Onko kukaan kuullut sanontaa, kun tuntee vauvan ekat liikkeet...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

niin siitä,kun laskee 4,5 kk on todennäköisin lapsen syntymäaika??

Kuulin ton nyt viikonloppuna yheltä vanhalta ihmiseltä ja sanoi et hänen kohdallaan piti paikkansa! Onko pitänyt nykyisin paikkansa??

Ton mukaan mun pitäs jo lähteä sit kuukauden päästä synnyttämään kääk!! Täshän tulee sit kiire!!

wilma rv31+6

Kommentit (12)

Vierailija

Meillähän olis la sitten 30.11.!!! Ja sairaalan tutustumiskäyntikin on vasta 1.12.!! Apua! :) Mutta eipä silti, vanhakansa on joskus aivan oikeassa. Laskennallinen la on 16.12. Katsotaan miten meille käy!?!

Mutta helppoa oli muistaa ajankohta että koska ekat liikkeet tuntui, koska ekat liikkeet tuntui juuri sinä aamuna kun aamuyön tunteina lähdettiin kesälomailemaan Bulgariaan. Herätys oli 03.30 yöllä ja ihmeekseni tunsin että jokin liikahteli masussa samaan aikaan kun itsekin olisi pitänyt nousta ja lähteä lentokentälle... ;)

t. haisuli ja reipas matkalainen (nyt rv 30+3)

Vierailija

Mie kun tunsin ekat liikkeet jo 13 rv:lla, et synnyttämään oltas menossa sit jo 32 viikolla jos oikein laskin :)

Ekan kohdalla kyllä piti paikkansa ja vaavi syntyi 37 viikolla...

Mulla on kyllä riski synnyttää etuajassa, mut että noilla viikoilla jo syntys... toivottavastin ei :)

Vierailija

Liikkeitä tunsin rv 13+ ja nyt rv 36+0, joten ei pidä meillä paikkaansa. Ja jostain rv 16+ tunsin ihan säännöllisesti eli jos joku (en muista kuka) oli laskenut, että rv 32+ olisi pitänyt syntyä, jos tuntee liikkeitä rv 13+, niin kyllä tämän olisi pitänyt tuolla säännöllisten liikkeiden metodillakin jo syntyä jo sitten viime viikolla kait?

Olen kyllä itsekin tuon arvion kuullut ja sitähän on ihan oikeasti käytettykin yhtenä arviointimenetelmänä lasketulle ajalle kai. Onneksi ei enää tarvitse tuollaisten varassa olla ;-)

Vierailija

siitä kun tuntee ensimmäiset liikkeet niin puoli vuotta eteenpäin

niin silloin on laskettu aika. Itse olen syntynyt kuukautisista lasketun ajan ja liikkeistä lasketun ajan välipäivänä, joten ehkä se voisi jotenkin pitää paikkansa ; )

Vierailija

jostain niistä kirjasista, mitä neuvolasta ekalla käynnillä sain. Onkohan kuinka luotettava juttu? Kun tuntuu, että jotkut tuntevat liikkeitä tosi aikaisin... Mäkin taisin tuntea ekat liikkeet viikonloppuna, joten synnyttämään lähettäis sitten helmikuun lopulla... ja la on 8.3.2006=)

NapNap rv18+5

Vierailija

joka on nyt 6v neuvolakorttiinkin laitettiin tiedot liikkeistä ja milloin niiden perusteella pitäisi syntyä!! Liikkeiden perusteella 22.6, laskettu aika oli 3.7 ja poika syntyi 13.7.

Toisesta lapsesta tunsin vielä aikaisemmin liikkeet ja syntyi vk 41+4.

Nyt kolmannella kerralla liikeet on tuntuneet jo vk 14 , arvoitus tietysti vielä koska syntyy mutta en oikeinkaan usko tuohon juttuun.

Ehkä jollain voi pitää paikkansakin mutta taitaa olla jo tuurissaankin.

Tuli vaan mieleen, että ennen vanhaan elämä on ollut paljon työntäyteisempää jne ehkä siihen aikaan ei ole ollut tällaista kuumeilu ja vauvan odotus hössötystä kuten nykyään eikä tulevat äidit ole niin tarkaan joutaneet kuunnella itseään ja mitä masussa tapahtuu eli liikkeet on tuntuneet sitten vasta kun ihan kunnolla ja selvästi on erottunut????

Niin ja se 4,5 kk lasketaan siitä kun vauva alkaa liikkua säännöllisesti, eli kun liikeet huomaa joka päivä, ei niistä alun haparoivista tuntemuksista kun ei vielä oikein osaa sanoa oliko asialla vauva vai suolisto.

Lahja rv 30+3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat