Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka leikkaavat lastensa hiukset itse?

Vierailija

parturoin just kaksi päätä. =)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Askartelu- ja käsityötaustaa on, sakset pysyy siis kutakuinkin kädessä, ja tähän asti 2-vuotiaan hiustenleikkuu on onnistunut ihan hyvin (lähinnä lyhennelty otsahaivenia). Nyt pituutta alkaa hiuksissa olla sen verran, että takaostastokin kaipaisi pientä tasoittelua.

Mistähän siis löytyisi perusohje tytön hiustenleikkuuseen? Entä mistä niitä kunnollisia tai edes kelvollisia saksia saa, mitä mahtavat maksaa?

Vierailija

Lapsen kampaamokäynti (pitihän se kokeilla) maksoi n. 15 ¿ ja oli lähinnä takatukan tasaus. Lapsikaan ei halua enää kampaajalle vaan haluaat että äiti leikkaa...

Vierailija

Ostin just sakset Hairstoresta 14 e, Hobby Hall näyttää myyvän myös. Ja on tosiaan eri leikata kunnon saksilla kuin keittösaksilla. Parturisakset haukkaavat hiuksista kiinni eivätkä työnnä niitä edellään.

Mies ja pojat käyvät tutussa parturissa, tytön 4 v otsatukkaa leikkaan itse ja tarkoitus olisi että tulevan ekan takatukan lyhennyksenkin tekisin itse. Kaikki vinkit tervetulleita!

Vierailija

Ensimmäisen kerran leikattiin kun olivat n. 12 kk vanhoja ja sen jälkeen n. 4 kk välein on leikattu. Laitetaan lapser baarijakkaralle istumaan ja äiti istuu tuolilla edessä. Saa parturitäti ihan hyvin leikattua. Maksan tälle sukulaiselle 7,5 euroa/lapsi eli yhteensä 15 euroa hiustenleikkuusta. Mutta niitä kyllä leikataankin aika reippaasti. Meidän pojalla oli jo 1,5 vuotiaana todella paksut hiukset ja niitä täytyy aina ohentaa kunnolla. Mutta aina on saatu todella hyvää jälkeä aikaiseksi.

Vierailija

Välillä olen miehelle kyllä sanonut, että ammattilainen saisi fiksumman näköistä jälkeä. Säästö on kyllä huomattava.

lapset on totutettu pienestä pitäen. Reilun kokoinen syöttötuoli on hyvä paikka.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat