Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia rintapumpuista?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Etenkin sähköisistä sellaisista?

Ihana koliikista kärsivä poikani hotkii tissiä niin ahneesti, että ilman masuun pääsyn estämiseksi olemme päätyneet pumppaamaan ja syöttämään koliikki tuttipullosta. Pumppaamine on aikas homma vanhalla käsikäyttöisellä pumpullani ja olenkin miettinyt uuden, kenties sähköisen pumpun hankintaa. Sattuuko nämä sähköiset käsikäyttöisiä enemmän? Millaisia kokemuksia teillä on käsi- ja sähköpumpuista? Mitään suosikki merkkejä?

Tiedoista kiitollinen Taimi-Lempi ja poju 6 viikkoa

Kommentit (14)

Vierailija

Tuo Aventin käsipumppu on tosiaan hellä ja helppokäyttöinen. Sitä voi helposti käyttää yhdelläkin kädellä, eikä käsi ihan heti väsy + pumppaa kyllä tosi tehokkaasti.

Kokoaminen on muutamalla ekalla kerralla hiukka hankalaa (ainkin mulla oli, kun synnytyshuuruissa sitä yritin käyttää), mutta muutaman kerran jälkeen homma sujuu tosi kätsysti.

Vierailija

sähköinen ainu-rintapumppu, sillä maitoa piti pumpata niin paljon jokaisen imetyksen jälkeen etten manuaalisesti jaksanut. Pienin imuteho siinä on niin heikko ettei sitä edes huomaa ja portaaton säätö erittäin helppo.

Ainoa haittapuoli tuossa sähköpumpussa on sen äänekkyys.

Vierailija

Moikka!

Mulla ei ole kokemusta sähkökäyttöisistä, mutta mulla on Aventin käsikäyttöinen rintapumppu ja on ollut tosi hyvä! Maksaa jotakuinkin 50-60¿. Mukana varaosia.

ego7

Vierailija

Mullakin käytössä Aventin käsikäyttöinen pumppu, on tosi hyvä. Sairaalassa vetelin sähköpumpulla, olihan se mukavan tehokas (jouduin tyhjentämään ahkerasti rintoja aivan hillittömän maidontulon takia) mutta kyllä tolla Aventillakin saa hyvin lypsettyä kun tekniikkaa aluksi vähän harjoittelee. Ja kokoamista, kuten joku jo aikaisemmin sanoikin - oli alkuun vähän liian monta liikkuvaa osaa :-)

Vierailija

ja olen tykännyt. Sairaalassa ollessa (poika oli pari päivää teholla) käytin sairaalan sähköpumppuja. Kyllä avent on paljon hellempi rinnoille kuin ne järeät sähköpumput. Tavallisia kotikäyttöön tarkoitettuja sähköpumppuja en ole kokeillut...

Itse en pumppaa ihan joka päivä, mutta ehkä joka toinen päivä. Normaalisti meidän poika syö suoraan tissistä, mutta mulla on pari kertaa viikossa pakollisia menoja joita varten tarvitaan pojalle evästä.

Pari kertaa mulle on ollut tulossa tiehyttukos (tai rintatulehdus, termit hukassa). Rinta on ollut ihan kivikova ja paakkuinen. Aventin pumpulla ne on hyvä lypsää pois, kun toisella kädellä käyttää pumpun kahvaa ja toisella painaa rinnassa olevia kyhmyjä.

Vierailija

Jos siis oikein olen ymmärtänyt Aventin pummppua käytetään jotenkin painelemalla kahvasta (?), mikä on huomattava helpotus pyöränpumppumaiseen pumppaamiseen väsyneille käsilleni...

Vierailija

Eli oon ollu kyllä tosi tyytyväinen! Ekaksi ostin ainun käsikäyttöisen, mut ei toiminut mulla yhtään. Sillä sain irti vain n.30ml yhteensä, mut aventilla irtos aina n.130ml!! Nyt kyllä vauva jo 9kk, eli en enää käytä pumppua, mutta sitte seuraavalle lapselle on avent jo hommattuna valmiiksi :)

Vierailija

Hei!

Sähkökäyttöisistä pumpuista minulla ei ole kokemusta. Käytössä minulla on käsikäyttöinen Avent-merkkinen pumppu. On ollut hyvä; ei koske yhtään ja pumppaamiseen ei mene hirveästi aikaa. Itselläni se on toiminut hyvin, joten sitä uskallan suositella!

Heinävaavan äiti :)

Vierailija

kun käsikäyttöinenkin pelittää hyvin. Ostin omani Prismasta 19,90 ¿, merkki on AINU ja olen ollut siihen hyvin tyytyväinen. AINUn pullot sopivat suoraan pumppuun.

Vierailija

Mainitsit että vauva syö ahnaasti, joten jos sulla on nk. suihkutissit, voit saada maitoa irti käsinkin. Mulla on toi Aventin pumppu, se on kyllä tosi hyvä, mutta nyt kun tyttö on vanhempi (jo 7 kk, mutta siis jo muutaman kuukauden iästä alkaen) oon lypsäny lähinnä käsin. Käy tosi kätsysti kun maitoa suihkuaa niin nopsaan, suoraan vaan pulloon, kestää muutaman minuutin! Mutta tuo ei ehkä onnistu vielä, en tiedä, kannattaa kuitenkin sitäkin harjotella! Siinä mielessä kätsyä, ettei tarvi puhdistaa pumppua.

Mä muuten imetin ja imetän yhä vauvaani puolimakaavassa/puoli-istuvassa asennossa, niin että vauva imee maitoa vastavirtaan, ei saa syötyä niin ahnaasti!

Uusimmat

Suosituimmat