Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovisbongareille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei te, joilla on ollut keskenmeno ja jotka olette guruja ovulaation bongaamisessa.

Kysymys kuuluu, oletteko huomanneet ovulaation muuttuneet keskenmenon jälkeen? Millaiseksi se on muuttunut? Varsinkin se ensimmäinen ovulaatio, mutta myös yleisesti? Onko ovulaatio km:n kivuliaampi, kivuttomampi kuin aiemmin? Millainen? Kuinka kauan kipuilu kestää, jos sellaista on ollut? Misä kipu tuntuu?

Olisin utelias, sillä itse olen juuri tällaisessa tilanteessa ja todella ymmälläni kaikesta tapahtuneesta.

Anteeksi sekava kirjoitus, mutta olen todella " huolissani" ja kummissani koko hommasta. Itselläni ei juurikaan ole koskaan ollut suurempia ovulaatiokipuja.. mitä nyt pini nipistys munasarjojen kohdalla (on tietysti voinut johtua myös miljoonasta muusta syystä kuin ovulaatiosta). Tämän kertainen oli jotain aivan muuta. Tuo " nipistys" potenssiin 15 milj, joten mietin jo sairaalaan lähtöä....

Kommentit (4)

Vierailija

..ensimmäinen olisi ollut =(.

Lauantaina siis oli tasan kaksi viikkoa kuukautisten alkamisesta, eli tuo puoliväli ilmeisesti. Kipu oli silmitön! Se ilmeisesti koski alavatsaan, mutta säteili myös takamuksen puolelle. En ole aivan varma siitä, minne koski, sillä kivun kestäminen vei kaiken huomioni. Otin yhden panacodin, joka vei kivun puolessa tunnissa. Tuon jälkeen on pientä nipistelyä enää tuntunut.

Mitään muuta selitystä en ole tälle keksinyt, kuin keskenmenon jälkeinen ensimmäinen ovulaatio. Ennen olen luullut tuntevani ovulaation menkkakipujen tyylisestä, hyvin pienestä nipistelystä.

Vierailija

en tiedä, olisiko se sitten juuri ovulaatio. Noiden kuvausten perusteella tunnistin yhden itse kokemistani kivuista, mutta se on tullut mulle vain kerran. Muistan pohtineeni siinä sohvalla ähistessäni, että tältä varmaankin tuntuu keskenmeno. Mutta ehkäpä se sitten oli ärhäkkä ovulaatio...

Mulla se ilmeni ehkä viikko tai jotain kuukautisten jälkeen sillä tavalla, että alavatsaa alkoi aivan yhtäkkiä kouristaa ja koskea niin voimakkaasti, että oli pakko mennä kumaraan. Makasin kippurassa sohvalla ja kipu aaltoili siellä ihan alavatsassa ja nivustaipeessa kouristuksina/supistuksina/puristuksina, joita tuli tosi kivuliaina ehkä vartin ajan. Tihrustin itkua ja puuskutin puhelin toisessa kädessä valmiina soittamaan apua; pelotti suorastaan, kun ei ollut ikinä semmoista ollut (paitsi jotain sinne päin kuukautisten aikana). Olin ihan varma, että nyt taatusti pursuaa ulos kaikki kohdut ja muut tärkeät osat sen " puristuksen" myötä, mutta ei siitä sitten mitään vuotoja seurannut. Kipu tai muita outoja oireita ei ole tuon jälkeen toistunut, enkä ole käynyt tarkastuksessa sen jälkeen, joten ei ole tietoa, olisiko sen voinut aiheuttaa joku vika siellä seuduilla... Olisipa lystikästä saada tietää, että kyseessä oli ovulaatio, ja että tuota kipua saa odottaa kerran kuukaudessa joskus tulevaisuudessa.. :-/

Vierailija

Ei mulla varmaan mitään isompaa selkeyttämistä tuohon ole, mutta tuli mieleen näin 2 lapsen äitinä ja 1 km kokeneena...

..siis mulla ainakin joka raskauden jälkeen ovisoireet ovat voimistuneet.

Voisikohan sitte sullakin olla samasta kyse? Oliko ed. mainittu km ensimmäinen raskaus sinulla?

Itse en muista koksaan ennen lapsia edes tunteneeni ovulaatiota. Mutta esikoisen syntymän jälkeen tuli selkeä ovistuntemus joka kierron puoliväli-paikkeilla. Joka raskauden myötä oireet ovat voimistuneet.

Nykyään mun ovulaatiot ovat niin voimakkaita et saa mennä ihan kaksinkerroin kivusta. Ei aina, mutta useimmiten.

Kuten sanoin, ei multa selkeyttämistä tullut, mutta ajatus kuitenkin ;)

Vierailija

Meinaan mä olen epäillyt että mulla olis ollut viime kierrossa varhainen km, oli todella raskausoireet ihan selkeät, ja sitten alkoikin tosi hurjat vuodot, siis normaalia " suuremmat " menkat. Ja nyt viimisen viikon ajan mulla ollut todella paljon ovulaatiokipuilua mutta paljon normaalia kivuliaampia ja myöskin ovis-limaa on ollut tosi paljon!

Oon ihmetellyt että mikä mulla oikein on, nytkin vihloo munasarjosa vaikka on jo kp 18/24-25, eli oviksen pitäisi olla tosiaankin jo ohi.

Kipu on ollut sellaista että töissäkin on ollut ihan vaikeuksia pitää itsensä peruslukemilla, ja toisinaan on saanut haukkoa henkeä kun sattuu niin julmetusti. Mietin jo yöllä että on munasarjat jotenkin ahtautuneet ja munasolu jumissa (heh) mutta oikeesti outoa.

sekavaa tekstiä taisi tulla...

Uusimmat

Suosituimmat