Kuinka moni itsediagnosoinut itselleen ADHD:n? Minä

Vierailija

ainakin olen, vaikka olenkin suht ok selvinnyt.

Mutt amatkalla ollut kaikenlaista.

Lisäksi olen kuin elohopea edelleen, en pysy hetkäkään paikalla.

Mutta siitä on ollut hyötyä nyk. työssäni,jossa olen menestynyt.

Ihmissuhdepuolella joutunut tekemään töitä tosissani.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

teen " miljoonaa" asiaa yhtä aikaa, enkä saa mitään loppuun.

En jaksa keskittyä mihinkään pitkään.

En jaksa istua paikallani.

Koulumenestys oli suhteellisen huonoa (verrattuna siihen mitä tein ja miten onnistuin).

Puhun paljon.

En ole menestynyt elämässäni, vaan takapakkeja on tullut enemmän kuin ns. normaaleille.

Olen liian suorapuheinen (=ystävät ovat kaikonneet)

Kyllästyn helposti.

Kuullostaa tutulta, mutta onneksi ystäviä on vielä ympärillä

t.5

Vierailija

muiden mukana opiskelin ja heikko itsetunto oli. Kantapään kautta opin rauhoittumaan ja käyttäytymään. Ns. sakinhivutuksella ja naureskelulla muut saivat minut ajattelemaan käytöstäni.

Nyt aikuisen kun saan raivarin katson tarkkaan ettei ketään ole lähellä esim. kellosta, jos joku on tulossa että ehdin raivota.

Vierailija

teen " miljoonaa" asiaa yhtä aikaa, enkä saa mitään loppuun.

En jaksa keskittyä mihinkään pitkään.

En jaksa istua paikallani.

Koulumenestys oli suhteellisen huonoa (verrattuna siihen mitä tein ja miten onnistuin).

Puhun paljon.

En ole menestynyt elämässäni, vaan takapakkeja on tullut enemmän kuin ns. normaaleille.

Olen liian suorapuheinen (=ystävät ovat kaikonneet)

Kyllästyn helposti.

Vierailija

Keskittymisvaikeuksia on. Työpaikalla oman tiensä kulkija. Ei pysty paljon neuvottelemaan muiden kanssa ennen kuin työ on valmis. Väsyn helposti keskustellessani muiden kanssa. Helposti otan ihmisiin yhteyttä vain, kun tarvitsen apua. Tosin näitä voi jonkin verran kontrolloida, kun tuntee itsensä.

Vierailija

Minä teen myös tuhatta asiaa yhtäaikaa, keskytän esim. ruuanlaiton ja teen jotain muuta (joskus huonoin seurauksin). No tää on pikku juttu.

Ihmissuhteet eivät oikein pysyneet mukanani, kunnes nyt vihdoin ja viimein koen ymmärrystä ja pysyvyyttä ja turvallisuutta rakkauden lisäksi.

Koulussa menestyin suht hyvin, koska koin sen helppona, ja tein sielläkin monta asiaa yhtäaikaa, mutta siellä sain myös positiivista palautetta, mikä kohensi itsetuntoani. Ihastuin opetajiin jne. halusin miellyttää heitä.

Koska keksin koko ajan vaikka mitä, niin olen nykyisessä työssäni hieman hullun maineessa, mutta esim. alkoholia tarjottaviin juhliin en voi mennä, koska myös puhun koko ajan ja saatan keksiä aivan juttuja, joista joudun kärsimään. Nytkin kun tää kirjoitan, mä käyn aivan ylikierroksilla.

Mun kaverit alkoi ensin vihjalemaan, että oliskohan se sitä ADHD:ta, mutta vasta luettuani tajusin itse, että mussa on jotain hyvinkin samaa. Mua on epäilty esim amfetamiininkäyttäjäksi, vaikka en ole ikinä huumeita maistanut.

Olen äitiyslomalla. Mu on mahdoton ystävystyä muiden äitien kanssa, kun puhun liikaa ja mitä sattuu.

Vanhat kaverit, kjotka todella arvostaa mua, on sitten kultaakin kalliimpia. Ja samaten mieheni, ja sisar.

Ilman heitä olisin kai päätyny jonnekin katuojaan jossain vaiheessa.

Vierailija

Minusta nämä ovat vaan osa minua.

En pidä adhd:tä sairautena vaan ihmisen persoonallisuutena. Jotkut on vaan eläväisempiä, huolimattomampia ja vilkkaampia kuin toiset. Näistä samoista ominaisuuksista löytyvät myös toiset ääripäät.

Vierailija

Autismi voi kuitenkin olla niin lievää, että se huomataan ja diagnosoidaan vasta aikuisena. Mikä on kuitenkin tyystin eri asia kuin että se puhkeaisi vasta aikuisena.

Vierailija

pitkään ihmettelin mikä on kun ei hommat suju eikä kaverit ymmärrä juttujani. No, sitten luin hieman enemmän adhd:sta ja lähes kaikki oireet täsmäsivät, paitsi etten ole ylivilkas, vaan alivilkas, ja keskittyminen on vaikeaa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat