Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Club-30: Maanantaita!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Taas se on uusi viikko alussa. Tälläkin viikolla jotain tapahtuu, kun huomenissa on se jälkitarkastus. Kiva mennä lääkärille ihan murjottuna:

-reisi palanut rakoille (vetäisin teekupin syliini)

-nenä ja vähän silmäkin mustana (mies lisäsi puita saunanpesään, minä kurkotin katsomaan lämpömittaria ja lopun arvaattekin)

-samoin peukalonkynsi (jäi pimeässä mökinoven väliin, hoh)

... ja mitään näistä en ole menossa lääkärille näyttämään ;-)

Tänään kp 25, kun kaavinnasta lasketaan. Eli nyt voisi loppuviikosta tai viimeistään sitten loppukuusta ruveta odottelemaan vuotoa. Tai en tietenkään sitä ihan kybällä odottele, yritys on ollut päällä kp 14 lähtien tasaisen tappavasti jkp.

Mitenkäs muut? Suvis, oletko soitellut SSGstä?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Olipas kiva lukea teidän kuulumisia! Viikonloppu oli ainakin Helillä mennyt aika vauhdikkaasti ;-) eikä Mrs.H.:nkaan reissu pahalta kuulostanut.

Oikkikselle onnittelut rohkeasta päätöksestä! Minulle moni kauhisteli irtisanoutumistani muutama kuukausi sitten, mutta hyvin on pärjätty yhdelläkin palkalla, ja mies on mielissään, kun vaimo ei enää ole kireä kuin viulun kieli.

Meilläkin oli mukava joskin kiireinen viikonloppu. Olen aloittanut Suomi-koulun opettajana, ja meillä on koulua kahtena lauantaina kuussa. Ryhmäni ikäjakauma on 10-15 vuotta, joten haasteita varmasti riittää oppilaiden motivoinnissa. Lauantaisin kun olisi varmaan muutakin tekemistä kuin opetella suomea... Tällä kertaa juttelimme Aleksis Kivestä ja seitsemästä veljeksestä.

Sää oli viikonloppuna mahtava, tänäänkin on vielä tosi aurinkoista. Olen jo kuukauden suunnitellut syyskukkien istuttamista parvekelaatikoihin, mutta kesän pelargoniat kukkivat edelleen niin kauniisti, etten raaski niitä vielä heittää pois :-)

Mulla on menkat loppumassa, tosin tällä kertaa oli niin vähän kipuja, että meinasin melkein unohtaa, että mulla oli menkat. Olen kyllä tosi kiitollinen siitä, että endokivut ovat toistaiseksi lähes kokonaan poissa.

Nyt täytyy lähteä käymään kaupungilla, että ehdin hyvissä ajoin kotiin valmistamaan kullalle ateriaa. Löydettiin viikonloppuna kauppa, jossa oli hyvä (ja suht edullinenkin) kalatiski, ja meillä syödään tänään sinisimpukoita. Nam!

Mukavaa viikkoa teille kaikille!

Vierailija

En kyllä muuta osannut odottaakaan, kun vuoto on aikaa sitten loppunut eikä kipujakaan ole ollut. Hyvä kun tämä tuntuu menevän mallikkaasti. Kyllä se lekuri vähän kommentoi tuota reiden galaksinkuvaa että on aika pahan näköinen. Mutta ei siis hätiä mitiä kun kohtu on paikallaan ja jalkakin kiinni ;-)

Vierailija

Hello, hello!

Keskustelu on käynyt vilkkaana, hyvä juttu!

Suvis, vuosi olisi tarkoitus täällä elellä, ehkä toinenkin. Virkavapautta tosin mulla ei ole niin paljon. Joudun ehkä palailemaan Suomeen ja mies jää tänne. Tai sitten täytyy tehdä toisenlaisia valintoja. Mulla on vain niin mieluisa työpaikka, useamman vuoden olen siellä ollut, etten raaskisi siitä kokonaan luopua.

Favolina, kuulosti mukavalta tuo Aleksis Kiven pohdinta oppilaiden parissa. Varmasti kiva ja haastava juttu, vaikka lauantait joudut uhraamaan.

Waimolle tsemppiä menkkojen metsästykseen.

Lilli, kiva kuulla uutisia sinusta! Onpa upea juttu, että olet löytänyt sopivan lääkityksen. Ja tuo painon pudotus on tuntuu varmasti mukavalta, 8 kiloa on valtava määrä. Ilmeisesti diabetes on ollut sulla piilevänä jo vähän aikaa.

Heli ja Lilli, ei saa liikaa stressata itseään prosenteilla. :O) (paraskin olen puhumaan, itsekin tutkin tilastoja :O) )

Heli, tsemppiä jälkitarkastukseen.

Oikkis, itsekin olen miettinyt sitä miten paljon ukkokulta on saanut sietää minua ja minun hormoneja! Ja koskaan ei ole viereltä kaikonnut! Lämpimät kannustukset sinulle, miehen hemmottelu on palkitsevaa! ;O)

Nyt juoksumatolle mars, kuntoilu on nyt pop!

Nuru ja vesipullo

Vierailija

Pitkästä aikaa taas hyppään pinoon ja lueskelin roppakaupalla kuulumisia. Helille peukut, että ahkeruus palkitaan, vaiikkakin ennenkaikkea toivotaan että jälkitarkastuksessa kaikki ok, etkä kolhassu itteäs mihkään ovenpieleen siinä matkalla.

Kaikilla tuntuu olevan syksyä rinnassa =)

).( Insuliinit on nyt saatu jokseenkin kohdalleen, tuommoset 5-6 kertaa päivässä pistellään ja hassua kyllä, kun pistelin puregonia, oli se aina niin jännää aikaa kun pisteltiin, nyt se on sitten arkipäivää.

Tavoitteena olis päästä joulukuun puolvälissä pas:iin, jos kaikki menee hyvin.

Tämän aamun uutiset ei vaan paljon mieltä ylentäneet, diabetes-äitien vauvojen kohtukuolemat jopa kolminkertaiset normaaliin verrattuna, myös vauvan riski kuolla alle 3 kk:n iässä on kolminkertainen.

No, toivon että lääkitys saadaan pysymään tasapainossa, ja pitänee muistaa että ne prosentit on kuitenkin vissiin aika pienet. Jos jotain hyvää etsitään tästä tilanteesta, on se, että paino putosi 8 kg neljässä viikossa, ja nyt ei tarvii enää yhtäkkiä laihduttaa, jota olen tehny 10 vuotta. Aurinkoista päivää teille jokaiselle.

Vierailija

Oikkis, kiva kuulla susta!! Ja onnittelut päätöksen teosta. Isojen päätösten tekeminen vie aina voimia. Mutta tervetuloa siis aktiivisten lapsettomien kotirouvien klubiin! ;)

Nurulla tuntuu olevan vähän samat fiilikset kun mulla. Sillä tavoin seesteinen olo, ettei kiirusta hoitojen suhteen oo. Mä oon aktivoitunut sen verran, että oon kysynyt lähempänä olevalta klinikalta, että siirtäisivätkö alkiot, jos saisimme ne jotenkin hommattua paikan päälle. Ja siirtävät kyllä. Mutta en oo saanut aikaseks kysyy sitä alkioiden paikanvaihtoa edelliseltä klinikalta.. Jotenkin tuntuu, ettei oo kiire. Tiedä sitten mitä elämällä on mulle suunnitteilla, kun on tällaset fiilarit.

Favolina!!! Luin sun puolimaraton-jutun. Mielettömän hyvä aika! On syytäkin olla tyytyväinen!! Mikäs sun seuraava projekti on?? Kokomaraton?

Vierailija

Ihan oli pakko tulla pikaisesti korjaamaan, etten kyllä ihan tulottomaksi jää, vaikka töistä lähdenkin; työttömyyskorvaus on sentään n. 50% palkasta. En siis lähtenyt ovet paukkuen ja eläkesäästöni uhraten :o).

Kävin aamulla henkilöstöpäällikön juttusilla, ja hän vakuutteli, että saan taatusti uuden työpaikan parissa viikossa. En kehdannut sanoa, että seuraavaan kahteen viikkoon en aio edes ajatella työnhakua... Nyt on pakko oikeasti keskittyä omaan hyvinvointiin, on tässä viime vuosien aikana ollut jo niin monta elämänmuutosta, että pieni ajatustauko on paikallaan.

Ja kaikesta stressistä on tietenkin kärsinyt eniten se, mikä on minulle tärkeintä = perhe-elämä. Ihanaa päästä hoitamaan kotia ja tekemään ruokaa ja siivoamaan ja sisustamaan ja pesemään pyykkiä! Meillä ei viimeisen reilun puolen vuoden aikana juuri ole kokkailtu, kämppä on likainen ja rapistunut, putket vuotaa ja tapetit valuu; viikonloput olen nukkunut, ja harvat hereilläolohetket panikoinut ja valittanut. Miehelle on kyllä pakko nostaa hattua; itse en olisi tälläisen hermokimpun kanssa varmasti elänyt kuukauttakaan. Tai sitten olisin pahentanut tilannetta nalkuttamalla ja syyllistämällä ja valittamalla kuinka puolison stressi pilaa elämäni :o). Ja mies senkun tukee ja ottaa syliin! Taitaa olla syytäkin keskittyä hänen hemmotteluunsa vähäksi aikaa :o).

Omanapaisesti,

Oi-kukka

Vierailija

Helillähän on ollut railakas viikonloppu!

Omalla navalle kuuluu vaihteeksi pelkkää hyvää; nyt alkoi elämästä nauttiminen :o). Sain vihdoinkin rohkeutta irtisanoutua töistä, enää pari päivää jäljellä ja sitten alan keskittyä vain omaan hyvinvointiin!

Loppuviikosta on myös lapsettomuusklinikka-aika, toivottavasti sieltä saan taas vähän lisäuskoa tähän tarpomiseen. Kävin muutama viikko sitten gynellä munasarjakipujen vuoksi; ultrassa munasarjoissa näytti olevan pienehkö kysta ja kohdussa ilmeisesti polyyppi. Gyneni olisi halunnut määrätä " hoidoksi" munasarjakipuihin e-pillerit, mutta en halua aloittaa mitään lääkintää ennen klinikan konsultointia. Tarkoitus olisi tehdä se kauan odotettu PAS vielä tämän vuoden puolella, kunhan ensin saadaan polyyppi ja kysta hoidettua pois. Kierron tasaantumisesta en enää edes haaveile. Tarkoituksena olisi kokeilla edes yksi hoito ilman työstressiä, jospa se vaikka olisi se " todellinen" lapsettomuuden syy :o).

Aurinkoista alkuviikkoa toivotellen,

Oi-kukka

Vierailija

Heippa clubilaiset!

Heli, oot koheltanut sitten ihan kunnolla. :O) Ainakin teillä on ollut mukava viikonloppu!

Suvis, tsempitykset, että pääsisit seuraavasta kierrosta SSG:hen.

Mrs H. kuulostipa mukavalta, näppärää että ihan omalla autolla voi ajella viikonloppua viettämään aurinkorannalle.

Oikkis, kiva kuulla sinustakin. Ja onnittelut repäisylle, uusi elämä on varmasti hyväksi!

Oma napa: sain puhelun kännykkääni naikkarilta. Olemme olleet jonossa tammikuusta saakka. Nyt sitten tarjosivat mahdollisuutta tulla hoitoihin. Heh, heh, nyt on hiukka huono ajankohta. Kerroin hoitajalle yrityksistämme yksityisellä. Ja kerroin nyt myös pitäväni lomaa sekä hoidoista että työstä. :o) Toivotteli hyvää virkavapaata ja pyysi soittelemaan kun palaamme Suomeen. Lähetteemme ei katoa minnekään, on vain odottamassa kuin hattuhyllyllä.

En halua ryhtyä mihinkään hoitoihin täällä. Vaikkakin olimme jo ottaneet selvää mahdollisuuksista ja klinikoista. Ehei, vihdoinkin sain päätettyä, että nyt ei ole kiire hoitoihin. Aidon naisellista ettei osaa päättää mitä oikeasti haluaa. Jouluun saakka aion killutellla vuoroin altaalla ja vuoroin juoksumatolla. :O) Tällaista tilaisuutta tuskin tulee toista, joten otan kotirouvan elämästä kaiken irti. Kuten Mrs. H. ja Favolina mulle jo huikkasikin, tää on kivaa. Joten Oikkis, liity iloisten kotirouvien joukkoon vain. :O)

Aurinkoisin mielin

Nuru

Vierailija

että hyvä lääkitys näköjään tekee ihmeitä aikaan, siis muitakin ihmeitä kuin sairauteen liittyviä. Mullakin on nimittäin tippunut 7-8 kiloa, eli sopivan pienet poskilommot ovat olemassa taas...!

Vierailija

No jopas on Helille sattunut ja tapahtunut!!

Meillä oli ihana viikonloppu! Ajettiin Kroatian rannikolle (siellä oli ihan täys kesä vielä) ja käytiin myös Zagrebissa sekä Slovenian pääkaupungissa Ljubljanassa. Mielettömiä maisemia, hyvää ruokaa ja ennenkaikkea kesäistä ilmaa! Nyt taas jaksaa.

Tällä viikolla odotettavissa menkat. Viime kuussa jostain syystä unohdin merkitä milloin edelliset alkoi, joten kp on kateissa.

Ajattelin klinikkaankin olla yhteydessä tällä viikolla.. Kunhan jaksan..

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Vierailija

Missäs puskassa te naiset ootte piileskelleet? Kivaa kuulla kuulumisianne, on täällä aika hiljaista jo kerinnyt olemaankin.

Mrs.H: reissunne kuulosti ihanalta! Sitä aina unohtaa täällä pitkien etäisyyksien maassa, kuinka moneen maahan keskempää Eurooppaa pääseekään pienessä ajassa. Ilmoja ei taida voida verrata, mutta aika kesäistä on täälläkin. Pohjanmaalla ei edes juhannuksena istutettu kirsikanrisu ollut kellastunut :-o

Oi-kukka: Aina virkistää kuulla, että joku on ottanut hatkat kamalasta duunista. Heti kun talouden puolesta uskallan, liityn minäkin tähän Club-30:n ilmeisen tyytyväiseen kotirouvajaostoon, josta toivottavasti kehkeytyisi pian kotiäiti-sellainen.

Nurukin siellä jatkaa lekottelua! Epäilemättä kivaa kun voi päivän aloittaa miettimällä mitä huvittaisi tehdä. Ja vielä vaikka muuttaa mieltään siinä puoliltapäivin :-) ihanaa...

Favolina: Opena sinäkin! Jos vaikka joskus tarvitsisitte mua sinne, vihjaa vain, ok?

Waimo: Tuulta munille, joo ;-)... lähetänpä täältä vähän sitäkin lajia sulle, että ymmärtäisi kierto lähteä käyntiin ja pääsisit eteenpäin.

Nyt Bondin pariin! Sitä mä vain ihmettelen ettei niille siellä ikinä tule edes mustelmia, kun näköjään pienemmistäkin toilailuista saa itsensä ruvelle. Vaikka onhan se saunan lämmitys ja teen ryystäminen _melkein_ yhtä jännää ja vauhdikasta kuin Jameksenkin hommat. Uskaltaiskohan keittää leffaseuraksi teekupillisen? Jos tällä kertaa ottais stirred eikä shaked ;-)

Vierailija

Nyt täytyy kyllä myöntää että olen ollut niin saamaton, että en ole soittanut SSG:tä enään uudelleen Naikkarille. Luulen että ne on niin kaavoihin tuijottajia että eivät kuitenkaan suostuis tekemään sitä kp10 jälkeen. Mutta toivotaan että ehtisin siihen vielä ens kierrossa.

[b]Heli[/b] toivottavasti jälkitarkastuksessa kaikki ok ja sitten loppukuusta pääsetkin kertomaan meille uudesta plussasta. =)

On sulla ollut aikamoinen viikonloppu, ehkä noita " ruhjeitakin" saattais olla ihan hyvä näyttää lääkärille. Tosin eri tohtorille kun sulla on aika varattuna.

Vierailija

Ihan ensin Oikkikselle onnittelut rohkeasta päätöksestä!

Kyllä se touhu olikin sellaista että varmasti viisas päätös lähteä kuin jäädä sinne muiden pompoteltavaksi.

Toivotaan että loppuviikolla klinikkakäynti toisi myös positiivisia uutisia ja se PAS voitaisiin viimein tehdä. =)

Mun on pitänyt laittaa sulle s-postia mutta on ollu muka taas niin kiirusta, mutta taidanpa mennä nyt naputtelemaan nopeesti jotain.

Nuru mukava kuulla että kotirouvana olo on alkanut maistua hyvin, onkos se teidän ulkomaan komennus minkä mittainen?

Waimolle tsemppiä menkkojen metsästykseen ja mitähän muuta vielä piti kommentoida...

Mrs.H:n viikonloppu kuulosti kyllä tosi mukavalta, niin ne on välimatkat lyhyitä siellä että voi vain ajella autolla ja nauttia uusista tuulista. =)

Vierailija

Kyllähän nuo prosentit tai siis kertoimet aika hurjilta tuntuvat. Minäkin kohdunulkoiseni kanssa törmäsin siihen, että moisen jälkeen riski uusiutua on kaksinkertainen muihin verrattuna. Minua kuitenkin rauhoitti tieto siitä, että riski minulle on 2%, kun se muille on1%. Ei tietysti ollut kivaa kuulua tuohon yhteen prosenttiin, mutta jospa seuraavalla kerralla kuuluisi tuohon 98:aan...

Tiedätkö. mitä nuo prosentit ovat kohdallasi?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat