Miten saisi lapsen alkavan nuhan loppumaan mahdollisimman nopeasti? Vinkkejä kiitos!

Vierailija

Eli 2,5 vuotiaalla on tänä aamuna nenä vuotanut ja aivastellut hän on jonkin verran. Viikonloppuna pitäisi lähteä ekaa kertaa pitkästä aikaa reissuun, mutta siitä ei tietystikään tule mitään, jos poika on kipeä.

Miten siis edesauttaisin flunssaa menemmään ohi mahdollisimman nopeasti? Kannattaako esim. ulkoilut nyt jättää 2-3:ksi päiväksi kokonaan? Entäpä vaunuissa nukkuminen? Poika tahtoo vielä itse nukkua parvekkeella päiväunet, on kyllä siellä taljan ja vällyjen välissä tehokkaasti...

Kertokaa ihmeessä kuinka itse toimisitte!

Kommentit (6)

Vierailija

Nää perusjutut - lepo, C-vitamiini, lämpimänä pito (ei niin, että hikoilee kuitenkaan, kuten tuolla aiemmin jo oli puhetta). Menee ohi, kunhan ei tule jälkitauteja. Eihän flunssaa voi periaatteessa parantaa, elimistö hoitaa sen pois omalla ajallaan. Oireita voi koittaa lievittää ja oloa parantaa.

Vierailija

edellisten vinkkien lisäksi.jos nenä aivan tukossa eikä nacl liuos auta niin lisäkisi suihkuun ipana höyryä tulee ja räkä lähtee.

Vierailija

Meillä lapset on sitä itse halunneet jo pieninä, kun he ovat huomanneet että se auttaa tukkoiseen nenään. Ei pääse pöpöt muhimaan kun lima pääsee kulkemaan. Käytän sitä itsellänikin. Apteekista saa, jos ei itse halua tehdä. En ole tehnyt koskaan itse, mutta eihän se ole kuin 0,9% suolalious.

Vierailija

Laita yöksi sängyn alle sipulia murskattuna, samoin laitan lapselle sukat jalkaan yöksi ja sukkiin sipulimurskaa. Jotkut käyttää myös valkosipulia, mutta se on lapsen iholle liian voimakasta.

Itse olen pitänyt korvakipuisella lapsella sipulinpuolikasta tyynyllä korvaa vasten yöllä ja johan on pipit poistunu!

Ennen kun ei näitä kaikkia lääkkeitä ollut, niin on näin toimittu ja terveeksi tultu. Kannattaa ainakin kokeilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat