Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesäkuiset viikkoon 41!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei kaikille kesäkuisille!

Ajattelin avata uuden pinon, jos tuo kesäkuisia pysyisi enemmän tuollaisena ilmoittautumispinona.

Monet meistä on varmaankin olleet tuolla vauvakuumepuolella kesäkertuissa ja kuka missäkin pinossa. Pitäisikö meidän keksiä tälle pinolle ihan oma nimi vai millä täällä huutelemme toisiamme ;) Listaemon paikka olis kyllä myös avoinna, jos joku viitsis meistä sellaisen listankin tehdä. Mulla on itsellä niin hirveästi hommaa gradun kanssa, että pyrin pysyttelemään täältäkin poissa aina välillä, joten en voi niin vastuullista hommaa ottaa vastaan. Yahoo oli myös hyvä idea, mutta jatketaan keskustelua myös täällä.

Pientä galluppia voisi kai pistää tässä pystyyn ja sorry, jos kysyn jotain samaa, mistä täällä on keskusteltu, kun multa on tosiaan voinut mennä ohi..

Eli kuka tietää raskaudestanne?

Koska on ensimmäinen neuvolakäynti? Menettekö sinne yksin vai lähteekö mies mukaan?

Itse en ole kertonut kenellekään. Mies tietää ja minun sisko tietää. Mies joutui kertomaan, ko tuli sellainen käytännön tilanne, että oli paljon helpompaa, kun sisko oli ajantasalla.

Ensimmäinen neuvolakerta mulla on, kun on rv8+6. En ole vielä varma pääseekö mies töiltään. Ajattelin, että ei käytäis tuossa alkuraskauden ultrassa. Sinne kyllä taitaa täältäkin palstailijoista aika moni mennä.

Mutta hirmu hyvää viikonalkua kaikille. Mie olen saanut nauttia raskaudesta ilman pahoinvointia. Toivon kovasti, että olo jatkuu näin hyvänä.. :)

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minullakin on aika epätodellinen olo, sillä oireita ei juurikaan ole. Viime viikolla palelin ja hikoilin vuorotellen ja rinnatkin tuntuivat kipeiltä, mutta nyt tuntuu vaan ihan tavalliselta. Alkuraskauden ultraan menen 17.10 ja neuvolaan viikkoa myöhemmin.

Kerroimme raskaudesta miehen vanhemmille, kun olimme heillä viikonloppuna pitkästä aikaa käymässä. Ensi viikonloppuna voisin kertoa omille vanhemmilleni (jotka joka tapauksessa tietävät, että vauvaa on toivottu jo pitkään). Muille kertomisen kanssa voikin sitten odotella.

Keskenmenoriski tietysti mietityttää, mutta toisaalta haluan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin (useimmitenhan niin käy) ja toisaalta, jos raskaus menisi kesken, olisi ehkä ihan hyvä, että vanhemmat olisivat tilanteen tasalla.

Päivät kuluvat opiskellessa ja töitä tehdessä. Kaiken lomassa on kuitenkaan vaikeaa unohtaa hetkeksikään, että meillekin on vihdoin tulossa ensimmäinen lapsi. :)

Iloista päivä kaikille kesäkertuille!!

Vierailija

Minä en ole kertonut vielä kenellekään, paitsi tietenkin miehelleni, Tarkoitus olisi että en kerrokkaan ennen kuin todella tiedän että siellä jotain elävää on... viimeksi kun kävi sillai että ehdin jo muutamille kertoa, myös vanhemmilleni kunnes ekassa ultrassa paljastui että kyseessä olikin tuulimuna, pettymys!

Mulla on jo keskiviikkona eka neuvola, mutta silloin vaan päivitetään näitä minun tietojani ja varataan aika lääkärineuvolaan joka sitten ultraa, että siihen asti saa jännittää.

Mulla on kaksi tytärtä ennestään, pitää sitten miettiä milloin heille kerrotaan, ehkä jouluna jos sinne asti päästään.

Töissä mun on ehkä huomenna kerrottava pomolle, jotta pääsen siellä neuvolassa käymään, niitä käyntejä kun ei tarvitse korvata.

Aamupahoinvointia ei ole ollut, mutta tänään tuli iltapäivällä tosi huono olo joka jatkuu edelleenkin.

Aurinkoista syksyn jatkoa kaikille!

Vierailija

Töiltä ei meinaa päästä ennenku iltasella ja ihanaa lukee muiden ajatuksia....

Mä tunnustaudun ainaki ihan avuttomaks koneen käyttäjäks ja toivon jonkun listaemoks rupeevan...Ja toi kesäkertut on kyl ihana nimi,ja saahan siihen kaikki muutki ku tuol vauvapuolel liittyneet mukaan tulla.....?

Raskaudesta ei tiiä ku serkkuni....Päivittäin nähään ja kierrot kulki yhtä matkaa ja ties vauvakuumeesta nii en viihtiny alkaa valehtelemaankaan...Vanhemmille aateltiin kertoo kunhan se 12vko täyttyy tai ainaki lähenee... Esikoisen aikaan kerrottiin heti ku asuttiin väliaikasesti saman katon alla....Neuvolaan en oo ees soittanu vielä,loppuviikosta aattelin soittaa,päivisin on aika vaikeeta yrittää ees,ku yks hoitolapsista on niin iso et varmasti ymmärtäs.....Yksin taijan mennä...Ei mies viimekskään ollu mukana ku ultrissa ja kerran kuuntelemassa sydänääniä...

Yritin laskeskella ja pääsin viikkoihin 5+4.... Nyt ei oikeestaan oireita oo ku nälkä(?) ja välillä iltasin etovuus.... ja mahallaan maatessa " tuntuu" ....

Josko yrittäs perheelleki aikaa löytää tälle iltaa ettei äiti vaan koneella istus....

Vierailija

Nelosen lastenohjelmat viihdyttää muutaman sekunnin ja kerkeen pikasesti piipahtaa täällä...

Nyt ne viimesetki oireet on hävinny,tosin väsymys kaato sänkyyn ennen 10ntä,tavallisesti jaksan ainaki bb kahtoo...Oireillessa ainaki uskoo olevansa raskaana,oireettomana taas alka epäillä.....

Tunnin jo hereillä ollu ja poikaki piti herättää samaan aikaan,että rupee päiväunille ees suinki samoihin aikoihin hoitolasten kanssa...

Pitää katastella tuleeko niin paljo juttua et ennemmin päivittäin pinoo tekee,ei tarvii koko viikon juttuja siinä pitää...siis jos alkaa pursuta suunnilleen viidennelle sivulle....

Hyvät tiistait kaikille!

Vierailija

ja aluksi Eggikselle suuret onnittelut häiden johdosta! :-) Me mentiin naimisiin mieheni kanssa viime kesänä, joten hääjännitys on vielä tuoreessa muistissa. :-)

Meillä raskaudestani ei tiedä vielä kuin yksi ystäväni. En kertakaikkiaan pystynyt olemaan kertomatta kenellekään, vaikka sovimme miehen kanssa että tällä kertaa ollaan hiljaa niin kauan kunnes raskaus näkyy ulospäin. Meillä on takana siis kolme keskenmenoa ja kaksi kertaa ollaan jouduttu kertomaan sukulaisille, että vauvaa ei tulekaan. :-(

Neuvolaan menen ensimmäisen kerran ensiviikon torstaina ja lääkäri tekee siellä myös alkuraskauden ultran mulle. Ihanaa saada tietää onko tuolla masussa oikeasti joku!

Vierailija

Pelottaa, että voiko kaikki olla hyvin, kun tuntuu, että pahoinvointi on pikemminkin lieventynyt kuin pahentunut. Eikä sitä ole muutenkaan juuri ollut. Esikoista odottaessa oksentelin reilun kuukauden lähes yötä päivää, joten tämä raskaus tuntuu todella epätodelliselta. Välillä ei edes muista olevansa raskaana. Olisikin kiva kuulla, että onko jollakulla muulla raskaudet poikenneet näin paljon toisistaan? Vaikka kyllähän se pahoinvointikin sieltä voi vielä tulla.

Niin, mulla on nyt menossa (kai) rv 6+6 ja eka neuvola on ensi maanantaina. Raskaus oli niin iloinen yllätys pitkän yrityksen jälkeen, että olen kertonut tästä aika monellekin - mummoille, veljille, kavereille ja parille muullekin henkilölle =).

Vierailija

Plussasin eilen ja raskaus on niin alussa (4+6) ettei vielä kerrota kellekään. No, mun yhdelle kaverille kerroin jo. Muille kerrotaan sitten jossain vaiheessa kun siltä tuntuu.

Oireita ei vielä ole muuta kuin alavatsan pakotusta. Kyllähän niitä ehtii sitten tulemaan kaksin verroin :) Tämä on meille toinen lapsi, esikoinen on nyt 11 kk.

Neuvolaa en ole vielä varannut, täytyisi varata samalla kun varailee esikoisen 1-vuotisneuvolan. Meillä tulee muutto toiseen kaupunkiin muutaman viikon päästä, ja voi sitten onneksi käydä samassa neuvolassa kaikki raskausajan neuvolakäynnit.

Hyviä vointeja kaikille :)

-justiina

Raakailija
Seuraa 
Liittynyt24.10.2004

Mulla on nyt rv4+6 menossa ja minä hölösuu olen kertonut tästä aika monelle. Meilläkin ole pitkään yritystä, joten on tarve kuuluttaa koko maailmalle. Neuvola mulla on rv:lla 8. Mies lähtee kyllä mukaan ellei mitään tärkeämpää menoa ilmaannu.

Oireita mulla on ollut vaan rintojen kasvaminen ja arkuus, mahan turvotus ja lievä menkkamainen kipu. Pientä väsymistä on ollut havaittavissa. Tulee mitä oireita vaan niin mie otan ne hymyillen vastaan. On tää niin hienoo!

Vierailija

Kesäkertut nimi kuulostaa kyllä oikein herttaiselta ja mielelläni olisin niissä mukana. Valiettavasti minullakaan ei ole aikaa saatika taitoa alkaa listaemoksi :( Mutta toivottavasti siihen löytyy joku innokas =)

Ensimmäinen neuvola on parin viikon päästä ja viikkoja pitäisi laskujeni mukaan olla silloin kasassa 9. Mies on lähdössä mukaan, ensimmäistä kun odotellaan.

Muutamalle opiskelukaverille olen kertonut ilouutiset. On pitänyt antaa selitys " haahuilulleni" ja miksi en oikein saa mitään tehtyä =) Muille ei ainakaan vielä ole tarkoitus kertoa. Onneksi olen selvinnyt ilman suurempia pahanolon tuntemuksia, että sitäkään ei tarvitse alkaa selittelemään =) Parit tuparit tosin on tulossa lähiaikoina, että sitten ehkä pitää taas muutamille paljastaa...

Mutta nyt ruuanlaittoon! Hyvää viikon jatkoa kaikille! =)

Vierailija

Nearoosa:

Lainaus:

Koska on ensimmäinen neuvolakäynti? Menettekö sinne yksin vai lähteekö mies mukaan?

Mää en osaa pitää suutani kiinni, joten mieheni ja parhaan ystäväni lisäksi hiekkalaatikon reunan rouvat tietää kanssa. Vanhemmille aateltiin vihjaista isänpäiväkorteissa pikku-rusinasta. Nyt kun tässä on muutakin ajateltavaa, niin voi olla, että onnistuu pitää salassa raskaus pidemmällekki...

Neuvolaa en tän päivän soittorumbaan muistanut edes mahduttaa, varmaan se pitää tällä viikolla varailla sekin...Tänään varasin hääkirkon ja juhlapaikan...

Niin, tosiaan, en todella tiedä kummasta olen enemmän innoissani, vauvasta vaiko maaliskuisista häistä...Häistä aateltiin jutella vanhemmillemme ensin.

Mulla ei ole vielä(kään) pahemmin oireita, vähän ehkä väsyttää, ja aina välillä tulee pahan olon aaltoja, jotka kyllä menee nopeaa ohi. kahvikin maistuu vielä (esikolta kahvi oli ensimmäinen mikä alkoi etomaan)...

Eipä tässä, rupeen surffaan hääsivuilla ;)

Eggis ja rusina 5+2

Vierailija

Huomenia

Minä sitä en voi lopettaa hymyilemistä. Mikään maailman kehnous ei nimittäin nyt vaivaa minua.

Gallup: Raskaudesta tietää kolme ystävä pariskuntaa ja kaksi kaveria. Neuvolaan menen vasta rv 10, kun ajattelin käydä yksityisellä jo ensi viikolla, niin ei sitten ole järkeä heti mennä neuvolaan. Mies tuskin lähtee mukaan, tuon sitten kuvan tullessa. En oikeastaan ihan välttämättä halua häntä mukaan, mutta jos itse kysyy et voiko tulla on tervetullut, mutta pyytää en aio.

Olikos siinä gallupissa vielä joku kysymys??? Ähh en muista, pää on nimittäin tyhjentynyt ihan totaalisesti, olen kämminyt työhommissa ihan hirveästi, toivottavasti en saa suurempaa vahinkoa aikaiseksi =)

-E- rv 6+0

Vierailija

Olo on mitä mainioin, mitä nyt rinnat on kipeät ja välillä on etova olo. Mulla paha olo tulee ennemminkin iltapäivästä ja illasta ei niinkään aamulla.

Raskaudesta tietää miehen lisäksi mun hyvä ystävä ja miehen hyvä ystävä. Ei oo vielä muille kerrottu. Sovittiinkin, että vasta ekan ultran jälkeen viikolla 12. Neuvolaan olen menossa, kun on rv 8+1. Alkuraskauden ultraan haluaisin mennä, mutta en ole vielä aikaa varannut. En oikein tiedä, millä viikolla siitä olisi jotakin iloa, siis, että näkyisi syke ym.

Työntekoa tämä alkuraskaus häiritsee aika paljon. Kun en millään malttaisi tehdä niitä töitä. Nytkin olen jo tunnin verran roikkunut netissä saamatta aikaan mitään.

Vierailija

Moi vaan täältä pohjoisestaki!

Meil raskaudesta tietää mun kaks hyvää ystävää, sisko ja äiti... Miehen vanhemmille pitäis varmaan kohta kertoo...

Eka neuvola on 24 pvä tätä kuuta sillo viikkoja reilu 8, yksin varmaan menen, esikoiselta mies oli mukana, nyt saa jäädä sitä kotiin hoiteleen.

Olo on ollu nyt tänään ihmeen hyvä, mahassa vaan välillä vihloo, illalla oli vaikee löytää hyvää asentoo... (nytkö se jo alkaa....) hui!!! täytyy kyl yrittää nukkuu mahallaan mahollisimman pitkään, sitä kaipasin esikoisenki odotusaikana...

Mut palaillaan!

LapinMamma

Vierailija

Kesäkertut on mun mielestä tosi ihana nimi, pidetään vaan se! Itse en ole ollut keskusteluissa mukana siellä vauvakuume puolella (ajakohtaisempaa on ollut tuo vauvat-palsta..) joten nimi oli mulle ihan uusi!

Eli mies tottakai tietää, lähin ystäväpariskuntamme myöskin. Muille kerrotaan varmaan tänä viikonloppuna siis omille perheille yms. Mulla on menossa nyt toinen raskaus joten kertominen ei ole enää niin " jännää" kuin silloin kuin ensimmäistään odotti. Tosin kun tämä toinen raskaus alkoi niin pian (esikoinen 6 kk) niin vähän toisaalta jännittää muiden reaktiot..

Neuvolaan en ole vielä soittanut ja kun sinne menen niin menen yksin tai siis tuon 6 kk esikoisen kanssa. Ekaa odottaessa miehen halusi mukaansa mutta nyt ei ole sellaista " tarvetta" . Ultraan mies haluaa varmasti mukaan.

Kukaan ei oikein tunnu innokkaalta ottamaan tehtäväkseen tehdä listoja ja päivityksiä... Itsellä ei aika riitä tuolta pikkumenijältä + etten edes osaa moista tehdä.. tuonne Yahooseenkin olen jo monta päivää yrittänyt kirjautua, mut kun en jotenkin oikein pääse perille siitä systeemistä niin vielä en ole sinne kerennyt..

Olo täälläkin suht hyvä, pientä kuvitusta silloin tällöin ja väsymys on aika totaalista, mutta se johtuu varmaan siitä kun esikoinen herää 2-4 krt yössä vielä syömään....

Aurinkoista syyspäivää kaikille KesäKertuille!!!

Vierailija

Olin tänään ultrassa ja siellähän kirppu oli oikeessa paikassa ja sydämen lyönti näkyi sekä kuului. rv on kuukautisten perusteella 6+0 mutta oviksen ja tän käynnin perusteella olen 3-4 päivää pidemmällä. Pituutta kirpulla oli n 7 milliä. Aika samoissa mennään siis ainakin nazulin kanssa. Toi oli uusi tieto, että sykkeen saamisen jälkeen menee harvoin kesken!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat