♥ENSIKOT viikolla 41♥

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pistänpä tästä pinon pystyyn tätä viikkoa varten. Tai siis ainakin tätä päivää/alkuviikkoa eli yhdyn aiempiin kannanottoihin siitä, että kannattaa varmaan aloittaa uusi pino ainakin pari kertaa viikossa, kun tuntuu mukavan aktiivista porukkaa olevan Enskareissa...

Sivut

Kommentit (97)

Vierailija

Ihana pinoa taas!!!!!Kiva kuulla teistä tädin kanssa ja ilman:tää taisi olla se viimenen aika,kun täti tähän pinoon huolittiin.Eikö niin sovittu!?

+++++++++++++++++++++++++aalto tulossa!

Minäkään en suostu olemaan taikauskoinen.Mulla on mummun kutomat pienen pienet villasukat ja tumput.Ne on rakkaat.Hän kutoi sellaiset kaikille lapsenlapsilleen annettavaksi omille lapsille!Omia pieniä vaatteita on jokunen -tuolla varastossa.Itse en kyllä vielä ostele,en oikeestaan käy edes hypistelemässä tuolla kaupoilla.Jotenkin haluan kaiken tollaisen jättää koettavaksi siihen aikaan,kun sillä raskautuneena saan sit pyöriä.Sisaruksen lapsille ostaessa tietenkin kierrän ja hypistelen...salaa...Mut neuloa aion ja virkata kanssa,kun se aika koittaa.Tykkään näpräilemisestä.Viime viikolla asentelin noita uusia tv-laitteita ihan innoissani,mut täytyhän ton miehen niitä kyllä säädellä.Sellasta...keittiöhommista en taas tykkää yhtään! ;)

Mooli peräsi noita kierron päiviä.Mulla menossa kp8/24-28.Tällä viikolla olis oviksen aika.Eiköhän me jokunen kerta tonne peittojen alle yhdessä eksytä.Miehelle en aio kertoilla otollisista ajoista enkä tuntemuksista mahanpohjassa.Jotenkin se ei tunnu häntä kiinnostavan ;).Olen haluttavampi kait sit ilman ' vauvahaavepölyä' .

Täällä oli aiemmin keskustelua tosta,kuka tietää...palstailusta ei tiedä kuin mies.Nyt hän jotenkin jo ymmärtää,et täällä pyörin.Vauvatoiveesta on tullut kyselyjä.Vauvakuumetta sanon potevani,mutta kiemurtelen ympäripyöreesti kaikesta muusta puheesta.Yksi ystävä tietää,et ehkäsy on pois,mutta hänenkään kanssa en asiasta keskustele.En juttele edes siskon kanssa.Jotenkin haluan pitää tämän ajan itselläni.Ehken jos haaveilu pitkittyy,niin sit varmaan avaudun enemmän...

Tällasta tänne pikaisesti.Kiva kuulla teistä kaikista

ja Pepsimaxille piiiikaista paranemista!!!!!Moolille lisää tuntemuksia mahan pohjaan niin alkaa piinafiilikset!!!

Brookelle +++ uuteen kiertoon ja todella isot pahoittelut tädin yllättämille -potkaskaa pian ne kiukkuset eukot pois!!!

Heipattirallaa!

Vierailija

Kiitos mooli kauniista sanoistasi ja huolestasi!:)taidan tosiaan olla pisimpään yrittänyt. Juhannuksena 2004 jätin pillerit pois, mutta kun on ollut sen verta lyhyitäkin kiertoja tässä matkalla niin senpä vuoksi nuita kiertoja on kertyny jo tonkin verran..kiitos, minä toivon myös sitä pientä kääröä kovasti itselleni ja teille kaikille muillekin.

Taustasta sen verran, että ite kävin keväällä verikokeissa ja niissä ei ollut mitään erikoista(epäilin kun ennen menkkoja tulee 2-4 pv tuhrua) kesällä kävin ultrassa kun lääkärini epäili endoa, mutta ultrassa ei mitään näkyny. Kohdun takana on aristava kohta jossa endoa luultavammin on, mutta ei lähdetä tekeen mitään kun kivut eivät ole kovat ja kun varmuutta ei ole. Miestä ei ole testattu, ei ole halukas menemään(pelkää vian olevan hänessä ja syyttelee itseään) ja minä en halua häntä painostaa enkä pakottaa, antaa ajan kulua ehkä jonakin päivänä jos ei tärppiä tule sitä ennen. Lähetä minulla hänelle on kyllä näytteen ottoon.

Tuota jtp-taktiikkaa emme ole oikeestaa harrastaneet kunnolla kuin vasta tässä kierrossa joten siitä en tiedä tuloksia, mutta nyt päätettiin kokeille kerrankin kunnolla. Minulta saa kysyä/sanoa suoraan olen ite huono selittämään asioitani ellei niitä minulta kysytä joten ei hätää, tietääpähän jonkun olevan kiinnostunu asioistamme. Kiitos sinulle!

Toivon myös teille sitä pikaista plussaa, tätä tilannetta ja kummastelua en soisi kenellekkään!

Vierailija

Ihanan pitkiä sepustuksia - niitä on kiva lukea!

ja erityisen kiva on, että fiorella edelleen piinailee!!! *jänskättää sun puolesta* Kuulostaa lupaavalta!!

PauliNea; sä olet itse superpositiivinen:=) Ja muistat aina kaikki! Hurjaa:=)

Kärvistelen vielä tovin työmaalla ja sitten suunnistan kotsaan...pitäs kai jaksaa ulkoilemaan, kun flunssakin on parantunut...ehkä se piristäis? Mies on illan työmenossa, enkä viittis lähtee poluille yksin samoilemaan...olin vielä puol vuotta sitten tosi kova kuntoilemaan, mutta nyt se on hiipunut...laiskottaa ja tekis vaan mieli naukkailla alkoa ja puputtaa jotain hyvää...*siirtyy nolona tekemään viimeisiä työtehtäviä...*

mooli

p.s. PauliNea, joo, toivon, että saan viikon päästä piinailla!!

Vierailija

Tappert ja Diotima:ite aloin tikuttamaan ovista ohjeen mukaan kp10,kun kierto n.28.Siinä tais mennä 5 vai 6 tikkua aikas hukkaan.Suraavalla kierrolla aloin tikuttamaan myöhemmin oirieden perusteella (kp 13 vai 14,en muista) ja meni vain 3 tikkua.Diotima,tikuttele niin pitkään kuin löydät viivat,koska muuten jälkikäteen harmittaa,kun et loppuun asti kattonut.Onhan sulla halpis-tikkuja esim Aconeita?Se purkkiin pissiminen on tosi rasittavaa,mutta mihikäs sitä vauvahuuruissa ei olis valmis?! ;)

Noista sienistä:just toissapäivänä tehtiin ihanaa suppilovahverokastiketta,nam.Itse olen huono kerääjä,mut syön hyvällä halulla!!!Tänä syksynä minusta tais tulla aikuinen,kun puolukkametsään lähdin-se oli huisin kivaa!!!

Fiorellalle piina++++säteitä!!!Häädä tätioireet pois!!Äläkä meitä ainakaan kokonaan hylkää,jos toiselle puolelle hyppäät...sinne odottajiin!

Oon@77:itsellä menossa tällanen luomu-kierto,eli en häsää noiden päivien kanssa.Petipuolella olen rennompi,mut muuten se päivien laskeminen ja oireiden tarkkailu on jotenkin kivempaa kuin tämä.Toisaalta vielä ei kummallisia oireita edes ole,kun ovis vasta tuloillaan.Saas nähdä kuinka loppukierrosta osaan olla rauhallinen.Kuule,nauti sinä suunnittelusta ja laskemisesta-se tuo kuitenkin sitä positiivista yrittämisen makua vaavihaaveiluun!!!

Viivi99:olen käynyt kanssa lueskelemassa joitakin kertoja tuolla lapsettomuuspuolella.Kyllä siellä varmaan saa hyvää tukea ja tuntuu saavan asiantuntijeneuvojakin.Toivottavasti kuitenkin saamme kaikki pian siirtyä tonne odottajiin!!

Brooke-73:susta tulee aina sellanen lämmin olo.Otit minut keväällä lämpösesti vastaan tulla 30-team:ssa.Kiitos siitä!Olenko ymmärtänyt oikein,että et ole vielä ollut missään tutkimuksissa noista pitkistä kierroista?

Hemulis:kestää kyllä hetken tottua sun uuteen nimeen,mut hellyyttävä se on ;) Melko samoissa mennään kierron suhteen!

Q:huisia,nyt jännitetään yhdessä simppatestiä!!Kun niitä vastauksia lukee,niin aina ensin kauhistuu,miten huono tulos!Noin paljon simppoja ja vain murto-osa hyvin liikkuvia ja tulos onkin erittäin normaali!!!!Mut onhan ne vikkeliä siimahäntiä,kun tarkemmin ajattelee.Ja munasolujahan on vain yksi,joten eihän niitä simppoja tarttekaan olla tsiljoonaa siellä torvissa odottelemassa.

Ja mooli,olet aina niin uskomattoman energinen ja iloinen ja positiivinen!Odotan ensiviikkoa,kun piinailet.Sitä tekstiä on perinteisesti ilo lukea!!!Ja Mii,kiva kun kuitenkine luet ja joukossa pysyt-ei tarttekaan koko ajan kirjotella!!!

++++aaltoa odotellessa+++++

Vierailija

Mä oon kans ootellut, että joku laittaisi viestiä, kun ei täällä meilläpäin oo tapahtunut mitään mielenkiintoista.

Ilma ois ihana, mutta duunissa pitää vielä jaksaa pari tuntia. :(

Tylsää....

Päätin sit muuten mäkin tikuttaa tässä kierrossa tuota ovista. Aloitan perjantaina, jolloin tuommoisen vähän lyhyemmän kierron mukaan pitäisi aloittaa. Katotaan kuinka pitkään sitä joudun tekemään...

Vierailija

Enskarikaverit, kiva että ootte jo hereillä!

Eipä tänne kummempaa, flunssa on menossa pois ja tällä viikolla ei vielä piinaillakaan, joten...hiljaista on!!

Vierailija

Hej ja kiva kuulla boolikaveristani Pepsiksestä!! JEE!!! Älä tosiaan kiertoa sure, kohtahan pääset uuteen kiertoon taas ja sitten oot voimissas!!!*peukuttaa*

Ja kiva PauliNea, kun kiireiltäs tulit kanaville:=)

Voih fiorella, älä nyt päästä tätiä kylään - ja ET kyllä uhraudu, onhan täällä ihan tarpeeksi tätiä kestitty!!!! Jookos, jaksa nyt vaan piinailla:=) Perässä tullaan...

Nyt en muista kaikkee, mitä just luin...plääh...Joo, gradu on varmaan hotkassu Q:n, hih:=) Hei oikeesti, älä päästä gradupeikkoa vallalle - selätä se ja tuu jutskaan meijän kaa!!!

...palaan taas kohta...

-m

Vierailija

Olen niin aloittelija, etten pysy perässä (vaikka välillä muka jotenkin hiljaista onkin...). Työt meinaa haitata näihin juttuihin keskittymistä :D No, nyt ajattelin vain aukaista suuni höpistäkseni jotakin aikani kuluksi.

Meiltä ei löydy koiria, vain pari ihanaa kissaa. Mitäköhän nekin joskus tulee tuumaamaan semmoista kummallisen tuoksuisesta, lämpimästä ja kovaäänisestä uudesta paketista? Sekin on hauska nähdä sitten KUN...

Minua kyllä vähän ressaa, kun meidän isäntä joutuu olemaan poissa kotoa, ja nytkin ilmassa uhka siitä, ettei pääse kotiin ensi viikonloppuna juuri hedelmällisimmillä hetkillä ensi viikonloppuna. Hmph! Toivotaan nyt sit, että sattuisi olemaan pitkähkö kierto ja ovikset mieluummin juuri maanantaina tms. kuten joku laskurikin ennusti. Ääh.. pitää yrittää olla stressaamatta.

Vierailija

Koirien kanssa tulin juuri sumuiselta lenkiltä.

Ovista on hyödynnetty jo pari kertaa tädin jälkeen ja homma jatkuupi, tikutin tänäänkin haalen viivan ovistestistä eli ihan lähipäivinä pitäs olla irtoamishetki =D .Jos en olis tikuttanut niin olis saattanut mennä tää ovis hukkaan kun ei yhtään osannut arvata sen tulevaksi näin ajoissa!!! Tarkistettuani asian kp on siis 7 eikä 10 mitä eilen muistelin.

Eli vielä muistutukseksi, että Jansku se täällä kirjoittelee nyt Hemuli nicin alta =))

Koirallisilta haluaisin kysyä, jos haluatte kertoa ;) mitä koiria teillä on??

Vierailija

Ihanaa, täällä on jo pino pystyssä! Mukavaa maanantaita, Hgissä on sateisennäköistä, mutta lämmintä:=)

Mulla edelleen kaamea flunssa, töissä kärvistelen.

Hei, voisko kaikki enskaripalstailijat aina muistuttaa tällaisia muistamattomia kuin minä, että missä kierron vaiheessa menee...siis te, jotka laskette koopeitä:=) Kiva!!!

Täällä mennään kp18/26-29 ja alavatsa on kumman hellänä...olisko tää niitä jotain oviksen jälkioireita, tiedä häntä...

-mooli

Vierailija

Tervetuloa munkin puolesta [color=deeppink]♥Naksu!♥[/color]

Päivitän esittelylistan myöhään tänä iltana, niin jos vaikka sitä ennen olisit ehtinyt laittaa tietojasi sinne.

Täällä ei mitään uutta, joten kiva kun saa jännittää fiorellan puolesta! Nyt kaikki ensikot peukut pystyyn bdbdbdbdbdbdbd, plussa-aalto alkaa! Nouskaa ylös hyppimään ja huutakaa kovaa, kun se tulee teidän kohdalle, niin aalto pysyy liikkeessä :D

Onpas taas ihana aurinkoinen sää ulkona! Harmittaa vaan hieman, kun mulla olis ihania syysneuleita, mutta ne tuntuu ihan liiottelulta nyt, kun on 15 astetta lämmintä päivisin. Ja sitten tietty tulee kertaheitolla niin kylmä, ettei voikaan edes enää käyttää yhdistelmää neule+toppaliivi.

Oon kokonaan unohtanu kommentoida tohon keskusteluun siitä, että harmittaako kun lähipiiriin tulee lapsia. Kyllä tavallaan harmittaa, mutta onneks meillä ei vielä monilla kavereilla oo lapsia. Siskolle tulee vauva keväällä, mutta siitä oon tositosi onnellinen. Ollaan niin läheisiä, että uskon että minäkin tätinä pääsen nauttimaan vauvaonnesta siinä sivussa :)

Hei taas, palaan asiaan myöhemmin. Oikein ihanaa syyspäivää Enskareille!

-Q-

Vierailija

On sen verran tässä luppoaikaa ettei oikeen tiiä mitä sitä tekis..

Onneksi taas tuossa vajaan kolmen tunnin jälkeen maanantai päiväkin on pulkassa. Sittenhän sitä taas mennään parempaan suuntaan.. kohti uutta viikonloppua.. =)

(on se hyvä kun on viikonloppu mielessä, vaikka vasta on edellisestä päästy)

Tuosta vauvanvaate kyselystä..

Itse sain vielä tuossa reilu puol vuotta sitten ihan työn ohessa hypistellä noita vauvanvaatteita, niin ei tarttenu mitään tekosyitä niiden ihasteluun. ;)

Mutta, sen verran myös minä olen taikauskonen, että en kyllä osta vaatteita ennen kuin vauva on varmasti oikeasti aluillaan ja tulossa.

Myönnettäköön että meillä on tuolla varastossa jo yhdet rattaat ja turvaistuin (+muutamat kengät), kun ollaan ne saatu. En kehdannu sentään sanoa etten voi ottaa niitä kun ei kuitenkaan tiedä josko sitä vauvaa ikinä tulee.

Toivottavasti niille nyt sitten olisi joskus käyttöä.

Ah.. nyt alkaa jo helpottaa toi jomotus tuolla selän ja masun puolella.

En oo yleensä onneksi kärsiny hirveistä kuukautiskivuista, mutta nämä jomotukset tuntuvat kyllä menevän ohi ennätys vauhtia. Onneksi.

Kirjotelkaahan ahkerasti kuulumisianne, niin saa mukavasti työpäivän menemään. =)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille enskoille!

Vierailija

Mooli oli kerenny jo kaivatakin. :) Ja kiva kun ollaan saatu taas uusiakin mukaan!!! Eilen kävin kyllä illalla lukemassa meidän piiiitkän pinon, väsyttää vaan koko ajan ihan sairaasti niin en jaksanu omia kommenttejani raapustaa. Väsymys on vissiin kiitosta siitä että opetellu terveellisempää elämää; ajoissa nukkumaan, vitamiineja ja lenkkeilyä - taidampa soittaa miehelle, että tuo pari siideriä tullessaan. Kun ei kerran " nätisti" elämisestä tuu sen virkeempi olo..

Mistäpäin aloittais kommentoimaan... Muilla sivuilla en oikeestaan käy. Ja nykyisin en täällä vauvakuume puolellakaan lue juuri muuta kun ensikoita. Lapsettomuus juttuja en oo lukenu kahesta syystä, siinä tulee vastaan mun taikausko (vauvanvaatteiden ostoon se ei jostain syystä mulla liity) ja toisaalta pelkään, että alkasin turhaa (siis toivottavasti) kuvitella vaikka mitä....

Ja siinä mielessä minä kai paha ihminen, että hirveesti en tykkää eläimistä... Tai tuttujen koirista ym. joo, mutta oikeestaan ikinä ei oo itellä ollu poltetta lemmikkiä hankkia. *olenkohan mä nyt ihan paha ihminen* Lapsista tykkään sit siitäkin edestä.

Jj ja fiorella paljon peukkuja teille!!!!! Malttamattomana ootan...

Vieläkö Q:n mittari on ehjä....?? :)

Mulla kp 22/28-30 (nyt ei tarvi laskea kun oon moolia päivän edellä niin siitä muistan..). Lauantaina on kavereiden häät (tai pienimuotoinen juhla lähimmille kotona), ajattelin siellä ilman omantunnontuskia ottaa jokusen lasin boolia.. Kun en voi/halua ihan vaan vauva-asialle omistautua, sitten kun vauvassa tiettävästi asustaa joku niin en ota pisaraakaan.

Iloista mieltä ja +++ enskari-kavereille!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat