Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

J O U L U J E N maanantai...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

enpä huomannut pinoa..

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Me ostettiin eilen vaunut! Mä en oikeestaa oo ollenkaa jaksanut touhottaa näitä vauvajuttuja, mutta nyt kun noi vaunut on täällä meillä niin tekis mieli päästä työntelee jo niitä! Ostettiin vähän käytettynä ne ihanat gesslein vaunut mistä unelmoin, mutten raaskinut maksaa yli 700.. No nyt sitten löyty sellaset 420e ja kunto on tosiaan kuin uus. Takuutakin on vielä vuosi jäljellä!

Lahja: kokeilitko sitä mun homeenpoisto vinkkiä? (oisko siis ollut perjantain pino..) Ajattelin vaa että saitko kärryt puhtaaksi..

Imetysliiveistä.. Mistähän kannattais käydä kattelee? (tampere) H&M liivit oli kaikki pieniä.. Hinnaltaan ois olleet aika houkuttelevat! Isoimmat mitä sieltä löysin, oli nyt sopivat. Ei ne millään mahdu sitten kun maito nousee.

Rintapumpustakin oli keskustelua. Mun on pakko hommata jo etukäteen sellanen, oli viimeksi aivan korvaamaton! Mulla kun maitoa tuli niin että sitä suihkusi.. vauvan oli vaikea syödä, jossen eka lypsänyt vähän pois. Sillon pakastinkin jokapäivä ainakin 5dl maitoa. Ja meillä kun tyttö nukkui yönsä jo 4vko ikäisenä, niin mun oli pakko yöllä lypsää kun rinnat tulvi.. Eli oli korvaamaton kapistus!

Nyt on ihan hirvee nälkä..pakko mennä aamupalalle!

narnia 31+1

Vierailija

Uusi viikko taas edessä. Mä en ymmärrä kuinka kiire mulla on nykyään vaikka olen hoitovapaalla. Olen sopinut joka päiväksi jotain menoa ja iltaisin olen aina ihan puhki. On tytön neuvolakäyntejä, kasvututkimuksia, mun neuvolakäyntejä, poikien oikojahammaslääkärikäyntejä jne jne jne. Huh, kai se kiire helpottaa kun palaan takaisin töihin tammikuussa 2007 ;)

Jee, me ostettiin lauantaina uuteen kotiin liesi ja astianpesukone! Katseltiin myös suihkukaappeja mutta tultiin siihen tulokseen ettei kylppäriin sellainen mahdu. Taidetaan ostaa vaan suihkuallas jos se vähän estäis kosteuden pääsemistä lattialaattojen alle. Ihanaa suunnitella omaa kotia =))))

Mun piti vastata johonkin kysymykseen, mut en muista mihin... No, täytyy lukea pino uudestaan ja vastata sitten =)

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Tansku & vaavi rv 29+3

Vierailija

Huh, kun oli kamala yö:( Odotin vaan kokoajan et oispa jo aamu!

Viikonloppun en jaksanut pahemmin koneella käydä, joten jäi pinoutuminen.

La otettiinkin sit 2v esikolta tutti pois!!!! ja ihmeen hyvin on kyllä nukkumiset menny ( ei ole syönyt tuttia vuoteen muuta kuin unilla) ja kaiken päälle sit tuli tytölle flunssa, no onpahan helpompi hengittää kun ei siinä suussa ole tulppaa;) Ja kaiken näiden vuoksi tyttö on nukkunut meitin välissä ja se on tarkoittanut sitä että minä EN ole nukkunut HUOH!! Ens yönä saa kyl mennä omaan sänkyyn!

Viime yönä oli sit masu ihmeellisesti kipee, ja ainakin tuntu et siis ihan tuo oma suolisto tai mahalaukku. Vauvat potkii tosi paljon et ei niillä ainakaan hätää ole:)

No, jo riittää valitus;/

Muuten ei oikein mitään olekkaan tapahtunut, vähän väliä supistelee, mut onneks kivuttomasti!

Mukavaa viikonalkua:)

Rölli-peikko ja tylpykät 28+2 ja tutiton esikko 2v

Vierailija

Mulla on kolmet imetysliivit KappAhlista, ostin ne kun odotin tyttöä viime vuonna. Olen ollut niihin tosi tyytyväiset. Eivät olleet edes kovin kalliit, alle 20 euroa ja ovat olleet kestävät. En nyt muista mitä kokoja niitä oli mutta jos sulla on mahis käydä KappAhlissa niin suosittelen!

Huomennahan sitten nähdäänkin pk-seudun joulumasujen kanssa Sanomatalolla klo 17.30, mäkin yritän taas kerran päästä kahvittelemaan =)

Vierailija

Nivuset on tulessa, kun lauantaina piti kiireessä siivota kämppä juhlakuntoon. Esikoinen täytti 4 ja vieraita tuli molempina viikonlopun päivinä. Perjantaina kävin hakemassa meidän makkariin uuden senkin vauvanvaatteille. Siinä kootessa menikin koko päivä ja illalla mies siirteli huonekaluja muutenkin, kun tein kehdolle tilaa. Ei oikein enää jaksa puuhata täydellä teholla.

Kuopus jättää välillä päiväunet nukkumatta. Nytkin on lauleskellut jo pari tuntia tuolla sängyssään. Äsken kävin pelastamassa sen, kun oli tunkenut itsensä pussilakanan sisään... Kun ei nyt vaan lopettaisi päiväuniaan, ei tässä muuten koko päivää jaksa kahden kanssa.

Vielä pitäisi järkyttävän kokoinen antiikkisenkki hioa, pestä ja maalata. Maalit sain jo poistettua. Ja pari kirjahyllyä rakennella esikoisen huoneeseen. Onneksi sain appivanhemmilta sivupuut höylättyinä, ettei tartte mennä ostamaan. Illalla pistän vauvan vaatteet uuteen senkkiin ja alan suunnittelemaan vuodevaatteiden ompelua. Kohta alkaa tuntumaan tämä vauvan saaminen ihan todelliselta. Ei se ole ihme, ettei mies oikein pysty ajattelemaan vauvaa todelliseksi olennoksi, kun en itsekään kunnolla tajua, mikä siellä vatsassa myllää.

Ja kovin myllääkin. Joku kyseli, onko vauva samanlainen vatsassa ja sieltä pois tullessaan. Meillä ainakin molemmat tytöt on luonteeltaan just sellaisia, kuin olivat vatsassakin. Ensimmäinen villi vipeltäjä ja toinen rauhallisempi jäärä. Tämä kolmas tuntuu olevan siitä väliltä...

Oma olo on ihan ok, kunhan en liikoja rehki. Ja kahden lapsen kanssa levosta saa vain haaveilla... Pojan nimi pitäisi vielä keksiä. Ainakin joku, jonka kehtaisi laittaa siihen esitietolomakkeeseen. Mutta enpähän sellaista keksinyt noiden tyttöjen kohdallakaan...

- Kitta75 ja masuvauva rv 29+3 -

Vierailija

Kylläpäs ärsyttää heti aamusta..

Olen siis sitoutunu jäseneksi yhdelle salille ja jäsenyys on voimassa helmikuulle asti.. no nyt sitten en vois enää mennä sinne sokereiden nopean laskun takia ja ne vaatii taukoon lääkärintodituksen :o ei varmaan näy päälle päin että odotan vauvaa.. Neuvolassa sanottiin ti et ei kai ne sellasta tarvii no eipä. Isäni perusti vielä oman salin kuukaus sitten ja haluan äkkiä eroon jäsenyydestä mut oma moka kun menin sitoutumaan sinne!

Muuten olo ihan ok.. välillä meinaa iskee koko ajan pahan olon päälle vaikka syön jotain. Täytynee soittaa neuvolaan ja kysellä sieltä tosta lääkärintodistuksesta ja mikä v**tu näihin mataliin sokereihin auttas.

Mut vauva liikkuu kovasti ja vispaa edes takasin vieläkin. Välillä tuntuu hikka 4 kertaa päivässä ja välillä vaan pari.

Nyt tuo kuopus kaipailee seuraa.. Hän onkin tänään 1v5kk joten nopeesti on aika menny =)

-Anu rv31+0

Vierailija

Eli terve taas, onkin jo aikaa kulunut viime kirjoittelusta...

Töissä ollaan oltu, tosin nyt taas pari päivää poissa selkäkivuista. Ja voin kertoa että seisomatyö tässä vaiheessa raskautta ja mun ison mahan kanssa tuntuu jo jossain kun pääsee kotiin! Usein illat onkin mennyt sitten levätessä/nukkuessa... No alan tekemään loppuajan lyhennettyä vuoroa ja laskin tänään, että enää 13 päivää äitiysloman alkuun kun pidän siinä vielä talviloman ennen pois :) Onpa aika mennyt nopeesti! Tosin välillä tuntuu siltä että olisi ollut raskaana jo vuoden päivät, mutta silti ei usko että oma ihana vauva on kaiken tämän jälkeen odottamassa palkintona! Ja ihan kohta! On se niin omituinen asia ymmärtää, etenkin siis näin ensisynnyttäjälle...

Masussa kasvetaan ja venytään, sf/paino-galluppiin en ole vielä osallistunut kun on seuraava neuvola pitkästä aikaa vasta viikon päästä. Mutta jos se sf-mitta oli jo kaksi viikkoa sitten puoli senttiä vajaa 30, niin mitäköhän se nyt mahtaa olla :/

Kuulun myös niihin onnekkaisiin jotka on vielä toistaseksi (kop kop) välttynyt yöllisiltä vessa-juoksuilta. Päivisin asia on siis ihan päinvastoin, mutta olen sitten varmaan sen verran sikeä nukkuja/laiska nousemaan kesken yöunien. Turvotusta on tullut ekaa kertaa, huomaa että sormukset alkaa piukottamaan ja kengät on jotenkin omituisesti kutistunut... Ja kun kilojakin on tullut jo lähemmäs 15, niin tässähän alkaa olo olemaan aika hehkeä ;)

Hyviä vointeja kaikille!

J78 & mussukka 30+2

Vierailija

..nää sivut on aivan oudot...tökkii....luulin ettei mun kirjoitus tullut mutta tuli se sittenkin...mulla meni turhaan hermot siis jo=) se hyppäsi täältä pois...no joo...hyvä että tuli mutta ...usein tökkii...

mun piti sitä sanoa vielä että ainoat jotka mulle enää mahtuu on isot imetysliivit =0

kummallista...

Vierailija

...tulla nyt tänne teille hieman narisemaan...

Nyt tuntuu,että tässä raskaudessa on yksi huoli toisensa jälkeen...

Nyt kun saan jo olla rauhallisemmalla mielin sen rm:n suhteen niin nyt on sitten kotimittauksissa monena päivänä jo sokerit heitelleet...kertaalleen tulokset on lähetetty äitipolille jo ja sieltä tuli käsky mittailla lisää ja sit keskiviikon neuvolassa laitetaan ne jälleen heille katsottavaksi ja sitten päättävät jatkoista.

Mie jaksaisin ymmärtää nuo heittelyt jos olisin muuttanut ruokailutapojani tai liikunnan määrä olis vähentynyt tai jotain muuta vastaavaa,mutta kun mitään sellaista ei ole käynyt!

Painoakaan ei koko raskauden aikana ole tullut kuin 2,4kg!!

Aamujen korkeat arvot ovat kuulemma kaikista huolestuttavia...

Nyt oli vkl ihanaa kun sai muuta ajateltavaa kun vietettiin esikoisen 1vee synttäriä,mutta nyt neuvolan lähestyessä alan taas jännittää tulevaa...huoh...aina jotain...

Anteeksi valitukseni,nyt pojan kanssa leikkimään ennen iltapuuhia.

Minny, poika 1v. ja masu 32+4

Vierailija

Mina just saavuin kielikurssilta ja oli pakko lahtea heti lenkille sen jalkeen ei oikein meinaa enaa tuo 7tunnin istuminen onnistua yhteenmenoon ja siina on vaan kaksi taukoa valissa. No mina yritan nyt ainakin kuukauden sinnitella siella.

Kiitti kaikki jotka on kertoneet rintapumppu kokemuksista!Mina ajattelin ensin kokeilla niita sairaalassa kun niita kuulemma on siella ja sitten laittaa heti miehen ostamaan ennen kun tulen kotiin:) kaytiin viikonloppuna kattelees kaikkea vauva juttuja ja olin ihan poikki kun yks paiva ravattiin eri liikkeissa. No tuloksena ostettiin kaukalo ja matkarattaat joihin saa myos tuon kaukalon.Ostosreissu kesti niin kauvan ku kesti ennen kun loydettiin sopiva kaukalo joka sitten kay suomessakin. Eika maksanut kun noin 150 yhteensaEuroissa tai jotain sinne pain kun en muista noita kursseja tarkkaan. No silti jai viela ostamatta niita vauvan vaatteita ja muuta pienta tilpehooria.

Tervetuloa vaan uudelle nimimerkille( sory en muista nimimerkkia) tottakai tanne viela kehtaa tulla. Kaikki mukaan vaan te jotka kaytte lukemassa mutta ette kirjoittele, tulette kirjotteleen vaan kaikkea kuulumisia niin me muutkin taalla hopistaan jotain tarkeaa ja vahemman tarkeaa ......

Meitin vauveli on siis taas ollut rauhalinen valilla ma ihan huolestun ja tonin tota vatsaa aika ajoin mutta kylla se sitten yleensa alkaakin potkia mutta ei taa mikaan kovin vilkas tapaus ole ainoastaan illalla ja yolla jos oon hereilla potkii enemman ja ehka se onkin niin etta potkii yolla kun nukun enpa tieda.

hyvaa viikkoa kaikille joulu mameille

Annora rv 30+4

Vierailija

Viime yö oli todella outo...maha oli kokoajan ihan kova ja kylkeä oli vaikea kääntää. Tuntu kuin olisi kiristetty alamahaa ja -selkää yhtäaikaa. Ja sitten navasta ylöspäin ihan rintojen alle kipeä. Enemmän oikealta puolelta. Ja tuo kipu on yhä. Ei mitään sietämätöntä mutta aristaa kun painankin kädellä. Ja sitten yksi huoli...vauva on jotenkin hiljaisempi. Liikkeet aika hentoja ja vähän. Sama homma oli ainakin eilen...eilen siihen kiinnitinkin huomiota.

Ja sitten valitus loppuu=)

Meillä on semmoset ABC vaunut ja mun mielestä olleet hyvät. Ostettiin esikoiselle ja nyt tietenkin tämä toinen käyttää niitä kuhan syntyy.

No ei tänne kummempaa...tämä mamma lähtee nyt valmistelemaan päiväruokaa.

mamma03 rv 29+4

Vierailija

Täälläkin on välillä tullut ihmeellisiä pahoinvointi " kohtauksia" no omaa tyhmyyttähän se on ollut kun en oo syöny kunnolla ja tuntuu että niskat on niin jumissa et sekin vaikuttaa.

Ei sitten tänä aamuna nukuttanut.Mies tuli nukkumaan varmaan joskus puolen seittämän aikoihin ja sen jälkeen ei enää uni tullut.No eipä se nyt niin kamalasti haittaa kun muutenkin oli tarkoitus että muutan hieman meidän päivärytmiä kun nuo yöunet alkoi venymään lähemmäs puolta kymmentä.Esikoinen sitten heräsikin tänään jo klo8 hyvin oli aavistanut äidin suunnitelman.

Selkä vihoittelee vieläkin.Tuntuu että alaselässä on kuminauha kireällä koko ajan.Ei mukavaa.

Tietääkös kukaan mikä turvakaukalo on pituudeltaan kaikista pienin?Eli veisi asennettuna vähiten tilaa.Pitäisi saada mahtumaan miehen taakse autoon mutta ainakaan esikoisen britaxin kaukalo ei mahtunut.Ei yhtään huvittaisi vaihtaa autoa kun ei sitä rahaa kuitenkaan kamalasti ylimääräistä ole.Miksi ostettiinkin aikoinaan liian pieni farmari?

Ikävää kun ei oikein kykene edes kaupungilla pyörimään, voisi ostella vaikka vähän vauvanvaatteita.Pitää vaan nyt odottaa että selkä olisi taas parempi ja sitten kärsiä taas monta päivää yhdestä ostospäivästä.

Rvko29+1 (miksi aika menee niin hitaasti?)

Vierailija

Onpas pimeä aamu ja oma sänky tuntuisi maailman houkuttelevimmalta paikalta. Vielä pitäisi jaksaa tehdä töitä kolme viikkoa, mutta ajatukset ovat jo äitiyslomassa ja vauvassa. Vauva muuten melskasi eilen illalla niin, että minun oli hankala saada unta. Taitaa tulla ilta-villi lapsukainen :) Miten muuten teillä, joilla on jo lapsia: Onko vauvalla samanlainen rytmi syntymän jälkeen kuin kohdussakin? Äitini nimittäin muisteli minun ja siskoni valvoneen samoihin aikoihin kuin mitä olimme mellastaneet kohdussa.

Minäkin olen miettinyt imetysliivien ostamista, mutta hankalaahan se on, kun ei voi ollenkaan tietää rintojen tulee kokoa. Kävin lauantaina Aleksanterinkadun H&M:llä, josta kaikki äitiysalkkarit oli myyty loppuun! Pitää tänään illalla katsella muiden kauppojen valikoimia.

Lahja-Unelmankos kirjoittelit hirvimetsästyksestä? Joko teidän maalla on kaadettu? Minun isäni harrastaa hirvimetsästystä ja olivat kuulemma lauantaina jahdin alkajaisiksi saaneet jo kolme kaadettua. Vanhempani ovat tämän viikon lopulla tulossa ensivisiitille tänne Vantaalle meidän uuteen kotiimme ja saamme kuulemma lihaa tuliaisiksi.

Pitäisiköhän antaa tilaa muillekin. Huomenna on tosiaan pk-seutulaisten tapaaminen ja olen näillä näkymin tulossa sinne!

SnowApple rv 30+5

Vierailija

Meillä oli sellaset kuopuksella ja hyvin toimi. Halusin vaan sellaset perusvaunut kun mielummin sijoitan rattaisiin..

Myytiin ne ja ostettiin kaksostenrattaat.

Eli eipä muuta tällä kertaa ;)

Vierailija

Kylläpäs on ollut huonoja viikon aloituksia jouluisilla. Toivotaan, että olot ja asiat paranevat, kun viikko kuluu eteenpäin.

Meille ei kyllä nyt kuulu valitusta. Meillä menee siis ihan hyvin ja toivottavasti sellaisena asiat pysyvätkin. Olo on lähinnä välillä tosi tukala kun masussa melskataan ja alkaa varmaan jo olla ahdasta.

Juuri itse asiassa tänä aamuna pohdinkin, että sitä pitäisi tässä vielä jaksaa töissä pakertaa 3,5 viikkoa... Vähän kyllä on pitkä aika (toisaalta lyhyt), mutta kaippa tämä aika täällä paremmin kuluu kuin kotona. Mulla ei edes ole mitään loppukevennyksiäkään tiedossa kun äitiyslomansijaista ei palkata. Lähinnä voisin sanoa, että tahti kiristyy loppua kohti. No, kai tämän jaksaa kun ja jos vointi vain on hyvä.

Mies kysyi kans eilen, että pitäisikö meidän ryhtyä kunnostamaan sitä hänen vanhaa pinnistään. Pitäisi varmaan...!! ;) Voi olla ihan jees jo nyt vähän aloitella... ;) Miehellä oli jo ideakin väristä valmiina, että koitetaan hioa ja pestä soodalla siitä kaikki vanhat maalit pois, jotta saadaan petsata se tumman puun väriseksi. Siitä pinniksestä tulis kyllä sitten tosi hieno! :)

Me ollaan tänään kans lähdössä vähän ostoksille. Täytyisi mennä katsomaan sellaista isoa senkkiä/lipastoa olohuoneeseen. Lisäks täytyisi varmaan ruveta sovitteleen niitä imetysliivejä ja katseleen sitä rintapumppua. Täytyy kyllä ihan rehellisesti sanoa, että tuntuu vielä jotenkin ihan utopistiselta ajatukselta että tuo masumelskaaja oli tuolta " kohta" tulossa tähän maailmaan ja sitten kaikkia sellaisia tavaroita tarvittaisiin... ;) Kantokoppa me saadaan käytettynä, joten sitä ei tarvitse mennä hankkimaan. Tosin, mun pitäisi modernisoida myös miehen vanha sitteri eli vaihtaa siihen uudet kankaat. Missäköhän välissä senkin kerkiäisin ommella? Ja ai niin... syöttötuoli pitäisi hioa ja maalata. Sekä ostaa khh:n pöydälle sellainen pehmeä alusta vaippatouhuihin. Ja ne rintasuojat ja pumppu..! Jestas kun on hommaa. Taidankin heti tehdä listan ennen kuin unohdan nämä kaikki!!

t. haisuli ja masuasukas 30+3

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat