Uuteen viikkoon huhtihurmurit! :)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kylläpäs mä olenkin nykyisin aina ajoissa koneella..! Ehkä se johtuu näistä kuuden aamuista :)

Uusi viikko siis taas alkamassa; maanantai aamun väsymys tahtoo vähän silmiä painaa.. Lapsille kuitenkin lupasin, että lähdetään urhelukentälle " urheilemaan" ja otetaan eväät mukaan ja tehdään samalla eväsretki. Joten eiköhän ne silmätkin tuolla raikkaassa syyssäässä avaudu!

Mitään uudempia ei tänä aamuna; vointi hyvä, vatsaa ei saa enää litteäksi! =)

Reipasta ja raikasta alkanutta viikkoa huhtimammoille!

tilda 12+1

Kommentit (15)

Vierailija

Olin tänään ultrassa ja laskettu aika aikaistui 10 päivällä, joten kuuluisin nyt virallisesti maaliskuun synnyttäjiin, mutta en nyt vielä lähde tästä joukosta, ku oon tänne niin kotiutunut. Tänään piti olla rv 15+1, mutta nyt onkin rv 16 + 4. Hih, tuli yhtäkkiä reilu viikko lisää. En nnyt sitten tiedä, milloin meidän vauveli on tärpännyt... Tuntui tosi jännältä katsoa sen liikkeitä ja todeta, että nyt ollaan jo näinkin pitkällä.Tämä päivä on ollut yhtä hymyä ultran jälkeen.

Iloista ja aurinkoista viikkoa teille kaikille.

Tinttu 81 rv 16+4

Vierailija

Meillä alkaa perheen flunssa-aalto helpottaa.. kop kop..

Oma olo on tosi energinen kun väsymystä on enää iltaisin. Koko ajan täytyy tehdä jotain tai siivota. Ulkona ei voi vaan istua vaan täytyy vaik haravoida. No täytyy käyttää tämä mielenhäiriö hyödyksi. Ei sitä varmaan kauaa kestä..

Np-ultraa odotellaan 20.10. Meni vähän pitkälle kun sain varattua niin myöhään ettei ollu aikoja enää. No mutta paremmin jaksaa odotella kun tietää että tuolla masussa on elämää :)

Viikot siis tänään tasan 12.

Vierailija

Päivää vaan täältätäkin suunnalta...nolona tässä myönnän että heräsin juuri...tuntuu väsyttävän vieläkin jonkin verran kun ei meinaa päästä sängystä ylös.joo minäkin odottelen niitä ensimmäisiä " kuplia" masussa,mutta hiljasta on ainekin tähän asti ollut...pientä outoa möyrintää jos sen niin voi sanoa,mutta mitä lie:)on tuola ulkona kyllä aika syksyisen synkkää...mutta kyllä se on ulos lähdettävä virkistäytymään joten mukavia vkon jatkoja...

nekku11&möykky 13+6

Vierailija

Meilläkin on nyt np-ultra käytynä, kaikki oli hyvin ja vauva vastasi viikkoja la siirtyi päivän aiemmaksi eli 15.4.

Nyt olen uskaltautunut " olemaan raskaana" , eipä silti vatsa on jo valtava;-) Johtuen varmaan siitä että raskauksia on ollut jo useampi, mammafarkut on käytössä jo täyttä päätä..

Töissä pitäis kait kertoa, tila kun jo on niin ilmeinen..mutta jotenki en ole saanut kerrottua, poissaoloja ei katsota suopeasti kun muut joutuvat paikkaamaan ja tiedän nyt jo sairaslomaa kertyvän, kun työssäni ei ole taukoja ja seisomista koko päivän...Siihenkään ei kai mikään laki puutu ettei ole raskausaikana taukoja, näin ainakin työsuojelu piiristä olivat lakia lukevinaan...Rankka talvi sitten edessä:(

Väsymys on helpottanut samoin jatkuva syömisen tarve, painoa on kyllä tullut, mutta onneksi sekin saa luvan lähteä imetyksen myötä.

Meillä on uusioperhe kuviot ja tämä lapsi on ensimmäinen yhteinen mieheni kanssa, ja miehelle ensimmäinen. Mieheni vanhemmat saivat kuulla vauvasta viikonloppuna, olimme aivan kummissamme kun sieltä ei tullutkaan mitään negatiivista( seurusteluamme, lapsiani yms. on paheksuttu koko ajan) elämä on yllätyksiä täynnä.

Ponnari 13+2

Vierailija

täältä myös. Lapset vein hoitoon, itsellä vapaapäivä vielä viikonlopun päälle, ja tuo flunssa sekä elämäni kamalin pääkipu ei hellitä yhtään. Sain ajan lääkäriin aamupäiväksi. Toivottavasti sieltä sais jotain droppia. Varmaan poskiontelotulehdus kun jomottaa niin vietävästi. Valivali.

Piti niin lasten kanssa tehä vaikka ja mitä kanssa, mutta tää vie kyllä pohjan kaikesta.

Urheilkaa meidänkin puolesta ja nauttikaa happirikkaasta kelistä. Lumo 14+7

Vierailija

Lapset tarhassa (hyi minua :-) ja oma vapaapäivä aluillaan. Perjantaina sitten vietetään yhteistä vapaata lasten kanssa, joten lyhyt viikko heille joka tapauksessa, kuten muutkin viikot.

Oma olo alkaa olla jo ihan jees. Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana jaksoin eilen laittaa molemmat lapset yksin nukkumaan ja isäntä sai tehdä omia hommiaan rauhassa. Tähän asti olen itse sammahtanut ennen lapsia tai viimeistään sitten toisen nukutettavan kanssa. Nyt alkaa olla energiaa tehdä jotain muutakin kuin valittaa huonosta olosta, jota on kyllä piisannut ihan viime viikolle asti.

Neuvolassa viime viikolla oli hb tipahtanut jo lukemiin 117, kun lähtö oli 133. Eli rautaa varmaan on pakko alkaa syömään 3 viikon päästä olevan neuvolan jälkeen. Miten muilla hb:t on olleet ? Liikkeet on tuntuneet jo parin viikon ajan. Sellaisia pieniä pörinöitä ja töytäisyjä varsinkin illalla kun rauhoittuu paikoilleen. Mulla liikeet on aina tuntuneet tosi ajoissa kun olen pieni ja kohtu taaksepäin kallistunut - tulee masu aikaisin esille. Sitten kai liikeetkin tuntuu helpommin.

Korjasin juuri äitiyshousut uuteen uskoon eli laitoin kiristävän kuminauhan takaisin paikoilleen. Ihanaa kun kerrankin saa tehdä loppuun jonkun aloittamansa asian! Pienestä ne elämän ilot tulee - kuten kuminauhasta :-)

Nyt ajattelin lähteä kirjastoon katsomaan itselleni jotain kivoja kirjoja ja lehtiä. Joten kuulumisiin taas ja vointeja kaikille!

Pikkis rv 15+0

Vierailija

Taas uusi viikko käynnissä. Tällä menolla joulu on kohta täällä ja kaikki hommat rästissä. Tuntuu etten jaksa keskittyä mihinkään asiaan muutamaa minuuttia pitempään. Mutta toisaalta mitä sitä liikaa stressaamaan, kun eiköhän ne kaikki asiat tule valmiiksi ennemmin tai myöhemmin. Eilen tuntui masussa sellainen outo " nuljahdus" tai vähän niin kuin pari ilmakuplaa olisi puhjennut, mutta ei se kyllä vauva voinut vielä olla, kun se tuntui aika ylhäällä mahassa. Tai sitten se kaveri pomppasi oikein kunnon loikan! :) Ja kun tässä ensimmäistä odotellaan, niin enköhän saa vielä noita liikkeitäkin jonkin aikaa odottaa. Noh mies tuli kahvitunnille kotiin ja toi mukanaan herkkuja, täytyy mennä osingoille! :)

Iloista viikonalkua kaikille odottajille!

rv 13+1

Vierailija

kai yleensäkään näin viikolla 12+0. Muita vihlontoja vatsan seudulla ja jomotuksia nivusissa kylläkin. Varsinkin jos reippaammin kävelee. Nälkä on vähän kokoajan ja paino kuitenkin pudonnut pari kiloa muutaman viikon takaisesta neuvolapunnituksesta, verenpaine nättäisi olevan nousussa. (meillä on mittari työpaikalla, jolla vio seurailla;0)

Eilen siis meni rikki maaginen 12 viikon raja, joten taitaa se hurmuri meidän perheeseen tosiaan tulla. Vähän höhlää, mutta jaksan aina vähän pahoittaa mieleni siitä että mies ei kysele miten " vauva jaksaa" koko päivänä. JOtenkin itselle tätä on aika vaikea unohtaa kun se on koko ajan mukana.

Vierailija

Vapaapäivää täällä vietellään, aamusta kävin neuvolassa.

Sf-mitta huikeat 15 cm! Että ei mikään ihme ettei ole vähään aikaan normaalit vaatteet menneet päälle, yleensä noille mitoille päästään 4-5 viikkoa myöhemmin.

Tuosta ei vielä kuitenkaan stressiä oteta, neuvolan täti sanoi, että näin aluksi kohtu vaan " repsahtanut" kun kolmatta odotetaan. Jos kasvu jatkuu samaa rataa, niin sitten ehkä sokerirasitukseen puolivälissä, vaikka painoindeksi on normaali, 23.

Sydänäänet löytyi heti, hienosti kuuluivat, lähellä 160:a huiteli pulssi :)

Kyllä se taas vaan niin ihanaa oli se tykytys kuulla, vaikka tosiaan kolmas lapsi tulossa. Toisaalta tuntuu melkein kuin ensimmäistä taas odottaisi kun nuo isommat lapset on jo 5v ja 6v, niin on tässä vuosia vierähtänyt viime raskausajasta.

Muuten kaikki arvot ihan ok, hb 133 ja verenpaine 105/60. Melko matala, mutta sitä se on ollut aina.

Joku päänsärkyä valitteli, täällä sama vika nyt ties kuinka monetta päivää :( Neuvolan täti sanoi että pitää yrittää ottaa kahta Panadolia kerralla, yksi ei ainakaan tunnu missään. Ja jyskytys vaan pahenee, sydämenlyönnit hakkaa takaraivossa samaan tahtiin kellon sekuntiviisarin kanssa. Jospa huomiseen edes vähän helpottaisi kun pitäisi taas töihin mennä. Kun sairaslomaa en sitten millään haluaisi hakea.

Mutta nyt pitää lähteä hakemaan esikoista eskarista, oikein hyvää viikkoa kaikille!

Eusenia 14+0

Vierailija

Huomenta!

Minulla olikin viime viikko todella kiireinen, en ennättänyt täälläkään käydä mitään kuulumisia lukemassa, saati sitten kertomassa... Olen opiskellut työn ohessa ja nyt oli sitten viimeisen loppukirin paikka, kun oli opinnäytetyöseminaari, johon täytyi valmistautua. Mutta nytpä se on ohi, ja odottelenkin vain suoritusten kirjaantumista rekisteriin, niin olen virallisesti valmistunut! Huh, sitten voinkin rauhassa keskittyä vain vauvan odotukseen.

Kiirettä lisäsi vielä viikonloppuna olleet siskoni vauvan ristiäiset. Suloinen ja kiltti vauva, ja ristiäiset olivat oikein onnistuneet.

Oma vointi on jo huomattavasti helpottunut alkuraskaudesta. Väsymys ei enää kaada sänkyyn ihan joka raossa, vaan jaksan taas ihan reippaana tehdä hommia. Eikä pahoinvointiakaan enää ole. Masu on turvonnut, ja monet vaatteista kiristävät, mutta kunnon vauvamasulta se ei kyllä näytä. Kaipa se vähitellen sellaiseksi muuttuu... :)

Kissankello rv 14+3

Vierailija

nyt olevan. Sain lääkäristä kuurin ja panadolia neuvoivat ottamaan kanssa ihan huolella. Miten voi olla mahdollista, että oon tuntenut liikkeet jo parin viikon ajan? Nyt tuntuvat vähän väliä jo selvästi. Mulla ei normaalit housut ole menneet enään pitkään aikaan ja vatsaakin on ihan selvästi jo kookas. Ihmiset huomasivat 8vkon kohdalla että odotan ja äippähousut oon ottanut käyttöön silloin. Nyt kysellään että ootko varma, ettei ole kaksoset. Itse olen kaksonen niin kait se vähän siltä näyttää. Taitaa olla kilojakin tullut vähän kuitenkin peffaankin... Sitähän ei myönnetä.

Täytyy ottaa pienet torkut, jos tauti siitä yhtään hellittäis kun sai tabuja kitusiin, ja ihana nautinnollinen rauha, kun lapset ovat hoidossa. Äiti koittaa parantua, kun ei mitään tulisi jos kaks alle 4v. hyppis kimpussa..

Lumo 14+7

Vierailija

Muuttuis tää raskaus vielä todellisemmaksi. Mutta niinhän se taitaa olla, että koko raskauden ajan ODOTTAA ja ODOTTAA... täällä pyörii jo viikoilla 14 ja 15 olevia. Tuntuuko mitään?

Maha on mulla melkoinen jo näin aamusta ja toivoiskin, että pippuri aloittais tuntuvat potkutreenit. Mutta ei, ei kuulu mitään... ja eihän se voi näin alussa olla edes mahdollista! Sehän voi olla, että vielä pari kuukautta joutuu odottelemaan liikkeitä. Olotila muuten on hyvä ja iloinen joka tapauksessa. Viikot kuluu nopeasti iiiiiisosta odottamisesta huolimatta.

Mukavaa alkuviikkoa huhtimammoille!

T. madelei ja pippuri 13+0

Vierailija

on tuntunut pienen pieniä hipaisuja yms silloin tällöin viime perjantaista saakka. Olen niin kovasti odotellut ensimmäisiä liikkeitä tuntuvaksi, että aluksi luulin kuvittelevani kaiken - mutta kyllä se ihan totta taitaa olla =). Ihanaa! Meilläkin odotellaan neljättä.

Nyt alkaa flunssakin jo taittua, viime keskiviikkona jouduin päivystykseen aivan järkyttävän päänsäryn takia. Sekin kuului tähän flunssaan ja mitkään Panadolit eivät auttaneet ollenkaan. Ä-poli määräsi sitten 600 Buranaa... Hiukan pelotti, mutta kaipa se sitten todellakin näillä viikoilla on turvallista käyttää hetkellisesti, kun kerta ä-polilta se ohje suoraan tuli. Mutta siltkin se vieläkin mietityttää välillä. Yhteensä 4 Buranaa jouduin ottamaan, ennenkuin päästiin " normaaliin" päänsärkyyn. Nyt vain viikonloppuna kuopus ja keskimmäinen sairastuivat eli valvomista edessä...

kinde 14+3

Vierailija

Viikon verran tuntunut pieniä hipaisuja masussa ja iltaisin jo ihan selviä, kun itse rauhotun paikoilleni oikein " kuuntelemaan" . On se vaan aina yhtä ihanaa, vaikka jo neljättä odotankin...

Olo ihana, ei tarvitse enää koko ajan työntää suuhun jotain! Muutenkin hurjan paljon pirteämpi olo, vaikka iltaisin kyllä uni tulee salamana.

Kovasti jo vaatekaupoilla vauvanvaate-osasto vetää puoleensa, miten muilla?! Mitään en ole vielä sortunut ostamaan, enkä hirveästi (ehkä) ostakaan. Joulualet kyllä varmaan tuovat kaappeihin lisää vaatetta!

Äitiyshousut odottavat kaapissa, masu on jo selvästi näkyvissä, mutta ei suuri, entisillä housuilla mennään.

Harmaasta säästä huolimatta pirteää päivää kaikille!

Vierailija

nyt se sitten iski meihinkin! räkätauti meinaan. päänsärky on aivan valtava ja joka paikkaan kolottaa :( menisi jo äkkiä ohi!

mä oon myös tuntenu pieniä liikkeitä parin viikon ajan ja ne voimistuu päivä päivältä :) on se tosiaan aina yhtä ihanaa!

luulin jo päässeeni oksentamisesta, mutta vielä mitä. pönttö on tullut viikonlopun aikana tutuksi...toivottavasti nyt loppui kun ei edes kuvota enää (koputtaa puuta) muuten olo ihan ok. jos ei tuota nuhaa nyt oteta lukuun.

hyvää alkanutta viikkoa kaikille masun kasvattajille!

hope@ rv 15+ jotain

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat