Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kapaloikaa vauvanne!

Vierailija

Kamalan näköstä, kun vastasyntyneet (tai alle kuukauden ikäset)pidetään " irrallaan" tässä isossa maailmassa! itekin opin tän kantapään kautta, mutta kuopuksen kohdalla jo olin viisastunut. Kyllä moni itku vältettäis.

Kommentit (10)

Vierailija

Niinpä nukkui sängyssä sideharsomyttysten keskellä.

Kantoliinailimme paljon; trikoinen liina, vauvalla vain vaippa yllänsä ja minulla vain rintaliivit (ja housut tietysti). Liinalla sai peitettyä loput.

Vierailija

Ja helteellä tai sisällä lämpimässä asunnossa voi laittaa vaan esimerkiksi sideharson tai aluslakanan tai esim. trikoopalan. Tarkoitus ei ole, että kapalo lämmittä vauvaa ;) vaan olla keinokohtuna vielä syntymän jälkeen.

Vierailija

Esikoinen oli sen verta kova hikoamaan ja pitämään kuumaa, ettei tykännyt yhtään. Hyvä jos kehdossa sai laittaa peittoa päälle kun alkoi jo tyytymätön tuhina.

Vierailija

olin raskausaikana lukenut ruskovillan esitteistä ja muualta kapaloinnin suotuisista vaikutuksista ja hankin valmiiksi sen ruskovillan kapalovaatteen. laitoksella vastasyntynyt käräistiin heti siihen ja silkkimyssy päähän. hikoili sitten silkkimyssynsä alla päänsä aivan märäksi. se oli aivan liian kuuma meidän kuumaveriselle vauvalle (eikä ollut edes hellesäät vielä toukokuussa). yritimme kuitenkin niin siellä laitoksella kuin sitten kotonakin jatkaa kapalointia, mutta ei sitä voinut kun yhdellä oli aivan tukalaa.

siitä tuli kyllä mahtava sellainen kevyempi torkkupeitto siitä kapalovaatteesta. kyllä mä hiukan toivon että seuraavaa lasta saisin kieputtaa siihen, ja että viihtyisi kääryleenä.

Vierailija

toista en uskaltanut kätkytkuoleman pelossa.. kai se kuitenkin oli yhtä turha pelko ku lintuinfluenssa. tuskin on estettävissä jos nii käy..

Uusimmat

Suosituimmat