Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4-vuotiaan kaverisynttärit, apua!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä on keskiviikkona tytön 4v-synttärit. Kavereita hän tahtoi kutsua 9 (!!) ja minä siihen että mikäs siinä! =)

Nyt sitten aloin juhlien lähestyessä miettimään tarkemmin ja kauhistuin! Yhteensä KYMMENEN vilkasta nelivuotiasta! On oltava jotakin ohjelmaa tai ne menee seinillä! Ajatus vapaasta leikistä ja rauhallisesta kakunsyönnistä ohjelmana ei nyt kyllä toimi.. :/

Siispä. Kaipaisin vinkkejä teiltä! Mitä ohjelmaa olette itse vastaavissa kekkereissä järjestäneet? Ongintaa ajattelin, mutta se on nopeasti ohi. Lisää ideoita?

-Mema-

Kommentit (5)

Vierailija

Meillä oli mm.viime kesänä tyttöjeni 3 ja 4 vuotissynttärit yhtäaikaa. Kavereita oli 8 muistaakseni ja ajaksi oli merkitty 2 tuntia.

Huomaisn, että puoltoista tuntia olis ollu ihan riittävä. Juuri tuon ohjelman keksimisen vuoksi.

Mä olen siinä vähän eri mieltä, kuin jku edellinen kirjoittaja siinä, et mun mielestä noin pienille vielä kannattaa se aika " ohjelmoida" aika täyteen jos ei halua, että se koko touhu menee ihan älämölöksi :)

Se nimittäin menee siltikin...

Aika kiva idea on se, että kun kaikki on tulleet, jokainen antaa lahjan vuototellen jonka sankari sitten avaa. Näin kaikki näkevät sankarin saamat lahjat.

Sit meillä oli aasinhännän kiinnitystä! Yhtähyvin voit vaikka itse piirtä paperille vaikka pellen naaman, johon lapset kiinnittää paperista nenää! Se toimii pienilläkin!

Syömisiksi kannattaa varata vaikka pillimehut, popcornia, jätskiä ja värikkäitä pipareita. Muuta ne ei juurikaan tarvii!

Sitten kun meillä alkoi mopo karata käsistä niin laitettiin videotykki päälle ja muumit pyörimään....siinä meni mukavasti 20min ja oli lapsille aika elämys olla pimeässä huoneessa, iso kuva seinällä ja popcorneja syöden. Sai olla kuin leffassa! Meillä oli muistaakseni 3 leikkiä + syöminen + videohetki ja hetki vapaata leikkiä. Siihen sai kulumaan sen 2 tuntia. Leikit oli siis aasinhännän kiinnitys, renkaanheittopeli ja onginta.

Askarteluidea oli kans ihan hyvä!

Ja pyydä jonkun vanhemmat jäämään sulle kaveriksi, yksin kyllä olet pulassa... :0

Vierailija

TÄLLAISET JUHLAT PIDIMME:

-Avattin LAHJAT yhdessä.

-ASKARRELTIIN. Jokainen tyttö sai askarrella itselleen kruunun. Olin leikannut kartongista kruunupohjat valmiiksi ja niihin tytöt sitten itse piirsivät ja värittivät sekä liimasivat tarroja ja kimalletta. Sitten jätettiin kruunut kuivumaan (kimalleliima muuten kestää aika kauan kuivua!) ja käytiin pöytään.

Syömisen jälkeen (n.½ tuntia) kimalteet olivat kuivuneet sopiviksi. Lapset istuivat yhä pöydässä ja minä otin yhden kruunun kerrallaan kuivumasta ja nostetun kruunun tekijä sai nousta ylös. Mittasin lapsen pään ja niittasin kruunun oikealta kohdalta kiinni. Jokaisen valmiin kruunun jälkeen koko pöytä huokaisi " vauu.." .. =) Ja voi sitä jännitystä että joko seuraava kruunu on minun tekemäni!! :D Kiitos siis kruunuidean antajalle erikseen, se oli suuri menestys!! =)

-ONGINTA. Ongimme yläkerrasta käsin oikaella ongella (vaatii jkv tilaa), johon vaihdoin koukun tilalle narulenkin ja suuren (mertoihin tarkoitetun) kohon. Jokainen sai vuorollaan onkia lenkkiin kiinnitetyllä korilla pienen pussukan itselleen. Jokaiseen pussiin laitoin kiiltokuvan, pari tarraa, karkkia, prinsessakuvioisen " pillin" (paperinen rulla, joka puhaltaessa oikenee suoraksi ja soi, mikä sen nimi nyt sitten onkaan..) ja pienen kynän.

-VAPAATA LEIKKIÄ. Lopuksi lapset katselivat ympärilleen ja leikkivät kuka mitäkin.

Juhlat olivat todella onnistuneet!! Kaksi tuntia kului oikein rattoisasti näiden kahden (melko helposti järjestettävän) ohjelmanumeron parissa ja kaikilla näytti olevan mukavaa! Myös minulla itselläni.. Oli ihana katsella omaa rakasta tytärtään, joka nautti silmin nähden päivästä prinsessana, suuren kaveriporukan keskellä!! =) *niisk* Kyllä kannatti nähdä hiukan vaivaa!

P.s. onginnassa on tämänikäisten kanssa vielä tietty jännitysmomentti, sillä lapset eivät ainakaan meillä hoksanneet mistä pussit tulivat (kiitos kierreportaiden ja hyvin piilossa pysyneen isukin..)!! :)

Oma tyttömme soitti juhlien jälkeen innosta hihkuen mummilleen, että " Arvaa mummi mitä, meidän alakerrasta tuli pussikaloja" !! =D =D

Tulipas pitkä selostus. Tarkoituksenani oli vaan lyhyesti kertoa miten juhlat sujuivat.. Nooh, ehkä joku saa tästä kertomuksesta ideoita omiin juhliinsa..? :)

KIITOS hyvistä vinkeistä, vastaajat!!

-Mema- ja tyytyväinen neiti neljä vee

Vierailija

Niin, siis piti sanomani, että kyllä se hyvin sujuu - tuskin kovin rauhallisesti, mutta hyvin kuitenkin! Meillä on ollut aina kutsuttuna koko ryhmä tai luokka eli n. 15-25 lapsukaista on sulostuttanut elämäämme muutaman tunnin ajan...:) Pienillä parhaiksi ovat osoittautuneet yksinkertaiset yhteisleikit kuten kapteeni käskee tai se leikki, jossa musiikin soidessa tanssitaan ja musiikin loputtua täytyy jähmettyä paikoilleen. Ja itse asiassa kaikkein nautinnollisinta puuhaa lapsille on tainnut kuitenkin olla se vapaa leikki, joten suurimman osan ajasta olemme varanneet sille. Melua on tullut, mutta muuten ei suurempia katastrofeja ole koettu! Tarjottaviin ei juurikaan kannata satsata, tuon ikäiset tuntuvat elävän Pyhästä Hengestä:) Kakku täytyy ehdottomasti olla, mutta eipä sitä juurikaan syödä, joten sen kannattaa olla sellaista jota itsekin mielellään syö! Olen kuullut muuten hyviä kokemuksia siitä, että lapset koristelevat kakun itse ennen tarjoilua.

Vierailija

jonkun muunkin vanhempaa jäämään. Eli olisi hyvä jos on vähintään 2 aikuista. Ja askartelu toimii tehokkaana rauhoittaja. Eli askarrelkaa esim jokaiselle juhlapäähineet tai taikasauvat tai jotain muuta. Siihen ei tarvita muuta kuin pahvia, kyniä, kimalteita ja nitoja.

Uusimmat

Suosituimmat