Maaliskuisten uusi viikko ja uudet kujeet

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (13)

Vierailija

Moikka vaan!

Lukeekohan kukaan enää tähän aikaan pinoja..nooh...meillä vaihteeksi hyviä uni-uutisia...vihdoin 2 hyvin nukuttua yötä takana...johan tässä melkein 2 viikkoa onkin itketty hampaita öisin, joten suotakoon! Kyllä tekee hitaasti tuloaan noi ylähampaat. Ruokailut menee tytöllä hyvin, puurokin alkanut maistua.

Mä en muista yhtään, että mistä on ollut puhetta.

-77tuulia...kävin ihan vaan tuolla kuumeilu-puolella...kun se pikkukakkonen kyllä mielessä pyörii...:) Ei olla kyllä vielä nyt ruvettu yrittämään...kyllä me varmaan tuonne vuoden vaihteeseen odotetaan...tai en tiiä maltetaanko. Kyllä mä mielessäni laskeskelen näitä ikäero juttuja...että jos nyt tulis raskaaksi, niin ikäeroa tulisi jokunen 1v4kk...ei hassumpaa:) No, katsellaan...olikos täällä jo jollain pikkukakkonen tuloillaan?

Sellainen asia vaan tuli mieleeni, että kun imetän vielä ja aion toivottavasti imettää vielä lähemmäs vuoden ikää...niin mitenköhän imetyksen käy, jos tuleekin raskaaksi...olen siis kuullut, että se voi loppua kuin seinään..että maidon maku muuttuu tms...osaisiko joku esim. OnnellinenMamma vastata tähän?

Eipä muuta tänään..synkkä keli...Jaksamisia kaikille huonosti nukkuneille!

ego7

Vierailija

Sain nukkua koko yön heräämättä kertaakaan. Se vetää väkisin suupielet ylöspäin : ) Ulkonakin on ihana ilma, pääsis vaan vaunulenkille kun poika herää ja ollaan syöty.

Meiän piti mennä tänään kattomaan kaverin kuukauden ikäistä vauvaa mutta Henrillä on niin kova räkätauti että paras pysyä kaukana pienistä vauvoista. Rintamaito tietty suojaa jonkin verran mutta ei kuitenkaan mennä sinne ennen loppuviikkoa. Vauva oli kerännyt kolmessa viikossa pituutta 6 cm ja painoa 700g - onkohan pituus oikein mitattu laitoksella? Jos on oikein mitattu niin hurjaa vauhtia kasvaa!

Me oltiin miehen kanssa pitkästä aikaa ulkona kahdestaan lauantaina. Käytiin pizzalla ja yksillä drinksuilla sen jälkeen. Oli kiva päästä vähän tuulettumaan kahdestaan ilman lasta. Toisaalta oli taasen kova kiire palata takaisin kotiin vaavelin luo : )

Onko vinkkejä mitä vois tehdä kuspäälle opettajalle. oon lähettänyt tälle opettajalle kolme meiliä ja hän ei ole vastannut kertaakaan! Mulla kun jäi yksi iso kurssi kesken loppuraskauden aikana ja haluaisin suorittaa sen nyt loppuun siten et kävisin vain labratunneilla mutta en menis teoriatunneille ollenkaan. Opon mielestä se varmasti onnistuu ja mä jo ilmoitin itseni läsnäolevaksi ja mies on sopinunut työpaikalla että tulee välillä kotiin hoitamaan poikaa. Pappa on luvannut katsoa Henriä kun on osa-aikaeläkkeellä mutta kaikki on nyt kiinni tästä opettajasta joka saa päättää, onnistuuko tää juttu vai ei. Vastaisi edes niin tietäsi sit onko kaikki järjestelyt ollu turhia!?! Periaatteessa mä en voi jatkaa opiskelua ennen kuin tämä kurssi on suoritettu ja seuraavaks sen pääsee suorittamaan vuoden päästä syksyllä ja silloinkaan mulla ei olis mitään muuta kuin tää yks kurssi. Opo kyllä lupaili et asia järjestyy jotenkin ja lupas jutella tän opettajan kanssa. Saas nähdä...

Tulipas oikein vuodatus tästä aiheesta mutta voitte uskoa et mä haluaisin tän jutun onnistuvan!

Nyt taidan mennä laittamaan pyykit koneeseen ennen kuin nappula herää. Tuntuu et pojan kanssa saa olla nykyään tarkkana ku hän menee jo ryömien pitkin kämppää ja tekee tuhojaan : ) Perjantaina mulla oli äitiyspakkauksen laatikko lattialla ja poika nousi sitä vasten polviseisontaan. siinä sitten tutisi kun ei uskaltanut tulla alas...Kannattaisko vähän aikaa vielä odottaa ennen kuin lähtee kiipeämään...?

Mukavaa maanantaita kaikille!

Kalamami ja Henri 2.3

Vierailija

yleensä noissa tapaamisissa on vierähtänyt kepeästi kaksi-kolme tuntia. Eiköhän näin ole huomennakin. Joten tule ihmeessä myöhemmin mukaan!!

KUA

Vierailija

Ohoh, osaapas olla hämärää vaikka päivä on jo näin pitkällä! Herättiin Helmin kanssa seitsemältä ja puol kymmenen mentiin molemmat takasin pehkuun, kun mullakin tuntui, että silmä luppasee väkisin kiinni. Nukuin kyllä viime yönä ainakin 9 h, mutta kai se tämä hämäryys on, joka nyt ramasee. Helmi vetäs äsken 1,5 h unet pinniksessä ja mä siinä tunnin torkuin. Välillä kävin unessa ja sitten taas havahduin. Mutta kyllä sekin auttaa, ettei ihan niin pahasti väsytä. Pitäs varmaan laittaa kaikki airamit täpölle, niin sais vähän valohoitoa. Ei vaan raaskis keskellä päivää...

Viikonloppuna en kerennytkään koneelle, kun meillä oli mun vanhemmat kyläilemässä. Myös anoppi miesystävineen (joita on siis vain yksi... ;) kävi kahvilla. Olivat lähteneet päiväseltään käymään Silakkamarkkinoilla ja poikkesivat sitten meillä Helmiä katsomassa ennen lähtöään.

Helmi sai taas aivan kauheet määrät uusia vaatteita, kun mun äiti oli " vähän" innostunut Vesa Keskisen ostosparatiisissa. Siis ihan hyvää ja tarpeellista tavaraa kylläkin. Parit Tutan kokopotkarit ja puolipotjarit, villahaalari ja pipo+hanskat. Että kelpaa nyt Helmi talvella ulkoilla. Jos tänne etelään enää niin kylmiä kelejä tulee. Muistan kun ollessani lukion toisella satoi pysyvä lumi jo lokakuun alussa. Ja tämä tapahtui siis vuonaa -93. Ei ole tapahtunut sen jälkeen, mutta kyllähän yleensä lokakuussa kylmempää on.

Voi hitsin hitsi, pitäis mennä ruokkimaan jälkikasvua. Mitähän gourmetpöperöö sitä tällä kertaa keksisi? Mä oon tullut niin laiskaksi, että vaikka pakastin on täynnä omia soseita, niin en useinkaan jaksa niitä siletä sulatella, vaan otan kaapista kaupan valmiin. Ei hyvä. Ja tästä tulikin mieleeni, että pitäsi tehdä lisää lihasoseita, mutta meillä taitaa tuo pakastin olla aivan piripintaan täynnä, kun sekä anoppi että oma äiti toivat omenasosetta, mustikoita, vadelmia ym.

Meilläkin Helmi nousee kokoajan konttausasentoon, mutta ei vielä tajua, että miten siitä voisi lähteä eteenpäin. Työntääkin sitten vain itseään mittarimatotyylillä taaksepäin. Isänsä oppi konttaamaan kuulemma tasan 6kk iässä siis syntymäpäivänään, mutta mun äiti ei yhtään muista miten mun liikkeellelähtö tapahtui. Eikä nuo asiat taida ihan perinnöllisiä ollakaan.

No, nyt lähdemme syömään. Toivttavasti huomenna moni pääsee tapaamiseen. M ei nyt valitettavasti tulla, mutta kaikille jotka menevät toivotan oikein mukavia jutusteluhetkiä. mennään Helmin kanssa tosiaan huomenna neuvolaan, ja todella mielenkiinnolla odottelen tietoa kasvamisesta, kun tyttö näyttää yhtäkkiä jättiläiseltä. Vai onko se vain joku uusien silmälasien aiheuttama optinen harha?

No muttaa... Heips vaan kaikille!!

lehtovi & Helmi 28.3.

Vierailija

Huh huh, meillä on juostu hiki hatussa messuilta toisille. Torstaina oltiin graafisen alan messuilla. Mun äiti oli Jennan kanssa, niin saatiin isännän kanssa mukava vapaapäivä lasten hoidosta. Perjantai vietettiin koko perheen voimin Turun kirja- ja ruokamessuilla. Oli todella hyvät messut! Siellä olisi viihtynyt hyvin toisenkin päivän. Lauantaina oli sitten kotikylän messut, johon paikalliset yrittäjät oli tullut esittelemään tuotteitaan ja palveluja. No, me ollaan nyt sitten messuiltu koko vuoden tarpeet kerralla. Joulupukin pakettejakin tuli hankittua muutamia!

Me mennään tänään katsomaan taloa. Mä viihdyn kyllä vallan mainiosti tässä vanhassakin talossa. Sijainti on hyvä ja naapurit mukavia. Mutta isompaan tekisi mieli kyllä muuttaa. Me ollaan kirjafriikkejä ukkokullan kanssa ja suurena haavena olis saada oma pieni kirjastohuone. Se olis kyllä ihan luksusta. Niin ja jos se pikkukakkonen nyt saisi alkunsa, niin ekstra makuuhuoneet olisi kyllä erittäin tervetulleita.

Taidan mennä haukkaamaan jotain lounasta, kun Jenna vetelee hirsiä.

Marju ja Jennukka

Vierailija

Huoh, kuulostaa v.i.o:n ohjelma tiukalta. Me just juteltiin töihinpaluusta miehen kanssa, ja siinä totesin, että vaikka pää kaipaiskin välillä aikuiskontakteja, niin töihinmenoa mä en edes jaksa ajatella saatika että sitä oikeesti tekisi. Ja kun on tän yhdenkin lapsen kanssa ihan pinteessä, niin miten sitä useamman kanssa edes selviäisi.

Viikonloppu sujui mukavissa merkeissä, kun saatiin mies sieltä reissusta kotiin. Ulkoiltiin ja puuhailtiin pientä kivaa ja minunkin ah-niin-suunnaton ahdistukseni taasen helpotti. On se kun täytyy taakkaansa ihan itse kasvattaa. Liikaa aikaa ajatella!! Tälle viikolle olenkin taas kehitellyt kaikenlaista ohjelmaa. Viime viikko hipparoitiin täällä kotosalla päivät pitkät ja se ei vaan tunnu sopivan mulle. Vaikka iltaisin olin itsekseni liikkeellä, niin päivät ne ongelmia aiheuttivat.

Eilen piipahdin kaupungin sivuilla tutustumassa kuntalisään, ja siinä samalla surffailin päivähoitosivuilla. Hui. Aika kuluu niin kamalaa vauhtia, kohta noitakin asioita pitää alkaa miettiä.

Taidan tästä suunnata telkkarin luo, suosikkisarja se sieltä alkaa.

Hauskaa alkanutta viikkoa, toivottavasti nähdään mahdollisimman monen kanssa huomenna.

KUA ja Kaisa 25.3

Vierailija

Meillä on nukuttu tänään jopa puolituntia päikkäreitä, eikä viellä ole unisuudesta tietoakaan.........eilenkin emma nukahti vasta kymmeneltä, päivällä tosin nukkui ensin puolentoista tunnin unet ja illemmalla viellä 2tuntia. Saa hähdä kuinka tänään käy. Kai se tuo liikkumaan oppiminen ja kaikki touhut saa pikkuisen vähän levottomaksi. Iloinen ja pirteä durasel tuo kyllä on. Ihan kokoajan nousee seisoskelemaan ties mitä vasten ja konttaa ja ryömii paikasta toiseen niin mahrottomasti että mä olen kohta ihan pulassa=) Pörisee, pärisee, kiljuu ja jodlaa vain mennessään=)

Mulla olis huomenna se kontrolli käynti diabeteshoitajalla, en millään viitsisi/haluaisi mennä kuuntelemaan sitä oheis saarnaa painosta ja laihduttamisesta ja tiesmistä. Emma täytyy ottaa mukaan joten saanpahan ainakin hyvän syyn lähteä sieltä äkkiä takaisin kotiin.

Mun täytyy nyt mennä laittamaan ruokaa, ollaan menossa ostamaan uutta turvaistuinta autoon, on ne vaan kyllä hinnoissaan mokomatkin häppäsvärkit että välillä kyllä jurppii=)

Vierailija

Äiskälle rankkoja nämä juhlinnat ;)) Koko ajan saa häärätä ja touhuta keittiössä. Mutta kivaa oli nähdä esikoisen kamuja ja omia ystäviä. Ensi viikonloppuna vuorossa vielä isovanhemmat ja sedät... Huh! Tasan kolme vuotta sitten olin ensimmäistäni siis synnyttämässä, meni vain seuraavan vuorokauden puolelle..

VIO: meilläkin siis tulossa vuoronvaihtoja työn ja kodin merkeissä eli minä palaan töihin 7.12. ja mies hoitaa kuukauden vain lapsia ja sitten tammikuussa teemme vuoronperään töitä ja vuoronperään kotona (mies jatkuvaa iltavuoroa). Jospa sen kevään jaksaisi. Kesän olenkin kotosalla. Mukava on huomata, että vauhdistanne huolimatta ennätät vielä välillä koneelle..;D Jospas minäkin. Mutta olipas teillä rankka viikonloppu, luinkin Hesarista tuosta onnettomuudesta. Kamala, että jouduitte silminnäkijöiksi.

Marju: kirjafriikki täälläkin! Juuri ajattelin, että kunhan mies tuossa kotiutuu ennen neljää niin taidanpa lähteä kirjastoreissulle ihan itsekseni. Ja mahdollisesti kirjakaupassakin voisin pyörähtää. Meillä ei huushollissa tätä tilaa ole liiemmälti kirjapinoja kasvattaa, mutta just juteltiin miehen kanssa, että tartteis jatkaa kirjahyllyä, pian pursuaa yli... Millaiseen ratkaisuun tässä sitten päätyykään, en tiedä.

Topi Topsanterin nuha jatkuu. Hyvin on yönsä nukkunut, mutta tänään oli taas enemmän nuhainen ja sen myötä pikkuisen kärtty. Jospa ei kuitenkaan korvatulehdusta pukkaisi. Hieroi hieman vasenta korvaansa nimittäin.. Väsyneenä kyllä hankaa korvaansa, joten en ole kovin huolestunut, vielä ainakaan.

Jep. Hetken saan omasta rauhasta nauttia. Esikoinen nukahti viimein ja kuopus pian heräilee, uskoisin. Menen siis tyhjentämään pyykin koneesta rumpukuivaajaan.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Pippandii ja pojat

Vierailija

Meijän elämä on ollu yhtä hullun myllyä jo pari viikkoa...

Mulla on ollut töitä joka päivä ja kyllä meinaa käydä rankaksi tää päivät neljän lapsen kans kotona ja illaksi töihin elämä kaikkine lisä menoineen.

Viikonloppuna oli isomummin hautajaisetkin ja isoimmalla tytölllä oli tosi rankkaa....ekaks matkalla nähtiin se tosi kauhea lapsen tippuminen autosta joka sit jäi bussin alle ja sit heti perään hautajauset....tyttö oli ihan hysteerinen.....

No nyt on siitä selvitty onneks....huoh...

Edessä olis muutto.....saatiin isompi asunto yksityiseltä vuokralle ja muutto lisi kuunvaihteessa. Karsee homma tää pakaaminen.....ei meinaa aikaa ei kä voimia löytyä.......taitaa mennä yö töiks pakkaaminen koska olen ite joka olta töissä.

Sit pitäs hommata lisää huonekaluja...isommat tytöt on tähän asti ollu samassa huoneessa ja heillä on siis itse tehty kerros sänky mut nyt sit uudessa asunnossa ois kaikille omat huoneet ja siis sängyt ja kaikki menee uusiksi....

yhden sängyn ja pari kirjahyllyä olen jo huutinetistä huutanut mut lisää viellä tarvis......oon ettony ospommalle tytölle sellasta sohvasänkyä mut on tosi vähän missään myynnissä.

Joona kasvaa ja komistuu koko ajan......ja joka päivä on enemmän isänsä näköinen...

Syö ja nukkuu hyvin.....uusin villitys on kävelytuolilla hurjastelu ja joka paikan repiminen....ja kaikkien kiusaaminen.

Ruokia on maistellu jo vähän liiankin kanssa...mm.kermavaahto oli joonan mielestä todella herkkua (ylläri)

Kunhan päästään muuttamaan niin Joonakin siirtyy omaan huoneeseen.....mitähän siitäkin tulee.....no onneks ei yöllä heräile vaan nukkuu sen 12 tuntia yhtä soittoa öisin...

Voimia vaan kaikille yökukkujien vanhemmille!

No joo...täytyy läjteä aamupalan laittoon.....mukavaa viikkoa kaikille...palailen taas kirjoittelemaan kunhan kerkeän...

v.i.o+Joona 1.3+tytöt

Vierailija

Niin se viikonloppu meni ja taas alkoi arki..Nyt tiedossa valitusta,joten ei ole mikään pakko lukea!!! ;)

Minua suoraan sanottua vit**ttaa,tuo minun ukon retale. Hän on kyllä hyvä ja huomaavainen mies.Saan paljon rakkautta ja hellyttää ja mielellään on Mimmin kanssa...MUTTA nyt hän on lusmuillut ihan kaikesta muusta hommista.Siis tullut todella laiskaksi!! No,juu ymmärrän viikot,kun on 12h töisä..ei sen jälkeen paljon kotihommat kiinnosta ja en minä niistä valitakaan,mutta sama meno jatkuu viikonloppuisin.Asiasta vasta viikko sitten keskusteltiin ja hän lupasi osallistua kotihommiin vast edes paremmin.Eipä osallistunut sitäkään vähään kuin ennen.Lauantain oli kaverilla koko päivän,eilen poti krapulaa,joten kaikki arkiaskareet jäi taas minun kontolle.Nyt meinasin jättää tänään kaiken tekemäti ja lähenkin koko päiväksi pois.Minulla on kampaaja klo 11 ja sen jälkeen menen isälleni siivoamaan ja viemään puolukkamehut pakkaseen.Mikään kiire ei ole kotiin.. Olen tainnut itse hemmotella miehen tuollaseksi.En voi olla kaaoksen keskellä ja esim.siivoan ennen kuin mies on sitten pitkän pohdiskelun jälkeen tarttunut imuriin..

Että tällästä,sitten sain näköjään hiivatulehduksen ja tartutin sen myös mieheenkin..kiva kiva. Onneksi oli raskausajalta voidetta,mutta pitänee käydä apteekissa kuitenkin.Minulla oli monta kertaa hiiva raskauden aikana,nyt ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen..

Mimmin vauhti lattialla kiihtyy ja nyt osataan jo melkein käydä itse istumaan.Kovasti hamuaa ylöspäin,ei nyt ihan vielä tarvitsisi alkaa nousemaan.Akvaario on sellanen paikka mitä hän tykkää katsella ja yrittää nousta sitä vasten..

Pitää lähtä valmistautumaan...hei!!

Tuulia

Vierailija

En ole vähään aikaan pinoillu, aina on ollu joku kipee. Jamilla on kurkunpään tulehdus ja Nealla ensinmäinen korvatulehdus. Itse siinä sivussa sairastellut ja miehelläkin on jonkin moista räkätautia.

Huomenna olisin halunnut tulla tapaamiseen, pakko jättää väliin kun ollaan kipeenä.

Meillä jäi puoli vuotis neuvola kokonaan väliin, terkkari vaihtu ja uus oli sählännyt ja meidän aika oli hävinny savuna ilmaan... Ei löytyny edes kirjasta vaikka edellinen sen sinne kirjoitti. Nean neuvola kortista löytyi.

Eiköhän tämä tästä =)

Ens viikoksi kyläileen mummun luo.

-Heidi, Jami ja Nea (14.3.)

Vierailija

Viikko vierähtänyt edellisestä pinokerrasta.. huh huh kun aika rientää. O:lla tuli toinen yskä/nuha -yhdistelmä edellisen perään, ja sitä ollaan podettu. Korvat ollaan pariin kertaan käyty näyttämässä lekurille; onneksi ei ole ollut muuta kuin lievää punoitusta. Onneksi neiti on muuten ollut pirteä, ja nukkunut ja eritoten syönyt hyvin :)

Meitin neiti se vaan pyörii lattialla napansa ympäri ja ripottelee leluja kauniiksi kehäksi, ja sitten suuttuu kun ei pääsen niiden luokse... Eli vielä ei ryömi, vaikka elkeet on olemassa. Jalat menee pyllyn alle, mutta ei hoksaa vetää käsillä itseensä eteenpäin. Saattaa tehdä kuten siskonsa: jättää ryömimisvaiheen väliin ja lähtee suoraan konttaamaan.

Yöt on onneksi vähän rauhoittuneet, mutta vielä tarvii tissutella klo 03 aikaan, ja tuttia pitää tietty mennä antaan muutamaan otteeseen ja samalla kääntää neiti selälleen kun vehtaa mahallaan jotain muuta kuin nukkumista.

VIO:lle voimia ja jaksamista muuton, mööbleerauksen, töiden ja perheen " sekamelskassa" ;)

Olisin niin mielelläni tullut huomisille treffeille, mutta klo 11 on meillä on menoa. Olisimme paikalla vasta korkeintaan klo12.30-13, mutta oletteko jo silloin häipyneet???

Pipsa ja Oona 25.3.

Vierailija

Viikonloppu meni mukavasti kaveriperheen luona talkoillessa ja ulkoillessa (lue: miehet talkoili, naiset ja lapset ulkoili). Eilen palattiin kotiin väsyneinä mutta onnellisina... Saana teki ihmeet ja on nukkunut kaksi yötä vain yhdellä herätyksellä. En vielä uskalla toivoa, että tää ois jatkuvaa - tai no, ihan pieni toivonhenkäys tuolla sisällä polttelee... Mutta joka tapauksessa sen verran herää toiveet, että ehkä toi yöheräily vielä joskus loppuu... Tekee kyllä hyvää parikin parempaa yötä, nyt on jo olo ihan erilainen kuin viime viikolla.

Päikkäritkin on meillä parantuneet, nyt on reilun viikon tullut jo yhdet pitemmät päikkärit, eli n. 1,5 h. Sitten toiset lyhyemmät - tai pidemmät. Kiva ois, jos nukkuminen alkais sujua. Muutenhan meidän neiti on sellainen peruspositiivinen tapaus, eli suhteellisen helppo. Tosin vauhdin lisääntyessä myös vahtimistarve lisääntyy. Isäntä eilen totesikin, että oli jo unohtanut, millaista elämä puolivuotiaan kanssa on - aina on oltava silmä tarkkana, että mitä tenava käsiinsä (ja suuhunsa) saa...

Onnistuin viikonloppuna rikkomaan puhelimeni. Siitä meni näyttö, eikä sillä voi soittaa. Vastata voi... Vien sen tänään illalla korjattavaksi, saan isännän vanhan puhelimen sitten tilalle vähäksi aikaa. Hirveän kädetön olo, kun ei oo puhelinta...

Ja sitten piti vielä Tuulialle kommentoida miehenretaleista... Meillä on isännällä vähän samanlaista käytöstä aina välillä, ymmärrän hermojen menetyksen täysin... Meillä mies vaan jotenkin yksinkertaisesti unohtaa tehdä kotihommia. Tekee kyllä ihan mielellään, kun sitä pyytää. Mutta kun ei aina viitsisi pyydelläkään, jotenkin kuvittelisi, että aikuinen ihminen osaisi ite päätellä, milloin kotitöitä tehdään. Mutta kun ei. Niinpä olen yrittänyt opetella aktiivisesti vaan pyytämään herraa tekemään jonkun tehtävän. Ja sitten pitää vielä malttaa mielensä, kun mikään ei tapahdu heti... Mä kun ajattelen pyytäessäni, että hommat tapahtuisivat nopeasti, mutta sitten saa odottaa esim. telkkariohjelman loppuun ennen kuin jotain tapahtuu... Yritän vaan opetella sietämään sitä hitautta, vaikka se vaikeeta onkin. Mutta muuten on kyllä ihana mies, ja osallistuu esim. lasten hoitoon kyllä kiitettävästi - ja jaksaa vielä hellitellä muakin ;-)

Sellaisia täällä. Ja Pipsalle vielä, että tuu ihmeessä tapaamiseen. Mekin tullaan vasta joskus 11.30, ja siellä varmaan tosiaan kuluu aikaa...

Terhi&Saana, s. 24.3.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat