Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ TAMMISTEN VIIKON ALKU ¤¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Voi Frankie ihan tippanousi silmään työkaverisi puolesta. Muistoja itsellänikin taustalla, kun ystäväni menehtyi yhden nyrkin iskun seurauksena kaatumisesta aiheutuneeseen vammaan. Surullista :(

Vierailija

Pikku emäntä heräili viime yönä n. tunnin välein ja neljältä lopulta päätti, ettei nukukaan enää. Vähän yli viiteen siinä isänsä kanssa rempuloitiin, tyttö oli tosi väsynyt ja kiukkuinen. Lopulta nukahti viereen tissille kun ensin oli melkein tunti kanniskeltu ja nukuteltu itkevää lasta. Mulla on flunssa jatkunut kaksi viikkoa ja antibioottikuuri loppuu tänään (siis poskiontelontulehdus ja korvatulehdus). Tulehtunut korva vaan on ihan lukossa ja olen puolikuuro. Nää valvomiset käy nyt vähän voimille, kun oon kipeänä. Tyttö on parin päivän päästä 9kk ja tulee kolme kk täyteen näitä rikkonaisia öitä. Yhden kerran sain nukkua 5 tuntia putkeen ja se oli luksusta. Hoh mitä valitusvirttä, mutta nyt vaan väsyttää...kai se tästä taas lähtee. Mukavaa viikonloppua kaikille

Vierailija

Mua nolottaa.

Mulla on maailman kiltein ja hyväntuulisin poika, joka oikeasti itkee tosi harvoin, eli kun itkee, niin syystä. Ruoan syö niin siististi, ettei käytetä ruokalappua ja yöt nukkuu kiltisti, joskus herää kerran, ehkä kaksi pyytämään tuttia, ja aamulla herätessään on taas kuin pieni auringonpaiste. Ei edes vierasta, eka kerran yökylässäkään ei itkenyt kertaakaan, edes kun tuotiin takas kotiin ja huomas että oli ollut poissa.

Mua nolottaa, koska mulla on maailman helpoin lapsi, ja silti mulle tulee välillä olo, että tekis mieli huutaa!

Nyt on ollut ihan muutama vähän vaikeampi ilta, eli poika on väsähtänyt yhtäkkiä ja sitten on iltapuuron ja -pesun ja vaatteiden- ja vaipan vaihdon ajan ollut itkua ja kitinää ja kauheaa vääntelyä niin, ettei mikään auta. Hampaat on jäänyt pesemättä ja antibioottikuuria on vaikea saada syötettyä loppuun kun pää kääntyy heti pois ja alkaa huuto.

Muutenkin nyt on vaippaa vaihdettaessa ihan mahdoton vääntely koko ajan niin, ettei meinaa saada pikku peppua kiinni! Mulla menee niin nopeesti sit hermot ja pari kertaa olen melkein ottanut kovasti kiinni kun ei mikään toimi eikä poika pysy selällään vaipan vaihdossa (en saa muuten kuin selällään vaippaa kunnolla päälle). Puren jo hampaat yhteen ja ajattelen, että p**kele nyt jos et... mutta sitten hillitsen itseni ja ajattelen että olkoon sitten vaikka ilman sitä saakelin vaippaa, että yritetään vaikka myöhemmin uudestaan.

Meidän pojalla on ihan kauhean voimakas tahto ja kai mä ajattelen, ettei saa antaa periksi vaan että pojan pitää totella, ettei sit opi helppoon ja se kostautuu myöhemmin. Ei mulla ole aikaisemmin ollut lasta, enkä tiedä mikä sit olis se oikea ratkaisu. Kuitenkin, poika on vasta 9kk.... Siis oikeesti, tuskin muutama väliin jäänyt hampaiden pesu ja vaippapainiottelun häviäminen tuota enkeliä mihinkään pilaa, mut silti, mä olen välillä ihan sekaisin näissä ajatuksissa. Oonko ihan hullu?? Onko kaikilla muilla koko ajan kaikki hyvin ja selvää omassa päässä???

t. nut-case-o-felia

Vierailija

uskalsit sanoa ääneen sen, joka varmasti mietityttää monia äitejä, myös minua. Et ole hullu, eikä tarvitse nolottaa, olet vain äiti, joka kokee ihan normaaleja tunteita. Tai sitten meitä on täällä kaksi hullua :o)

Ajatuksesi kuulostivat nimittäin todella tutuilta. Oma pieni poikaseni on myös todella kiltti, hymyilee ja veikistelee oikeesti päivät pitkät. Nukahtaa tavallisesti viidessä minuutissa sänkyynsä, on sitten kyseessä päiväunet tai yöunet. Ei myöskään turhia itkeskele, ja jos jostain sattuu vähän harmistuun, niin leppyy todella nopeasti ja on taas aurinkoinen oma itsensä.

Ja silti. Kyllä sitä itseltäkin menee välillä hermot, kun tulee vastoinkäymisiä. Ne ovat kyllä jokseenkin pieniä, mutta kuitenkin sen verran turhauttavia, että käyn välillä ihan ylikierroksilla. Ihan älytöntä. Joskus huomaan jopa kiroilevani ääneen, kun niin harmittaa esim. poikasen loputon yökkäily, vaikka eihän hän sitä tietenkään tahallaan tee. On vaan niin turhauttavaa taas aloittaa syöttäminen alusta ja siivota kaikkia sotkuja miljoonaan kertaan. Sitten tulee morkkis, ja syytökset miksi olen niin huono äiti.

Onneksi näitä päiviä ei ole kuitenkaan joka päivä. Joskus se väsymys purkautuu tuollaisena turhautumisena, mikä on ihan ymmärrettävää. Ihmisiähän me vain olemme! Olen joskus vannonut etten IKINÄ huuda lapsilleni, puhu heille rumasti, komenna negatiiviseen sävyyn.. Pitäisi jaksaa malttaa ja ohjata positiivisesti. Joskus se vaan saattaa olla niin vaikeaa.

Halaus sinulle o-felia, älä murehdi, olet ihan varmasti lapsellesi paras äiti, eikä kellään ole kaikki aina yhtä päivänpaistetta, ei ihan varmasti!

Vierailija

Stockmannin kanta-asiakastarjouksena ilmoittavat hinnaksi 57 ¿ (79 ¿). Myös muitakin haalareita tarjoushintaan! Ehkäpä riennän sinne!

Onko kukaan käynyt Tampereella Travallen tehtaanmyymälässä, kuinkahan paljon siellä haalarit maksavat?

Vierailija

Löytyihän täältä vihdoin pinokin! Mie jo luulin, että te ootte kaikki kadonneet jonnekin yahoogroupiin minne minä en nyt joteskin jaksais lähteä rekisteröitymään. Kiva kiva, että täälläkin vielä jokunen tammis pyörii :o)!

Meillä oli vauhdikas viime viikko ja viikonloppu. Äitini oli reissussa ja me sitten pidimme taloa pystyssä niin kotona kuin äitini luona ja siis matkasimme parin päivän välein paikasta toiseen... Viikonloppuna sitten äitini palasi ja tuli hoitamaan santtua niin me päästiin ystäviemme tuplajuhliin. Ja pitkäksi meni ne pippalot, alkaa olo helpottua nyt vasta! Huh, ei sovi valvominen minulle -varsinkaan yhdistettynä punaviiniin!

Meillä ei ole onneksi sairasteltu. Yksi pieni (3vrk) ripuli oli joskus kesällä, mutta muuten on oltu terveenä *koputtaa puuta*. Pientä nuhaa on ollut mutta ei mitään mainittavaa.

Meillä on tuossa reiman talvihaalari ja toisena se pakkauksen puku, jota ajattelin alkutalvesta käyttää. Mahtuu päälle juuri ja juuri, joten saa sillä ekat pakkaset mennä. Sikäli kun ne pakkaset nyt tulee ennenkuin tuo lähtee armeijaan :o)

Mutta Travallen tehtaanmyymälästä hain santulle silloin aiemmin syksyllä sen välikausipuvun ja voin tosiaan suositella. Välikausipuvun ovh olisi 69 euroa mutta tehtaanmyymälässä hinta 22 euroa!

Mutta heilläkin talvihaalarit ovat tulleet keväälle eikä syksyllä tule uusia, joten on sattuman kauppaa jos enää löytää.

Meillä santtu liikkuu jo tosi lujaa, konttaa ja syöksyilee siitä vatsalleen päristellen... heh. Nyt liikkumisen myötä myös ruokahalu on lisääntynyt kun välillä vähän tökki tuo murkinointi. Ja unet, voi että! Viime yönäkin 19.30-08.00 veti äijä unta! Päivällä on nyt nukuttu vaihtelevasti 1-2 päikkärit, tiedä sitten meinaako ukkeli jo yksiin päiväuniin siirtyä... Mutta jos siirtyy niin siitä vaan jos vaan yöt pysyy noin upeina!

Nyt siirryn keittiön puolelle vähän lounastamaan ja sitten kun santtu herää on ohjelmassa kauppareissu, imurointi ja ruoanlaittoa -illalla tulee kummit kylään.

Kivaa päivän jatkoa kaikille, Jepuli + santtu

Vierailija

helpottaa jo... :)

kävin katsomassa " pikkuista" nukkujaa, ja silitin vähän päätä. tuntui siltä että pyysin anteeksi ajatuksiani... tuli parempi olo.

Vierailija

Meillä noustiin taas vaihteeksi ennen seitsemää. No, ei haittaa, piti kuitenkin ottaa antibiootti noihin aikoihin.

Nuuttisella on siis välikorvan tulehdus ja kuulemma kirkuvan punainen kurkku, joka on tod. näk. myös kipeä. Oltiin eilen sitten päivyvstyksessä kun en enää voinut vaan himassa miettiä että mikä mahtaa olla kun on jo 5 päivää kuumeessa.... Kuitenkin poika on ollut tosi pirteä koko ajan, eli ei sillä lailla vaikuta kipeältä. Sit kun aloin pohtia oireita niin ehdin jo päätyä aivokalvontulehduksenkin, että oli jo aika lähteä päivystykseen.... Ja hyvä että mentiin :)

Onko muut tammiset oysyneet terveinä? Mites on korvatulehduksia ollut?? Nuutilla nyt ensimmäinen, myöskään kuumetta ei ole aiemmin ollut. Tästäkö se kierre lähtee??? Onneksi päiväkoti alkaa vasta helmikuussa.

Nyt haen kahvia, Nuudeli penkoo omaa lelukoppaansa, tai siis vetelee tavaroita siitä korista lattialle;)

Vierailija

Tai mummi osti... ;) Remu haalari ja koko 80 cm. Ihmettelin piiiitkäään ja hartaasti, että 80 vai 86, kun poika on aika iso, mutta sitten otin sen pienemmän. Pitäähän siinä pystyä liikkumaankin, eikä se isossa haalarissa onnistu. Turvahuppu on ja koko kangas on sellaista heijastavaa, ja säädettävät kuminauhat jalan ali ymymym. Vaikuttaa tosi hyvältä ostokselta. Ovh ko haalarille 91¿ mut oli sokkarin kanta-asiakastarjouksessa vähän yli 60 ¿.

Tämän viikon Hulluilla Päivillä on muuten tarjouksessa Reiman talvihaalari, keskiviikkona tulee myyntiin ja hinta 49,90¿.

Vierailija

Vinkkasit tehtaanmyymälästä.. Niintuota missäpäin Treella semmoinen on ? Ollaan nyt viikonloppuna sinnepäin menossa ja voisin poiketa siellä :)

Täytyypä tuulettaa, meidän neiti on nyt hokannut seisomaan nousun tukea vasten. Voi kun oli " kokovartalohymy" päällä kun huomasi itsekin miten sitä ollaan. Muuten ne päivät rullaa niin omalla painollaan. Miten tämä vuosi on mennyt niin nopeaan? Kysympähän vaan.. Ihan kuin vasta eilen olisi ollut pikkanen nyytti sylissä. Mutta mutta, ihanahan se on, että kasvaa ja oppii uutta :D.

Meidän rytmiä:

klo 8-9 herätys ->

aamupuuro+ maitoa

klo 11-12 lounas+ maitoa

-> päikkärit

klo 13- 14 kun herää unilta -> välipala

klo 15-16 (maitoa+)päiväunet

klo 17-18 päivällinen+ maitoa

klo 20 iltapuuro

-> maitoa ja nukkumaan (n. 20.30-21)

Ajat ovat " noin alkamisaikoja" , eli aamupäivässä varsinkin vielä on pikkuheittoa. Nytkin jo sammahti päikkäreille, rankka päivä ollut varmaan :)

Nyt taidan viettää äitin aikaa ja pyykätä+ siivota.. ;) Tai sitten rojahdan kirjan kanssa sohvalle..Hmm.. kummankohan valitsisi ;)

Vierailija

Pitkästä aikaa taas pinoon minäkin. Meillä ollaan viikonlopun ajan oltu flunssassa. Piikkuisen nenä valuu koko ajan ja yskääkin pukkaan. Onneksi ei ole ollut kuumetta ja samaan hengenvetoon; toivottavasti ei mene korviin. Ensimmäistä kertaa siis kipeänä. Virtaa tuntuu kyllä riittävän kuten ennenkin.

Teillä on ollut viikonloppuna puhetta päivärytmeistä. Laitanpa tähän vielä meidänkin noin-rytmit. En ole koskaan pyrkinyt kauhean tarkasti pitämään kiinni varsinkaan päiväunista tiettyyn aikaan, vaan ennemminkin kuunnellut tytön omia " toiveita" aiheesta. Meillä kyllä ilmaistaan kaikki " toiveet" kovaan ääneen, joten epäselvää ei jää kyllä mistään... Hih.

klo 6 herätys ja maito

klo 8 aamupuuro

klo 10 maito ja aamupäikkärit

klo 12 lounas

klo 14 maito

klo 15 päiväunet

klo 17 päivällinen

klo 18 maito

klo 19 iltapuuro

klo 20 nukkumaan ja maito

Yöt sujuvat hyvin (10 tuntia) ja kahdet päikkärit (2-3 tuntia) kuuluvat päivään meilläkin.

Viivi syö mielestäni hyvin, puurot tosin takkuavat pahasti vieläkin. Välipalan jätin pois, koska se tuntui vievän päivällisestä ruokahalun pois. Hedelmää syötän sitten ikäänkuin jälkiruokana. Maitoa menee hyvin. Hapanmaito-tuotteita maistellaan meilläkin ja tavallista maitoa aion alkaa antamaan 10 kk alkaen.

Meidän alkuaikojen kiukkupussista on kasvanut oikea neiti aurinkoinen, jolta ei OMAA TAHTOA puutu. Nyt ihan suututaan kun kielletään tekemästä jotain. Ei-sanalla ei kyllä tunnu olevan mitään vaikutusta. Itku vaan tulee kun kannetaan pois pahan teosta. Tunnista toiseen jaksetaan lattialla touhuta, välillä roikutaan äipän lahkeessa kiinni ja sitten taas jatketaan matkaa. Väsymättömiä pakkauksia nuo pikkuiset!

Mutta nyt taidettiin meillä herätä. Aamun pitkät päikkärit ovat nyt siirtyneet iltapäivään. Saas nähdä kuinka ensi viikolla!

Viivi 9 kk 3 pv ja äippä

Vierailija

Tosiaan, hiljainen päivä...

Ensin kehuja: Nuutti teki tänään ekan kerran kakan pottaan, ja heti perään (siis vähän ajan kuluttua olohuoneessa) punnersi ensimmäisen kerran itse istumaan! Äiti on niin ylpeä pojasta... :)

Siis mitä MUSIIKKIA,

mä harrastan itse niin aktiivisesti musiikkia, siis laulua, että poika kuuntelee lähinnä sitä... mutta omia lasten levyjä on kaksi: Vauvan Vaaka, joka on ehdoton ykkönen, ja sitten Ellan ja Aleksin Lenni Lokinpoikanen. Sitäkin poika jaksaa kuunnella kivasti. Vauvan Vaaka on niin tuttu ja varsinkin sen eka biisi, että kun laitan levyn soimaan on pojan naama heti ihan Naantalin aurinkona. Tunnistaa selvästi oman musiikkinsa:)

Vierailija

Täällä talo hiljaisena. Santtu unilla ja mies salilla. Hetken ehdin istahtaa ennen kuin meinaan sulkea koneen ja häipyä suihkun kautta unille.

Voi isänpäivä... Mitähän sitä keksisi...? Olen aina ajatellut, että lahjassa pitää olla joku idea/merkitys/ajatus ja siksi en halua ikinä ostaa mitään vaan siksi, että on ostettava jotain. Vanhemman lapsen kanssa sitä askartelisi isille jotain, mutta noin pikkuisen kanssa ei oikein vielä osaa... Jotain idistä siis tarttis. Isi-teepaita miehellä jo on ja samoin isi-muki. Ääh, ei oikein aivot syki!

Meillä on ostettu kuukausi takaperin se Gracon Cosmic tuoli ja ollaan oltu tyytyväisiä. Tuntuu todella jämäkälle ja on sen verran korkea, että poika nyt jo näkee kepeästi ulos ikkunasta. Ja on tosiaan laadukas ja turvallinen, pääntuki on tosi hyvä. Ja ainoa malli siis missä saa kasvot eteenpäin käännettynä käyttää tuolin omia vöitä.

Joku tuosta omasta huoneesta puhui... Meillä muutto pojalle iski kun muutettiin tänne omaan taloon ja oli kyllä ehdottomasti hyvä ja oikea ratkaisu. Minä superherkkäunisena nimittäin heräsin joka yö useita kertoja ihan turhiin ähinöihin ja taas toisaalta santtu häiriintyi kun juteltiin sängyssä jne. Santtu sopeutui laakista omaan huoneeseen ja nukkui siis heti alusta asti siellä rauhallisesti. Huone on ihan oman makuuhuoneemme lähellä, vastapäätä yläaulan toisella puolella ja ovet ovat pikkuisen raollaan. Toimii!

Mitäs muuta... Millainen ohjelma muilla mammoilla loppuviikoksi? Kuinka moni meinaa hyökätä vaunuilla hulluille päiville?????

MINÄ EN! Hitsi en ikinä. Me lähdemme huomenna miehen kotiin ja ollaan siellä su iltaan saakka. Miehen vanhemmat eivät ole nähneet santtu kuin vilaukselta noin kuukausi sitten ja sitä ennen kunnolla noin paria viikkoa aiemmin... Eli kauan on siitä ja sinä aikana santtu on kasvanut, oppinut konttaamaan ja vaikka mitä. Eli ihana mennä pitkästä aikaa sinne ja he saavat paapoa poikaa neljä päivää!

Nyt tarvii lopetella ja mennä mutustamaan vähän murkinata.

Illan jatkoja ja hyviä öitä mammoille ja lapsosille!

jepuli + santtu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat