Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä syistä sokerirasitustesteihin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Siinä se kysymys; isäni on diabeetikko ja jostain olen ymmärtänyt, että jos lähisuvussa diabetesta>>>sokerirasitustesteihin... Esikoista odottaessa ei testejä, eikä nytkään. Esikoisesta painonikin nousi niin prkl:eesti ja tästä sama homma, muttei kukaan ole maininnut sokerirasitustestiä sanallakaan.

Siis mitkä ovat niitä syitä, että joutuu noihin testeihin??

Kommentit (7)

Vierailija

Eli sen takia olen käynyt sokerirasituksessa kun kaksi edellistä lastani ovat olleet syntyessään yli 4.5 kiloisia.Se näyttää olevan sääntö että silloin käydään vaikkei paino sinänsä paljoa nousisikaan.

Julane ja piipula 31+1

Vierailija

Eli sinuna kyllä pyytäisin/vaatisin päästä sokerirasitustestiin ihan jo sukurasituksenkin takia.

Minulla todettiin raskausdiabetes ja olen nyt insuliinihoidolla. Ilman hoitoa lapsi voi kasvaa liian suureksi ja lisäksi sisäelimet voivat kasvaa liikaa yms. Eli lapsen parhaaksi tämän pistoshoidonkin kestää!

Vierailija

Mittaus otetaan jos

* painoindeksi on yli 25 ennen raskautta

* on synnyttänyt yli 4,5 kg lapsen

* virtsassa on liika jotain

sitten oli vielä muutama muukin syy mitä en nyt muista.

Esikoisesta tosin olin mittauksessa sen takia kun paino nousi raskauden aikana niin paljon.

Vierailija

Minun kaverini ovat kyllä menneet rasitustestiin kun suvusta löytyy diabetesta ja minä olen käsittänyt että se on aika yleinen syy sinne menemiseen. Ehkä kannattaisi kysäistä neuvolasta.

Vierailija

nimenomaan painon nousun takia sokerirasitukseen sekä ison sf-mitan takia. Mitään ei onnex kuitenkaan ollu vialla.

Olin muutama päivä sitten ja terkkari halusi varmistuksen kun on tullu jo 13kg ja sf 29cm. Ovat kai aika erilaisia nuo terkkarit. Kannattaa pyytää jos huolestuttaa!

jade 30+4

Uusimmat

Suosituimmat