Millon isit aloittaa tai ovat aloittaneet isyysloman?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli heti silloin kuin lapsi syntyy vaiko vasta sitten kun lapsi on jo kotona. Itse pähkäilemme asiaa, esikoinen on kotona, mutta päivät eskarissa ja sairaalaankin suosittelevat isien ja perheen käyntiä vasta illalla. Mutta malttaakohan iskä olla töissä? Millasia kokemuksia teillä?

Kommentit (5)

Vierailija

Nyt olis tarkotus tehdä samanlailla jos ei tule yllätyksiä. Eli jos vauvat syntyvät ennen joulukuuta niin silloin isin on pakko aloittaa isyysloma heti kun ei esikoisella muuten ole hoitajaa. Mutta jos (ja toivottavasti) pysyvät joulukuulle asti masussa niin silloin mummu hoitaa esikoista kunnes tullaan vauvojen kans kotiin ja silloin isi myös aloitta vasta isyysloman.

Oli miehellä aika rankkaa tytön syntymän jälkeen kun kävi töissä ja sit töitten jälkeen nukkui hetken ja sit tulikin sairaalaan (tyttö oli keskolassa 4vrk) ja kotiin lähti vasta n.klo 23! Mut eipä tuo valitellut;)

Nyt onkin eriasia kun on jo tuo yksi lapsi niin varmmaan vain tekevät pika visiittejä sairalassa (tai sit esikkoa tulee mummu hoitamaan ja isi pääsee sairaalaan) no sen näkee sit koska vauvat syntyy ja joutuuko tehohoitoon tms.

R-P ja tylpykät 28+2

Vierailija

Isyyslomanhan saa aloittaa vasta lapsen syntymän jälkeen, eli millähän vapaalla isät on synnytyksessä mukana? Meille asia selvisi vasta synnytyksen jälkeen. No, jäi vain isyysraha saamatta siltä päivältä, eli käytännössä se oli palkatonta virkavapaata.

Vierailija

Meillä esikoiselta mies aloitti loman kun päästiin sairaalasta kotiin. Oli synnytyksessä mukana ja meni sit töihin vielä kolmeksi päiväksi.

Toiselta lapselta jäi lomalle heti synnytyksen jälkeen, koska esikoiselle ei ollut muuta hoitopaikkaa.

Tästä kolmannesta lapsesta tuskin pystyy jäämääm lomalle ollenkaan, ehkä ne päivät kun oon sairaalassa..Yrittäjä kun on. Tai ollaan me laskettu että ehkä muutaman päivän on kotona, toivotaan että se onnistuu!

äitykkä ja rv 33+6

Vierailija

Me mentiin aamulla sairaalaan, kun oli sovittu sektioaika ja kyllä isä oli mukana alusta asti leikkauksessa.Ehkä tää on vähän eri juttu näin sektiolla synnyttää, meillä oli perhehuone ja isä hoiti vauvaa, kun itse parantelin leikkaushaavaa.Isyysraha maksettiin myös tästä leikkauspäivästä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat