onko kellään tietoa sijaismummoista ja vaareista??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei

Tietääkö kukaan niistä mitään?? Mistä saa kysyttyä enempi?? Mä olen joskus lukenu jonkun artikkelin asiasta mutta siitä on jo vuosia.

t. Hellu

Kommentit (5)

Vierailija

Minä olen Kymenlaaksosta en tiedä laisinkaan onko täällä päin semmoista toimintaa. Minäkin olen kuullut siitä kauan sitten ja nyt se asia tuli ajankohtaiseksi meidän perheessä. Juttelin neuvolassa ja ne sanoivat että ehkä spr:n kautta saatttaisi löytyä jokin kytky. Täytyy yrittää.

Kiitos vielä

T. Hellu

Vierailija

yhdistyksestä, minkä tiedot löysin vuosi sitten netistä. Nyt en enää haulla löytänyt. Olisin antanut yhteystiedot sinulle. Ehkäpä toiminta on loppunut, harmi kyllä.

Olen espoolainen ja tietääkseni pääkaupunkiseudulla ei ollut kuin tämä yksi yhdistys tarjoamassa tätä toimintaa. Toivottavasti olen väärässä.

Vuosi sitten minulle sanottiin yhdistyksestä, ettei sijaismummoja ole kuin itä-Helsinkiläisille tarjota, joten en sitten hakenutkaan sieltä isovanhempaa. Sain kuulla, että sijaismummot löytyvät usein läheltä yhdistyksen toimistoa asumasta eivätkä jaksa yleensä kulkea kauaksi heitä katsomaan. Ovat kuulema tyypillisesti sellaisia, joilla itsellään ei ole jälkikasvua. Tuo jälkimmäinen tieto hieman mietitytti minua sen tähden, että pelkään, ettei sellainen, jolla ei itsellään ole lapsia, välttämättä tiedä, mihin sitoutuu kovin hyvin, kun sitoutuu sijaismummoksi. Mutta onhan toki paljon lastentarhanopettajiakin ja muita lasten parissa puuhailleita eläkeläisiä, jotka eivät vain ole saaneet omia lapsia.

Vierailija

jossain vaiheessa ainakin pienperheyhdistys on etsinyt mummo/vaari-kurssille tulijoita. Nyt vain en muista heidänkään nettisivuja, luulen, että saat sen kyllä selville. Tämä siis ainakin pääkaupunkiseudulla on hoitanut - kannattaa kysyä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat