Kaksosille haussa nimet, mitä mieltä näistä, sekä ehdotuksia peliin!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tummatukkaiselle hennolle tytölle ja vaaleatukkaiselle isommalle veljelleen pitäisi nyt löytää nimet. Seuraavia nimiä ollaan maisteltu, mutta apua ja mielipiteitä kaivattaisiin kovasti. Olisi mukava kuulla, mitä mieltä olette näistä nimistä, sekä kuulla ehdotuksia muista 1. ja toisista nimistä. Ollaan ajateltu kahta nimeä kummallekin, mutta kolmekaan ei ole mahdottomuus. Lasten isä norjalainen, sukunimi samaten, joten ei haittaa pieni kansainvälisyys, asutaan kuitenkin Suomessa, joten pitäisi olla suht helpot lausua ja kirjoittaa suomalaisillekin. Nimet mieluummin harvinaisempia.

Tytölle ollaan mietitty:

-Freia (tästä tykätään molemmat aika paljon)

-Enia (kirjoitusasuna parempi kuin alla oleva)

-Enja (tämän kanssa taas ei tule kirjoituksen kanssa ongelmaa...ja onhan tuo -nj- äänne ihan kaunis)

-Alva (itse tykkään, mies miettii tykkääkö vai ei..)

Toiseksi nimeksi ollaan ajateltu Auroraa tytölle, mutta ei varmaksi päätetty asia.

Pojalle taas tällaisia:

-Jooa (tykätään, mutta onko tulossa " muotinimeksi" ?)

-Luka (tykätään paljon, mutta ilmeisesti jo muotinimi?)

-Viktor/Victor

Eli eipä olla vielä kovin montaa vaihtoehtoa keksitty! Hankalaa on, joten apuja peliin :) Ehkä näistä esimerkeistä sai jotain hajua siitä minkä tyyppisistä nimistä pidämme.

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Jooa ja Freia - ihanat nimet!! :)

Mä tykkään myös tuosta Viktorista, joten miksei Viktor ja Freiakin. Tosin tuo Fedja on kyllä ihana, että Freia ja Fedja... Ovatko kuitenkin liian vaikeita lausua noin parina?

Adiel on myös oikein kiva nimi, eikä mielestäni mitenkään turhan yleinen.

Tässäpä heitän vielä ilmaan pari nimeä tytölle:

Eia

Jade

Fiona

Fiola

Fei / Fey tai sitten Mei

Ja pojalle vaikkapa Lenny.

Vierailija

Brunossa ja Freiassa näet olisi hauska yhteinen " juju" nimien alussa... Fedja tosin on siltikin todella ihana vaihtoehto, ajattelin vain heittää vielä tällaisen idean ilmaan.

Vierailija

Pidän kaikista nimistä, joita listassasi on.

Alva on kaunis nimi, samoin Enja. Enia ja Freia on sellaisia, että ei ole selvää miten kirjoitetaan..mutta se ei juurikaan minua haittaisi. Aika erikoisia on nämä kaksi (Enia ja Freia)...tosin sitähän haettekin. Alva on tavallisempi.

Jooa, Luka ja Viktor on kaikki aika muodikkaita...ja HYVIÄ, pidän kaikista näistä paljon.Lukasta uskon tulevan tosi suosittu.

Freia ja Victor olisi ihan kiva pari,

samoin Alva ja Luka (molemmissa a ja l, saman pituiset tavut) Olisi jotain yhteistä ja kuitenkin erilaiset. Lyhyet ja selkeät.

Alva Aurora ja Luka Leonardo (myös toisissa nimissä samoja kirjaimia)

muita etunimiä:

Enja ja Anttu

Birgit ja Albert

Iiris ja Alvar

Anet ja Robert

Minea ja Jooa

Juuli ja Luka

Vierailija

Fedja on kyllä ihanan harvinainen... Kävin katsomassa sen taustoja ja venäläinenhän se. (Muistatteko kirjaa Fedja-setä, kissa ja koira? Hauska, voin suositella!) Fedja tulee nimestä Fjodor, joka on venäläinen versio nimestä Theodor = jumalan lahja. Ihana merkitys, vaikka itse en laittaisikaan a-loppuista nimeä pojalle.

Fedja ja Enia olisi kauniimman näköinen yhdistelmä kuin Fedja ja Enja -en valitettavasti pidä nj-äänestä yhtään, siis ihan njänjänäää :o/ Mutta: kun Fedja lausutaan ' feedja' ja Enia kai niinkuin kirjoitetaan, niin onko ongelma/outoa?

Frida on tosi kaunis ja pohjoismaissa tuttu nimi. Merkitys " rauha" :o)

Mutta älkää unohtako sitä Fionaa!! Sopisi minusta vielä paremmin Fedjan kanssa, ei tulisi ärrää kummallekaan. Tai sitten tytölle Fia?

Vielä tuli mieleen F-pojannimistä kaksi kivaa: Filip ja Filio....

Vierailija

Itse olen miettinyt samaa, että olisko hankala Suomessa. Ehkäpä Freija? Halusin vielä tuoda esille seikan, että Aurora on hurjassa nousussa! En itse henk. koht. edes pidä nimestä...

Fedja on mielestäni ok, mutta kovin lähellä Freia:( Viktorkin on kiva nimi!

Muutama ehdotus, voipi olla toistoa:

Adalia

Adeliina

Aida

Allida

Ellida

Fiandra

Fredrika

Juudit

Vilina

Fiilus

Frans (olisko kans aika suosittu?)

Vierailija

Sopisi tosiaan se Viktor hyvin ensimmäiseksikin nimeksi. Jostain syystä kuvittelin tuossa nimiä ehdotellessani että olitte ajatelleet Viktoria vain toiseksi nimeksi, mutta eihän se niin ollutkaan... Viktor ja Freia, siinäpä vasta kivat ja sopivan persoonalliset nimet kaksosille :o) Enkä ainakaan minä miellä Viktoria muotinimeksi, tänä vuonna sen on saanut nimekseen tähän mennessä 30 poikaa, mikä ei ole kovin paljon varsinkin kun varmaan suurin osa niistä on muuna kuin ensimmäisenä nimenä.

Ja tosiaan Enia lausuttuna kuten kirjoitetaan olisi kyllä yksiselitteinen ja sikäli kätevä käytössä. Jos noiden väliltä on vaikea päättää, niin ehkä kannattaa sovitella niitä mahdollisiin toisiin nimiin ja mikä kuulostaisi yhdistelmänä parhaimmalta... Omasta mielestäni Enia sointuisi paremmin Auroran kanssa, mutta Enjakin sopisi kivasti ainakin Rebekan kanssa.

Vierailija

Minusta ei haittaa, että Tean serkulle tulisi nimeksi Joa/Jooa, eivät ole liin samanlaiset laisinkaan ;o)!!

Enia ja Enja molemmat kyllä kauniita ja pehmoisia nimiä!!

ehdotan vielä muutamaa:

Lumia

Frida

Eden

Helka

Aida

Eedit

Alissa

Irina

Luna

Lila

Fiia

Kiia

Rosa

Sara

Vera

Sofi

Jade

Seidi

Saga

Rianna

Tianna

Mianna

Mona

Elle

Tara

Kira

Linda

Hugo

Fedja

Milo

Jan

Jimi

Jami

Rene

Eliel

Pedro

Kristo

Leo

Sasu

Eevert

Timon

Tommy/Tommi

Renny/Renne

Rufus

Rasmus

Jesper

Krister

Kaius

Tiitus

Remus

Miio

Tuossa muutamia..nyt en ehdi tarkistaa muiden ehdotuksia, joten tulee varmaan toistoa!!

Vierailija

abacon ehdotuksista:

Arvid -en jostain syystä pidä..

Einar -ei

Oliver -tämä ihana, mutta suvussa jo..

Reidar -ei

Patrick -jostain syystä en pidä tästä..

Tomas -tämä on kyllä aika hyvä vaihtoehto, sillä isäni, eli lasten ukki on Tuomas..

_Tintti_ : ehdotuksista..

Enja ja Anttu -tuo Anttu ei jostain syystä " kolahda"

Birgit ja Albert -ei

Iiris ja Alvar -Alvar ihan ok, mutta ei ehkä " se" kuitenkaan.

Anet ja Robert -ei

Minea ja Jooa -Minea ollaan jo hylätty

Juuli ja Luka -ei Juulia.

Plusmiinus: minä en tiedä, että lausuttaisiinko Enia kuten kirjoitetaan vai Enja..Itse ehkä lausuisin sen kuten kirjoitetaankin, olisi helpompaa. Mutta en tiedä, että onko Enja paremman kuuloinen?? Enja on kyllä mielestäni aika suloinen nimi. Freia taas jotenkin napakampi ja " pirteämpi" . Mies haluaisi, että Freia kirjoitetaan Freya, mutta itse taas en...

Freia Adalmiina -tämä on aika kaunis yhdistelmä

Fiona Adalmiina -Fionasta tykkään myös aika paljon

Nelea Aurora/Fransiina -Nelea ehkä liian erikoinen..

Miona Aurora -samoin kuin yllä..

Leona Aurora -en pidä

Frida Aurora -Frida on aika kiva :)

Enia Alviira/Amadea

Kiara Filomena -en pidä

Aasa Enia Aurora -tuo Aasa on aika jännä...pitää maistella!

Elfia Aurora -ei Elfiaa

Fiia Aurora -ei.

Elea Rebekka -aika jännä tuo Elea, enpä ole tuommoista kuullutkaan..

Aline/Alise Alva Rebekka -Alise aika kiva!

Noomi/Naomi Rebekka -hmm.. en oikein tiedä, että tykkäänkö vai en :D

Onkohan Viktorista tulossa semmoinen muotinimi? Harmi jos on, sillä pidän siitä paljon. ..

Milo Feliks -Milo on aika kiva!

Paul Viktor -en pidä Paulista

Josa Aleksis -ei

Peik Aleksis -Peik on aika mukava myös!!

Jules Joonatan -Lausutaanko " jules" ? ehkä vähän turhan erikoinen..

Elia Benjamin -tuo Elia on kiva

Mio/Miio Sebastian -Mio on aika mukavan kuuloinen nimi myös.

Alek Ossian ei

Leo Joosua/Konrad -ei

Leon Esaias -ei

Kaius Albert -hmmm. Kaiuksen kanssa olen vähän kahden vaiheilla...

Tomas Gabriel -Gabriel miellyttää kovasti.

Vierailija

Pakko tulla heti korjaamaan, että en voi väittää TIETÄVÄNI lausutaanko Fedja kahdella ee:llä, se olin vaan täysin luonteva olettamukseni. Voihan sen varmaankin sanoa myös niinkuin kirjoitetaan? Ehkä parempikin niin, niin kaikki osaavat sen varmasti kirjoittaa oikein :o)

Onnea nimen etsintään vielä.

Vierailija

Minusta Fedja ja Frida ois ihastuttava parivaljakko..ei oo liian samankaltaiset, mutta mukavat yhdessä :o)!!

Enempi minusta Fedja ja Enja ovat samankuuloiset, mutta eipä Fedja ja Eniakaan mikään mahdoton pari ois..kauniita nimiä!!

Vierailija

Miehen suosikit olisivat Joa Alexander tai Viktor Alexander, tai Joalle toiseksi nimeksi Oskar/Oscar...Itse vaan tykkäisin Jooasta, kahdella O:lla...Haittaako teistä, että lasten serkun nimi on Tea, Joa/Jooa on kuitenkin aika samanlainen...?

Viktorista pidämme molemmat paljon joten Viktor on ykkösenä nyt pojalle etunimeksi. Harmi kun mistään (?) ei näe, että kuinka suosittu se on 1. nimenä..Jooasta taas pelkään tulevan ns. muotinimi..

Tytön nimi onkin sitten kinkkisempi, onko Freia Aurora mielestänne liian " kovan" kuuloinen?

Tuosta Eniasta ja Enjasta myös pidän todella paljon. Onko Enia teidän mielestänne liian erikoinen? Enja kuulostaa enempi suomalaiselta nimeltä ja onkin aika paljon yleisempi kuin Enia. Yksi nimi joka miellyttää on Adele, mutta se on kyllä aika suosittu nimi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat