Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Istuitko sinä lapsena autossa turvaistuimessa/turvavöissä?

Vierailija

Ìtse muistan että joku turvaistuin oli ehkä noin 3-vuotiaaksi asti. Sen jälkeen olin ilman turvavyötä kunnes noin 10-12-vuotiaana aloin käyttämään turvavyötä. Olen syntynyt 1980-luvulla.

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

ja sillon ei ollut turvaistuimia eikä useimmissa,jos missään autoissa,vöitä takana.

Eli en ollut autossa mitenkään kiinni.Meidän autossa ei ollut takaovia,joten tippumisvaaraa ei ollut.Mutta muuten oli tietysti turvatonta,mutta eipä sitä siihen aikaan ajateltu.

Vierailija

Koikkelehdin etupenkkien välissä ja kun olin vielä niin pieni että mahduin hattuhyllylle, makoilin siellä katsellen tähtitaivasta matkalla mummolaan (oli pitkä matka,600km). Veljeni kanssa olimme myös piilosta autossa, hih, piilopaikkoja kun oli niin pirskatin paljon takapenkillä... ;)

Vierailija

onneksi jäätiin kaikki henkiin. Tämä 1970-luvun alkupuolella, kun vöitäkään ei vielä ollut takapenkeillä, ja istuintyynyjen ainoa tehtävä oli nostaa lapsianiin ylös että näkivät ikkunasta ulos.

Vierailija

Oli turvaistuin pienenä ja myöhemmin koroke+vyöt. Meillä oli kyllä jo 70-luvun lopulla syntyneellä veljelläni turvaistuin (jonka sitten perin)... Kyllä niitä jo silloin sai. Ihan vauvana matkustimme autossa rattaiden kovassa kopassa, joka oli vyötetty autoon kiinni ja jossa oli joku verkkosysteemi päällä.

Vierailija

mutta silloin kun olin autossa (esim. sukulaisten tms.) ei takapenkillä välttämättä edes ollut vöitä.

Niissä missä oli, kyllä säännönmukaisesti niitä käytettiin, ja saattoipa tosiaan olla tyynyt takapuolen alla, ettei vyö niin kiristä. Mutta ei, turvaistuimia ei ollut kenelläkään.

Olen syntynyt 70-luvulla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat