¤¤MARRASMASSUT UUTEEN VIIKKOON¤¤

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

ja hikka tuntuu alamahassa. Huomenna sitten mennään katsomaan jospa häntä käännytettäisiin.

Tuosta vauvan koosta oli puhetta. Meillä oli viikolla 35 painoarvio n. 2200 g. Tosin lääkäri sai tuonkin arvion vasta kolmannella yrityksellä ja nekin hieman hakemalla. Toivottavasti huomenna saataisiin tarkemmat mitat ja nopeammin. Ei oikein pysty kauaa selällään makaamaan, kun tulee huono olo.

Mutta näyttää aurinko mukavasti paistelevan, jospa vetäis lenkkivaatteet päälle ja ulos.

Mukavaa päivänjatkoa :)

Möhköli 36+6

Vierailija

Kysyin asiaa kätilöltä ja hän sanoi, ettei siitä, missä hikka tuntuu, voi päätellä vauvan asentoa. Meillä tuntuu aivan alamahassa ja tosiaan perätilassa on.

Vierailija

Harmaa päivä täällä kaakon kulmalla ja sellainen on myös tää olotila! Viime yö meni pelastusarmeijalle, nukuin tosi katkonaisesti: vessassa piti ravata, jano, kädet puutu koko ajan, ahistava olo jne...kyllä otti pattiin nousta sängystä ylös, kun tuntui, ettei ollu nukkunu silmänräpäystäkään. Heräsin lopulta pariin aika mojovaan kylkiluu potkuun :). Onneksi masussa kaikki hyvin, vaikka mammalla olo ihan kamala! Mie veikkaan, että turvotukset on kahdella plussalla, kun meen keskiviikkona neuvolaan ja lääkäriin. Onneksi verenpaine ollut ok ja pissa puhdas.

Vauva painaa välillä tosi ilkeesti tuonne alas! Tuntuu, kun joku puukolla iskis, ihan vetää kippuraan. Saas nähdä syntyykö etuajassa, sellainen on tunne, että ei menis laskettuun aikaan asti. Laskettuun aikaankaan ei ole enää kuin muutama viikko...kylläpä on aika mennyt nopeasti.

Miunkin pitäis pakata sairaalakassi valmiiksi. Vauvan laukun olen jo pakannut. Pitää vielä keittää tutit, niin saapi yhden sitten mukaan sairaalaan. Joka päivä on mielessä, että laukku pitää pakata, mutta jotenkin en vaan ole saanut sitä aikaiseksi. Kaikki tarvittavat vauvan tarvikkeet on jo hommattu.

Miulla tuo hikka tuntuu millo missäkin. Vauva on kuitenkin ollut rt:ssa jo viikolta 30 lähtien ja edelleenkin on.

Jeps, pitää yrittää tästä jatkaa päivää eteenpäin! Mieskin tulee kohta töistä kotiin.

Mukavaa illan jatkoa ja jaksamisia!

T: Näpiskä rv 36+4

Vierailija

Jäi kirjoittelu vähiin viimeviikolla,ei jaksanut,mut nyt uutisia täältäpäin..

Tsemppiä Hormoonihirviölle lääkärireissulle,olet ollut paljon ajatuksissani vkl:na kun oon lueskellu kuulumisiasi.

Vkl meni rauhallisissa merkeissä,la kiukuttelin miehelle kun tuli niin kauhee masennuskohtaus,sitä haluis et toinen paijais ja huomiois silloin kun on mahdollisuus olla yhessä kun muuten viikot sillä menee pääasiassa töissä.Miks siitäkin pitää tulla itelle niin syyllinen olo kun asiasta mainittee,tuntuu et rasitanko miestä ihan liikaa.Mutta eiköhän miehillä kuitenkin oo aikaspaljon helpompaa kun meillä vaikka töissä käyvätkin ja joutuvat meitin oikkuja seuraamaan.Kyllä mä monta kertaa oisin osaani miehen kans vaihtanu jos ois mahollista...ja menny vaikka kavereitten kans bilettään ;). Lauantaina tuntu moni muukin olevan maassa ja se anto ihmeesti potkua jaksaa kun tietää ettei oo ainoo ja et tää on ihan normaalia.

Iltaa kohden onneks olo helpottu kun käytiin ajelulla jne. ja eilinen menikin sit ihan kivasti,pari tuntia ulkoiltiin...aah!

Viime viikolla olin ultrassa ja neuvolassa...verenpaine 108/68,painoo tullu yht.6,5 kg (272g/vko),sf vaan 28 meinaa tipahtaa käyriltä :(,rt ja pissa puhas.Terkka paineli tosi kovasti mahaa kun otti sf mittaa ja oisko sillä ollu vaikutusta kun iltapäivällä tuli ihan järkky kipu mahaan noin kämmenen kokoselle alueelle,ihan kun olis joku lihas repeemässä.Soitin sairaalaankin ja pyys seurata tilannetta,no ohi meni noin tunnissa...huh huh.

Seuraavana päivänä oli sit ultra ja sie tarkasteli ettei istukalle oo tapahtunut mitään.Hyvältä näytti.Nyt on ollut sitten pallean kohalla samanlaista kipuilua mut lievempää.Onko muilla vastaavaa??

Vauvan painoarvio oli 2260g rv:lla 34+2,taitaa olla siro kaveri tulossa.

Öisin pitää ravata jo kahen tunnin välein pissalla ja päivällä melkein asua pöntöllä,painaa niin kovasti jo tonne alas.Öisin tulee supistuksia muutaman kerran,ehkä nekin on jotain tehny kun kohdunkaula oli lyhentynyt n.1cm:lla. Perjantaina viiminen lääkäri ja sen jälkeen synnytysvalmennukseen.Oltiin viime perjantainakin ja kyllä ne videot on aikas koomisia :)

Kyllä sitä jaksamista pienen vauvan kanssa tääläkin mietitään mutta luotan siihen et niitä voimia jostain heruu.Apua pitää pyytää jos tuntuu ettei ite jaksa.

Huh ku alkaa taas väsyttään...jätän muillekin palstatilaa.

Saas nähä lähteekö kukaan tällä viikolla synnyttään :)

Hyvää viikkoa kaikille!

*odottelija76,rv tasan 35...kakkua kaikille :)*

Vierailija

Hormoonihirviölle Onnea matkaan ja toivotaan että kaikki on hyvin!!! Onneksi pääset lääkäriin tarkistuttamaan homman.

Oma yö meni katkonaisesti.Lapsilla oli ties mitä ongelman tynkää; janoa, pissihätää, jalkojen särkyä, kuumaa...Huokaus! Sitten kun noi liitoskivut on nyt melkoiset, niin johan on helvetillistä nousta edestakas sängystä! Kävelen todella vaappuvasti jalat levällään, naapuri sanoi että joko kohta synnytän...

Jokohan eilisessä pinossa kerroin että pakkasin vauvan sairaalakassin? No siis pakkasin ja miestä opastelin että mitä pitää tuoda sit sairaalaan kun hakee meidät. Mies kattoo mua ja sanoo, että onhan hän kaksi vauvaa jo hakenut kotiin, että eiköhän ne tavarat tule mukaan..Nolostuin hieman, kun suoraan sanottuna en taida oikein luottaa siihen että ilman sanomista ne tosiaan tulevat mukaan!

6 viikkoa laskettuunaikaan vielä tai enää, miten sen nyt ottaa:) Mutta kyllä nää viikot vaan menee eteenpäin, hitaasti mut varmasti. Lasten ja miehen mielestä se on jo tosi lähellä, miksiköhän mun mielestä se on vielä niiiiin kaukana?!

Hikasta vielä, että meidän vauvan hikka tuntuu tuolla vasemmalla puolella ihan alamasussa ja vauva on rt:ssä. Välillä kyllä hytkyy koko maha, mut enimmäkseen siellä se tuntuu.

Kukas se puhui siitä nännihieronnasta..Onko se ihan " luvallista" vaikka viikkoja ei ole vielä kuin huomenna se 34? Mielelläni kyllä kokeilisin, mut en taida uskaltaa, kun onhan nää viikot aika pienet, vaikkakin saa jo syntyä jos on syntyäkseen. Parempihan se on jos vielä muutaman viikon kasvaa masussa. Mut ehkäpä mäkin tossa muutaman viikon päästä sit kokeilen! Ja mies varmaan osallistuu siihen hommaan hyvin mielellään...:)

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille ja voikaahan hyvin!

äitykkä ja poikanen rv 33+6

Vierailija

nyt on jo tälle aamulle hammaslääkärissäkin käyty. tuloksena, 3 reikää! ;( sniif. mä vihaan muutenkin niitä käyntejä..ääh. mut lupasvat sit puuduttaa ku uuestaan meen..en jaksa enää sisuilla ja koittaa kestää sitä poraamista. Ja sitten, mua on huijattu, mulle on kerrottu puolin jos toisin et raskaanaolevien hammashoito ois ilmasta..tätä ku tiedustelin ni nauraen vastasvat et juu, oli se joskus 90luvulla..et kiitti.

Hormoonihirviölle tsemppiä!

ite näin viime yönä unta et mulla holahti vessanpönttöön lapsivedet ja kaupanpäälle viel limatulppa. no, mies kysy heti aamust et oliks varmasti unta..kyl se kai oli. aamul sit ku menin suihkuun, tuli paperiin sellanen limaklöntti..en tiiä sit mikä oli..eikai vaan?? unessa myös olin miettiny et ennen tapausta et pitäs sairaalakassi varonvuoks pakata valmiiks mut sit jätin pakkaamatta ku aatteline ettei viel oo hoppu. tuota asiaa olin miettiny eilen illallakin..tuli hieman outo olo kaikest..tänä aamuna on sit mahaankin koskenu, nippaillu tuonne alas. kuten parina muunakin päivänä. ilmaa se ei ole eikä pikkusen liikkeitäkään. mutta mitäs, supistuksia??

olo myös alkaa oleen kovin tuskallinen kaikin puolin, viime yön ihme kyllä nukuinkin vaihteeks hyvin ja ilman paikkojen puutumisia tms. Kaikki vaan, kuten anoppikin toitottaa muka lohdullisesti et kyl se siit korkeintaan kahen kuukauden sisään helpottaa..vittu joo kiitti kannustuksesta.

Toukka myös liikkuu aikas vähän..tai nyt pari päivää on ollu normaalia hiljasempaa..kuten illal viimeks oli " epänormaali" .ei siis yrittänyt häiritä mun nukahtamist liikkumisellaan kuten tavallisesti..pitäsköhän huolestua??

mutta eipä täs taas kai ihmeempiä..lähdetään Selloon hieman ostoksille, jos sais ostettua ne liivit ja alkkareita ku stringei tuskin synnytyksen jälkeen voi käyttää jos on tikkejä.

mut muille hauskaa päivää ja myöhemmin luen hormoonihirviön lääkärikuulumiset.

-neitoperhonen ja Toukka 33+5

Vierailija

Minäkin käyn lähinnä lukemassa aina viestit, mutten jaksa kirjoittaa. Kun ei tänne nyt mitään ihmeitä kuulu! Päivät menee ja sitä toivoo, että olisi enää esim. 2 viikkoa ja sitten kaveri syntyisi, mutta kun olen ihan varma, että yli menee parisen viikkoa, joten tässä on vielä 6 viikkoa odotusta ja en halua antaa vielä itseni ruveta " toivomaan" yhtään mitään. Rupean sitten marraskuun alussa pillastuttamaan itseni ja toivomaan ;-) Nyt pitää yrittää vain elää tätä arkea ja keksiä tekemistä (onneksi sitä on ihan riittämiin, kun on tuo esikoinenkin).

Pitäisi levätä itsekin, kun esikko nukkuu, muttei malta... Tylsää... Ja hormoonihirviön kuulumisia minäkin odottelen, kun eilen lueskelin viestisi ja ajattelin, että toivottavasti menet yksityiselle! Ihme touhua sairaalalla, jos eivät heti ultraa ja katso, että mikä on meininki!

Nyt siis täällä aloitettu viimeinen eli 10. raskauskuukausi -menis nopeasti... Ei siis sen kummempia, keskiviikkona lääkäri ja neuvola.

nimba rv 36+0

Vierailija

Minäkin olen synnyttäjä MKS:ssa! Tänään kävin synnytystapa-arviossa ja totesivat vauvan nyt olevan 2,5kg ja synnytyspainoksi 3,5kg. Lantiossa on tilaa. Kaikki hyvin.

Vierailija

Heipä hei siis..

Täällä ei mitään vaivoja.. oikeesti vallan ihmetyttää, että näinkö vähällä pääsen.. toivottavasti ei kostaudu synnytyksessä tai vauvalla koliikkina :(

Rakentajat: en ole tiennyt että täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia? oon viissiin lueskellu liian harvoin.. Mekin rakennetaan omakotitaloa maalle, ei päästä muuttamaan ennen vauvan syntymää, eikä näillä näkymin edes ennen joulua :( meille ei tullut talopakettia, vaan tehdään ns. pitkästä tavarasta. Työmiehet käy tekemässä isoimmat ja vaativimmat hommat ja mies pakertaa loput.. Kyllä on rankkaa ja parisuhde todella koetuksella.. routaeristeet pitäisi vielä ulos laittaa, muuten alkaa olla ulkohommat ok. Sisällä touihutaan parhaillaan välikattojen parissa, että saataisiin sinne villat ja lämmin pysymään vihdoin seinien sisällä :) takka kun jo lämmittäisi muuten..

Mutta eipä kummempia, kun jaksamisia kaikille ja palaillaan!

ainiin tänään rv 33 tasan!

Vierailija

Rapis:

> Onko teistä kukaan tulossa 17.10. alkavaan perhevalmennukseen?

Juuri silloinhan se alkaa ja tulossa ollaan, paikkana meillä itäinen neuvola.

T. Moonika75

Vierailija

Hormoonihirviölle heti alkajaisiksi: toivottavasti kaikki on niinkun pitääkin. Kovasti tsemppiä lääkärireissulle.

Viime yö meni kyllä harvinaisten kovien lonkkakipujen kanssa. Oikeeseen lonkkaan sattuu jopa kyljen vaihtaminen! Käveleminenkään ei tuntunut onnistuvan kun ei kunnolla uskaltanut varata painoaan oikeelle jalalle. Ja vielä olis 3 viikkoa ja 4 päivää laskettuun! Mihin nää kivut mut vielä vie... Saunassa käytiin eilen ja taas yö meni hikoillessa. Supistuksia ei kyllä saanut aikaan...

Ihme vihlomisia ruvennut tulemaan alamahalla, olettasin että kohdun suun tietämillä. Ihan kuin joku vetäs puukolla... eilen lenkillä tuli niin mojova vihlasu, että tuntu selässä asti. Toivottavasti tarkottaa vaan sitä, että tuola kohdunsuulla jotain alkaa pikkuhiljaa tapahtuun.

Liikkeistä ollut kovasti puhetta, tääläkin vaava saattaa olla ihan rauhassa melkein koko päivän, jotain pientä mönkimistä, mutta sitten illalla kun itte kunnolla rentoutuu ja rauhottuu, niin alkaa sellaset mönkimiset ettei aparemmasta väliä! Neuvolassa sanoi terkkari, että jos normaalit ilta liikkumiset jää väliin niin näytille synnärille. Mulla on kans niin korkee kynnys edes soittaa sinne synnärille että toivottavasti liikkuu loppuun asti. Jotenkin tuntuu että pitävät hermoheikkona kun sinne menee, vaikka valmennuksessa toivottivat tervettulleeksi näytillekin jos huolestuttaa.

Mekin ehitään sitten perhevalmennukseen! Täällä kun järjestetään valmennus aina kaks kertaa vuodessa ja ajankohta syksyllä on loka-/marraskuulla. Huomenna on eka kerta ja viimenen on sitten 25.10.. Saas nähä pääseekö tonne viimeseen vielä, mutta en usko että tämä vaava haluaa pois massusta ennen laskettua aikaa.

Nyt jotain puuhasteleen ettei koko aamu mene koneella!

T: Hertta+Vaava rv 36+4

Vierailija

Meidän vauva on päättänyt kiusata asnnoillaan. Perätilassa on ja luultavasti loppuun asti, eli sektio tulee. Nyt kuitenkin edellis yönä oli änkenyt itsensä poikittain. Joka pissareissulla vauva oli hivuttautunut hiukan enemmän poikittain, kunnes oli kokonaan poikittain. Eilen maha tuntui tyhjältä melkein puoleen mahaan asti!

No nyt oli sitten kuitenkin viime yönä palannut takaisin suosimaansa asentoon ja päähän se taas tuossa tissin alla pullottaa. Ei halua kääntyä ei. Ja voi olla, että yritti kääntyä, mutta ei enää mahtunut. Tiedä häntä.

Tuossa yhtenä yönä heräsin pissalle ja säikähdin kun yhtään ei vauva liikkunut. Yleensä kun herää aina pissareissuilla kommentoimaan parilla napakalla iskulla virtsarakkoon =) Seurailin liikkeitä tunnin, eikä mitään kuulunut. Olin ihan kauhuissani! Yöllä sitä ei välttämättä muutenkaan mieti niin kovin selkeästi.. Söin makeaa ja yritin istua epämukavassa asennossa, jotta asukas olisi antanut elon merkkejä itsestään. Masussa oli kuitenkin hiljaista, yhden yhtä liikettä ei tullut. Sitten aloin ravistella hellästi mahaa. Tätä tein varmaan vartin, eikä silti mitään kuulunut. Tässä vaiheessa olin jo lähdössä äitiyspolille varmana siitä, että vauva ei ole enää hengissä, kunnes asukas ärsyyntyi herättely yrityksiini ja antoi puolessa minuutissa ne tarvittavat 10 liikettä. Itku tuli onnesta.

Voin vain kuvitella sitä huolen määrää lapsesta, kun hän on syntynyt! Kunhan nyt suurinpiirtein järjissään pysyisi ;)

Hormoonihirviölle ja asukille toivon parasta!

Hyvät viikon alut kaikille marrasmasuille! Niin ja jes, enää pari päivää hullujen päivien alkuun.

Noema ja Onni 35+1

Vierailija

Nukahtamislääkkeihin on täälläkin välillä turvauduttava, olen nyt ottanut muutamana yönä, kun valvominen alkoi olla jo ihan joka öistä ja päivällä oli pahaolo ja päänsärkyä. Kyllä ovat auttaneet, olen kuin uusi ihminen, vain pari kertaa yössä olen pissalla käynyt ja supistuksista ei ole tietoakaan (mulla kun öiseen aikaan juuri oli pahimmat supparit). En uskalla kuitenkaan usein ottaa lääkettä, kun ei ne ole niin suotavia raskausaikana, mutta lääkäri sanoi, että nyt olisi tarpeen kyllä nukkua muutama yö, synnytykseen 3 viikkoa jäljellä, viimesellä viikolla niitä ei saa popsia, voivat vaikuttaa synnytykseen.

Oletteko saunassa vielä käyneet? Minä kävin lauantaina ja tuli ihan karmea olo, tähän asti se on tehnyt hyvää, nyt pyörrytti ja tuntui, että en saa henkeä, ihan miedoissa löylyissä olin. Nyt saa saunomiset jäädä, ettei vaan synnytys ala käynnistyä ennen aikojaan.

Ihanaa lupasivat kaunista ilmaa, olen nyt joka päivä istunut ulkona kirjan kanssa ottamassa samalla raitista ilmaa, kun tuo kävely ei tunnu hyvältä, mutta tuleehan ainakin ulkona oltuu.

Ou kun alkaa jännittämään, enään tasan kolme viikkoa suunniteltuun sektioon...

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

36+0

Vierailija

HormoonihirviÖ: Onneksi pääsit lääkärille ja paljon tsemppiä sinne!!!

Täällä käytiin Ä-polilla tänään. Paineet on senverran kovassa nousussa että lääkäri olisi ottanut osastolle heti. Halusin kuitenkin tulla vielä kotiin möllöttelemään. Nyt pitää vaan mitata paineet aamuin illoin ja olla periaatteesssa vaan levossa. Tylsää...

Vaaveilla oli muuten kaikki hyvin, kasvaneet taas olivat hyvin ja melko tasaisestikin, painoarviot oli A:2367 ja B:2188 gr. Kolme viikkoa pitäisi kuulemma vielä kypsytellä ja sitten voi olla että käynnistellään.

Eli voipi olla että saadaan lokavauvoja.

Nyt täytynee mennä pitkäkseen ja kokeilla josko virkkaaminen makuuasennossa onnistuu!

Mukavaa maanantaita kaikille,

Sankku ja asukitx2 34+1

Vierailija

NanaAranel: Joo, MKS:aan oon menossa, en muista onko se synnärilistalla oikein, kun muutto Mikkeliin tuli vähän yllättäen... alun perin piti mennä OYS:aan, vaan näin se elämä paiskoo. ;-)

Tänne ei kuulu ihmeempää, eilen kävimme Ballet Mikkelissä katsomassa Rasputinin (olipas hieno!) ja vaavilla oli massussani melkoiset bileet, kun kuului vaikka mitä patarumpuja ja kirkonkelloja. :-D

Tänään sain äp:n vaatteet ja harsot pesukoneeseen saakka ja ne ovat nyt kuivumassa. Tilasin myös kahdet Engelin villavaippahousut, niillä ja harsoilla meinataan näin alkuunsa kokeilla miltä kestoilu tuntuisi. Ai niin ja onhan minulla kaksi TSI-sisävaippaakin testailtavana... en aio ottaa asiasta paineita, kertiksiäkin kokeillaan ainakin äp:n näytteiden verran. Aika näyttää, kuinka käy...

Huomenna ois taas neuvola, sitten on enemmän kerrottavaa.

T. Moonika75 ja masukki 34 + 6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat