Kuulin perheestä, jossa syntyi kolmas vauva ja kaksi ensimmäistä laitettiin siksi hoitoon.

Vierailija

Nämä kaksi ensimmäistä ovat kummatkin alle 3-vuotiaita ja nyt kolmannen lapsen synnyttyä joutuivat päiväkotiin. Mitä mieltä olette? Kuinka perustelle näille kahdelle päiväkotiin menijälle tilanne?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

saatte siellä terveellistä ruokaa ja säännöllisen lepotauon kuin jos olisitte kotona neljän seinän sisällä väsyneen äidin ja kirkuvan koliikkivauvan kanssa" .

Vierailija

alle kolmevuotias on vielä niin pieni, että hänen luonne alkaa vasta silloin tulla todella esiin. Ja todennäköisesti tämä äiti laittaa sen kuopuksenkin sitten jo vuoden ikäisenä hoitoon, että ei tutustu kyllä siihenkään. Mutta koska lapset ovat syntyneet näin peräkkäin, tällä äidillä olisi ollut loistava mahdollisuus tutustua ja luoda läheiset suhteet kaikkiin lapsiinsa.

Itselläni on ainakin tällä hetkellä niin läheiset suhteet lapsiini, koska olen heitä koko ajan hoitanut. Kun katselen muiden lapsia, ihmettelen aina, miten äidit pystyvät pästämään lapsensa " irti" jo niin aikaisin.

Vierailija

Mä en voi käsittää tätä juttua ollenkaan. Se on hoitopaikkojen tuhlausta ja mielestäni täysin järjen vastaista. Menee hoitopaikat niiltä jotka oikeesti sitä tarvii. ja minkä takia niitä muksuja sitten tehdään jos ei niiden kanssa voi olla kotona. Tuliks tää nyt varmaan kaikille selväks etä mä en ymmärrä ollenkaan tällasta porukkaa =).

Meidänkin päivä kodissa on paljon näitä muksuja jotka jäävät aamuisin huutamaan kun äiti lähtee vauvan kanssa kotiin. Ja kaiken lisäksi hoitopaikoista on huutava pula jonot on pitkät...

Meidän muksut on ollu kaikki pieniä kun on viety hoitoon mutta mammaloman alkaessa jäätiin kyllä kaikki kotiin.

Vierailija

eikä käynyt mielessäkään laittaa heitä hoitoon. Nyt vanhin on neljä ja kotona he ovat kaikki kolme vieläkin.

Kyseisessä tapauksessa äiti on varmasti valinnut helpoimman tien, mutta paras se ei varmasti ole. Luulenpas että jälkeenpäin harmittaa että tutustui vain siihen kuopukseen.

Vierailija

ovat vanhemmat 3v2kk ja 1v5kk. Multa viikottain kysytään, että laitatko sä vanhemmat nyt hoitoon ja kai toi kolme vuotias nyt ainakin menee jne? Ei tunnu vaan menevän kaaliin, että mä jaksan ihan hyvin ne hoitaa ja olemme itse miehen kanssa näin halunneet. Tuntuu oudolta, että joku haluaa kolme noin tiheään ja sitten ei edes itse niitä hoida??!

Vierailija

kolme alle kolmevuotiasta kotona, aika raskasta. Itse en luultavasti jaksaisi ilman ulkopuolista apua. Useimmissa kunnissa kotiavun saaminen lapsiperheeseen on lähes mahdotonta, ainoa apu mitä voivat tarjota on päivähoitopaikka. Tavallaan siis ymmärrän vaikka en tilannetta hyväksykään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat