TOUKOkuisten maanantai

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

heippa, oon täysin alottelija... eli ekaa odotan ja en o kirjotellu mihinkää aikasemmin.

soittelin aamulla neuvolaan ja varasin ajan. en tiiä onko toukokuun loppu se mun laskettu vai kesäkuun loppu. kahden viikon päästä eka neuvis ja seuraavana päivänä lääkäri, ehkä se silloin osaa arvioida koska tulee. menkat jäi välistä ja tein viikon päästä testin mutta se oli negatiivinen, parin päivän päästä tein uuestaa ja oli vieläkin nega. Mutta nyt viime perjantaina (kolme viikkoa siitä ku piti menkat tulla) tein vielä varmuuden vuoksi testin ku olin menossa kavereiden kanssa juomaan viiniä, onneks vielä varmistin ku se sitte näytti plussaa. Oli vaan keksittävä hyvä selitys miksei ottanukaan lasillista.

sitte pelottaa se että tissit kasvaa taas, nyt jo hyvin hyvin suuri kuppi ja tuntuu että vähän kiristää.

jostain luin että kaksoset ei näykyis heti testissä, mainitsin miehelle ja se räjäytti pommin, sen suvussa molempien vanhempien puolella kaksosia.

lievää pahoinvointia ja lämmönnousua ollu koko ajan, tänää taas hiukka enempi ku muulloin. ehkä tämä tästä omalla painollaan selkiintyy. helpottaa tietää että huono olo loppuu ehkä jo kuukauden päästä.

Vierailija

Minä heräiilin jo tuossa seitsemän aikaan mutta kun pahoinvointi iski, menin takaisin nukkumaan ja heräilin äskettäin.

Viikonloppu meni yökkimättä, onneksi, sillä meillä oli vieraita.

Kahvia ei tee mieli ja ladyvitaplus tablettikin on vielä ottamatta kun viime viikolla tuli parina aamuna ne oksennettua.

Tällä viikolla on eka neuvola:) Sen jälkeen osaan sanoa missä mennään ja milloin tullaan;)

Tissit ovat taas isontuneet, yöllä mahallaan nukkuminen tuntuu hankalalta ja päivällä liivit ahdistaa. Pakko ostaa uudet ja isommat...

t. Nasu ja masu rv8+.

Vierailija

En oo mäkään paljo kerinnyt kirjuutteleen vaikka luenkin pinon melki joka päivä.

Voi tätä väsymystä! Esikoinen valvotti viime yön, tekee hampaita.. Muutenkin kokoajan kamala nukutus päällä. Pitäis jaksaa elukat hoitaa ja koti ja vähän uutta talookin rakentaa. No ehkä helppaa kun tää eka mönkerö oppii ryömiin, niin ei tartte nostella sitä jatkuvasti paikasta toiseen ja viihdyttää. huh huh. Joskus hiipii pikkupeikko joka kysyy että oltiinkos tässä ihan järjissään kun nyt jo toista tehtiin. Normaalia pelkäilyähän se on.

Muita oireita ei ookkaan oikeestaan. Isännän siskolle tuli keskenmeno tossa talvella, ja se oli aikas raju juttu meille kaikille, niin jotenkin se vähän tykyttää tuola takaraivossa, kun oireita on niin vähän. Mutta meillä ainakin kaikki menee hienosti! Ihana päivä!!

Aurinkon säteitä kaikille!

Janette ja Aarre 7jotai

Vierailija

Jotenkin ei ole tullut kirjoiteltua tänne paljon, vaikka ketjua lueskelenkin ja saikulla olen edelleen, plääh, sais jo kipsin pois ja jalan kuntoon että PÄÄSIS töihin... Enpä olis uskonut että vielä oikein toivoo töihin menoa...

Pahoinvointi alkaa mulla helpottaa, mutta kahvi ei vaan maistu! Yöllä saa vessassa käydä ainakin kerran, vaikka iltaisin yritän juoda vähemmän. Huomenna olisi eka neuvola, jokohan ne sydänäänet dopplerilla kuuluisivat? esikolla viikolla 10 jo kuuluivat, nyt viikkoja 9+2

Muutettiin pari kuukautta sitten, joten neuvola uusi, toivottavasti on kiva täti siellä................=)

Eipä tänne muuta kummallista, mukavaa maanantaita vaan kaikille toukoisille!

Ps. Justiinaa: Älä vielä heitä toivoa, odota ultraa rauhallisin (helpommin sanottu) mielin, pidän peukkuja että kaiki on kunnossa!!!

Vierailija

Mä oon aivan varma et tää ei pysy tääl!En tiiä onko siellä etes mitään elävää. On ollu jo jonkin aikaa koko ajan pieniä suppareita ja ei vieläkään ole alkanut laktoosia tai pahoinvoinita, mitä oli kahelta edelliseltä, ja josta tiesin että odotan...

Onneks huomenna on ultra. Katotaan näkyykö siellä pientä sydäntä vai vaan tyhjä pussi. Pitäkee peukkuja!

miejavauva rv 10+4

Vierailija

Täällä nukuttiin yö taas tosi hyvin, tyttö nukkuu vieläkin (huom, kello on kohta puoli 11..). Pitää olla kiitollinen että on noin unikeko =)

Pahoinvointikaan ei pahemmin päätään viikonloppuna nostellut, eikä tänäänkään ole näkynyt.

Sitä neuvolaahan tässä odotetaan kuin kuuta nousevaa, mut se on vasta 2 viikon kuluttua.

Tässäpä nämä kuulumiset näin äkkiä. Niin ja Justiinalle Tsemppiä paljon!!!!

Kristiina rv 8+3

Vierailija

..on lukea teidän kaikkien kokemuksia. Kirjoittelen tässä nyt ensimmäistä kertaa tähän aiheeseen liittyen.

Mulla oli myös tuhrua vkolla 5-6, mutta sitä saa kuulemma tulla jopa niin paljon että verrattavissa kuukautisiin ennen kuin on aihetta ottaa yhteyttä lääkäriin. Enpä nyt muista missä mainittiin, että lmyös ääkäri oli sanonut istukan kehittymisen olevan niin monimutkainen prosessi, että ihme on ettei jossain vaiheessa fuskaa.

Teillä muilla tuntuu neuvolat olevan aikaisemmin kuin itselläni. Nyt mulla mahdolliset vkot on 7+2, ja eka neuvola vasta lokakuun viimeinen päivä. Silloin vkot olisi jo 10.

Mulla ei myöskään ole kummoisia alkuraskauden oireita, lievää etovaa oloa ja rintojen koko on vähintään tuplaantunut. Muutoin olo normaali, ei edes väsytä. Mutta en usko sen viittaavan siihen, etteikö sitä olisi raskaana tai että keskenmeno olisi mahdollinen. Jokainen reagoi yksilöllisesti.

Leppoista viikkoa kaikille, ihanaa kun on syksy! Ja keskiviikkona alkaa Stokkan hullut päivät.

Vierailija

ja tsemppiä erityisesti Justiinalle ja muille vuodoista kärsiville. Voin vain kuvitella, miten tuollainen tuhruttelu hermostuttaa, kun itse olen ilman mitään vuotojakin niin epävarma tästä raskaudesta. Onneksi ylihuomenna on alkuraskauden ultra, olenpahan sitten vähän viisaampi.

Kyllä tämä raskausaika on tosiaankin ODOTTAMISTA. Ensin odotetaan menkkojen poisjääntiä, sitten plussaa, sitten sitä etteivät ne menkat kuitenkin ala, sitten ekaa neuvolaa tai ultraa, sydänääniä, np-ultraa, rakenneultraa, 24 viikon täyttymistä... Kunpa osaisi nauttia odotusajasta, eikä vaan kituuttaisi viikosta toiseen kaikkien pelkojensa kanssa!

Väsyttää, esikoinen on flunssassa ja tekee kahta hammasta ja heräili siksi viime yönäkin neljästi. Pitäisi ryhdistäytyä ja pitää lempeää unikoulua, mutta kun en jaksa :(.

Pampula, poika ja Sintti rv 7+2

Vierailija

Huh mikä aamu täällä töissä!!!!! Puhelimet on soinu kokoajan aamu 8:sta lähtien ja kun toisen vastaa, niin toinen soi...nyt vähän rauhottui...

Mulla olo on todella hyvä, pahoinvointi ja huono olo pysyy pois, kunhan vaan muistaa syödä.

Mullakin eka neuvola vasta 2 viikon kuluttua, mutta eiköhän tässä nyt jakseta odotella...kaikki tuntuu olevan hyvin vattassa ja se on jo jonkinverran kasvanut.

Nyt mä menen syömään : )

-Laura-

Vierailija

Hei elä nyt toivoa heitä! Mullakin on tuhruttanut viikolta 5 asti, nyt se ilmeisesti on loppunut eli viikolla 10. ´Kyllä sitä aina välillä edelleen tulee, lähinnä ruskeaa ja välillä ihan kirkastakin... Ainakin viikolla 6+6 oli vielä kaikki hyvin. Et nyt heitä toivoa vaan ootat sitä ultraa ja katot mikä on tilaanne!!!

TÄnne ei kummaa. Tänään sain töitä neljäksi viikoksi eteenpäin, hyvä juttu kun tulee kunnon palkka niin nouseepahan äitiyspäiväraha...;) Jospa edes hiukan siis...

Mää taidan lähteä suihkuun ja piakkoin sitten töihin. Tsemppiä kaikille!½

Br1t ja Mercedes 10+5

Vierailija

Peukkuja erityisesti miejavauva! kyllä siellä varmastikin ollaan. Tällä on yks sun toinen hermorauniona. Jostain nettisivuilta luin että jos hedelmöittymisestä on yli 34 vrk niin silloin sikiön selviytymis prosentti on jo 98! Jeps kukkuu, jos tuohon on uskomista ja hedelmöittyminen oli silloin kuin luulen, pitäis alkaa rauhoittumaan...

Mulla kans eka neuvola vasta rv 10 eli reilun 2 viikon päästä, siletä se vaan tulla lähestyy, odotetaan kuin joulupukkia! Lähteekö teillä isit mukaan? Meillä asiasta keskustellaan, olis musta asian todeks tekevää miehelle jos sillä vaikka kuulis jotain, esim. sydän ääniä vai mitä ne siellä ekas neuvolas tekee? Me ei olla käyty missään tutkimuksissa mekään vielä, eiköhän se sillä ole jos on ollakseen...

Etova olo yltyi viikonloppuna mutta oksu on vielä saapumatta, onneks!Kaikki ruoka on ällö ja varsinkin makea, siis mulle (entiselle) pulla ja sokerihiirelle!!!Kaupassa käynti on tuskaa... Houkuttelee ajatus saikusta, mutta raskaushan ei ole sairaus, mutta kun aamulla ei tahdo päästä sängystä väsymykseltä ja yökötykseltä... Mutta kun eivät vielä töissä tiedä...

Tsemppiä muille! Ruusu rv 7+7

Vierailija

Enkä ole menossa mihinkään ultraan tms sitä ennen... No kaipa se siellä itsestään huolen pitää? Mun pahoinvoivnti on tällaista epämääräistä yökötystä mutta olen huomannut minäkin että syöminen auttaa... niinpä laukussa on rusinapakkaus, näkkäriä, hapankorppua ja riisikakkuja joita mutustelen päivän aikana. Ja huomasin myös että veden juominen pahentaa asiaa! Juon normaalisti tosi paljon vettä varsinkin töissä ja nyt mua yököttää veden " maku" ja olen jättänyt litkimisen pois. Vaikken olekaan oksennellut tuntuu tämä lieväkin pahoinvointi tosi epämiellyttävältä, jopa niin että mietin viitsiikö sitä toista lasta ikinä tehdä kun tietää millaista tämä on

Vierailija

heippa,

liittyisinköhän teihin toukokuisiin ? mulla raskausviikkoja kasassa 9+6 ja esikoinen on 3,5-v. täyttää helmikuussa 4. laskettu aika on about 12-13.5. kävin viime viikolla yksityisellä ultrassa, kun halusin nähdä onko kohdussa oikeasti elämää. siellä näkyi pikkuinen möykky, jonka sydän sykki. olen ollut armottoman väsynyt koko ajan ja etovaa oloa on ollut aamusta iltaa. tänään ei ole niin kovasti etonut, jokohan se loppui. mahaa on tullut jonkin verran. muutamat suuremmat housut mahtuu päälle ja töihin tullessa yritän piilotella mahakumpua isojen paitojen alle. en halua pomon tietävän raskaudesta kuin vasta kuukauden päästä. työmotivaatio on niin nolla, että harmittaa ja hävettää. haluaisin olla vaan kotona.....

tsemppiä kaikille !

Vierailija

Taas mä oon aloittamassa pinoa =) Alkaa mennä hermo kohta noihin öihin. Taas jäi kyllä unet tosi vähiin. Vähän väliä heräilin ja nyt sitten olo on kaikkee muuta kun pirteä. Sitten tänään taas palasi tuo aikaisiin herätyksiin liittyvä pahoinvointi. Mitään ei ulos tuu, mutta puoli aamua on menny yökkäillessä. Kiva aloittaa harjoittelu tänään kun on pelkkää aamuvuoroo... Menenpäs sitten sinne yökkimään.

Väsynyttä meininkiä...

[color=red]pikku-milli & paco 11+0!!![/color]

Vierailija

Lohduksi kaikille pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa kamppaileville: kun täällä tuli 10 viikkoa tuli täyteen, kumpikin helpotti oleellisesti! Pahoinvointi taisi hellittää jo aiemmin, eikä mulla ole kunnon oksentelua ollutkaan, pelkkää yökötystä (mutta sitä ihan riittävästi...). Väsymys sen sijaan oli pahimmillaan tuossa viikolla 10, mutta on nyt siis lähes kokonaan väistynyt (koputan puuta). Vatsa on pyöristynyt hassun näköisesti - jyrkästi heti navan yläpuolelta :-D Johtuneeko siitä, kun on tämä toinen raskaus vuoden sisällä? Tänään siis rv 10+3, jee!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat