Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF ja pco

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oliskohan täällä ketään, joka osaisi kertoa miten IVF lääkitys vaikuttaa pco :on ylipitkään kiertoon? Sain klinikalta aikataulun jonka mukaan kp 20 alkaisi sumut ja viikko siitä menkat ja viikko siitä pistokset ja pistoksia kaksi viikkoa ja sitten punktio. Kuinkahan luettavan tuollaista aikataulua voi hormoonihäiriöinen pitää? Asia olisi tärkeä tietää, ennen kuin varaan aikaa neuvottelukäynnille. Onko täällä siis ketään pco tapausta joka olisi käynyt IVF hoidon? Itselläni esim puregon piikityksiä piti inseminaation yhteydessä pistää 13 päivää , eikä alunperin arvioitua 10 päivää.

Olisin tosi kiitollinen kokemustenne jakamisesta!

Kommentit (3)

Vierailija

en tiedä osaanko vastata kysymykseesi :), mutta mulla siis pco ja ivf tehty. Kierto mulla on ollut aika pitkä, n.35 pvää. Lääkityksenä mulla siis oli Metforem (mulla ei ole ylipainoa, mutta lääke laihdutti mua kyllä pari kiloa ja luultavasti tästä johtuen mulla ei ollut turvotustakaan hoidon aikana), synarela-sumut, Gonal-f injektiokynä, Pregnyl irrotuspiikkinä ja luget sitten tukemaan raskautta. Itselläni tämä ei mennyt aikataulujen mukaisesti vaan piikitykset venyivät melkein viikon pidempään kuin suunniteltiin, koska munikset kasvoivat erittäin hitaasti. 12. piikityspäivän jälkeen annos nostettiin 150 IU:sta 225 IU:hun.

Eli mulla hoito meni näin:

-kp 25 aloitettiin sumut

-siitä 11 pvää ja alkoi menkat

-siitä 9 pvää ja aloitettiin piikitykset (tarkoitus oli aikaisemmin, mutta lähtötilanne ei ollut vielä sopiva limakalvon paksuuden vuoksi)

-piikityksiä 18 pvää (alkusuunnitelma 13 pvää) ja viimeisenä iltana irrotuspiikki

-tästä 1,5 vrk kuluttua punktio

-tästä 3 vrk:n kuluttua siirto

-pp 11 raskausveritesti ja plussa

-rv 6+2 eka ultra

Eli mulla venyi lähes kaikki aikataulut, mutta nämä voi olla niin yksilöllisiä, myös samalla ihmisellä. Eli luultavasti mulla olisi ollut seur. hoito jo toisenlainen ja olis tiedetty aloittaa suuremmillä piikitysannoksilla. Tämähän oli mulla siis eka ivf. Toivottavasti näistä nyt jotain apua oli toivottelen oikein kovasti onnea matkaan ja plussajunaa odotellaan asemalla :). db.

Liinakko

Vierailija

Juuri teidän kirjoittelemia hommia hieman aavistelen omalla kohdallanikin..

Ja tietenkään klinikan lääkäri ei maininnut tällaisesta vaihtoehdosta vaan selitti kuinka mitäkin lääkettä milläkin viikolla pitää ottaa. Mutta kun kierto ei ole normaali, niin hyvä tietää ettei se sellaiseksi välttämättä muutukaan tälläkään konstilla. Kiitos teille paljon vastauksistanne ja mukava kuulla, että teillä molemmilla on hoidot lopulta tuottanut tulossa..

(itselläni 6 xclomit, 4 x puregon inseminaatiot, 1 x IVM ei ole tuottanut kuin yhden tuulimunan) Lääh.

Vierailija

Eli etenkin kypsyttelyä on jouduttu pidentämään kun munasolut ei vaan suostu oikein kasvamaan. Ylipainoa minulla ei pco:sta huolimatta ole, mutta myös muita ongelmia mm. kohdunlimakalvon paksuuden ja kiinnittymisen kanssa. Takana 4 IVF kiertoa ja samanverran IUI kiertoja ennen sitä. Sama homma joka kerta, muutamassa IUIssa hoito jouduttiin tuloksettomana keskeyttämään kun munasolut eivät kasvaneet annostuksesta huolimatta. Kaikki mahdolliset lääkkeet on kokeiltu eri kombinaatioilla. Valitettavasti vasta viimeinen IVF kierto tuotti sitten toivottuja siirtokelpoisia munasoluja 2 kpl, aikasemmista tullut vain epäkypsiä soluja joita ei ole voitu hedelmöittää. Tuosta syntyi sitten se kauan kaivattu lapsikin, joten ei menneet hukkaan kuitenkaan. Kärsivällisyyttä ja pitkää pinnaa toivottelen myös sinulle. Äläkä hukkaa toivoasi.

Uusimmat

Suosituimmat