Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirena kierukka

Vierailija

Osaiskohan joku sano jotaki?

Mulla on ollu Mirena hormonikierukka nyt 1v ja 8kk ja nyt ei oo kolmeen kuukauteen tullu menkkoja ollenkaan. Alkuun tuli menkat ihan normaalisti ja välillä ne oli aika runsaatkin. Ajattelin että voiko ne näin pitkän ajan jälkeen jäädä kokonaan pois? Oon tehny 2 raskaustestiä ja kumpikin oli negatiivisia (ei ole raskauden oireitakaan)Mies sanoo ettei kierukan lankojakaan enää tunnu.. Onko ne voinu " hävitä" johonkin? Koska kierukka ei ainakaan ole tullut pois..en ainakaan oo huomannu. Pitäsköhän mennä lääkäriin vai mitä?

Kiitos jos joku osais vastata..

Kommentit (9)

Vierailija

mulle laitettiin mirena kierukka tammikuussa ja kävin joskus helmikun lopussa tarkistuttaa onko kohdallaan.. koska pitää seuraavaks mennä??

Vierailija

..sillon ihmetytti että mitäs tää nyt on ku hormonikierukan pitäis vähentää vuotoa ja nyt ihmetyttää ku menkkoja ei tuu :) Mut kai se sit on ihan normaalia.. En mee lääkäriin jos ei tuu mitään oireita.

Ja 7: mieheni on tuntenut langat sormillaan mut yhdynnässä ne ei kuulemma tunnu. mulla on joskus alavatsa kipee yhdynnän jälkeen.. mut se menee aika äkkiä ohi.

ap

Vierailija

Sitä ennen tuli aika reilustikin verta. Kävin tutkimuksissa ja lääkärin mukaan jostain syystä jollain se kierukka " lähtee toimimaan" vasta pidemmän ajan kuluttua. Toimii tietenkin heti siinä mielessä, ettei voi tulla raskaaksi, mutta kohtu asettuu lepotilaan myöhemmin. Asialla oli jotain tekemistä kehon oman keltarauhashormonin kanssa (se on hallitsevana kierukan hormonien yli tms).

Vierailija

Jos testit näyttää negaa, ei mielestäni pelko raskaana olosta. Onhan kierukka voinu nousta vähän ylemmäs, jolloin langat jää kohdun kaulaan. kuukautiset voi jäädä pois vielä myöhemminkin. Kierukan paikka tarkastettavissa ultraääneellä.

Vierailija

Oon menossa huomenna tarkastuttamaan kierukan paikan. Mieheni valittaa,että ne langat pistelee ja alavatsa on usein kipeä rakastelun jälkeen. Menkoja mulla ei kyllä ole. Mulle sanottiin puhelimessa,et jos se on pois paikaltaan ,niin alkais menkat?

Uusimmat

Suosituimmat