mistä purkista kalkkia ja D-vitamiinia kätevästi

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuka osaisi kertoa jonkun helpon tavan antaa lapselle 500mg kalkkia ja 10 yksikköä D-vitamiinia? Apteekista kyselin, mutta oikein sopivaa vaihtoehtoa ei tuntunut kyseinen myyjä löytävän.

Nyt käytämme Calcipos- kalkkitablettia ja Sanasolia. Sanasolissa D-vitamiinia on kuitenkin liian vähän ja sen juottaminen on hankalaa (=lapsi ei pidä sen makeasta mausta ja sylkee suustaan mehun johon olen sanasolin sekoittanut). Jekovitin kanssa on sama juttu, lapsi sylkee suustaan sen minkä sinne saan salaa sujautettua.

Olemme käyttäneet aiemmin Multitabs xylitolia isommilla lapsillamme, mutta siinäkin on d-vitamiinia liian vähän nykysuosituksiin verrattuna.

Lapset ovat maitoallergisia. Nuorin (nyt " ongelmia aiheuttava" :)) 1,5v.

Kommentit (3)

Vierailija

Empä minä hoksannut, eikä apteekin tätikään, että d-vitamiiniakin saa pillereinä! Täytyy siis rientää apteekkiin ja kokeilla josko ne olisivat " helppokäyttöisempiä" kuin nesteet ja tipat!

Vierailija

Jos kalkkivalmisteessa ei ole d-vitamiinia niin lisää lapselle kaksi 5 mikrogramman d-vitamiinipilleriä esimerkiksi Minisun tai d-max strong. Jos kalkissa on d:tä valmiiksi niin osta 7,5 mg d-vitamiinipillereitä esim. dmax forte. Olen maistanut noita pillereitä ja ne ovat aavistuksen makeita, tuo dmax maistuu mansikalle. Kyseiset tabletit pureskellaan tai imeskellään. Minisunin tabletti on pienempi.

Vierailija

Siinä on kalsiumia 500mg ja D-vitamiinia 5 mikrog (200 IU, 100% EU:n vertailuarvosta).

Pureskeltava, päärynänmakuinen tabletti. On kyllä aika isoja. Vastaako tämä juuri etsimääsi? Tai ainakin melkein?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat