Miten kasvattaa vaativasta taaperosta tasapainoista lasta??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Alan olla ihan pulassa perheen 3.5 v tyttösen kanssa.Väkisinkin alkaa omat keskustelut hänelle olemaan negatiivis sävyisiä ja huomaan kieltäväni häntä aika paljon.Lapsen käytös saa minut näkemään punaista.

Pienemmän sisaruksen ollessa nukkumassa tai muuten olemme kahden niin lapsi on ihan erilainen, kuuluuko tähän ikään älytön pöllöily?? ei mene minun järkeen ainainen pahanteko :(

Hoidossa on kuin pieni prinsessa, itse en näe jostain syystä lapsessa mitään prinsessaa enää kuin harvoin :(

Kommentit (5)

Vierailija

Liisa keltinkangas-Järvinen:

temperamentti

tai

Kurcinka, Mary Sheedy

ISBN: 0060923288

Perennial, 1992

Raising Your Spirited Child: A Guide for Parents Whose Child Is More Intense, Sensitive, Perceptice, Persistent and Energetic

Molemmat saat tilattua osoitteesta

http://www.bookplus.f

Vierailija

Äkkiseltään vaikuttaisi siltä, että lapsesi on mustasukkainen pienemmän sisaren saamasta huomiosta, jos kerran kahden kesken on erilainen. Oletko kiinnittänyt huomiota siihen, että annat molemmille yhtä paljon huomiota? Anna isomman osallistua vauvanhoitoon ja tuntea itsensä tärkeäksi.

Vierailija

Meillä apset 4 v ja 1,5 v. Vanhemman lapsen kanssa ollaan ihan pulassa. Tuntuu ettei ehdi antamaan positiivista huomiota oenkaan, kun saa jatkuvasti olla kieltämässä. Usein mietin, että mitenkä ihmeessä saisi kasvatettua tuosta lapsesta tasapainoisen, hermot menee väkisin monta kertaa päivässä ja kunnolla. Jatkuvasti saa olla nalkuttamassa jostakin asiasta. Tuntuu, että lapsi tahalaan tekee kaikkea mistä tietää minun/isänsä suuttuvan. Jotenkin taantunut monissa asioissa jotka ennen sujui hyvin. Vaatteiden pukeminen, syöminen ym. yhtä tappelua. Ja tietysti pikkusiskon kimpussa on kaiken aikaa.

Pitäsi varmaan vaan kasvattaa itseään...siis pidempää pinnaa (mistähän sitä saisi ostettua). Me ajateltiin ruveta aina viikolla tekemään niin, että isä on toisen lapsen kanssa ja äiti toisen kanssa (lapset ei oikein tule toimeen keskenään, jatkuvaa tappelua) vuoropäivin. Uimassa olen vanhemman apsen kanssa ruvennut käymään viikoittain ja nauttii siitä. Siis enemmän kahdenkeskistä aikaa apsen kanssa. Itsestäni huomaan sen, että kuva lapsesta muuttunut jonkin verran negatiiviseksi eli ei itseä kiinnosta akaa tekemään sen kanssa mitään, kun kumminkin kiukuttelee ja saa jostakin raivarin. Pitäisi jotenkin päästä tuostakin eroon...

Ei eipä minulla neuvoja ole antaa. Ainoastaan tietoa, ettet ole ainoa tuossa tilanteessa... joskus jo se lohduttaa.

Vierailija

Tämä 3.5v sählää kaiken aikaa ja tekee asioita mistä varmasti tietää että hänelle sanotaan.Saa huomiota myös muuten, siksi ei voi käsittää miksi mikään ei riitä.Kaikesta napistaan ja kiukutellaan, kohta kaikki ilon aiheet lähtee elämästä koska mitään kivaa ei voi tehdä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat