Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä olette tarjonneet 2v synttäreillä =)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Neidin synttärit lähenee ja muutamia kavereita ollaan kutsumassa mutta nyt iski ihan tyhjää kun ei keksi mitään uutta tarjottavaa lapsille ja aikuisille,onko ihan tylsää tarjota sitä vanhaa ja samaa voileipäkakkua ja täytekakkua?!Vinkkejä otetaan ilolla vastaan =)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

KIITOS KIITOS KIITOS sinulle mahtavista vinkeistä ja hyvistä sivuista tuolla vuodatus.netissä. On meidän Oskarin 1-vuotis-synttärit meinaan pelastettu!!!

Onneksi löytyy näin innokkaita leipojia, jotka pelastavat meidän kotiäitien päivän näinkin helposti =).

Nyt vaan leipomaan ja koristeita etsimään. Mistä muuten olit löytänyt ne ihanat Tikru ja Nasu hahmot sen yhden lasten kakun päällä?

t.Lenni75

Vierailija

No niin, kävinpä tarkistamassa josko ohjeet löytyisivät pirkan sivuilta, ja siellähän ne olivat. Itselläni on pirkan leivontakirja. Eli menepä osoitteeseen www.pirkka.fi

Hae reseptihaulla; Suklaaunelmatäytekakku ja Hyydytetty kalkkunakakku, siinä on juuri ne ohjeet kuvineen. Nyt en muista mitä siinä suklaaunelmakakussa oli liköörinä, mutta itse olen käyttänyt kahvilikööriä ja on tosi ihanaa. Toisekseen, päälle tulevan kerman olen tehnyt maitosuklaasta, en taloussuklaasta. Ja suhteessa niin, että 5dl vispi cremeä+ 1 levy fasun tai maraboun suklaata.

Ja nallekakusta sen verran, että voit tehdä ihan vaikka nallen pään siten, että teet normaalin pyöreän kakun ja lisäksi kääretorttupohjan, josta leikkaat vaikka juomalasin avulla pyöreitä rinkuloita korviksi. Eli niin monta, että tulee yhtä korkea kakkupohjan kanssa. Päälle suklaakermavaahtoa ja nenä, silmät jne...karkeista tai kekseistä.

Käyn huomenissa katsomassa jos jotain olet vielä vailla=)

Vierailija

Kahden synttärikakun tekoajat lähestyvät, joten perinteinen kysymys, jonka kysyn kerran vuodessa eli mitä laittaisin kakun väliin..? Mansikka-banaani, ananas-vadelma ja kinuski-lakka on kokeiltu, joten onko jollain vielä hyviä ideoita? Kiitollisuudella otan vastaan.

Vierailija

Minäkin olen huomannut tuon loistavaksi voileipäkakuksi. Sitä kannattaa kokeilla myös erilailla varioiden. Hyvää tuli esimerkiksi niin, että hienonsin n.200g palvikinkkua pieniksi kuutioiksi hyytelöön ja laitoin kurkun ja paprikan sijaan kurkkusalaattia. Kakun koristelin kirsikkatomaateilla ja tuorekurkulla. Toisen kerran laitoin kakkuun hienonnettua kylmäsavulohta ja maustoin sitruunapippurilla. Sekin oli menestys. Laitan myös mielelläni paksummasti sitä leipäpohjaa.

Olen ihan samaa mieltä noista pirkan ohjeista. Ohjeet ovat tosiaan hyviä ja niitä on vähän joka tilanteeseen. Esimerkiksi nämä suklaasydämet ovat olleet meidän perheessä ja suvussa todella pidettyjä herkkuja

Suklaasydämet

(12 annosta)

2 dl vettä

100 g voita tai margariinia

1 1/2 dl vehnäjauhoja

1/2 dl kaakaojauhetta

3 munaa

Täyte:

2 dl kuohukermaa

1 prk (250 g) maitorahkaa

1 ps (150 g) Marianne-rakeita

1 1/4 dl sokeria

1 tl vanilliinisokeria

Koristeeksi:

100 g tummaa suklaata

mintun lehtiä

Kuumenna vesi kiehuvaksi teräskattilassa. Sulata veteen rasva. Sekoita jauhot ja kaakaojauhe keskenään, ja lisää seos yhdellä kertaa kattilaan puuhaarukalla hyvin sekoittaen. Kuumenna ja sekoita voimakkaasti, kunnes seos irtoaa kattilan reunoista. Anna taikinan jäähtyä viitisen minuuttia, kunnes se on haaleaa. Lisää munat yksitellen, mieluiten sähkövatkaimella vatkaten.

Pursota taikinasta seitsemän sydäntä leivinpaperin päälle. Aloita pursotus sydämen reunoista ja pursota eniten taikinaa kunkin sydämen keskustaan, jolloin tuulihattu kohoaa keskeltä. Jätä sydänten väliin tilaa. Paista 200-asteisessa uunissa noin 25 minuuttia. Älä avaa uuninluukkua ennenkuin paistoaika on lopuillaan, jotta tuulihatut eivät laskisi. Pursota ja paista lopputaikina samalla tavalla.

Valmista täyte. Rouhi Marianne-rakeet: laita ne pakastepussiin, sulje pussi ja painele rakeet murskaksi esimerkiksi kaulimen avulla. Vaahdota kerma hyvin ja sekoita joukkoon rahka, karamellirouhe, sokeri ja vanilliinisokeri. Halkaise ja täytä jäähtyneet tuulihatut. Sulata suklaa esimerkiksi mikroaaltouunissa ja valuta suklaa kapeina viiruina leivonnaisten päälle. Koristele suklaasydämet vielä mintun lehdillä, ja kutsu ystävät kahvipöytään.

Vierailija

Mä annan täällä vain itse testattuja ja hyviksi havaittuja ohjeita, ellen toisin mainitse=)

Sillä onhan maailma ohjeita pullollaan, mutta ihan kaikkea ei kannata kokeilla kantapään kautta, kaikki kun eivät aina ole ihan toimivia juttuja.

Kalkkunakakku on testattu muutamaan juhlaan, viimeksi reilu viikko sitten vauvamme ristiäisiin. Tein niitä kolme kappaletta, ja ne on siitäkin näppärät, että jos tosiaan tarvii tehdä useampi, voi täyteaineen tehdä kerralla, eli on hyvin nopeatekoinen isommallekin porukalle. Koristelu onnistuu myös ihan kuten kuvassa. Itse ostaisin näillä kokemuksilla ehkä mieluummin ohuenohuita kinkkuleikkeleitä, se on parempaa kuin kalkkuna. Kalkkuna on jotenkin niin mauton ja rasvaton. Mutta tosiaan, nuo ohuenohuet taittuvat hyvin ruusukkeiksi, siinä touhussa ei kauan nokka tuhise. Otat leikkeleestä keskeltä kiinni ja taitat sen " ruttuun," vähän kuten ohuita lautasliinoja kääntäisi kahvikupin korvaan...ymmärsitkö?

Suklaaunelmakakku on ollut tosi menestys, olen tehnyt sitä omiin juhliin, sukulaisille ja vieraillekin tilauksesta, sekä se on saanut loistavaa palautetta pitopalvelun asiakkaiden keskuudessa, joille olen sitä tehnyt.

Äitini joskus osti mulle tuon keittokirjan, en tiedä mistä sitä saa.

Pirkan ohjeet ovat vuosien saatossa olleet tosi hyviksi havaittuja, niillä tuntuu olevan hyvä koekeittiö. Itse olen kouluaikoina osallistunut projektiin, jossa kehittelimme erilaisia reseptejä ja se oli tosi raskasta hommaa, kaikki piti hioa viimeistä murua myöten loistavaksi reseptiksi, ei siis mitään sinnepäin, siksi noi pirkan ohjeet ovatkin varmaan niin hyviä. Siis luulen, että ne on useaan kertaan testattuja.

Jos olet innokas leipoja, suosittelen etsimään kirjakaupasta Kaarina Roinisen tuotantoa, sillä on ihania ohjeita perusaineista, olen ihan myyty niistä. Hänen ohjeistaan on tullut monta omaa suosikkiani.

Eipä tässä muuta. Jos jatkossakin jotain kaipailet, huhuile, jaan mielenkiintoni mielellään muidenkin kanssa=)

-Lintu75

Vierailija

Kaarina Roinisen Parhaat kotileivonnaiset (ainakin muistaakseni ton niminen) on tosi hyvä kirja, samoin Pirkan leivontakirja ja yleensä kaikki Valion ohjeet ovat hyviä. Mulla on ainakin puoltoistametriä keitto/leivontkirjoja mut aina ne samat tulee valittua...

Vierailija

Olin just ajatellut tehda voileipakakun, kun takalaisilla synttareilla sita ei juurikaan nae. Kakun ihmiset yleensa ostavat kaupasta, kenties pizzaa,sipseja ja hedelmia tarjotaan lisaksi.

Laitanpas pojan 1v synttarimenun viimevuodelta, jos siita viela vinkkeja vaikkapa jollekin muulle.

Suolaisena tarjottiin molemmissa poydissa:

Kinkku-ananas- seka jauhelihapizzaa

Tuulihattuja kala- seka kinkkutaytteilla.

Lapsille oli tikkuja, joissa rypaleita, juustoa, kirsikkatomaattia, tuorekurkkua

Kultakaloja,karkkeja

Kakku,suklaanelioita,pullaa (taisi olla juhlien menestys, etasuomalaisille puolisoineen :D)ja varmaankin jotain kekseja.

Nyt taidan tarjota tuota hyydytettya kalkkunakakkua ja kenties toinen kalasta. Kenties jotain salaattia. Tietty se taytekakku (juhlitaan Thomas-junateemalla), pullaa,kekseja,sipseja, juustotikkuja,kirsikkatomaatteja, hedelmia...ja eihan sita tieda vaikka leivontainnostus taas iskis. Marras-joulukuussa juhlitaan sitten vastasyntynytta, joten jotain ideoita taytynee jattaa niihinkin juhliin.

Vierailija

no tietenkin sen kakun...

mut sen lisäksi pikku-pitsoja ja suklaa tuorejuustoneliöitä. Toisen lapsen synttäreille suolaisena oli kinkkuraejuustopiirakkaa ja " suklaisena" mokkapaloja (hätävarana pakkasessa piimämarjapiirakkaa). Kakut olivat molemmilla kermakakut, mutta laitoin väliin mm. suklaaminttu dominon muruja, mariannerakeita ja rahkaa. Näin sai hiukan erilaista makua. Mun mielestä pöydässä ei tarvitse olla miljoonaa eri sorttia. Eikä kaiken tarvitse olla kamalan vaikestai tehtävää. Lasten kattaukseen sit vain lisäsin karkit ja sipsit.

mielestäni pääsin suht helpolla!

Vierailija

Kiitos sullekkin kuulosti hyvältä!Ei sulla olisi voima varoja kirjoittaa tuon suklaa tuorejuusto neliöiden ohjetta tai sitten kertoa mistä sen saa itse kirjoitettua,en ole koskaan kuullut moista ohjetta ja tekisi mieli kokeilla :)

Vierailija

Siis vau mitä herkkuja =) joo tiedän että on kaikenlaista tarjottavaa,mutta juuri jotain uutta ja ihanaa olikin hakusessa.Tuo suklaaunelma täytekakku kuulosti aivan suussa sulavalta ja samaten tuo nallekakku..onkohan niistä ohjetta missään vai vain tavalliseen tapaan tehdään ja täytetään noilla moussella sun muulla.Niin ja onko siis tuo nallekakku nallen muotoinen,sori tyhmä kysymys!!

Varmaan neiti saa todella hienot juhlat,vaikkei niistä niin ymmärrä,mutta aikuiset nyt ainakin saa jotain uutta maisteltavaa meidän kekereillä..ja todellakin ajattelin tehdä tuon voileipäkakku variaation sillä täällä inhotaan tehdä sitä tavallista ja monimutkaista voileipäkakkua. Kiitos näistä!

Vierailija

siis etsipä käsiisi pirkan nettisivuilta ohje hakusanalla Suklaaunelmatäytekakku. Et taatusti tule pettymään, tämän kakun muistavat vieraatkin!

Vierailija

Kiitos kiitoksista! Kävin viime yönä lisäilemässä osaan kuvista ohjeita. Laitan lisää kunhan ehdin.

Nasu ja Tikru löytyivät laivalta, Nalle Puh meni parempiin suihin ennen kuin kakku oli valmis. Ne oli siis marmeladitikkareita. Mä olen onneton kakkujen koristelija, jotain simppeliä yritän aina kehitellä, se kakku oli itseasiassa koristelultaan mun lasten käsialaa, mä hoidin vain reunapursotuksen=) Yritän saada kuvia jatkossa lisääkin, muutamia odottaa kameralla, kunhan jaksan ne sinne laittaa. Joten jos kiinnostaa jututu jatkossakin, pidä sivu jossain muistissa.

T: Lintu75

Vierailija

Voi...mulla on aina itsellä runsaudenpula ideoista, kun rupean juhlia järjestämään. Keksitäänpäs jotain sullekin=)

Mitäpä sanot tällaisesta voileipäkakun variaatiosta....

pohjana ruisleipämuruja ja sulatettua margariinia, täytteeksi liivatteella hyydytettyä ranskankermaa, maustekurkkua, paprikaa ym.... päälle koristelut voileipäkakun tapaan, tehdään irtopohjakakkuvuokaan. Näyttävän näköinen ja paljon nopeampi valmistaa. Sitten on tietysti erilaisia suolaisia piirakoita, salaatteja....tuulihattuja ym.

Makeista ehdotuksia; Mansikkatomusokerikuorrutteisia muffinsseja, amerikkalaista sitruuna-marenkitorttua, , marja-marenkimuffineja, suklaa-unelmatäytekakkua (välissä suklaamousse, päällä suklaakermavaahtoa), kakku, jossa päällä mansikkakermaa ja kivoja koristeita, eli oikein tyttömäinen kakku, nalle-kakku, joka suklaakerman ansiosta maistuu taivaalliselta. Mokkapaloja, joiden pinnalle on ripoteltu niitä pieniä mariannekarkkeja, marenkikakkuja, uunijäätelöä, tiramisua, piirakoita sesongin marjoista; puolukat/mustikat. charlotte-russesta variaati; sisällä kahvi-kermahyytelö....

kysele jos jotain tarkennusta kaipaat....tai ohjetta johonkin.

Vierailija

Kiitos kovasti!

Kävin katsomassa pirkan sivuilta näitä ihania tuotoksia ja voi että kun siellä oli yhtä sun toista ihanaa..päätin että teen tai siis koitan tehdä tytölle nallekakun ja sulta sainkin hyvät ohjeet nallen tekoon =) ja sitten koitan tuota kalkkunaversio voileipäkakkua.Onko testattu että on oikeasti hyvää?! Niin ja eri asia on sitten se että saanko ne näyttämään yhtä hienoilta.Lisäksi meille tulee jotain fetapiiraita,näytti kivalta ja lapsille kaikkea tikkuja ja suola naposteltavaa ja muuta mitä nyt keksin..taitaa pirkan sivut olla tästä lähdin kovasti käytössä..

Muuten mistä olet saanut tuon Pirkka keittokirjan,kiinnostus heräsi vaikka näkeehän ne netistäkin =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat