Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuntolainaa vain miehen tuloilla?

Vierailija

Onko mahdollista saada asuntolainaa, vaikka vain mies töissä eikä ole mitkään huipputulot? Meillä siis tilanne se, että itse valmistun kesäkuun alussa ja asuntoa pitäisi saada alkaa rakentaa jo huhtikuussa. Minulla on kyllä (lähes) varma työpaikka valmistumiseni jälkeen.

Mutta onko joku saanut lainaa, vaikka puoliso on opiskelija?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

jos säästössä on se 10-15 %. Me saimme vanhasta kerrostaloasunnostamme myyntivoittoa ja sillä katoimme takauksen. Miehelläni on vakituinen työ, minulla pätkäduuni. Saimme lainaa 170 000€ ja tosiaan ilman takausta!

Vierailija

huomioikaa, että lainaa saa vain tulojen mukaan. Ts. pienet tulot -> pieni laina. Sinun työpaikan varmuudella ei ole merkitystä, ellet sitten ole " viittä vaille" valmis lääkäri yms., jolloin pankki luottaa varmoihin tuloihin.

Vierailija

Mulla brutto 3300 ja lainaa sain 107 000. En tiedä, olisinko saanut enemmän. Itse laskin, etten viitsi edes kysyä ja maksaa se kuitenkin pitää takaisin.

Vierailija

eihän se tarkoita muuta kuin että tulot on sen verran pienemmät. Järki käteen hyvät ihmiset, ostaahan ne sinkutkin asuntoja, yhden ihmisen tuloilla nekin lasketaan.

Vierailija

ja vain minun tulot vaikuttaa. Lainaa on 140000 ja kuukaudessa tienaan brutto n. 2000 mutta tällä hetkellä olen äitiyslomalla kuten olin silloin kun lainaa hain. Hyvin irtosi!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat