Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kilpirauhasen liikatoiminnasta!!!!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

tietoa ja kokemuksia kaipaan!!!

takana kaksi varhaista,peräkkäistä keskenmenoa.

ja nyt on kokeita otettu ja tutkitaan.

lääkäri epäilee kilpirauhasen liikatoimintaa ja sanoi km voivan johtua hoitamattomana siitä!

siis kyselenkin nyt:

miten mahdollinen kilpirauhasen liikatoiminta vaikuttaa raskautumiseen?

onko edes mahdollista saada raskaus jatkumaan ja päättymään onnellisesti?

ja pitääkö paikkaansa että voi juuri hoitamattomana aiheuttaa/olla osasyy km?

oireista sen verran että mulla on jo pitkään ollut jatkuva oksettava ja huono olo,paino tippuu vaan ja nyt ei ruokakaan maistu.väsynyt ja viluinen,mutta kuitenkin kokoajan touhuan jotain ja häärään siellä täällä.touhuilua ei saa loppumaan...

kiitän jo etukäteen jos joku osaa sanoa jotain valaisevaa!!!

tuloksia lääkäriltä odotellessa...

L

Kommentit (5)

Vierailija

Kuulostaa kyllä vahvasti liikatoiminnalta. Itekkin olin ku duraselpupu.

Ja juu kilpirauhanen aiheuttaa uskomattomia asioita hoitamattomana. liikatoimintahan on kehon myrkytystila, siksi sitä ennen kutsuttiinkin myrkkystruumaksi, kulkee usein suvuttain. Ja naisilla varsinkin raskaus on laukasevatekijä. Ite sain tän isältäni joka 60 luvulla meinasi kuollakkin ko tautiin, oli niitä ensimmäisiä suomessa jotka leikattiin..

Mutta nykyisin helposti korjattavissa ja jos tarvii leikkausta niin sekin on aika rutiini juttu.

Kysele lisää vastaan mitä osaan.

Vierailija

Tottahan on, että tuollaiset hormonaaliset sairaudet vaikeuttavat raskautumista, se on selvää, mutta ihmeitäkin tapahtuu! Mun " ihme" on jo 2 vuotias! =)

Raskauden aikana mulla havaittiin kilpirauhasen liikatoiminta, Basedowin tauti ja mun t4V arvot oli melkosen huikeat. Lähes 90, kun pitäis olla tuolla kahdenkympin hujakoilla ja alapuolella.

Oireitten perusteella siis löydettiin, tuossa yllä annetussa linkissä ne onkin kuvattu loistavasti ja diagnosoitiin. Tauti oli ollut päällä jo jonkun aikaa, itse kuvittelin lähinnä pään vaan sekoavan tms.. Mutta onneksi raskauden takia tutkittiin sitten kaikki mahdollinen missä tuo löydettiin.

Sisätautilääkärin kommentti oli, että miten helvetissä mä oon tullu raskaaks ja että mun ois kuulemma pitäny sada keskenmeno ajat sitten.

Luojan kiitos tää tauti siis löydettiin vasta rv 16 joten en enää osannut pelätä keskenmenoa niin paljon, kuin mitä varmasti oisin pelännyt joka päivä jos siitä oltas tiedetty aiemmin.

Mutta taudin hyvä puoli on siinä, että se saadaan pidettyä lääkkeillä hyvin hallinnassa! Ja arvot saadaan melko nopeasti laskusuuntaan jolloin raskautuminen on varmasti helpompaa! Toki raskauden aikana ja vauvan synnyttyä vauvaakin tutkitaan tavallista tarkemmin, mutta lähinnä varotoimenpiteenä.

Onko sulta jo verikokeet otettu? Pianhan sitten sulle selviää onko kyse tästä ja jos on niin tsemppiä vaan! Kyllä nämä ovat hoidettavissa ja niinkuin sanoin, ihmeitäkin tapahtuu! =)

Vierailija

ja tuo lämmönsietokyky on myös osuva.välillä hikoilen ja välillä palelen.kädet tosiaan välillä tärisee ja uni on ollut toisinaan kateissa ihan kummallisesti!

kyllä osuis munhun kaikki noi oireet.

mutta odottelen lääkärin soittoa joka menee ilmeisesti loppuviikkoon!

jos lisää kokemuksia kuulisin niitä mielellään!

ja kiitos vastauksista ja röllille onnea matkaan ja tarrasukkia!!!!!!!

L

Uusimmat

Suosituimmat