Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITA TEEN, kerronko raskaudesta? Sain uuden tyon pitka tyottomyysjakson jalkeen, plussasin haastattelun jalkeisena paivana, viikon paasta a...

Vierailija

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Ilmoita ensimmäisen kuukauden aikana kuitenkin tilanteesi, mutta silloin olet kyllä näyttänyt jo osaamistasi. Rohkeasti vain! Raskaus on täysin normaali asia, sitä ei saa hävetä. Työnantaja on typerä jos " kieltää" sinulta raskauden. Sinulla on oikeuksia elää omaa elämää työn ulkopuolella ja omaan elämääsi kuuluu perhe! Hoida työsi kunnolla ja kanna vatsasi ylpeänä!!=)

Vierailija

Ainakaan ei kannata hiiskahtaakaan ennen kuin pahin keskenmenovaara on ohi. Muuten sulla huonolla tuurilla loppuu työt eikä tulekaan vauvaa vielä.

Jos raskaus alkaa näkyä ennen koeajan loppua, kerro todisteellisesti, koska jos sen jälkeen haluavat irtisanoa sut koeajalla, työnantajan pitää todistaa, ettei johdu raskaudesta. Jos et ole kertonut, vaan työnantaja on arvannut raskauden, olet heikoilla.

Ja lain mukaan koeaika saa olla korkeintaan 4kk eli sen jälkeen työsuhde on tavallinen eikä sua voida irtisanoa, vaikka sopimuksessa olisi sanottu 5kk.

Vierailija

Sitäpaitsi kuten sanoi joku, keskenmeno on mahdollista alussa (tietenkin myöhemminkin) ja jos niin ikävästi kävisi, niin sitten olisi mennyt kaksi asiaa, jos et olisi mennyt töihin.

nimimerkillä 4 keskenmenoa, ja onneksi useampi eläväkin lapsi.

Vierailija

Minäkin sain juuri töitä ja parin viikon sisällä alkaa hommat. Ja minä jännitän mahdanko olla raskaana. No, vaikka olisin niin menen kyllä töihin. Mene sinäkin. Ei raskaus ole sairaus ja vaadi kotona kykkimistä. Et ole työnantajalle mitään " velkaa" eli sun ei tarvitse pistää heitä etusijalle vaan itsesi. Tsemppiä! :)

Vierailija

sanon kuitenkin.

Raskaus voi mennä myös kesken. Aloita työt normaalisti ja katso mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Älä kerro raskaudesta vielä tässä vaiheessa.

T: yksi keskenmenon saanut ns. varmojen viikkojen jälkeen...

Vierailija

Ajatelkaapa, jos Ap olisi mies - ei hänen tarvitsisi pelätä, että työnantaja sanoo työsuhteen irti, kun vaimo saa pian lapsen...

On tää niin väärin.

Vierailija

Minä sain uuden työpaikan, kaksi viikkoa työn alkamisesta huomasin olevani raskaana. Kerroin työnantajalle raskaudesta noin 3 kuukauden kuluttua. Raskaudesta onniteltiin ja toivottiin minun jatkavan töissä mahdollisimman pitkään.

Äitiyslomalle jäädessäni ilmoitin palaavani töihin kun lapsi täyttää vuoden. Kävin työpaikalla äitiysloman aikana ja varmistin, että he muistavat paluupäiväni, mutta kun paluun aika lähestyi, heillä ei ollutkaan tarjota minulle töitä. Liitosta ottivat yhteyttä ja muistuttivat lakipykälistä, mutta arvatkaapa oliko suurta motivaatiota palata paikkaan, mihin minua ei selvästikään haluttu. Tervetuliaisiksi sainkin lopputililapun, tuotannollisista ja taloudellisista syistä heillä oli töitä minulle vain pakolliseksi kuukaudeksi.

Vierailija

Kuulostaa siltä, kuin et haluaisikaan töihin. Jos olet kerran työn saanut, niin miksi et menisi töihin. Eikö lyhyemmätkin työpätkät lasketa Kelalla äitiyspäivärahaan?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat