Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SUURPERHEKUUMEILIJAT vko 41***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta! Ajattelin aloittaa tännekin uuden pinon kun edellinen oli jo paisunut niin pitkäksi.

Leanna: Olen todella pahoillani! Toivottavsti saat nyt hoidettua itsesi kuntoon ja pääset sitten yrittämään paremmalla onnella. Kyllä se vauva vielä teille suodaan, uskotaan näin.

Rölli: Paljon onnea plussasta ja tarrasukkia ja vauvaliimaa asukille, jotta pysyy matkassa loppuun asti.

Opemammalle ja muille matkalle lähtijöille nautinnollista ja antoisaa matkaa!

Omaa napaa: Menossa kp 27/24-28 ja tätiä tässä odotellaan. Jos ei huomiseen mennessä ala niin on ihme, kun oviksen tikutin kuitenkin jo kp 12. Viime viikolla tein hätähousuna kuitenkin kaksi negaa Aconilla, joten en usko, että raskaana kuitenkaan olisin:(

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

onnea 5xmammalle!

aamun herätys oli klo 06!

pienin aivan pirteänä,vauhdissa!

mua huimasi kun nousin,taitaa hp taas mennä roimasti alaspäin.

koira oli kakannut ja pissanut olohuoneen matolle josta sain kympin hepulit!

vahinkoja ei koiralla oo tapahtunut sitten ihan pikkupentu ajan,mutta eilen ostettiin sille kurapuku(on matala,pitkäkarvainen,kääpiökoira)ja lapset illalla oli ulkona sen kanssa.enhän mä tajunnut että se karsastaa sitä pukua eikä tee asioitaan sen kanssa.oma vika muttei kuitenkaan kiva!

keskusteltiin rakkaan kanssa,arasta aiheesta.kuinkaollakkaan uskallan jo nyt taas puhua vauvahaaveista.

elo-syyskuu 06 on sovittu että alkaa yritys (tjot)jos vain olen itse kunnossa.

lääkäri ottaa mut vastaan vasta 27.10 jolloin kuulen tuloksista(ehkä kyselen tuloksia aiemmin labrasta,vaikken niitä ymmärrä eikä niiden kuuleminen tilannetta edistä...)

toivottavasti ei nyt sitten ole ihan mitään maata kaatavaa kun 29 pvä lähdemme sinne matkalle.

viimeksi kun aloin odottaa tätä meidän viidettä,meillä oli tarkoitus lähteä alpeille laskemaan.testin tein runsas viikko ennen lähtöä ja pian alkoikin kovat vatsa kivut->lääkäriin.epäilys kohdunulkopuolisesta.

ja mä itkin taas,lähinnä siitä syystä että joudun pettämään lapset ja perumaan matkan.

olin ihan stressissä koko viikon kunnes 2 päivää ennen lähtöä selvis että raskaus on kohdussa ja kaikki ok.

oltiin kaikki sillon tyksissä,lapset mukana.ja kun tulin tutkimus huoneesta hymyissäsuin oli lapset ihmeissään miksi äiti niin hymyilee.ei ollut niille kerrottu.ja kerroimme vasta rv 12 kun kaikki tuntui olevan ok!

nyt pikkuherrat pistää hujanhajan,pakko jaksaa kiitää!!!

L+5

Vierailija

Olipa ihana avata kone ja huomata, että pinomme on huuuurjan pitkä. Olen lukenut koko pinon läpi ja koitan muistaa mitä juteltiin.

Niin siis 5xMammalle onnittelut ja tarrasukkia matkaan!!!Masumussulle (toivottavasti muistin oikein) tervetuloa mukaan! Leannelle voimia, tiedän mistä puhut. Minulla oli juuri muutama päivä sitten samanlainen päivä, kaikki meni aamusta alkaen mönkään.

Kukas siitä kierukasta puhui...Juu sen saa onneksi heti pois jos haluaa raskautua. Laitatatko kuparin vai hormonin? Minulle ei hormonikierukka sopinut lainkaan, aloin muistuttaa kylähullua ja pää särki koko ajan. No kierukka poistettiin ja niin oltiin raskaana... Kuparikierukan kanssa voi sattua vahinkoja. Minulla se pois paikaltaan, kun menin tarkastukseen ja se poistettiin. Kaksi ystävääni tuli raskaaksi kuparikierukasta huolimatta. Toisella koko kierukka oli poistunut hänen sitä huomaamatta.

Minä odottelen tädin vierailua edelleen. Kp 27 menossa ja ei sitten merkkiäkään tädistä. No kuuden viikon sisällä kaavinnasta pitäisi kuulemma alkaa.

Leanna! Me lähdemme 28.päivä torstaina Lanzarotelle viikoksi. Olen aivan innoissani, mutta minun tuurillani täti kurvaa tietenkin juuri siksi viikoksi paikalle!

Missäs Vaahtis luuraa? Jos luet pinoa, niin käyhän kertomassa kuinka voit ja miten raskaus etenee.

Nyt menen, mutta palaan...

Opemamma, nelikko ja vauvantuoksuinen haave

Vierailija

Enhän minä osaa pysyä poissa täältä!

Voi,kyllä minulla on monesti samanlaisia päiviä kun sinulla nyt leanna:(

Tuntuu että kaikki menee päin honkia.

Onneksi niitä parempia päiviä on kuitenkin useampi:)

Ihan kateeksi käy teitä jotka lähette etelän lämpöön.

Toivottavasti säät suosii ja nauttikaa!

Me lähdemme 16päivä Leville koko porukan kanssa.Ihan kiva.

Kävin kaupassa ja jäin tietysti ihailemaan pikkuruisia vauvanvaatteita...

Ei taida vauvakuume laantua millään.

Laskin jo,että oisko sitä liian vanha opiskelemaan n.34vuotiaana jos sittenkin yrittäs jonkun aikaa sitä vauvaa ja sit opiskelisi:)

Minä jo kauhistelin miehelleni,että se koulutus johon hain alkaa jo tammikuussa.apua!

No,eihän sitä tiedä vaikka eivät edes huolisi minua.

Saas nähä mitä tästä tulee,kun näin sekavat ajatukset TAAS!

Onnittelut plussaneille ja muille plussaonnea.

Menen katsomaan nyt pikkusia.

Vierailija

[color=orange] Tuulee älyttömästi ja on jo aika kylmä. Kuun loisteessa tässä näpyttelen. Ostin sellaisen pajukartion ja ajattelin iskeä sen niin että sen näkee terassin ovesta ja siihen sitten jouluvalot. Ajattelin laittaa valot jo nyt kun on niin pimeää, mutta mitenkäs sen pylpyrän saat pysymään tuossa tuulessa... Pitäis varmaan kaivaa maahan. Mun mielestä pitäis olla jokin sääntö, että ulkovalot pitäis olla aina koko pimeän ajan :) On niin mukavaa katsella kaikenlaisia valoja kun ulkona on pimeää. Meillä poltetaan paljon kynttilöitä, mutta ne ovat niin korkealla, etteivät lapset saa. Tupakeittiössämme kolmemetrisen ruokapöydän yläpuolella on kynttiläkruunu ja ikkunoissa roikkuvat tuikkulasit. Pianon ja astiakaapin päällä on kyntteliköt. Pöydälle laitan usein myös kirjavan valikoiman tuikkulaseja. Kynttiläkruunun hankin oikeastaan sen takia, kun tupakeittiössä on valaisinpistokkeet niin hassusti, ettei siihen keskelle pöytää saa mitään. Niinpä ruuvasin koukun kattoon tarkalleen keskipisteeseen ja ripustin kynttelikön siihen :)

Niin, lahjoista... Tykkään kovasti ostaa lahjoja vaikka ei oikein olis rahaa. Kiertelen kauppoja sen verran paljon että silmiin sattuu aina jotain mistä se ja se tykkää. Aika pikkuisia lahjoja yleensä ostetaan muille kuin lapsille. Ystäville annetaan jotain pientä, kuten teetä tai purkillinen itsetehtyä hilloa tai vaikka karkkia sellaisessa mukissa, joita keräävät. Viime vuonna ostin tiimarista ison pinon sellaisia nättejä tähkäkransseja á 2¿, joita sitten jakelin kaikille ja ripustin omaankin oveen. Joka joulu teen myös muutaman enkelin paperinarusta ja annan niille, joilla sellaista ei vielä ole. Yleensä ostetaan lahjat vain niille kenen kanssa aatto vietetään. Miehen veljen kanssa vaihdetaan yleensä jotain hyvää suklaata, se on ihan traditio, ja miehen vanhemmille jotain pientä. Tykkään ostaa pipoja, hanskoja ja kaulahuiveja, kun niitä aina tarvitaan, eivätkä maksa paljon. Pitäis opetella kutomaan sukkia. Niitä olis kiva jaella... Lapsille hankitaan yksi isompi lahja kullekin; mummot ja muut sukulaiset ostavat heille kuitenkin myös. Junaradan osat ja legot ovat suosikkilistalla pojille, tyttö tykkää hirveästi vaatteistakin. Tytölle olen ostanut jo ne kurpitsavaunut ja yhden ihanan puseron, pojille ostan varmaan niitä legoja ja ehkä jonkin dvd:n.

Tärkein meinaa unohtua... Ystäväni sai tänään neljännen lapsen! Kuulemma nelikiloinen tummakiharainen poika. Voi, kun pääsisi pian katsomaan! Siniraidallinen maribody odottaa jo kaapissa, kun tiesin että poika on tulossa. Naapurini on töissä marimekolla, joten ostan häneltä edullisesti maritavaraa niille ketkä siitä tykkäävät :)

syysterkuin dorinda &co

Vierailija

Ei saisi tulla tänne kurkkimaan...heti jää koukkuun...Jouluaihe...Älkää yllyttäkö hullua :D Pakkohan on heti päästä kertomaan... Meillä Jouluaatonaattona koristellaan kuusi ja viedään naapureille joulutervehdykset. Jouluaaton vietämme oman perheen kesken,lisänä mun äiti.(asumme minun lapsuuskodissani ja äiti muutaman kilsan päässä keskustassa) Aattona aamulla syödään joulupuuro (ja täällä etsitään sitä mantelia myös. Joskus velipoika laittoi kourallisen mantelia ja voi että kun sillä oli hauskaa,kun me muut tappelimme,että " ei sulla voi olla,ku mulla on" ...) ja valmistellaan loput jouluruuat. Sitten lähdetään hetkeksi ulos peuhaamaan. (toivotaan,että tulee paljon lunta jouluksi!!!) Ja joulurauha on pakko tulla kuunteleen! Miten niin ollaan kaavoihin kangistuttu! Sitten juodaan kahvit ja silloin laulamme aina yhdessä joululauluja,käydään saunassa,viedään hautausmaalle kynttilät ja tullaan sitten syömään itsemme ähkyyn. Illalla sitten tulee pukki. Ja voi sitä lasten riemua!!! Lahjoja hankimme pikkuhiljaa ympäri vuoden alennusmyynneistä, kirppareilta ja osan teemme itse. rakastan lahjojen antamista,vaikkei niihin hirmusti voi rahaa käyttääkään! Jouluaamuna olemme käyneet joulukirkossa, sitten meille tulee joku kirkkokahveille ja illalla käymme sitten miehen vanhempien luona. Siellä on yleensä kaikki lapset perheineen. Asuvat onneksi isossa talossa :D Joulupyhinä ja välipäivinä sitten käymme minun sisarusten luona tai he meillä. Mulle Joulu on oikein sukujuhla...

Voi että miten tulikin jouluinen olo...missäs meidän jouluvalot oikein on... täytyy vissiin lähteä jo etsimään...:D Velipoika tos pari päivää sitten jo härnäski,että jokos teillä kuunnellaan joululauluja,kun ollaan jo lokakuussa.

Ja nyt lämmittään saunaa,ei joulusaunaa ny ihan vielä kummiskaan :D

H&viisikko

Vierailija

Meillä tytöt on syntyneet: 11/95, 10/97 ja 12/04. Sitten vielä itse olen syntynyt marraskuussa ja mieheni joulukuussa, että olisi kiva kun edes jollain olisi synttärit vähän eri aikaa. Kun tuntuu aina tässä syksystä, että on vaan juhlaa juhlan perään jouluun saakka. Tietysti siinä on se hyvä puoli, ettei ehdi tulemaan syysmasennusta kun on koko ajan touhua:)

Vierailija

niin..jatkoa...

lahjat saatuaan lapset leikkivät ja kun vieraat lähtevät, me nautitaan ja katsellaan kun lapset leikkivät.

valvotaan puolilleöin ja nukahdetaan väsyneinä mutta onnellisina =)

poika huutaa pyyhkimään, joten palaan taas..

Vierailija

mukavaa matkaa!

meidän matka suuntautuu gran kanarialle!ja 29 pvä!

innoissani minäkin,pääsee hetkeksi irti arjesta!

vaikka suru on kyllä mukana,mutta ehkäpä se siellä hetkeksi hellittää ja lievittyy...

roikun täällä kun en uskalla mitään aloittaa kun kaikki kuitenkin menee metsään...

ehkä ruoan uskallan tehdä;)

niin ja jaja!

teillä tosiaan vilkas syksy!meillä minä olen myös syyskuun lapsi,mies keväällä,että edes hiukan vaihtelua!eli syksyn suhde 5/2 meillä!

L+5

Vierailija

netti ollut pimeenä eilis illasta tähän asti ja mulla on vieroitusoireita=)

nyt miljoonat lasten harrastukset,palailen illemmalla!

mielettömän hieno ilma jälleen!hiphop,ulos kaikki=)

L+5(tänään hivenen paremmalla mielellä,mies maksoi siivoojan joka puunannut koko kodin,olisko siinä syynsä????)

Vierailija

Kirjoitellanpas tännekin välillä jotain...

Shoppailusta olette jutelleet. Itse saan aina välillä shoppailupistoksen ja silloin on kiva kierrellä kaupoilla katselemassa ihania vaatteita ja välillä sieltä jotain jopa löytääkin. Nuo lastenvaatteiden ostamiset (ainakin näiden isojen likkojen) on minusta taas tosi ikävää puuhaa. Jos saa likat (etenkin keskimmäisen) mukaan kaupoille, niin sitten mikään ei kelpaa, ei ainakaan äidin ehdottamat vaatteet! Sitten tykästyvät joihinkin karmeisiiin ja epäkäytännöllisiin retkuihin, joita minä taas en osta. Ja sitten on sota pystyssä. Tuntuu ihan hullulta miten nykyään jo tuollaiset ala-aste ikäiset ovat niin tarkkoja pukeutumisen kanssa, kun silloin kun minä olin pieni niin pidettiin niitä vaatteita mitkä äiti määräsi! No joo, menipä paasaamiseksi, mutta tosiaan oikein suututtaa välillä.

Nytkin pitäisi käydä keskimmäiselle jotain parempaa juhlavaatetta käydä ostamassa, mutta kun meillä on niin eri käsitys näistä hienoista vaatteista niin tietää mitä on edessä.

Muihin aiheisiin: Jouluihmiseksi tunnustaudun minäkin. Minusta joulu on vuoden paras juhla ehdottomasti. Ainut mikä nykyään on inhottavaa, on kun isot tytöt ovat joka toinen joulu aaton isällään. Minusta jouluna kaikkien pitäisi olla yhdessä ja aionkin alkaa taistelemaan sen puolesta, että myös isot tytöt voisivat olla jouluna kotona kun ex-miehelläkin on jo uusi perhe niin ei tarvitse hänenkään sitä yksin viettää. Kuitenkin tytöt asuvat pääsääntöisesti meillä (käyvät n. joka toinen vkonloppu isällään) niin varmaan itsekin haluaisivat olla ainakin aaton kotona.

Nyt toivottelen hyviä viikonloppuja kaikille! Ja anteeksi nuo pienet purkaukset tuolla tekstissä.

Vierailija

[color=purple] kyllä on ollut ihana syksy! Liekö tänään ollut viimeinen lämmin päivä, kun lauantaiksi on luvattu jo +6... On kyllä ollut sopiva vieroitus kesästä, nyt ei jää niin haikea fiilis kuin viime vuonna. Kiva, opemamma, että sait hankittua itsellesi jotain. itse saan niin mielettömät kiksit hyvistä löydöistä, että rahapussi saisi olla paljon isompi. Tässä parina päivänä olen ollut niitä olemattomiakin varoja törsäämässä hulluilla päivillä. Ja huomenna on pakko mennä taas, kun olen ostellut miehelle ja lapsille, ja niitä pitää palauttaa ja vaihtaa. Esikoiselle olen tuonut jo neljät talvivaatteet ja kaikki on olleet liian isoja. Monet sisävaatteet, varsinkin puserot ovat 130-140, mutta toppatakista oli 128:kin ihan valtava. Varmaan mallikohtaisiakin eroja. Kuopus heitti protestin jo tänään löytäessään itsensä stockan tungoksesta, saa nähdä miten huomenna. Autistista esikoista en kyllä siihen hulinaan raahaa mukaan, vaikka silloin koko-ongelma tulisi kerralla hoidettua. Mies onneksi kelpuutti yhdet ostamani sammarit. Ei ikinä itse viitsi mennä kauppaan ja kulkee yksissä ja samoissa housuissa kunnes ne ovat puhki. Onneksi vaimo pitää vaatteissa :) Sitten kun visalasku tulee, ei kyllä naurata kumpaakaan...

Materialistisin miettein dorinda kera kullannuppujen

Vierailija

Ihanaa kun on tällainen palsta. Olin eilen ihan täpinöissä plussattuani, pakko saada jakaa jonkun kanssa. silloin astuitte kuvaan TE.

Tänään sain vihdoin miehenkin kiinni ja suhtautuminen olikin ihanaa ja rohkaisevaa. Kyllä hän oli jo kuulemma tähän asennoitunut ja sanoi että onnellinen asiahan vauva on, joten kai tässä omatkin ajatukset alkavat kirkastua ja kesävauvaa odotellaan innokkaasti. Pahus vaan kun odottavan aika on niiiin pitkä.

Toivottelen teille kaikille ihanaa syksyä ja talvea sekä unelmien( mitä ne sitten ovatkin) täyttymistä.

Vierailija

[color=peru]ONNEA 5xmammalle! Ja tarrasukkia mukaan:)

Voi kunpa vaan pääsisi itsekin äkkiä sinne odotuspuolelle. Olisin niin toivonut meillekin sitä kesävauvaa kun kaikki muut on syntyneet syksyllä, mutta taitaapa tämäkin venyä sinne ainakin syksyyn...

Masumussulle tervetuloa! Nyt on jotenkin pää ihan tyhjä, eikä keksi mitään sanomista, joten poistun takavasemmalle, mutta I`ll be back;)[/color]

Vierailija

Mieli on maassa ja jo hetken kovastikin orastanut (krooninen) vauvakuume laskusuunnassa. Seitsemäs lapsemme kärsi vaikeassa synnytyksessä lievästä hapenpuutteesta. Alun huolestuneisuuden jälkeen olen elätellyt toiveita ettei se vaikuttanut pikkumiehen kehitykseen. Puheterapeutti teki pyynnöstämme alustavan tutkimuksen ja se on todella surullista luettavaa. Psykologi jatkaa tutkimuksia loppuvuodesta.

Olemme kokeneet samankaltaisen tilanteen kymmenen vuotta sitten; kolmas lapsemme on lievästi autistinen.

Nyt tuntuu, ettei todellakaan ole mitään mieltä haaveilla uudesta vauvasta. Mulla kun tuota ikääkin on jo reilusti ja ennen tätä nuorimmaista raskaus päättyi keskenmenoon 4 kertaa puolentoista vuoden aikana.

Voimia kaikille niin kuumeilijoille, odottajille kuin toiveensa hetkeksi menettäneillekin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat