luonnistunut.

Politiikasta: En ole koskaan ymmärtänyt sitä. *nolo* En mitenkään ymmärrä miksi jotkut tietyt duunit tms. johtajan paikat menee jonkun puolueen mukaan. Asioita pitäisi voida mun mielestä ajaa ilman puolueita. Niinkuin nyt Päivi Viro+Vantaa-lisä -projekti...

Mitähän unohdin... On nimittäin tämän viestin kirjoitus kestänyt pari tuntia... Mitä kaikkee joutuukaan välissä tekemään... Äsken keskustelin jopa POLIISIN kanssa puhelimessa! Naapurin koira (sussari) puri toisen naapurin 7v tyttöä käteen niin että tarvittiin kait 10 tikkiä (osa sisäkudoksiin...)... Siitä on tehty ilmoitus ja nyt tutkijat selvittelee koiran käytöstä ennen tapausta. Koiran omistaja ei nimittäin suostu koirastaan luopumaan..... *outoa!* nimimerkillä koirasta " VAIN" lapsen allergian vuoksi luopunut....

Nyt kopioimaan :)

Kerppu

Vierailija

Typyläinen otti vielä yhdet kunnon huudot,mutta en enää syliin ottanu vaa kävin vaa omaa sänkyy ja lauloin...ihan mukavaa puuhaa puol2 yöllä.Typy rauhottu ja joskus kahen maissa mä nukahin,typyki varmaa....

Nyt se tunkee taas kokoajan mun sylii!!!

Ei jaksa!

G:politiikka ei vois vähempää kiinnostaa,et ei löydy suuntauksia..

jatu

Vierailija

Että teillä oli onnistunu reissu. :-)) Mä olen niin huono jättämää lapsia hoitoo-no poika reissuaa ,mut osaa jo selkeästi ilmaista halunsa lähteä,mut tämmönen pieni...Ni mä tosiaankin haluan lukea onnituneista reissuista!!!Meillähän kevään 10v hääpäivä on vieläkin viettämättä ja eilen mihelle puhuin et millonhan uskaltas vaik kylpylää?!Typy on kyl niin mun perää ja kaks iltaa oon ollu pois ni ei ole syöny edes maitoo,et ei kauheesti kannusta yöhoitoon...mut kuulosti niin ihanalta tuo teidän kaksin olo ja kuohari ja rauha!!

jatu,haaveillen...

Vierailija

Onpa ollut keskusteluja laidasta laitaan, laitanpa vähän munkin ajatuksia.

Politiikka: Aina olen ollut äänestämässä kaikissa mahdollisissa vaaleissa. Jonkin verran seuraan politiikkaa, mutta mitenkään aktiivisesti en yritä vaikuttaa asioihin. Henkilöä äänestän,yleensä valitsen sen punasista tai vihreistä. Valinta kohdistuu useimmiten suht nuoreen ja usein myös naiseen.

Uskonto: Uskon, mutta usko ei kovin vahvasti ole mukana jokapäiväisessä elämässäni

Stringit: Ennen käytin melkeen päivittäin. Hui, miten oon voinut. Nyt vanhat ei mahdu enää jalkaan;) eikä muutenkaan kiinnosta. Mummolinjalle on siirtynyt aika pahasti. Monta viikkoa on pitänyt suunnata ostamaan sopivia alusvaatteita, mutta enpä ole vielä päässyt...

Mitäs muuta oli. Tiiviille piti sanoa että ihanaa kun häämätka oli onnistunut ja V:llä sujunut hyvin hoidossa. Meillä olis pojalla eka yöhoito tulossa 3 viikon päästä.Jännittää IHAN hirveesti. Tai poika ei mee edes muualle hoitoon vaan miehen vanhemmat tulee meille.Me tehdään miehen kanssa retki täältä Espoosta niinkin pitkälle kuin Helssinkiin, mennään hotelliin yöksi.( toivottavasti sieltä löytyy myös L;)

Sellasia hyviä uutisia että vihdoinkin näyttää että saatiin hapanmaitotuotteet mukaan ruokavalioon. Nyt viiliä ja jugurttia syöty melkein viikko eikä oireita. Toivottavasti en tuuleta liian aikaisin.

Paranemista T-P:n selälle sekä muillekin sairastaville.

Hyviä öitä! Menkäähän kukkujat ajoissa nukkumaan:)

Helli

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat