Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIkuisten äityliinit, tänne pinoon

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (10)

Vierailija

huhtisten 6kk neuvolapino löytyy, on varmaan vaan jäänyt melko kauas.

Kantoliinasta, sama ongelma meillä, trikoinen liina löystyy. Olen pohtinut kudotuhankkimista tai sitten kantorepun (Ergo tai Patapum). Testasin siskon Patapumia ja se kyllä oli aika kätevä, jotenka olen ehkä kallistumassa sen puoleen. Oletko kuljettanut kasvot menosuuntaan liinassa? Yritin budha-sidontaa, mutta en onnistunut siinä. Muita sidontoja en ole kokeillutkaan.

Vierailija

Minäkin harkitsin Ergoa tai Patapumia, mutta kallistuin sitten kumminkin liinaan. En oikeastaan edes tiedä miksi, ehkä eniten esteettisistä syistä!! Tahtoisin nimittäin sellasen raidallisen hippiliinan:) Oon minä kantanut buddhassa kasvot menosuuntaan, mutta vain kotona. Minusta se ei tunnu kauhean hyvältä pidemmän päälle, ja siinä se sidonta vasta löystyykin kun tyttö ponnistelee jaloillaan.

Vierailija

Noidannuolen näännyttämänä kirjoitan muutaman rivin, vaikka ei niin asiaa olekkaan, ai noh...tuohon anoppigalluppiin....miulla on sellane anoppi joka ei halua meidän perheestä kuullakkaan! Ei ole ollut mitään riitaa tms. yks päivä vaan tuumas (tossa 4 vuotta sitte) että hänellä menee paremmin ku ei kuulekkaan meistä mitään. Ehotin että voisin lapsia tuoda siihen pihaan ja hakea siitä ettei meidän aikuisten tarvitsisi edes olla kasvotusten jos se hänestä niin epämukavaa on, niin ei käynyt. Ihmettelin kuinka kukaan voi omat lapsenlapsensa noin unohtaa ja jättää huomioimatta, ni anoppi tuumas vaa et ' ei voi mitää, tilanne on nyt tämä' . Kaapoa hän ei ole edes nähnyt, laitoin ihan kirjallisen kutsun valokuvan kera ristiäisiin, mitään ei ole kuulunut. Poikansa kun tulee vastaan kaupungilla nin pään kääntää pois. Ihana anoppi, eikö? Ja voi noita mei lapsraasuja, niil ei oo isovanhempia ollenkaan. Oma isäni ei asu Suomessa ja äiti on sairas alkoholisti. Anyway, näin meidän perheessä.

Oliko 6kk-neuvolapinoa jossain?

Kaapo kävi viime viikolla, painoa 8080g (3940g) pituutta 68cm (51cm)

Koskee istuminen...luovutan...auts..äähkis ja puuhkis....öitä kaikille!

saakelin kipee ryhis ja Kaapo 6kk

aini..oliks muut jo vaihtaneet turvaistuimeen? Kävin varaamassa meille perjantaiksi Akta Gracon Cosmicin...heh...testivoittaja, eikä mitenkään se lapsi-bussijuttu vaikuttanut valintaan..eiiii..

aijaijaijai...

Vierailija

Nopsasti tekstiä, kun T nukkuu ekoja päikkäreitään. Tuomas nyt sitten harjoittelee lattialla istumista. Ei mitenkään hyvin seurauksin. Eilen sekä tänään aamulla kaatui suoraan selälleen. Eli ihan haukkana saa taas valvoa, että edes suuremmilta kolhuilta vältyttäisi. Yö oli melko vilkas, tuttia sai laittaa suuhun lukemattomia kertoja. Ihan kuin T olisi nähnyt pahaa unta. Nyt onneksi nukkuu pitempiä päikkäreitä. Kuinka monet päikkärit teidän vauvelit nukkuu? Tuomas nukkui ekan kerran vain kahdet päikkärit lauantaina. Mietinkin, että oliko se vain poikkeus, vai onko kenties muuttamassa päiväunirytmiään kaksiin pitempiin päikkäreihin kolmien pätkäpäikkäreiden sijaan. Tämä sopisi kyllä mulle mainiosti.

Sellaista tänne, viikonloppu oli kiva, joten on ihan hyvä mieli vielä maanantainakin. Oli miehenkin kanssa runsaasti sutinaa.

SannaS.:lle jaksamista anopin suhteen, mulla on kiva anoppi, mutta omat vanhemmat aiheuttaa ohimosuonen tykytystä ihan riittämiin.

K&T 030405

Vierailija

Meillä on tosi levottomia yöt nykyään kun poju vain kääntyilee ja aamuyöstä alkaa ähisemään ja heräilemään. Tätäköhän se on sitten seuraavat puoli vuotta, jostain nimittäin luin että levottomuus saattaa kestää 1-v. asti kun se johtuu juuri opituista jutuista (kääntyily, ryömiminen, konttaus, kävely...). Tänä aamuna saatiin sentään nukuttua klo 8 asti. Niin että väsymys painaa sillä luin Katsuran viestistä: " Nopeasti seksiä....." kun siinä luki että nopeasti tekstiä...

Meillä suurinta herkkua taitaa olla peruna-maissisose, sitä syödään mumisten ja nauttien. Päärynä- ja ruusunmarjasoseet ei uppoa niin hyvin.

Errj, viime yönä oli sitten sinun vuorosi olla unessani, oli joku huhtisten tapaaminen ja ilmoitustaululla oli lappu jossa luki että " maankuulu kuvataitelija errj tekee sinusta ja vauvastasi kasvo- ja jalkakuvia" ....uni taisi osittain johtua eilisillasta kun yritettiin huonolla menestyksellä saada pojan jalka ja käsi painettua kipsitauluun. Meni pilalle ja ostamme uuden satsin.

Joko muuten muillakin alkaa hiusten lähtö olemaan voiton puolella?

Vierailija

meillä on myöskin tänään neuvola iltapäivällä. =)

ajattelin ensin mennä kävellen, mut mulla eilen jotenki niksahti tuo jalka niin on vieläkin vähän arka.. (liikaa " rasitusta" näin yhtäkkiä.. olen nimittäin alkanu lenkkeilemään :))

kauhee juttu kyllä tuo pikkutytön kuolema (tippui auton kyydistä ja kuoli bussin alle..) Vaikka huolimattomuudesta se pitkälti johtui niin ei kyllä ihan vois mennä niitä vanhempiakaan syyttelemään, he varmasti itsekin hoitaavat sen puolen.. =(

Kova paikka.. parisuhteellekin..

Tästä lähtien kyllä muistaa laittaa JOKA kerta ne turvaistuimet.. on nimittäin meilläkin olleet muutaman kerran esim. papan kyydissä ilman istuimia.. hui..

jee..perjantaina lähdetään reissuun, eteläsuomeen ja tampereelle (käydään samalla reissulla molemmat.. ja on monta paikkaa jossa pitää käydä.. huh, mitenhän jaksaa ;) )

N & P (4.4.)

Vierailija

Pikanen kysymys kantoliinoista: tietäiskö joku, kannattaiskohan hankkia kudottu liina, kun muksu venkoilee niin paljon että trikoisessa sidonta löystyy pidemmän päälle?

Meillä on tänään iltapäivällä 6 kk neuvola - onko meillä muuten edes neuvolapinkkaa pystyssä?

Ai niin, pakko on alkaa uskoa, että kyllä ne pesupähkinät toimii. Oon nyt pessyt useamman koneellisen vaippapyykkiä niillä ja vaikka kuinka haistelis ja tiirailis, niin puhdasta tulee!!

Taisin taas olla vähän liian optimistinen tän meidän tytön tyytyväisyyden suhteen. Kestihän sitä ehkä kaks päivää, nyt taas on yhtä mouruamista kaikki. Hohhoijaa.

err & H 14.4.

Vierailija

Tosi tosi nopsaan pinoon.

Oltiin tänään neuvolassa, siis täti soitti minulle 14.20, oletteko tulossa, oli eka neuvola tuollla uudessa paikassa ' laitan pään pusikkoon häpeästä' No onneksi täti ymmärsi juuri muuttanutta lahopäistä äitiä. Oli tosi kiva täti, tai siis ajatteli samoin kuin minä. En jaksa kaivaa 5kk neuvola pinoa, laitan mitat tähän pituus 70 cm ( 54cm) paino 8,080 (4,205) pää 43,5 (35). Sopusuhtainen,pitkä, iloinen hieno poika, sanoi täti. Rintamaidolla jatketaan ainakin kuukausi, katostaan seuraavassa neuvolassa tilanne, voi olla että jatketaan täysimetystä pitempää. Anton sai rokotteen,ei itkenyt.

pari päivää sitten pohdin raskauden mahdollisuutta, tein testin joka oli negatiivinen, ei tule meille vielä kolmatta.

SannaS:minulla myös anoppiongelma, voimme saada hedelmällisiä keskusteluja aiheesta =)

Juu täytyy mennä, kiire, kiire, kiire on

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Kiiamaria, nauroin ihan vedet silmissä (ja lantionpohjalihaksetkin tuli testattua, kunnossa ovat, ei virtsan karkailua : )), kun luin viestistäsi, että olit lukenut kirjoittamastani tekstistä, että nopeasti seksiä. Minä puolestani punastuin täällä, kun luulin oikeasti kirjoittaneeni niin. Luin sitten uudelleen viestisi, ennenkuin tajusin. Eli näin. Mietin jo, että onko " sutina viikonloppu" pitkästä aikaa saanut meikäläisen ihan sekaisin.

Olipas sekavasti sepustettu, hymyilyttää edelleen

Vierailija

Viikonloppu meni ihan kivasti, eilen tuli vaan valvottua chatissa. Nukuinkin neidin kanssa jo ekat päikkärit ja hän jo toisilla. Mitäpäs minä muuta kuin täällä!

Eilen neiti harppoi/loikki kaukosäätimen perässä kauheeta vauhtia! Niin kuin errj kirjoittikin, kaikki " kielletty" kiinnostaa. Meillä ei vielä kirjahyllyt, pistorasiat yms. ole löytyneet, ei vielä liiku niin hyvin.

Meidän tyttö nukkuu kolmet päiväunet edelleen. Mullekin sopisi paremmin kahdet ja sitten yöuniin tunti lisää. Tänäkin aamuna alkoi juttelu 6.30. Illalla meni tosin nukkumaan 20.30 ja sitäkin oli jo pitkitetty. Liikkuminen väsyttää ilmeisesti. ilta on yhtä kitinää kun liikkua pitäisi vaikkei jaksaisikaan...

Meillä ei 6kk neuvolaa olekaan...

mallu

Uusimmat

Suosituimmat