Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~30+ ESIKOT alkuviikkoon 41~

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenet! :)

Mulla onkin ollut nettivieroitus käynnissä jo monta päivää, kun ei kotoa ole päässyt tänne olennaisten asioiden äärelle. Tosin myöhään eilen illalla huomattiin että linjat on näemmä auenneet, joten nyt pääsen sentään vilkaisemaan iltaisin kuulumiset jos ei näin töistä ehdi.

Seireenille halaukset vielä, tuli ihan kylmät väreet kun luin synnytyskertomustasi. On tosiaan ollut rankkaa. Onneksi lopputulemana oli terve poika! Etkö ollutkin menossa juttelemaan synnytyksestä vielä pelkopolille, jos en ihan väärin muista?

Nyt on taas uusi viikko vierähtänyt käyntiin. Ihmeen nopeasti nämä viikot loppujen lopuksi menevät. Frida, minäkin olen odotellut niitä tosi voimakkaita potkuja, enemmän ne liikkeet ovat vieläkin sellaista muljuamista ja tökkimistä. Ainoat todella voimakkaat liikkeet olivat silloin muuttoyönä ¿ neuvolalääkäri sanoi että saattoihan se vauva vähän rasittua muutosta. Nyyh. Pitäisi vaan osata ottaa rauhallisemmin.

Mitähän muuta te olitte jutelleet... No, ehkä annan suunvuoron muille. Itselle ei ole muuton lisäksi kummempia tapahtunut. Tasapuolisesti vointeja kaikille!

susumi

rv 26+1 (jee, taas uudet viikot)

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Susumi: olette nyt sitten muuttaneet meidän nurkille? Jos et pääse Omenapuun tapaamiseen 27.10., huvittaisiko tavata joskus vaikka kahvilla Kolumbuksessa?

Mulla on 4 päivää töitä ja sitten koittaa kaivattu loma ja Irlannin matka :o) Hymyilyttää kun vointikin on hyvä, vauva potkii tasaiseen tahtiin eikä mitään kremppoja ole.

Onnikin on potkinut viime aikoina, vaikka lotota en ole muistanutkaan. Viime viikolla voitin Metrolehden tekstarikilpailusta (työmatkalla tylsistyneenä näppäilin kun näin mainoksen) puolen vuoden koiranruuat Royal Caninilta... olipa mukava ylläri!

Lauantaina käytiin vaunuostoksilla. Mentiin noihin Vantaan isoihin liikkeisiin Kehä III varrelle tarkoituksena saada kunnon vertailupohjaa testailemalla eri merkkejä joita olin lehdistä katsonut meille parhaiten sopiviksi. No, eihän se pelkkään vertailuun sitten jäänyt vaan kaupat tuli tehtyä. AT-lastenturvassa oli kertakaikkiaan fantastinen myyjä joka osasi asiansa (nuori mies) ja myyntihomman. Mun mies oli alunperinkin halunnut 3-pyöräiset, mutta minä hiukan emmin kun en ollut varma niiden tukevuudesta. Tarjouksesta löytyi kuitenkin I' coon Platon 3air- rattaat pehmeällä kantokopalla ja hoitolaukulla. Olivat niin ihanan kevyet kääntää ja ohjata yhdelläkin kädellä tarvittaessa (miettien sitä että toisessa kädessä on koiran hihnat, ja ajoittain pystyn kayttämään vain yhtä kättä). Ja 3-pyöräisiksi olivat tukevat. Nyt vain odotellaan että saadaan ne parin viikon kuluttua kotiin, jotta pääsee niitä hiplailemaan. Hirveästi oli muuten porukkaa liikeellä lauantaina, ruuhkat joka liikeessä.

Vierailija

Onneksi on jo ilta:) nämä maanantait eivät ole mun juttuja... ainakin työmotivaatio on ihan hukassa... kiva olla kotona.

Olivera: loma kuulostaa tosi ihanalta Itsekin suunnittelen, että milloin pidän viimeiset lomapäiväni ja mitä silloin teen. Tuskin lähdemme minnekään kauemmas, tällä hetkellä on miettsiessä ehkä joku Tallinnan retki ja samalla voisi pysähtyä siellä Helsingissä ja käydä 3D-ultrassa, täällä kun siihen ei ole mahdollisuutta. Onko kellään suosituksia minne kannattaisi mennä? Ja paljonko maksaa noin suunnilleen.

Rva Sukkula: täällä toinen, jota ärsyttää se, että ihmiset kuvittelevat mun mahan olevan kaikkien yhteistä omaisuutta, jota voi koskea ja kommentoida sen kokoa. Vaikka se näkyy niin ei se sitä tarkoita, että se olisi tosiaan kaikille kuuluva asia! No, ehkä ne ei keksi mitään muutakaan puheenaihetta.

Peloista... kaipa se vaihtelee, että välillä on tosi iloinen ja välillä taas mietityttää kaikenlaiset asiat. Juuri tuossa yksi päivä mietin, että vaikka raskausaika on niin ihanaa (siis mulla) niin olisi kuitenkin kiva, että olis jo kevät ja oma ihana vauva kainalossa= tietäisi kaiken menneen hyvin. Vissiin siis joku menetyksen pelko tuolla taustalla kummittelee, vaikkei erityistä syytä siihen olekaan. Kaikki kyselevät liikkeistä ja minä kun en voi vielä varmaksi sanoa, että tunnenko vai kuvittelenko. Mutta eilen kyllä oli niin hassu juttu, että kaipa kaikki on hyvin: olin lenkillä ja mulla on ollut käytössä sykemittari parin vuoden ajan, se alkoi näyttää ihan hurjia lukuja välillä 140-150! Eikä mun syke voi kävelyllä olla niin korkea, johan tossa hikoilisi ja puuskuttaisi. Mittari vissiin ei tiennyt mitä sykettä pitäisi mitata :) tai sitten se on lopullisesti hajonnut.

Vointi on muuten hyvä, mutta alaselän oikeaa puolta on alkanut kipuilla, nyt jo! Onko kellään mitään hyviä selän rentoutus/venytysvinkkejä? Huomenna olisi hieroja, saa nähdä voiko se tehdä mitään.

Jotain piti vielä kommentoida, mutta vauva imee kaiken muistikapasiteetin omien aivojensa kehittymiseen, mulla muisti vaan heikkenee. Mutta ehkä sitten joku toinen päivä jatkan juttua :)

Leppoisaa illan jatkoa,

Rudis 18+6 (jos muistan viikot oikein...)

Vierailija

äkillisissä ponnisteluissa (juoksin metroon, raahasin painavaa kassia tmv.), tosin olivat kivuttomia, mutta epämiellyttävän tuntuisia kuitenkin. Neuvolaterkkari kehotti olemaan rehkimättä, minulla ne loppuivatkin, eikä niitä tullut sitten jatkuvasti, ja olen jopa voinut jatkaa agilityharrastusta, jossa siis juoksen koiran kanssa spurtteja. Painavien kassien tms. raahamiset jätin sen jälkeen kyllä suosiolla. Mulla on siis toimistotyö, jossa en rasitu eikä suppareita koskaan töissä tullutkaan.

Toivotaan, että sinullakin olisivat ohimenevää laatua, jos eivät ole, niin eiköhän ne saikulle määrää, jos työnlaatu on sellainen, jossa ei voi lunkisti ottaa. Hyvä että pääset tarkistettavaksi neuvolan lääkärille.

Vierailija

...varmaan sun sykemittari onnistui pongaamaan vauvan sykkeet, sillä pyörivät noilla lukemilla varsinkin jos on hereillä. Tänään juuri vauvan sydänkäyräistä todettu asia. Kun nukkui olivat 120-135 ja kun oli hereillä niin olivat 140-155

j+beibi 41+3

Vierailija

...täällä, vaikka viikoja on jo ihan kitettävästi 41+3.

Tarinaa yliaikaistarkastuksesta tältä päivältä naikkarilta. Siis menin tai oikeammin juoksin (vai sanoisinko lyllersin) kun olin vähän myöhässä vauvan sydänäänienkuuntelusta, ja aivan turhaan :( Sitä sai odottaa ensin puoli tuntia ja sitten varmaan olin parikyt minsaa sisällä, kun odotettiin että vauveli heräilee. Sykket max semmoiset yli 150 mitä nyt sivu silmällä näin. Sieltä ulos kun kello oli n 11.30.

Sitten saikin odottaa... ja odottaa... ja odottaa... lääkäriä. Oli vähän vaille 2 kun viimein pääsin lääkärin tutkimukseen. Sisätilatutkimus sattui kyllä vähän mutta onneks ei kestäny kauan. Sitten katseltiin vauvaa ultralla. Syy viivästyksiin oli ruuhka synnytysosastolla, kun ilmeisesti käännyttivät kättäriltä ihmisiä naikkarille ja lääkärien piti vähän väliä juosta alakerrassa.

Ja tilanne: 1 sormelle auki ja kaulaa 2-3 senttiä jäljellä. Vesi vähentynyt, mutta on normaalia näillä viikoilla. Sukupuolta ei vauva suostunut lääkärille ' vilauttamaan' tosin lääkäri ei sitä kohtaa tutkinutkaan kun varmaan 5 sekkaa kun jo totesi että ei näy. :( olisi ollut kiva tietää, mutta olkoon sitten salaisuus. Olisin vain rynnännyt kauppaan ostamaan oikean värisiä vaatteita kun nyt kaikki on unisex mallisia molemmille käyviä värejä.

Ja keskiviikkona samaan tarkastukseen uudelleen. Toivottavasti ei kestä yhtä kauan kuin tänään. Ja EHKEN perjantaina käynnistykseen, jos mitään ei sitä ennen tapahdu. Siis ehkä, sillä jos on ruuhkaa, niin siirtyy lauantaille tai sunnuntaille.

Kaikille hienoa odotus viikkoa!

j+beibi 41+3

Vierailija

moikka, mie ostin mammauimapuvun Lindexiltä. En tiedä onko muualla, en ees kattellu ku Lindex-reissulla sattui mammauikkari silmiin.

Vierailija

kivaa! Meni tovi lukiessa.

Ensiksi onnea marille ja pienelle prinsessalle! Olipa sulla vauhdikas synnytys. Hienoa että olette jo kotona ja kaikki on hyvin. On varmasti ihmeellistä päästä näkemään tulokas.

Tutannalle pitelen peukkuja että kaikki on kunnossa, onneksi pääsit heti huomenna lääkäriin. Itselläni alkoivat kivuttomat supistukset noilla viikoilla. Silloin tutkittiin kaikki mahdolliset tulehdukset mutta mitään ei löytynyt. Tilanne rauhoittui, ja joskus rv 2o jälkeen kivuttomat supparit palasivat. Nyt niitä on päivittäin mutta ovat normaaleja harjoitussuppareita koska eivät ole avanneet tai pehmittäneet paikkoja. Toivottavasti sullakin helpottavat!

Oliveralle hauskaa matkaa! Olipa kiva lukea noin iloisia kuulumisia :-) Pelkään että meille saattaa käydä samalla tavalla vaunujenostomatkalla, olen aika spontaani päätöstentekijä...

Tutannalle onnea haastatteluun! Harmi ettei pukeutumisneuvojasta ollut apua.

Susumi: ai teilläkin on neuvolassa ultra, niin meilläkin. Oli mukava yllätys kun lääkäri ultrasi viime viikolla ja sai jo vähän ennustetta vauvan koosta. Keskikäyrällä tuo näyttää kasvavan ja painoarvioksi tuli 830 g. Äitinsäkin oli keskikoinen vauva.

Juuri kun pääsin valittamasta miten vauva voisi liikkua enemmän, se onkin potkinut oikein jytinällä eilisillasta alkaen. Olen ollut vähän stressantunut töistä ja viikon päästä koittavasta muutosta, joten vaikuttaisiko tuo..? Tänään vauva myös selvästi pelästyi kun työhuoneeseeni kantautui kova räsähdys jostain. Pieni potkaisi pari kertaa oikein hurjasti. Itsekin säikähdin ääntä. Silittelin sitten masua ja rauhoittelin toista. Miten se voi olla niin ihana!!!

Nyt alkaa vähän selkää särkeä tämä istuminen, täytynee käydä pitkäkseen. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Frida75 rv 26+2

Vierailija

...täällä. Viime yönä pongasin ekat supparit tään raskauden aikana, eli en osaa auttaa niitä, jotka kärsivät niistä jo aikaisessa vaiheessa. Toisten kohtu on kuulemma supistusherkempi kuin toisten niin sanoi mun th.

Eli supparit tulivat 15 minsan välein puolentoista tunnin välein kunnes lopuivat ja sain nukuttua. Tosin nyt aamullakin on muutaman kerran tullut pari, mutta musta epämääräisiin aikoihin. Ilmeisesti toi eilinen tukimus edisti asiaa tai sitten toi meidän ' iilimato' uskoi lääkäriä ja pelästyi ja haluaakin nyt tulla itse pois maasusta. :D Toivotaan että supparit kiihtyvät tänään...

Tiistaita kaikille 30+:sille!

j+beibi 41+4

Vierailija

Sitähän minun piti kertoa, että meillä on juuri VW Golf farmari... Onhan siinä takapenkillä vähänlaisesti tilaa, mutta ajateltiin jo silloin vuosi sitten ostettaessa, että kyllä siihen pienet lapset mahtuu, vaihdetaan sitten isompaan kun lapset kasvaa isommaksi. Ja takaosaan mahtuu hienosti yksi suursnautseri (tai vaunut), joten ihan passeli auto meille, ollaan tykätty. :)

Kävin äsken koirulin kanssa koirapuistossa, autolla ajoin siihen viereen ja annoin sitten koiran riehua siellä seisten itse paikoillani. Helpolla tuli koiranpenikan juoksutus tältä päivältä hoidettua. ;) Kun en nyt uskaltanut yksikseni minnekään metsään sen kanssa lähteä jos vaikka kivut yltyy siellä. Nyt on illan mittaan ollut vielä monta kertaa niitä tuntemuksia, vaikka olen ollut ihan iisisti. Vaan kun ei ole pahemmaksi mennyt, niin en huolestu nyt enempää. Jospa se lekuri huomenna sitten kertoo mitä tämä on.

Kiva oli huomata, että pentu uskaltaa jo leikkiä vähän muiden kanssa, pinkoi karkuun tuhatta ja sataa ja tuli taas takaisin haastamaan leikkiin. Voi kun tuli hyvä mieli sen onne katsoessa. :)

Verenpainetta olen nyt mittaillut viikon verran, ihan älyttömästi vaihtelee päivän mittaan. Aamulla on todella alhainen (tänään 100/60) ja iltapäivällä nousee (esim. tänään 158/92) laskeakseen taas illalla (eilen 124/77). Voisihan se olla, että ne iltapäiväpäänsäryt johtuu noista paineista, nyt ei onneksi ole muutamaan päivään kovasti koskenut, pientä jomotusta vaan.

Asiasta kolmanteen, kun te niitä treffejä järjestelette, niin pitääpä kertoa että pääsen minäkin treffeille! Nimittäin pentuekokoontuminen on vajaan parin viikon päästä, menen sinne koiran kanssa innoissani jos olo sen sallii. Onhan sinne ajamista (Lahteen), mutta on silti ihanaa nähdä muu pentuekatras ja verrata omaa karvaista ipanaansa muihin sisaruksiin. Ovat silloin 5½kk ikäisiä. Harmi kun ukko ei pääse mukaan, tympeää ajella yksin, koira kun ei osaa jutella matkan aikana kaverina...

Niin ja olenhan minä viikon päästä menossa Jyväskyläänkin kaverin vauvaa katsomaan ja sieltä niitä äitiysvaatteita lainaamaan jne.

Joten kun nyt oikein ajattelen, niin ei harmita yhtään kun en pääse tämän porukan treffeille... ;)

Jees, nyt lähden kyllä lämpimään suihkuun ja sitten sänkyyn Käenpesää ym. maanantain ohjelmia katsomaan. Aamulla pitääkin nousta jo viideltä...

Huomiseen!

Sussu ja Massu

Vierailija

Joku kyseli 3D-ultrasta Helsingissä. Minä kävin Bruno Cacciatorella Femedassa. Osasi asiansa, mutta oli mielestäni enemmän " tutkijatyyppiä" , mutta suosittelen silti. Ja siinähän näkyy paljon muutakin kuin sukupuoli. Minä kävin siellä ennen jenkkireissuani, kun halusin tietää, että kaikki on ok. Ultran saa myös halutessaan DVD:lle tai videolle. Ultra maksoi Kelan korvauksen jälkeen n. 130e. Minulle työnantaja maksoi sen, mutta vaikka ei olisi maksanut, olisin silti mennyt näin jälkikäteen ajatellen.

Minä olen jälleen kerran sairaslomalla. Kävin eilen Toton kanssa eläinlääkärissä kontrollikäynnillä ja täksi päiväksi varattiin leikkausaika kasvaimen poistoon ja samalla sitten olisi ollut 99% varmuudella hännän typistys, koska iho ei kuulemma riitä kasvaimen poiston jälkeen... Kävin eilen aivan ylikierroksilla, itkin ja mahaan sattui kaikissa muissa asennoissa paitsi makuullaan. Joten ilmoitin töihin etten ole työkunnossa, ja että tulisin vasta torstaina töihin.

Juttelin vielä koirani kasvattajan kanssa eilen ja tultiin siihen tulokseen, että käyn kysymässä vielä toisen mielipiteen kasvaimiin erikoistuneelta eläinlääkäriltä, joten nyt on sitten leikkausaika peruttu ja menen huomenna näyttämään koiraani toiselle lääkärille. Ja taas odotellaan...

Neuvolan perhevalmennus alkaa huomenna, saas nähdä mitä siellä meille kerrotaan.

terveisin Swheatie 29+1

Vierailija

Kiitos tytöt kun olette olemassa! :)

Pitää nyt enimmän paniikin laannuttua kertoa mukaviakin kuulumisia: masuasukki on sitten aloittanut kunnon hyörimisen ja pyörimisen, liikkeitä tuntuu pitkin päivää. Vetää aina suupielet ylöspäin kun niitä hipaisuja tuntuu, joskus pitää ihan pysähtyä " kuulostelemaan" sitä jumppaamista pidemmäksi aikaa.

Kirsille tsemppiä haastatteluun, älä vertaa itseäsi muihin + heidän työkokemukseensa tms. Ole vaan oma itsesi ja varma omasta osaamisestasi! Me täällä pidetään sulle peukkuja. :)

Nyt en sitten enää muista mitä muuta minun pitikään " sanoa" ...

No, palaillaan myöhemmin kun muisti taas pelaa. ;)

sussu ja massu

Vierailija

Heipä hei tas.

Onnittelut Oliveralle ruokasatsista, toivottavasti koirallesi maistuu ettei voitto mene hukkaan.

Oma olotila on vähän huono näin aamusta, vatsaa kääntää ja vääntää, vielä pysyy kaikki kuitenkin sisällä vaikka viime viikolla jouduinkin yökkäämään (mutta sekin taisi johtua vähäisestä syömisestä). Viikonloppuna meillä oli vieraita ja mietimme miten saamme pidettyä asian vielä salassa, kun kahvi ei minulle maistu eikä myöskään siideri. Onneksi olin yövuoron jälkeen sen verran väsynyt että kun muut korkkasivat pullot minä menin jo nukkumaan. Eivät ainakaan mitään kyselleet, joten toivottavasti eivät ihmetelleet.

Tällä viikolla on sitten eka neuvola:) Sen jälkeen osaan sanoa missä mennään ja milloin tullaan. Ja ehkä kerromme viikonlopppuna vanhemmillekin jo masusta.

T: Nasu ja masu rv 8+.

Vierailija

Ehdit sitten ensin :) Olihan muuten nopea synnytys ensikertalaiselle! Varmaan ihanaa olla jo kotona pikkusta ihmettelemässä, oispa itekin jo tossa tilanteessa.. mutta ei oo pahemmin ollu viitteitä lähestyvästä synnytyksestä, vaikka laskettu aikakin meni jo ohi. Välillä on menkkamaista jomotusta ja jotain yksittäisiä supistuksia, mutta that' s it.

Alkaa olla jo tylsää tää odottaminen, varsinkin viimeset 2 viikkoa on tuntunu tosi pitkiltä, pisemmiltä kuin koko odotusaika sitä ennen :/

Vielä uimapuvuista, ite ostin mammauimapuvun Bebesistä Forumista ja siihen mahtui hyvin vielä isokin maha, että sieltäkin niitä löytyy.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

SoleMio 40+1

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat