Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA UNETTOMUUTEEN

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

On jo toinen yö takana, että pääsin unten maille vasta aamulla viideltä! Siis mitä ihmettä? Sain kyllä nukuttua sitten niin, että heräsin tuossa klo 11 aikaan, eilen 12 aikaan, mutta alkaa oikeasti tympäseen. Vauvakin on innostunut möyrimään viiteen asti masussa, nyt viikkoja 38+3.

Olen yrittänyt keksiä vaikka mitä, että uni tulisi. Mitä vinkkejä ois??

Kommentit (6)

Vierailija

Myös minulla on perinteitä unettomuudesta ja nyt se on iskenyt kunnon teholla keskiraskauden aikana. En siis ole pystynyt nukkumaan sekuntiakaan öisin, en vaan ole pystynyt nukahtamaan. Lopulta otin yhteyttä synnärin päivystykseen, kun ajattelin, että tähän on saatava joku loppu.

Päivystyksessä lääkäri käski syömään Opamox-unilääkkeitä. En jotenkin uskonut, että niin tosiaan saisi tehdä raskaana, joten käännyin vielä myöhemmin uudestaan lääkärin puoleen. Kuulemma on pahempi asia, jos valvoo, kuin jos ottaa lääkettä. Mitä tahansa unilääkettä ei tietenkään voi syödä. Tuota merkkiä ne kuulemma antavat odottaville äideille jopa synnärin osastolla, jos ovat sinne jostain syystä joutuneet sinne makailemaan, eivätkä osaa nukkua.

Kyllä lääkkeen syömisestä on silti jatkuvasti huono omatunto. Olen varma, että jos lapsella paljastuu myöhemmin vaikka lukihäiriö tms, niin syytän siitä raskauden aikaista lääkken käyttöäni, vaikkei se ehkä siitä johtuisikaan.

Sympatiani kaikille unettomille!

t. palstailija

Vierailija

Aluksi hain reseptejä lääkäristä, mut en enää jaksa, kun on niin vähän raskautta jäljellä. Pillerit on siis loppu.

Mulle on määrätty Ataraxia ja Panacodia unettomuuteen. Molemmat väsyttävät.

Nukahduslääkkeitä ei anneta kuin sairaalassa. Mulle sanottiin että jos haluan nukahduslääkkeitä, niin sit pitäis mennä sairaalaan nukkuu, mutta en halua, koska kuopus on vasta 1v 2kk ja en halua olla ylimääräisiä öitä pois kotoa.

Ehkä mä kestän vielä hetken...

Rv 39+5

Vierailija

Ja ihan kotona niitä olen popsinut, on kuulema erittäin tärkeetä nukkua hyvin ennen loppukoitosta. Mulla oli kuukauden valvomiset takana ja olo oli kuin zombiella, päätä särki ja oli oksettava olo. Mulla on suunniteltu sektio edessä ja sanoivat että viimeisellä viikolla ei ole hyvä ottaa noita lääkkeitä, voi olla jotain yhteisvaikutusta leikkauksen kanssa ja tietysti ei joka ilta niitä tule ottaa. Olen ottanut pari päivää peräkkäin ja sitten taukoa, ja täytyy sanoa että olen kuin uusi ihminen. kannattaa keskustellä lääkärin kanssa, neuvolassahan ne tyrmäsivät täysin mun ajatuksen nukahtamislääkkeistä, mutta polilla ottivat asian itse puheeksi, kun valitin unettomuudesta.

36+0

Vierailija

Mulla myös uni loppuu 4 - 5 aikaan aamulla. nousen ylös, ja jumppaan puoli tuntia ja sen päälle heti 1t40 tai 2 t ajan kuntopyörällä. olen yleensäkin aamu ihminen. en juuri koskaan nuku 7-8 pitempään.

Laitan nukkumaan n 9-10 aikaan.

Tämä netti muuten hyvää ajan kulua tässä pyörän selässä! Huvi ja hyöty samassa!'

>En yleensä nuku päivälläkään, kai ne jotkut hormoonit vaikuttaa, ettei unta tarvi.

Vierailija

Ei auta kuin vaihtaa välillä nukkumapaikkaa (välillä sohvalla uni tulee paremmin) ja yrittää makoilla. Se menee ihmeen hyvin levosta, sillä nousen aina kuitenkin n.klo 9. Yritä nousta aikaisin, äläkä nuku päikkäreitä, niin luulisi seuraavana iltana unen tulevan paremmin (ei päde minulle, vaan unen tarve on todella vähentynyt).

Uusimmat

Suosituimmat