Raskaus ja HIIVATULEHDUS, mitä lääkkeeksi?

Vierailija

Neuvolassa otettiin näyte ja todettiin hiivatulehdus. Terkkari sanoi, että osta mitä tahansa hiivalääkettä, mutta syö vähintään 3 päivän kuuri.

Mitä lääkettä olette käyttäneet? Suun kauttako niitä otetaan vai onko jotain puikkoja? Auttakaapas nyt ensikertalaista, kiusallinen vaiva.

Kommentit (7)

Vierailija

Olette mukavia, kun jaksoitte vastata. En saanut mitään selkeää ohjetta neuvolasta, mutta kysynpä apteekista. Arvelinkin, että pitäisi käyttää voiteena, mutta toisaalta kyllähän sekin menee kohtuun tai ainakin imeytyy verenkiertoon.

Pitää selvittää lisää, tämä on tosi inhottava vaiva.

Onko muita keinoja, miten sitten tätä voisi estää? Pois sokeri ja vaaleat jauhot, auttaisiko?

Vierailija

voi käyttää tukihoitona. Tai sitten kiskoa antaumuksella vaikka gefiluspiimää. Ruokavaliomuutos sokerin, hiivan ja vaaleiden jauhojen osalta kannattaa myös. Loppuraskaudesta, jos oikein vaivaa, niin lääkäri voi määrätä suun kautta otettavan lääkkeen (Diflucan).

Minulla tepsi vasta tuo suun kautta otettu lääke, nyt rv 36+2. Tätä ennen olen käyttänyt raskauden aikana 5 käsikauppakuuria eri kokoonpanoilla, voiteita, maitohappobakteereita ja ruokavaliomuutosta... eikä auttanut... Homma äityi erityisen pahaksi sokerirasituksen jälkeen, oli kyllä kamalaa...

Vierailija

Näin ainakin sanoi neuvolalääkäri.

Mutta soita hyvä ihminen neuvolaan, ei täältä kannata kysyä tuollaisia asioita, saat vastauksiksi ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä.

Vierailija

ei saa mitään suun kautta otettavia käyttää eikä niitä " nappuloita" vaan nimenomaan voidetta ja kyllä on tehonnut ja rv on mulla 23

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat